handdator

Visa fullständig version : Vad får DIG att träna?


alex7
2010-03-30, 01:23
När jag är på gymmet kan jag ibland undra varför alla som är där tränar - vad är det som motiverar dem? Jag kollar på var och en medan jag gör situps, och vissa träningstyper känner man igen; typen som pumpar muskler som in i för att det är snyggt, typen som vill bränna så mycket fett som möjligt för att det är sommar snart, typen som tränar bara för att alla i dennes umgängeskrets gör det, typen som är bodybuilder och lever för att träna, typen som drar till gymmet en gång och aldrig igen! Och så många fler...

Motivationen är olika för alla och ändå om man kör exakt samma träningspass som personen på löpbandet bredvid dig, kan skälen vara helt annorlunda.

Jag tränar för att jag mår bra utav det, det finns inte mycket som slår känslan i omklädningsrummet efter att man tränat och man är helt slut i kroppen och tom på enegri men helt fylld av lycka. Jag blir inte gladare efter ett träningspass om jag bränt mer kalorier än dagen innan, det är en lycka oberoende resultat som infinner sig efter att jag tränat. Går inte att förklara, men det är just därför jag tränar - känslan jag får utav det!

Vad får DIG att träna? :thumbup:

CalleP
2010-03-30, 01:35
För att må bra mer eller mindre!

Matsa
2010-03-30, 01:53
En mix av många saker, inte minst fåfänga och egotripp. Sen är det en härlig känsla av tillfredsställelse när man förbättrar sina resultat, och att sätta upp mål och nå dem är en kick. Det är ett bra sätt att få utlopp för min energi och jag blir lugnare i vardagen av det.

Hank
2010-03-30, 01:55
Min far tvingar mig. Han tycker jag är vek och att vägen till ett hårt psyke är en hård kropp.

Rahf
2010-03-30, 02:03
Nu är det en vana. Jag tycker det är skönt att komma iväg och träna allehanda former (löpning, styrketräning osv). Mitt fokus har skiftat från att cirkulera kring träning, till att hålla igång träningen, eftersom jag inte har så mycket tid längre.

Det är kul och håller mig i trim, helt enkelt :D.

Wille005
2010-03-30, 02:12
Inget bättre för mig.

Olegh
2010-03-30, 02:16
Jag vet att det gör gott för mig. Tidvis är det dessutom kul.

sz0
2010-03-30, 03:38
Jag tycker om stora, komplicerade projekt som tar mycket dedikation och tid.
Att bli mkt vältränad från att vara mkt ovältränad är ett sådan projekt. Att man sedan på vägen fann att bjj är bland det roligaste som finns har ev skiftat fokus till mer att bli bra på en sport.

GeCCo
2010-03-30, 04:56
Tränar för att det är kul och för att få en bättre hälsa. Måste hålla med Arnold ur Pumping Iron och säga att det är häftigt och att man kan se det som ett projekt det där med att forma kroppen. Man ser något man vill förbättra och så kan man följa den utvecklingen...

Windstalker
2010-03-30, 10:23
Beta-endorfiner
Bli starkare
Att lyfta tungt är bland det roligaste som finns
Se bra ut
Tränar med de närmaste kompisarna
Få tankarna på annat/rensa huvudet efter plugg
Galet kul!
mm..

Folke50
2010-03-30, 10:25
Brudar gillar biceps

rooz
2010-03-30, 10:28
# Egotrippi'n
# För att må & se bra ut
# Lungar ner mig och rensar huvudet efter ett bra pass.
# Tycker det oerhört kul.
# Att lyckas nå satta mål, väldigt tillfredställande.

Träning hjälpte mig när det var jobbigt, när jag inte trodde på mig själv.

O_Wao
2010-03-30, 10:29
I grund och botten är det fåfängan, för att vara helt ärlig. Sen så är det även utmaningen, endorfinerna när det går bra och tillfredsställelsen när man förbättrar sig.

Numse
2010-03-30, 10:31
Jag är lycklig när jag tränar och olycklig när jag inte tränar. Simple as.

Jagärsvag
2010-03-30, 10:33
Jag är olycklig när jag inte tränar och olycklig när jag tränar.
Så jag förstår faktiskt inte varför jag tränar, måste bero på dumhet.

