handdator

Visa fullständig version : Mobilbekymmer


Sparven från Minsk
2010-03-30, 08:27
Litet vackert "vill ha" dilemma man hamnat i.

Sitter för närvarande på en HTC magic från tre (op låst såklart) och har dryga året kvar på abonnemanget.
Grejen är att jag är sjukt sugen på en iphone 3gs. Finns ju okej abonnemang på telia och luren blir ganska billig då med. Men hur ska jag få bort min magic!

Betala 2 abonnemang känns ju lite surt. Går att överlåta abon, men det kostar lite cash. Går ej låsa upp förrens bindningstidens slut.
Tjejen kan tänka sig ta luren, men då har hon ett telia abonnemang i 6 månader till och vill inte heller sitta och betala 2 samtidigt.

Sälja luren och ta de pengarna till att betala av abonnemanget? Eller finns det andra lösningar?

pragmatist
2010-03-30, 09:48
Casha en olåst iPhone och stoppa i sim-kortet från din HTC. Att en iPhone skulle bli "billig" med ett abonnemang från Telia tror jag är en sanning med modifikation... iPhones är aldrig billiga.

Magicen får väl samla damm eller användas med kontantabonnemang från 3 tills tjejens bindningstid är slut. Att den skulle ha något andrahandsvärde att tala om känns osannolikt.

Pudzianovski
2010-03-30, 10:04
Det kommer väl en ny Iphone snart. Du kanske kan vänta tills dess?

Annars håller jag med ovanstående. Telefonen blir inte billig när man låser upp sig till något abb. Dessutom blir det svårare att byta upp sig.