handdator

Visa fullständig version : Har du nånsin varit så här full?


Scorpionida
2010-03-30, 00:36
Har du nånsin varit så här full?

Donald Wolfe, 55, var väldigt full.

Och hade svårt att dölja det.

Han greps när han gav hjärt- och lungräddning till en sedan länge död pungråtta.

När den 55-årige Donald Wolfe, från Brookville, USA, såg den överkörda pungråttan ligga orörlig på motorvägen bestämde han sig genast för att göra en insats.

Han böjde sig över råttan och gav den hjärt- och lungräddning, skriver AP.

Flera vittnen såg honom på Route 36 i Oliver Township och larmade polisen, skriver CBSNews.
Greps för fylla

När polispatrullen kom till platsen höll Wolfe fortfarande på att utföra mun-mot-mun metoden på djuret.

Men den här råttans liv gick inte att rädda.

Donald Wolfe var så berusad att han inte märkte att pungråttan varit död länge.

– Han var extremt påverkad, säger polisen Jamie Levier, till CBS News.

– Och…han hade sin mun intill djurets mun, tror jag.

Donald Wolfe greps i torsdags, misstänkt för fylleri på offentlig plats.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6866178.ab

Själv så grovhånglade jag i lördags med en 45+ taggare, så, ja, det har jag.

Herr Oberst
2010-03-30, 00:54
Oj, full på offentligt plats.
Döts straf någon?

Wille005
2010-03-30, 00:56
Haha faktiskt inte!

Närmaste jag kommit var när jag försökte få nån polares morsa i säng när vi kört poker en kväll och druckit lite alltför mycket. Blev som tur inget, slapp man förklara för polaren. Det är väl ganska uppenbart hur det kan jämföras med att hångla upp en död råtta...

stevebc
2010-03-30, 00:59
Ja, det har jag nog. Ibland när man vaknat upp med blåmärken, skrubbade knän och blod på kudden eller tröjan så har man undrat vad fan som hände under kvällen. Alltid lika kul när kompisarna hittar på rövare och man sitter där med en 8 h lång lucka :D.

Richthofen
2010-03-30, 00:59
Något dött har jag inte petat på än så länge,
även om vissa tjejer presterat dåligt.

Matsa
2010-03-30, 02:01
Jag har inte hånglat med döda gnagare men jag har varit i ett tillstånd då jag inte har kunnat gå hem på egen hand och jag har även supit mig helt medvetslös någon gång. (Ja, jag hade svårt att hantera spriten när jag var ung och nej, det är inget jag är stolt över, snarare tvärtom.)

Så jo, jag har nog varit så full eller ännu värre. :/

Ja, det har jag nog. Ibland när man vaknat upp med blåmärken, skrubbade knän och blod på kudden eller tröjan så har man undrat vad fan som hände under kvällen. Alltid lika kul när kompisarna hittar på rövare och man sitter där med en 8 h lång lucka :D.

Hah, det där känner jag igen! Fick väldigt ofta minnesluckor förr och mina "snälla" vänner hade stort nöje av att ljuga ihop allt möjligt som jag skulle ha gjort. :D

1911
2010-03-30, 02:35
Hahaha, efter en tokfylla i St Petersburg så vaknade jag en gång i en rik förort till Moskva. Hade då åkt privatflygplan med en nyrik ryss som jag träffat på en bar, och sen hade han väl helt enkelt fått ta med mig hem då jag var så onykter väl vid flygplatsen.

Och nej, varken jag eller han hade något sexuellt intresse i det hela, vi delade bara en gemensam och glödande passion för vodka. Vilket han hade en stor respekt för. Hans hushållerska lagade förövrigt pannkakor med grädde och sylt, vilket kan ha varit det godaste jag någonsin har ätit.

Wille005
2010-03-30, 02:38
Antar att det inte snålades med grädde. ;)

1911
2010-03-30, 02:45
Ha!! Du anar inte. En annan rolig grej var när jag på en såkallad "date" söp mig så full att jag låg ner på golvet i hennes kök.

Wille005
2010-03-30, 02:49
Haha jag var på en s.k faildate då alla bussar hade slutat gå när jag insåg att jag inte ville stanna över pga att tjejen var #1 för ful #2 dum i huvudet, taxin hade kostat 1000 spänn. Hade inget val annat än att fråga om hon hade alkohol och göra det hon var ute efter.

Söp mig snorfull, satte på henne och somnade.

Sprang ut tidigt nästa morgon.