Snafu
2010-03-30, 10:34
Tre delar:

Svag rygg-nacke som blir sämre av att inte träna
Fåfänga
Anti-fettåtgärd

kjell33
2010-03-30, 10:35
Tränar för att tävla. Träningen är egentligen bara en transportsträcka till att tävla. Utan tävlande skulle jag inte träna. Det är ngt särskilt med att gå upp på lyftpodeiet med allas blickar på sig och prestera under lite tryck.

Honn
2010-03-30, 10:35
Det är roligt.

mikaelj
2010-03-30, 10:37
Jag är lycklig när jag tränar och olycklig när jag inte tränar. Simple as.

Bra antidepp-medicin.

Dessutom är det kul att flytta runt tunga vikter. Hade jag varit starkare skulle jag träna för tävlingens skull.

Loke
2010-03-30, 10:40
Samma här, träningen gör mig ofta lycklig för en liten stund.

Gymmet är för mig lite quality time med mig själv. Går in i min egen värld och bryr mig inte om andra ett dugg. Utseende är mycket marginellt i sammanhanget. Jag kollar absolut i speglarna, men det är verkligen inte det som får mig att gå till gymmet när det regnar.

Så det är väl en hobby som alla andra, helt enkelt.

_slipknot1_
2010-03-30, 10:49
För att få b-rudar

Stoltz
2010-03-30, 10:50
1. Dålig rygg + axlar + ben
2. Fruktansvärt bra terapi för skallen
3. Roligt

agazza
2010-03-30, 10:57
+1 på Mourtens framtida post.

J.V
2010-03-30, 11:01
Det är kul.

Förutom böj och mark då. Det gör jag enbart för att det är bra övningar.

alex7
2010-03-30, 11:04
Min far tvingar mig. Han tycker jag är vek och att vägen till ett hårt psyke är en hård kropp.

Va tycker du själv du? Att du är vek? Eller är det bara farsan som tycker det?

alex7
2010-03-30, 11:12
Samma här, träningen gör mig ofta lycklig för en liten stund.

Gymmet är för mig lite quality time med mig själv. Går in i min egen värld och bryr mig inte om andra ett dugg. Utseende är mycket marginellt i sammanhanget. Jag kollar absolut i speglarna, men det är verkligen inte det som får mig att gå till gymmet när det regnar.

Så det är väl en hobby som alla andra, helt enkelt.

Mm, precis, det är en sån skön stämning på gymmet - alla bryr sig om sin egna kropp och gör sitt bästa. Det peppar mig som fan att se hur alla pumpar och verkligen gör allt vad dom kan!

alex7
2010-03-30, 11:18
Jag tycker om stora, komplicerade projekt som tar mycket dedikation och tid.
Att bli mkt vältränad från att vara mkt ovältränad är ett sådan projekt. Att man sedan på vägen fann att bjj är bland det roligaste som finns har ev skiftat fokus till mer att bli bra på en sport.

Jag önskar verkligen att jag hade mer tålamod, om jag inte ser resultat ganska snabbt eller tycker det är kul, så gör jag inte det. Jag försöker tänka långsiktigt, och nu så har jag lagt upp ett tränings- och kostschema. Tänker att om jag nu mår så bra utav det och älskar att träna, då kan jag lika gärna passa på att träna på ett sådant sätt att jag får (synligare) resultat av det.

tsp
2010-03-30, 11:22
Hittade min gamla mobil här om dagen och i den hittade jag ett nästan tre år gammalt sms till mig själv som jag hade glömt bort. Jag skrev det en dag när jag var ute i skogen på en lång promenad och funderade över livet. I smset står det vad jag vill förändra hos mig själv, och en del andra löften. Och när jag nu läser det inser jag hur långt jag har kommit. Bland annat träningen var en stor del av de löften jag gav mig själv för tre år sedan. Så det var väl pga att jag ville förändra mig själv som jag började träna. Att jag fortsätter beror på att jag inte kan eller vill se mig själv som en otränad medelsvensson, rather dead than average liksom.

omnibus
2010-03-30, 11:45
Det är kul och jag mår bra av det.

Finska Lejonet
2010-03-30, 13:23
För att det ger så mycket mer än det tar. *cupid*

rolf
2010-03-30, 13:29
Jag misstänker jag inte är den enda om det här, men ursprungligen var träningen ett medel för att uppnå ett mål, men nu har träningen i sig blivit viktigare. Medlet i sig betyder mer än ändamålet.

Men ja, ursprungligen för att bli snygg och få knüla.

Stoltz
2010-03-30, 14:02
+1 på Mourtens framtida post.

