handdator

Visa fullständig version : Fyfan hur kunde jag missat det här? :(


Kwon
2010-03-29, 16:03
En gammal polare te mig tog sitt liv tidigare denna månad :(

Detta kom verkligen som en chock då han alltid varit den man minst trodde skulle göra detta.

Man känner igen sig dock
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1905028/emil-forselius-tog-sitt-liv-i-hemmet

shut teh face
2010-03-29, 16:07
Jag minns detta iaf, för han var med i Beck Vita Näter, för övrigt så har jag inget att säga, synd att han valde den enkla vägen ut.

Kwon
2010-03-29, 16:10
Vi har inte umgåtts på ett antal år nu (jag trodde jag var den som skulle gå "vidare" långt innan Emil), så detta kom verkligen som en chock.

När vi brukade festa tillsammans åratal sedan var han alltid den rolige som tex drog ner brallorna mitt utanför tax-freen när han skulle "försöka" ragga brudar på kryssningarna tex, en riktigt god och varm personlighet.

När hans filmkarriär sedan kickade igång var jag riktigt glad och tyckte det var jättekul, och nu detta.

Man förstår inte, men ändå förstår man.

Nu blir jag ännu mer deppig.

Andy.da.wohoo
2010-03-29, 16:13
Jag beklagar verkligen, fan vad tråkigt :(

shut teh face
2010-03-29, 16:13
Det är ingen idé att förstå.

Kalle som lever världens dåligaste liv kanske är lyckligast

John som är världens rikaste man kanske har det bästa livet i gemene mans ögon, men han är på gränsen till självmord varje dag.

Det är ingen idé att du ens försöker förstå.

Jag har också min beskärda del självmord, och det är oftast folk som har det bra med vänner, familj, barn, rikedom, jobb.

Alla pundare som borde ta livet av sig för samhällets bästa lever vidare istället.

Pudzianovski
2010-03-29, 16:18
Tråkigt Kwon. :(

Var ganska stort uppslag för några veckor sen när det skedde.

Kwon
2010-03-29, 16:22
Sjukt att jag missade det stora uppslagen fast å andra sidan har man väl varit lite off själv också.

Jäkligt tragiskt, tror Emil var den sista av polarna man trodde skulle göra ngt liknande.

Den man trodde det skulle gå utför med försvann ju redan på 90-talet

Självklart förstår jag att alla, oavsett är "världens rikaste" eller "har det bästa" eller vad det nu är kan bli deprimerad, men som sagt, svårt att förstå just detta, trots allt.

Pirko
2010-03-29, 16:22
Sorry Kwon. Tråkigt när sånt här händer. En av mina gamla polare hängde sig själv vid nyår. Även om man inte hörts på några år känns det ändå förjävligt. Bara någon månad innan hade brorsan träffat honom, då han bett brorsan hälsa till mig.

Aldrig roligt.

Kwon
2010-03-29, 16:25
Jag hann tex aldrig gratulera honom för hans framgångar inom filmen eller till barnet etc och så händer detta.

Folk försvinner för snabbt.

Det sjuka är att jag levde längre än Emil. Det är det mest sjuka.

Pirko
2010-03-29, 16:26
Jag hann tex aldrig gratulera honom för hans framgångar inom filmen eller till barnet etc och så händer detta.

Folk försvinner för snabbt.

Än är det inte försent.
Även om man inte tror på någon religon, så kan man hedra personen. Det ger tröst.

Luttis
2010-03-29, 16:29
Alla pundare som borde ta livet av sig för samhällets bästa lever vidare istället.

http://www.itswalltalk.com/newsite/catalog/fail.jpg

Fattar inte hur man ens kan skriva en sådan sak..

Durante
2010-03-29, 16:45
http://www.itswalltalk.com/newsite/catalog/fail.jpg

fattar inte hur man ens kan skriva en sådan sak..

+1

BillyButt
2010-03-29, 16:45
Jag minns detta iaf, för han var med i Beck Vita Näter, för övrigt så har jag inget att säga, synd att han valde den enkla vägen ut.

På vilket sätt är det enkelt att ta livet av sig?

Loke
2010-03-29, 17:05
synd att han valde den enkla vägen ut.

Alla pundare som borde ta livet av sig för samhällets bästa lever vidare istället.

Men ge dig för fan.

Slartibartfast
2010-03-29, 17:10
Självmord är väldigt tragiska saker, speciellt när självmördaren lämnar efter sig många som bryr sig och behöver honom/henne.

