handdator

Visa fullständig version : Bcaa


hariiis
2010-03-29, 20:11
Tjena! Jag är lite ny på detta forum så ber om ursäkt ifall det finns liknande trådar.

Det är så att jag är intresserad av BCAA.

Nu undrar jag hur doseringen är, det står i gram men detta är tabletter antar jag. Nu undrar jag hur doseringen ser ut? Ska man ta 2st innan och 2st efter träning? Ifall det nu är så är det jätte många portioner.

Tack.

Onigiri
2010-03-29, 20:39
Koloz bcaa är i pulver och det smakar jättegott. Ta 6-7g före och 6-7g efter träningen eventuellt 6-7 under passet.

Eriic
2010-03-29, 20:48
Beror väl helt på hur mkt tabletterna väger, men de väger väl ca 1,5-3g styck?

Sniggel
2010-03-31, 17:18
Beror väl helt på hur mkt tabletterna väger, men de väger väl ca 1,5-3g styck?

Har för mig att de brukar väga 1g st och vara väldigt stora. Hyfsat opraktiskt och i princip alltid ockerpris.

internethjälten
2010-04-01, 22:35
Har för mig att de brukar väga 1g st och vara väldigt stora. Hyfsat opraktiskt och i princip alltid ockerpris.

finns numer en svensk tillverkare av tillskott som säljer både EAA och BCAA i kapslar och det är billigare än "pulver".

glöm ej heller att väger man upp 10g pulver är det max 6-7g eaa alt bcaa i det då resten är smakämnen etc. så med en ökad dosering räcker pulveret kortare tid och priset stiger rätt ordentligt. sen kan man lätt räkna med att något gram försvinner i flaskan man dricker ur också. så för 10g i magen krävs upp mot 20g pulver, dvs en ganska rejäl ökning..

Ungrim
2010-04-02, 07:37
Vem tillverkar det?

Sniggel
2010-04-02, 12:10
finns numer en svensk tillverkare av tillskott som säljer både EAA och BCAA i kapslar och det är billigare än "pulver".

glöm ej heller att väger man upp 10g pulver är det max 6-7g eaa alt bcaa i det då resten är smakämnen etc. så med en ökad dosering räcker pulveret kortare tid och priset stiger rätt ordentligt. sen kan man lätt räkna med att något gram försvinner i flaskan man dricker ur också. så för 10g i magen krävs upp mot 20g pulver, dvs en ganska rejäl ökning..

Man använder såklart naturell :D

Nä men skämt åsido, inser att de flesta tar smaksatt pulver och det bara är jag som är lite knäpp.

astrodog
2010-04-02, 12:42
Vilken idiot-tillverkare lägger smaksatt pulver i kapslar? Bedrägeri.

WHITEFOLKS
2010-04-02, 12:48
Jag tror inte riktigt på ditt resonemang internethjälten.

Det finns ju icke smaksatta bcaa-pulver tillgängliga så du förlorar du inget på smaksättningen. Sen att det skulle vara några större mängder som skulle "fastna i flaskan" tror jag inte heller.

Mr.Sarkastisk
2010-04-02, 13:29
Man använder såklart naturell :D

Nä men skämt åsido, inser att de flesta tar smaksatt pulver och det bara är jag som är lite knäpp.

+111 :hbang:

Onigiri
2010-04-02, 22:32
Sniggel: Rent och naturellt här, alla gånger.

BobaFett
2010-04-02, 23:04
Koloz bcaa är i pulver och det smakar jättegott. Ta 6-7g före och 6-7g efter träningen eventuellt 6-7 under passet.

Det fungerar inte så, det är antingen före och efter, eller endast under passet. Man får inte samma effekt av att ständigt ha en stadig ström av aminosyror. Kommer inte ihåg exakt varför men king grub sa det till mig när jag ställde samma fråga.

TehSaxo
2010-04-02, 23:48
Vilken idiot-tillverkare lägger smaksatt pulver i kapslar? Bedrägeri.

Det där kan väl ändå inte vara sant? :S

Sgart
2010-04-03, 08:23
Vilken idiot-tillverkare lägger smaksatt pulver i kapslar? Bedrägeri.

tror nog han menade pulverformen ;) inte tabletterna.

young_george
2010-04-03, 08:40
Det fungerar inte så, det är antingen före och efter, eller endast under passet. Man får inte samma effekt av att ständigt ha en stadig ström av aminosyror. Kommer inte ihåg exakt varför men king grub sa det till mig när jag ställde samma fråga.

Att ta en dos aminosyror under passet är inte samma sak som att t.ex. ha en shaker med dessa i som man går och smuttar på.
Att tillsätta en extrados BCAA/EAA under ett långt pass, särskilt om man tränar på fastande mage är nog bara positivt.