För att kunna slå ner folk som tittar snett?

Moralpanika inte nu.

agazza
2010-03-30, 14:10
För att kunna slå ner folk som tittar snett?

Moralpanika inte nu.

;) Tror hans svar kommer handla om att ligga *popcorn*

fiskebulle
2010-03-30, 14:13
För att kunna slå ner folk som tittar snett?

Moralpanika inte nu.

Det är väl ändå Hultman och inte Mourten? Dessutom tror jag mourtens svar kommer handla om linnen.

tommie-92
2010-03-30, 15:23
För att må bra, få bättre fysik och för att det är kul.
Att träna är dessutom ett väldigt bra sätt att rensa tankarna i huvudet och koppla bort allt annat.

L-Sami
2010-03-30, 15:27
Det är en del av livet, en rutin som man följer.

Var får mig att träna då?
Antagligen för att jag tycker om det och det är en bra sysselsättning. Det känns i kroppen att den får arbeta och jag antar att min hjärna fattar det som en bra grej :)

Larsa_wee
2010-03-30, 15:39
Brudar gillar biceps

För att få b-rudar

Tränar för att tävla. Träningen är egentligen bara en transportsträcka till att tävla. Utan tävlande skulle jag inte träna. Det är ngt särskilt med att gå upp på lyftpodeiet med allas blickar på sig och prestera under lite tryck.

tror dessa 3 sammanfattar det rätt bra :D sen tränar jag för att det är kul och gemenskapen i en bra klubb är något speciellt. sen är det kul att kunna lyfta saker andra inte klarar av. blir som ett mål mot en själv oxå :)

Åsberg
2010-03-30, 15:41
För att bli grofvare och det kan hända att det är kul emellanåt. :D

Eriic
2010-03-30, 15:48
Rensa huvudet
Roligt
Bli starkare
Se bättre ut
*cupid*

Jense
2010-03-30, 15:51
För att bli bra på det jag tränar, är väl främsta anledningen. Jag har inget start drivande behov av ett utseende utan mer att bemästra det jag tränar på, vad det nu än är.

Curls
2010-03-30, 15:56
Haha det kan ju fan inte kännas bra att behöva träna för att få ligga? :D

mixedskills
2010-03-30, 16:05
1. Minska ned på fysiska spänningar.
2. Förbättra kroppskontroll.
3. Motverka känningar från div skavanker.
4. Ökad funktionell styrka.

Resultat i dessa 4 är det som gör träningen rolig för mig.

Kimball
2010-03-30, 16:07
För att kroppen min mår så ofantligt mycket bättre än om jag inte tränar, kroppstemp, smidighet osv känns mycket bättre med kontinuerlig träning för mig. Ständigt "tryck" i kroppen är en härlig känsla också som motverkar soffpotatiskänslan. Känslan av tomhet i skallen + perfekt fokus på gymet är också trivsamt!

Tiden jag spenderat på gymet är garanterat min bäst investerade tid någonsin!

hahavaffan
2010-03-30, 16:09
Se bättre ut och få kroppen att fungera bättre. Funktionell styrka ftw. Det är fan inte roligt när man får mjölksyra i traps, biceps, axlar och underarm av att bära hem två matkassar á 100kr :(

Edit: Lol... med "bära hem" menar jag gå från kassan ut till bilen jag lånar av brorsan varje gång jag ska handla :D Fyfan. Dags att ta tag i gymmet igen.

stolpskott
2010-03-30, 16:27
jag vet att det gör gott för mig. Tidvis är det dessutom kul.

+1

mangemani
2010-03-30, 16:28
för att det är jäkligt roligt.

Snafu
2010-03-30, 16:34
Se bättre ut och få kroppen att fungera bättre. Funktionell styrka ftw. Det är fan inte roligt när man får mjölksyra i traps, biceps, axlar och underarm av att bära hem två matkassar á 100kr :(

Edit: Lol... med "bära hem" menar jag gå från kassan ut till bilen jag lånar av brorsan varje gång jag ska handla :D Fyfan. Dags att ta tag i gymmet igen.