Nixon
2010-03-30, 03:43
Frågan är, har ni varit såhär fulla?
83eEhihfJDg

saab900
2010-03-30, 05:36
Det konstiga är att det nog inte ens kvalar in på top100 över de underligaste sakerna någon gjort på fyllan.

Osten80
2010-03-30, 10:01
Absolut. Jag blir verkligen helt nollad när jag dricker, och i princip vad som helst kan hända. Det är rena rama turen att jag inte har strukit med eller skadat någon annan allvarligt.

Martin Löwgren
2010-03-30, 10:14
Ja i lördags (har det på film men tänker ej ladda upp det för allmänheten).

Mantus
2010-03-30, 11:02
Nej, jag behåller ett visst mått av kontroll ända tills jag blir så pass full att jag däckar. Det betyder visserligen inte att jag inte gör galna saker på fyllan men de saker jag gör skulle jag lika gärna kunna få för mig att göra nykter, (eller tanken på att utföra dem hade i alla fall inte varit helt orimligt i nyktert tillstånd). Att helt tappa kontrollen som vissa gör och gå emot mina moraliska principer händer inte.

Bullen!
2010-03-30, 11:07
ja. en gång. men jag tror man lär sig av det för det har inte inträffat fler ggr.

mtlca
2010-03-30, 11:08
Var ruggigt packad under gymnasietiden en kväll då jag hade lånat en polares handklovar för att jag skulle arrestera en buske. Tog tag i busken men fick bara med mig en liten kvist av den men jag var nöjd ändå när jag senare tryckte upp kvisten mot en vägg och skrek "sluta jävlas!" samtidigt som jag försökte få handklovarna att fastna på nått sätt....Rätt stökig kväll :D

Finska Lejonet
2010-03-30, 13:51
Var ruggigt packad under gymnasietiden en kväll då jag hade lånat en polares handklovar för att jag skulle arrestera en buske. Tog tag i busken men fick bara med mig en liten kvist av den men jag var nöjd ändå när jag senare tryckte upp kvisten mot en vägg och skrek "sluta jävlas!" samtidigt som jag försökte få handklovarna att fastna på nått sätt....Rätt stökig kväll :D

Låter som en riktig buskis...

Snafu
2010-03-30, 13:53
Hahaha, efter en tokfylla i St Petersburg så vaknade jag en gång i en rik förort till Moskva. Hade då åkt privatflygplan med en nyrik ryss som jag träffat på en bar, och sen hade han väl helt enkelt fått ta med mig hem då jag var så onykter väl vid flygplatsen.

Och nej, varken jag eller han hade något sexuellt intresse i det hela, vi delade bara en gemensam och glödande passion för vodka. Vilket han hade en stor respekt för. Hans hushållerska lagade förövrigt pannkakor med grädde och sylt, vilket kan ha varit det godaste jag någonsin har ätit.

Haha jag var på en s.k faildate då alla bussar hade slutat gå när jag insåg att jag inte ville stanna över pga att tjejen var #1 för ful #2 dum i huvudet, taxin hade kostat 1000 spänn. Hade inget val annat än att fråga om hon hade alkohol och göra det hon var ute efter.

Söp mig snorfull, satte på henne och somnade.

Sprang ut tidigt nästa morgon.

Episkt.

stevebc
2010-03-30, 20:30
Hahaha, efter en tokfylla i St Petersburg så vaknade jag en gång i en rik förort till Moskva. Hade då åkt privatflygplan med en nyrik ryss som jag träffat på en bar, och sen hade han väl helt enkelt fått ta med mig hem då jag var så onykter väl vid flygplatsen.

Och nej, varken jag eller han hade något sexuellt intresse i det hela, vi delade bara en gemensam och glödande passion för vodka. Vilket han hade en stor respekt för. Hans hushållerska lagade förövrigt pannkakor med grädde och sylt, vilket kan ha varit det godaste jag någonsin har ätit.*popcorn*

ViktorLarsson
2010-03-30, 20:46
QCcHxQkVunw

:D

/Peace.

feyin
2010-03-30, 20:48
Jodå, det har jag. Minns att jag satt och drack jäger sen vaknade jag helt plötsligt i en trappuppgång. Har inte kunnat dricka jäger sen dess.