Bailah
2010-03-29, 17:14
Sorry Kwonster, sånt e jobbigt. Förlorat 2 bra polare nu inom ett år, dock var det sjukdoms relaterat. Men vet att det är riktigt jobbigt, keep yer chin up.

shut teh face
2010-03-29, 17:14
På vilket sätt är det enkelt att ta livet av sig?
Jag tycker i alla fall att det är enklare att ta livet av sig än att möta sina demoner istället, det är som att ge upp, eller?


Med pundare så menar jag inte pundare, jag borde skrivit samhällets avskum, men jag menar ej att Emil var det. Jag menar mer att goda, till synes lyckliga människor tar livet av sig i samma utsträckning som pedofiler, våldtäksmän och diverse. Tragiskt men sant, vafan tror ni jag skrev, läs om, läs rätt. Skrev du till mig Loke?

p1r
2010-03-29, 17:15
Har skrivit det i någon tråd förut.
Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem!

BillyButt
2010-03-29, 17:19
Har skrivit det i någon tråd förut.
Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem!

Det beror ju på av vilken anledning man har att ta livet av sig eller hur? Har man varit deprimerad i 30 år skulle nog de flesta ge upp.

p1r
2010-03-29, 17:24
Det beror ju på av vilken anledning man har att ta livet av sig eller hur? Har man varit deprimerad i 30 år skulle nog de flesta ge upp.
Vilka är anledningarna att ta livet av sig då?
Jag har svårt att se någon som tar livet av sig har varit deprimerad i 30år!

feyin
2010-03-29, 17:25
Beklagar Kwon. :(

shut teh face
2010-03-29, 17:26
Har man varit deprimerad i 30 år så är man ganska mör, men ändå härdad. Man lever nog ganska olyckligt resten av livet, röker lite, dricker för mycket vin etc. Men det är bara min uppfattning. De som tar livet av sig är vanligtvis vanliga människor som helt plötsligt dödar sig själva, utan att visa några tecken förutom "lite deprimerade", som omgivningen skulle säga

BillyButt
2010-03-29, 17:29
Jag tycker i alla fall att det är enklare att ta livet av sig än att möta sina demoner istället, det är som att ge upp, eller?


Vad är som säger att de inte "mött sina demoner"?

Kek
2010-03-29, 17:30
Har skrivit det i någon tråd förut.
Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem!

Sen är ju långt ifrån alla problem tillfälliga.

BillyButt
2010-03-29, 17:30
Har man varit deprimerad i 30 år så är man ganska mör, men ändå härdad. Man lever nog ganska olyckligt resten av livet, röker lite, dricker för mycket vin etc. Men det är bara min uppfattning. De som tar livet av sig är vanligtvis vanliga människor som helt plötsligt dödar sig själva, utan att visa några tecken förutom "lite deprimerade", som omgivningen skulle säga

Källa på det?

Kek
2010-03-29, 17:31
Källa på det?

Läs resten av stycket och sluta spela dum.

Krampus
2010-03-29, 17:35
Visa lite respekt i Kwons tråd nu.

Beklagar Kwon.

BillyButt
2010-03-29, 17:36
Läs resten av stycket och sluta spela dum.

Jag har läst det och det besvarar inte min fråga. :smash:

Numse
2010-03-29, 17:40
Beklagar kwon, mycket tråkigt

p1r
2010-03-29, 17:40
Sen är ju långt ifrån alla problem tillfälliga.

Absolut inte!

Kwon
2010-03-29, 17:49
Självmord är väldigt tragiska saker, speciellt när självmördaren lämnar efter sig många som bryr sig och behöver honom/henne.

Som tur är hann jag aldrig skaffa barn och lämnar någon efter mig.

Sheogorath
2010-03-29, 17:53
Alla pundare som borde ta livet av sig för samhällets bästa lever vidare istället.

Inte OK. Skärp dig.

Vinter
2010-03-29, 18:23
Det är inte många som ser när en människa når botten, och det är väldigt svårt att ta sig upp därifrån själv. Ibland för svårt.

Hemma Gymmaren
2010-03-29, 18:29
En skejtare vid namn Johan Florell tog livet av sig. Han var en väldigt bra svensk skejtare som levde ett lyckligt liv. Men en dag var han helt plötsligt död. Hemskt.

Kwon
2010-03-29, 18:31
En skejtare vid namn Johan Florell tog livet av sig. Han var en väldigt bra svensk skejtare som levde ett lyckligt liv. Men en dag var han helt plötsligt död. Hemskt.