Jag får värre mjölksyra efter perioder när jag tränar (det finns perioder då jag tränar mindre och dricker mer vin). Fakking lightbulb-change är ju killern.

lina03
2010-03-30, 17:01
För att få äta allt jag vill :D

...och för att göra av med all energi, rensa huvudet. Självklart även för att bli tightare och snyggare...
Ser det även som en investering för framtiden, man vill ju vara en pigg och frisk pensionär :)

chrilledude
2010-03-30, 17:29
*Snyggare kropp
*Sjukt skönt
*Kul
*Awesome!
*??
*Awesome igen
*
*Hej då

VoDaresVins
2010-03-30, 17:32
1. För att inte se ut som en pösmunk.
2. För att må bra och bli stark(are).
4. För att ja älskar att kunna trycka i mig mat utan att se ut som en pösmunk.

xarizma
2010-03-30, 17:44
När jag tränar blir jag glad. Det känns som att jag tar avbrott från allt i mitt liv just för den stunden, jag tänker på sommaren, tjejer..

Säkert en del saker jag glömt skriva, men ungefär detta är det som får mig att rulla till gymmet =)

bubbe
2010-03-30, 17:49
För att bli bra på det jag tränar, är väl främsta anledningen. Jag har inget start drivande behov av ett utseende utan mer att bemästra det jag tränar på, vad det nu än är.

Samma här, men med tillägget att det är så förbannat kul att prestera bra på tävling.

Yes
2010-03-30, 18:42
För att fler ska respektera min auktoritet.

wintersnowdrift
2010-03-30, 19:00
När jag började träna långt tillbaka i tiden var det för att jag kände mig understimulerad och behövde en utmaning. Plus att jag ville klå en kaxig kille i skoljoggen (detta var i åttan på högstadiet), vilket jag lyckades med. Det gav mig en kick att upptäcka något jag svart på vitt kunde utvecklas i, till skillnad från hur det var att sitta i skolan hela dagarna och känna hur meningslöst och tråkigt allt var.

Numera har jag rätt bra stimuli både socialt och intellektuellt, men utmaningsbiten är nog ändå den drivkraft som fortfarande är störst för min träningslust. Jag gillar att pressa mig själv och hela tiden försöka bli bättre. Sen är jag nog en ganska tung endorfinknarkare vid det här laget, det ska inte stickas under stol med.

//Kristin

snej
2010-03-30, 19:29
Har blivit en livsstil, kan inte tänka mej ett liv utan träning faktiskt. Känns oerhört avlägset iaf. I love it.

Gurra med O
2010-03-30, 19:59
tränar för det är en kul,billig och framför allt en hobby som ger massor tillbaka. ser träningen som en livsstil som flera har skrivit skulle inte kunna va utan den. att kunna sätta ett mål och se resultatet. målet nu är 50cm's armar. ligger idag på 40,5cm
tränar för att bli stor/biffig och framför allt stark. lyfta skrot förgyller min dag och kan få en dålig dag till en bra dag då man kan ta ut sin frustration på gymmet. slipper man gå hemma o gnälla istället.

50cent
2010-03-30, 20:18
*bli starkare
*att kunna äta som en man utan att bli smällfet
*undvika bråk
*spendera min fritid på en sak som man alltid har nytta av
*stärka mitt psyke
*jag mår bra av det
*plus minst tusen andra olika anledningar

Larsa_wee
2010-03-30, 20:22
Haha det kan ju fan inte kännas bra att behöva träna för att få ligga? :D

Tkr oxå det borde kännas konstigt att måste träna för att få ligga. För min del så handlar det om kvaliteten.... Upplever att man får lite schysstare och bättre brudar om man har lite kött på kroppen och trivs med sig själv för då utstrålar man lite bättre självförtroende oxå och det gillar ju en del B-rudar *flex*

kalajset
2010-03-30, 20:27
Tränar för att på sikt bli väldigt mycket större än den räka man, (jag), är. :) - Är faktiskt därför till 90% just nu, men sedan vill jag kunna bli stark en vacker dag också. Dit är det dock ännu längre.

manekin
2010-03-30, 20:27
*bli starkare
*undvika bråk
r

Va? Funkar det för dig? Min erfarenhet är raka motsatsen...ingen vill ju spöa på en speta....

feyin
2010-03-30, 20:29
För att det är så jävla skönt.
För att jag sover bättre.
För då kan jag älska mat utan att ha en massa dåligt samvete (lite dåligt samvete har man ibland, grisbulk är dötsfarligt ju).