ryss
2010-03-30, 23:07
Ja, jag svepte 30cll sprit och väntade 30 min, svepte 30-35cl til, direkt efter klunkade 2 två 33cl's bärs, vaknade upp i min säng dagen efter. wtf???? första gången jag drack alkohol och var 15 år gammal... historier innefattar poliser, spyor, vedhögar, bråk med folk och annat smaskigt

davvvan
2010-03-30, 23:22
En av första fyllorna var på språkresa till Italien... Vi hade festat kvällen före och de flesta var lite småslitna men jag och två grabbar till hade bestämt oss för att gå ut i Rom och leva livet. Det blev ett par öl till pizzan till middag därefter traskade vi vidare för att leta efter en bar eller dylikt... Jävligt dött, vill minnas att det var en tisdag eller onsdag men ändå. Hittade en liten pub, där det var typ två andra gäster och beställde in någon drink till att börja med. Detta följdes av shots, fler drinkar om vartannat... Efter att jag bett bartendern om "the strongest you have" så fick jag in en kolsvart drink och en genomskinklig... Den enda följde med på köpet. Sög i mig dessa och efter det är det totalt svart.

Har däremot fått återberättat åt mig att jag spydde som en gris, polarna (som var rätt packade) bar ut mig till en parkbänk vid en fontän där jag fortsatte med min tarmlek... Himlade visst med ögon och har linser så de blev skraja och stoppade nån kvinna som försökte ta ut dem på mig... Gick visst sisådär. Men ut kom dem tillslut. Mina kompisar hade ingen mobil med sig, och inget nummer till någon av de andra i gruppen på hotellet. De försökte stanna taxi men ingen ville ta in mig i bilen pga spyrisken.

En av kompisarna fick ringa hem till Sverige och sin flickvän för att få tag på numret till en tjej i klassen, när han ringde henne så exploderade en kiosk i närheten. Detta var jag lyckligt ovetande om. Han fick tag i tjejen och hon i sin tur skickade ut 4-5 killar som skulle försöka lokalisera och hjälpa till att få hem mig. Tillslut hittade de fontänen där vi hängde, och de släpade hem mig ca 6-7 km. Jag hade tydligen skrikit massa grejer om läraren så jag antar att jag inte var så nöjd. Spydde i hissen upp till rummet. Seger.

Vaknade dagen efter av att jag ligger i en säng helt täckt av soppåsar, varav typ 3 är fastklibbade på kroppen... Mår så jävla dåligt, huvudet snurrar, feber osv. Klockan är då 2-3 någonting på dagen, jag har alltså missat dagens aktiviteter i form av rundtur på Colosseum(fail) bl a. Kompisarna som jag drack med och även de som bar/släpade hem mig kom i säng runt 5 någonting och steg upp 7. Strongt.

Mina skor var helt förstörda. Värsta bakfyllan någonsin. Men ett jävligt kul minne som förstärker bilden av alla snorungar som åker utomlands och super sig dyngfulla.

Finns mycket annat också, men det här ligger längst bak i tiden.

olwe
2010-03-30, 23:23
De två filmerna som postats i tråden äger på riktigt.

Sen när man har historier som 1911 så har man nästan en plikt att samföra dem i någon typ av text.

Ett sånt jäkla underhållningsvärde :)

PiNG.
2010-03-30, 23:47
För många ggr, och alldeles för få år sen sist...

Men en skidresa i Sestriere, Italien för 11 år sen var en upplevelse. Uppsats coming up ;)

Vaknar upp på golvet i korridoren (utanför dörren till rummet) på hotellet vi bor på. Tänker "vafan ligger jag här för". Är fortfarande hyffsat berusad.

Tar fram mitt nyckelkort ur bakfickan till dörren, stoppar in det och märker att det inte går att öppna. Bankar lite på dörren för att dom jag delar rum med ska öppna.

Då öppnar en helt främmande människa, som jag väckt tidigt på morgonen, och undrar vad jag vill...

"Ehh, öhh...sorry nånting" svarar jag. Vilket språk han pratade har jag ingen aning om. Går därifrån, och noterar att jackan jag har på mig är en svart dunjacka. Den är inte min. Tittar på golvet, ser att det är en heltäckningsmatta. Det fanns inte på vårt hotell.

Går ner i receptionen, märker snabbt att "ägaren/personalen" inte är helt nöjd med min vistelse på hans hotell. Frågar han var jag är, och om han vet vilket håll mitt hotell ligger på. Han svarar inte men tittar JÄTTEargt på mig :MrT:. Tar mig ut på gatan, och har bara massa berg och ett stup rakt fram. Ska jag gå höger eller vänster. Chansar på höger. Efter vad jag tycker tar en hel evighet (30 min?) så kommer jag in i byn där vi bor.