Beklagar sorgen HG :(

snej
2010-03-29, 18:37
Omöjligt att veta hur en person mår innerst inne verkar det som. I förra veckan slängde en 20 åring där jag bor sej framför tåget, en glad och populär kille i allas ögon som hade allt typ. Kl 11 på dan utan någon förvarning bara hoppade framför tåget.

mikaelj
2010-03-29, 18:40
:-/

"Han hade allt, men det räckte inte, säger Emils mamma Anneli Forselius."

Det är lätt att tro det, som utomstående. Oavsett hur framgångsrik man än är.

L-Sami
2010-03-29, 18:44
Det är alltid tråkigt när sånt händer, men det går nog inte förstå en människa som väljer att ta sitt liv. Någonting extremt måste ju hända inuti i en iallafall.

stevebc
2010-03-29, 18:56
Har drabbats av ett självmord. Det var en kille som jag inte hade haft någon kontakt med sedan ca 8 år tillbaka. Vi gick några år på fritids under lågstadiet och han var den jag hängde/lekte med mest på fritids. Gick året under mig.

Han var en hackkyckling i hela sitt liv. Han uppfyllde på alla sätt karikatyren av ett offer av mobbning. Tappade kontakt med honom från mellanstadiet och uppåt (gick i året under mig och såg honom inte) då det sägs ha eskalerat. Läste en dag i tidningen att han hade hoppat framför tåget. Han var typ 17 då. Förstod inte att det var honom det handlade om förrän min kompis sa det. Det var bara en liten notis. Det stod inget om hans problem, eller att han mådde dåligt. Det stod mest om hur jobbigt det var att städa upp efter honom och hur själva händelsen hade gått till. Gjorde mig äcklad och förbannad, illamående över journalistiken. Fick senare reda på av en kompis som hade gått i hans klass i gymnasiet att samma personer som förföljt honom under mellan- och högstadiet fortsatt på hans nya gymnasium. Vet inte hur jag ska göra. Jag är bekant med personerna det handlar om, men har jag rätt att konfrontera dem? De kan ha varit det som fick honom att ta sitt liv, men fanns med säkerhet fler bakomliggande orsaker. Svårt att bevisa något också då man hört det via ryktesvägen. Att beskylla någon för ett självmord är en riktigt stark anklagan och frågan är vad det ska ge. Det var dessutom några år sen nu. Det bästa jag kan göra antar jag är att aldrig glömma honom, och ha hans öde i åtanke nästa gång jag upplever liknande snarare än att leka domare på fritiden.

Ursäkta att jag skrev av mig lite Kwon. Beklagar det inträffade.

Kwon
2010-03-29, 19:00
Behöver inte ursäkta dig Steve.

Skriv på.

tntballe
2010-03-29, 20:25
Tråkigt att höra Kwonne =(
Plötslig bortgång är alltid svårare att greppa.

backflash
2010-03-29, 20:32
Som tur är hann jag aldrig skaffa barn och lämnar någon efter mig.

Kwonsey, beklagar sorgen.
Jag hoppas dock att min onämnda tolkning av det ovanstående är tokigt grav?

kalleHUND
2010-03-29, 20:41
.. och så även jag fick en olustig magkänsla av det han skrev där.
Beklagar verkligen det inträffade Kwon, grymt tragiskt.

Wille005
2010-03-29, 20:44
Ibland är det bäst att försöka glömma och inte gräva ner sig i just frågan "varför". Inte varit med om något självmord, dock plötsligt dödsfall och man blir verkligen ställd. Sörjer med dig Kwon.

Banano
2010-03-29, 21:08
Alla pundare som borde ta livet av sig för samhällets bästa lever vidare istället.

"Inavlad Bonde" Stämmer in riktigt bra på dig. Du vet ingenting om deras liv och att kläcka ur sig en sån där grej är bara patetiskt.

Folke50
2010-03-29, 21:15
Tråkigt att höra Kwon

Halldin
2010-03-29, 21:25
Det sjuka är att jag levde längre än Emil. Det är det mest sjuka.
Hurså? Du som verkar så glad och trevlig jämt.

Mår du dåligt egentligen? :/

Andy.da.wohoo
2010-03-29, 21:27
Jag hoppas inte du beskyller digsjälv för det som hänt nu Kwon. Förstår att det kanske kan kännas som att du hade kunnat förhindra det som hänt, men det är ingen idé att tänka i dom banorna.