Petoria
2010-03-30, 20:32
- Snyggare kropp
- Roligt att lyfta tunga vikter
- Skönt efter ett träningspass
- Mår dåligt om jag inte tränar
- Bli allmänt starkare
- Klara av svåra övningar (t.ex enarmschins, muscle-ups osv)
- Slappna av från annat
- Kan äta mycket utan att bli tjock :D

alex7
2010-03-30, 20:44
kul med så många svar! tror att det kan vara väldigt bra för folk som tappat motivationen att få veta vad som motiverar andra =)

Lellan
2010-03-30, 21:22
Jag är lycklig när jag tränar och olycklig när jag inte tränar. Simple as.

+1 Spot on.

50cent
2010-03-30, 21:29
Va? Funkar det för dig? Min erfarenhet är raka motsatsen...ingen vill ju spöa på en speta....

Ja, det har funkat extremt bra. Men det är inte i första hand den förbättrade fysiken och styrkan som hjälper i såna situationer. Utan det viktigaste är att ha ett starkt psyke och inte ta skit från någon även om du vet att risken finns att du kommer spendera några nätter i sjukhuset.

Raschmus
2010-03-30, 21:33
* Få ligga mer

resten orelevant i nuvarande tidsepok.

mini
2010-03-30, 21:37
För att jag tycker att det är snyggt och praktiskt med muskler. Sedan märkte att jag hade lätt för att bli stark och det gjorde att jag blev mer intresserad av idrotten styrkelyft istället för att gymma.
Nu skulle jag inte klara mig utan min träning och allt runtomkring det. Det är en stor del av mitt sociala liv och min fritid då föreningslivet är mer än bara träningsbiten.

bubbe
2010-03-30, 21:38
Ja, det har funkat extremt bra. Men det är inte i första hand den förbättrade fysiken och styrkan som hjälper i såna situationer. Utan det viktigaste är att ha ett starkt psyke och inte ta skit från någon även om du vet att risken finns att du kommer spendera några nätter i sjukhuset.

Det där låter som ren och skär bs.

Har väl aldrig fungerat att eskalera en konflikt, gärna i samband med alkohol också....

Kek
2010-03-30, 21:38
Det är roligt att lyfta vkter och se resultat
Jag mår bra av det och får en rutin i vardagen
Det är najs att vara lite större och starkare än medelsvennsson
Kan äta mycket mat
Kan lyfta tunga saker, det är coolt
Det är kul att få beröm för sin kropp

Manta
2010-03-30, 21:40
Jag vill ligga med många olika brudar, samt få uppmärksamhet, jag är en attention whore. På något sätt kan det mesta jag gör härledas till det. Sedan att jag mår bättre, och och tycker att det är roligt skadar inte motivationen.

Vinter
2010-03-30, 21:57
Det intresserar mig, och får mig att må bättre. Allt annat det leder till är relativt.

pony
2010-03-30, 21:57
Nu var det iofs hundra år sedan jag satte min fot på ett gym senast, men jag har fler effektiva träningstimmar än någonsin och undrar själv ibland över hur fasen jag lyckas hålla mig motiverad.
Ickedestomindre ser jag med entusiasm fram emot nästan varje pass. Jag blir riktigt sned när jag inte kan träna på grund av helgstängt eller något lika långsökt... och tokvägrar att bli sjuk när alla omkring mig snorar, eftersom jag skulle dö en aning inombords av att inte få träna som jag vill.

Det finns alltid något att göra, något att förbättra, något nytt att testa eller gammalt att polera. Du kan alltid få bättre styrka, kroppskontroll, rörlighet eller balans. Och så länge det finns utmaningar finner jag motivationen att ta dem.

Typ så.

Onigiri
2010-03-30, 22:02
Att träna är mitt jobb. Jag måste träna för att överleva, varje dag.

hultman
2010-03-30, 22:55
För utseendets skull. Att det dessutom är roligt kan jag leva med. Anledningen till att jag började träna var dock för att enklare kunna sopa ned folk, men det var ju ~9 år sedan också.

mjölk-dryck
2010-03-30, 23:24
*bli starkare
*undvika bråk
*spendera min fritid på en sak som man alltid har nytta av
*stärka mitt psyke
*jag mår bra av det
+
Göra kroppen mer proportionell till huvudet :D

Vinter
2010-03-30, 23:27
+
Göra kroppen mer proportionell till huvudet :D

Det ligger något i det, jobbar endel på ryggen atm. :D

clork
2010-03-30, 23:27
Få snygg kropp vilket i sin tur ska ge mig mer självförtroende.

davvvan
2010-03-30, 23:36
Idrottat hela mitt liv så träningen är en självklar del av mitt liv. Slutade med ishockey när jag var 16 år, fotbollen när jag var 22 år. Styrketräningen har funnit med lite till och från sista 3-4 åren i kortare perioder, ofta när fotbollssäsongen har haft uppehåll. Jag tränar för att jag mår bra och blir glad av det, det är helt enkelt roligt. Sedan gillar jag känslan av att kunna öka i styrka, bekräftelsen man får efter att ha klarat en viss sak. Det blir lite av en kick.