För att överhuvudtaget kunna åka skidor, behöver jag min egen jacka, då liftkortet ligger däri. Hittar "discoteket" som vi festade på kvällen innan, dörren är olåst, allt är släckt, men jag hittar till soffan där jag efter några flashbacks kommer fram till att jag däckade i. Min jacka är borta. Letar igenom stället, utan resultat. Hur jag fått på mig den svarta dunjackan är och förblir en gåta.

Kommer upp till hotellet, där funkar nyckeln som jag har, och min polare och hans fru frågar var jag har varit. Berättar historien, och kommer fram till att vi måste ha tag på min jacka. Ringer till reseledaren, berättar att jackan försvunnit på natten, och att jag har en annans jacka på mig. Som tur är ligger hans liftkort i hans jacka med, så vi kan lokalisera vilket hotell han bor på. Får tag på han och berättar att jag har hans svarta dunjacka, och då visar det sig att han har min.

Han har däckat på samma ställe som jag, fast inne på dasset. Vaknar upp i ett totalt mörker, ser inte ett piss, inte en strimma ljus någonstans. Följer väggen, för att komma till en dörr. Väggen han följer är en pissoar - den smeker han ömt på vägen ut :D Stället har stängt för natten och den första jackan han ser - i soffan där jag däckat - är min, grabbar den, och drar iväg till sitt hotell. Detta är nog anledningen till att dörren överhuvudtaget var öppen när jag kom.

Hur jag överhuvudtaget landade på det andra hotellet är än idag ett mysterium, vi hittade det när vi åkte upp i liften, och de där 30 minuterna, som jag uppfattade att det tog att gå, var nog ett resultat av den svåra konsten att gå på en sådan fylla - för det var bara ca 500 meter från byn där vi bodde. Precis runt hörnet :)

Har inte somnat på fel hotell fler ggr efter det, så det räknar jag som en lärdom av händelsen :thumbup:

Doctor Snuggles
2010-03-30, 23:56
Har du nånsin varit så här full?



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6866178.ab

Själv så grovhånglade jag i lördags med en 45+ taggare, så, ja, det har jag.

Så 45+ == död pungråtta. Bra att veta.

Doctor Snuggles
2010-03-31, 00:00
QCcHxQkVunw

:D

/Peace.

Som konstaterats förut är snubben väldigt tveksamt "bara" full. Mer sannolikt att han är på K eller ngt annat disassociativt.

Tigerkotten
2010-03-31, 00:02
kul historia ping :] Har tyvärr inga likande historier att bjuda på, visst har man somnat och fått minnesluckor.

Men inte vakna upp på random ställen, hade varit något.. :)

Försökte leta upp den där tjocka snubben på stranden som ramlar o ramlar, men hittar den ej. Någon som kan hitta? :)

JohPz
2010-03-31, 00:12
hahaha PiNG riktigt bra historia, humor på hög nivå! :D

Wille005
2010-03-31, 00:18
Den var bra ping! :thumbup:

En gång när jag druckit lite för mycket av någon billig importvodka (har en tendens att ge blackouts) så blev det svart och sedan vaknade jag upp med brallorna vid knäna liggandes under täcket med en tjej och strulade. Blev livrädd och flög ur sängen och sprang ner till festen igen, jag hade visst följt med henne upp till hennes rum. Det var inte ens samma tjej jag raggat på den kvällen. Inte druckit ren sprit sedan dess.

stafh
2010-03-31, 00:45
Hmja, skulle tro att jag varit på den nivån ett par gånger. Inget jag kommer ihåg dock.

En gång hade jag minneslucka från 12-01 på kvällen till ~12 på morgonen efter. Vaknade tydligen 9 på morgonen när mina föräldrar kom till lägenheten för att lämna en bil men hade inget minne av det. Hade tydligen kommit hem vid 7 (bodde med en kompis vid tillfället) och däckat. Min relativt nya mobil hade försvunnit under blackouten.

Kunde inte sitta upp förens klockan 8 på kvällen dagen efter. Spenderade dagen med att krypa (bokstavligen) mellan köket för att hitta något att dricka och sängen och toaletten för att spy upp det jag precis druckit. Inte kul att spy kall mjölk vill jag lova, kände mig som Bishop i Aliens.
Det är nog mitt bakfyllerekord.

Har spytt i sömnen ett par gånger också, tur att jag inte sover på rygg. *rolleyes*

Skjaves
2010-03-31, 00:57
Vaknade på en orange plastmatta hos farbror polisen.

Fick gå hem några kilometer, var fortfarande full då men lyckades på nåt vänster hitta hem trots att jag inte gått där innan. Kom hem, däckade i sängen. Är ju lite mer restriktiv nu kan man säga.