Däremot är styrketräning långt ifrån samma sak som att spela i ett fotbollslag och sitta och snacka skit i omklädningsrummet... Den går inte att återskapa. Men förhoppningsvis till viss del.

mjölk-dryck
2010-03-30, 23:38
Det ligger något i det, jobbar endel på ryggen atm. :D
Bra! då är vi två.

Jag börjar uppifrån och går sakta men säkert nedåt. Men inte som en sten. Nej, som en fjortis *flex*

http://i156.photobucket.com/albums/t30/bigfrut12/discoball3.gif

Fredrik_S
2010-03-30, 23:43
säkert tio olika anledningar till att jag tränar, känslan efter, må bra, få tankarna på nått, framsteg, utvecklas etc etc men det är framför allt (och långt framför alla andra anledningar) för att vara snygg...

Oxe
2010-03-31, 00:51
Just nu är det väl för att bli lite mindre för självkänslans skull...
sen är det väl för att bli lättare för hälsomässiga skäl...

Dravena
2010-03-31, 08:15
I just wanna look good naked!

Förutom det är det bra för mitt välbefinnande, jag gillar att pressa mig och utvecklas.

Kool
2010-03-31, 11:03
Träning hjälpte mig när det var jobbigt, när jag inte trodde på mig själv.

Lite så är det för mig just nu. Har inte jätte bra självförtroende och skulle vilja våga bara gå fram till en snygg tjej och prata. Men jag fick en intressant idé när jag såg ett avsnitt av How I met your mother-serien, där en huvudperson "investerar" i överviktiga tjejer som börjar gå till gymmet. Har själv försökt börja investera, men jag vågar inte riktigt ta kontakt i verkligheten, så jag håller mig till att besöka olika online dejting sidor (http://www.edarling.se/guide/online-dejting) just nu. Som träning till jag är redo att köra på i verkligheten

Katastrofal
2010-03-31, 11:14
För utseendets skull. Att det dessutom är roligt kan jag leva med. Anledningen till att jag började träna var dock för att enklare kunna sopa ned folk, men det var ju ~9 år sedan också.

Varför är jag inte förvånad, ALLS.

OnT: För att det är kul och ha något att göra.

Fuuu
2010-03-31, 11:23
Varför är jag inte förvånad, ALLS.

OnT: För att det är kul och ha något att göra.

Lol. Hultman är åtminstone en av dom ärligare på detta forumet.

Apjavel
2010-03-31, 11:25
Jag tränar för att bli snabb som en vessla.

snej
2010-03-31, 11:31
Vaskar man som hultan så gäller det att vara beef.

Pepz
2010-03-31, 11:38
från början tränade jag för att vara snygg.
Nu tränar jag för att vara stark, försöker kvala till SM och dra 300kg i marklyft innan jag dör. detta för den personliga tillfredställelsen och den lilla skrytfaktor dessa resultat kan ge ;)

träningen är en del av mitt liv och jag har privilegiet att få jobba med det dagligen.

Katastrofal
2010-03-31, 11:42
Lol. Hultman är åtminstone en av dom ärligare på detta forumet.

Jag har knappast påstått att han är inte är det.

brobban
2010-03-31, 12:00
Främst för att jag mår bra av det, finns inget bättre sätt för mig(sex inkluderat) att ventilera stress, känslor och skapa välbefinnande. Nu tränar jag mycket på gym men huvudsaken är att jag får röra på mig, har spelat mycket lagidrotter tidigare och det fungerade lika, om inte bättre, om jag inte får röra på kroppen mår jag dåligt och blir frustrerad. Självklart är det en motiverande bonus att man gillar vad man ser i spegeln också.

MrPowa
2010-03-31, 12:15
För att bli större och starkare så klart. Tycker känslar man får av att ta målen man sätter upp ger jävligt sköna kickar som håller i, går nästan att jämföra som drog vill dra mer och mer.

bengdoktor
2010-03-31, 13:01
1. Snygg kropp
2. Rehab för min ryggskada