It's not your fault, man. Gör ingenting dumt!

ryss
2010-03-29, 21:47
Väldigt tråkigt kwon, jag beklagar verkligen :/

engipso
2010-03-29, 22:47
Som tur är hann jag aldrig skaffa barn och lämnar någon efter mig.

Hey hey, sakta ner och tänk efter, känner inte dig men sånt här vrider sig i magen på mig.

shadowfire
2010-03-29, 23:06
Som tur är hann jag aldrig skaffa barn och lämnar någon efter mig.

Det här inlägget förstår jag inte riktigt, jag feltolkar det lite väl negativt kanske?
Skulle du ens våga göra ngt dumt så följer jag efter dig och stalkar dig som en hemsk mardröm i resten av evigheten, så dont you dare. :nono: :kinky:

stevebc
2010-03-29, 23:18
Kwon har snackat om det här tidigare om jag inte minns fel.

davvvan
2010-03-30, 00:44
Beklagar sorgen Kwon.

Nitrometan
2010-03-30, 06:28
Beklagar verkligen sorgen, Kawonu.

Steve, en dag kanske du träffar nån av dem? På jobbet, på nån middag eller nåt? Då kanske tillfället bara uppenbarar sig att fälla kommentaren "det var du som dödade Lasse"?

Fast kommer det att göra nån skillnad?

Jag vet inte om det är viktigt att "de inte kommer undan".

Nitrometan
2010-03-30, 06:33
P.S. Du behöver tömma din PM-box, big Kwonster.

von huff
2010-03-30, 07:56
Har man en familj ja föräldrar å syskon osv så kanske man bör fundera över hur mycket de får lida om man tar livet av sig.De kommer troligtvis att må riktigt illa och beskylla sig själv för det.3 personer i min ålder i min by har tagit livet av sig och deras familjer har nog inte haft det alltför lätt med alla rykten ch beskyllningar osv.Hur månne det kändes för fadern till sonen som tog livet av sig när han såg hans hjärna utspridd i garaget...

stolpskott
2010-03-30, 08:01
Som tur är hann jag aldrig skaffa barn och lämnar någon efter mig.

Men lägg av mannen. Inte kul.

Osten80
2010-03-30, 10:31
Tråkigt att höra, men gör inget förhastat nu. Du kan alltid slänga iväg ett PM till mig om du känner för det. Ta hand om dig. *love*

norlund
2010-03-30, 13:25
Har man en familj ja föräldrar å syskon osv så kanske man bör fundera över hur mycket de får lida om man tar livet av sig.De kommer troligtvis att må riktigt illa och beskylla sig själv för det.3 personer i min ålder i min by har tagit livet av sig och deras familjer har nog inte haft det alltför lätt med alla rykten ch beskyllningar osv.Hur månne det kändes för fadern till sonen som tog livet av sig när han såg hans hjärna utspridd i garaget...

+1 på det.

Tycker man är skyldig att kämpa på för sina anhörigas skull trots att allt känns värdelöst.

Lasse Kongo
2010-03-30, 13:31
Jag får bita mig lite i läppen kan jag lova vad gäller denna tråd, jag har en väldigt hård syn på just självmord.

Det känns onekligen som du ropar på hjälp Kwon om du läser detta, vilket jag vet att du gör, om du nu mår så dåligt så får du ta tag i det, ingen annan kan göra det.

Jag blir faktiskt förbannad på att du har mage och skriva som du skriver.

Rockhard
2010-03-30, 14:45
Kommer ihåg en film från för länge sedan när han spelade nazist (byggde på en verklig händelse om ett mord?). Tyckte den var lite otäck :em:

Rockhard
2010-03-30, 15:44
Tänkte lägga till att det alltid är lika trist när folk dör så unga, (men datan hängde sig i typ en evighet när jag tryckte på Ändra...)

young_george
2010-03-30, 16:29
Beklagar verkligen sorgen, Kawonu.

Steve, en dag kanske du träffar nån av dem? På jobbet, på nån middag eller nåt? Då kanske tillfället bara uppenbarar sig att fälla kommentaren "det var du som dödade Lasse"?

Fast kommer det att göra nån skillnad?

Jag vet inte om det är viktigt att "de inte kommer undan".

Varken du eller stevebc vet väl vad som pågått på gymnasiet? Hur kan man då säga "det var du som dödade honom"?

Känns som det verkligen kan slå fel, så man bör nog akta sig vad man häver ur.

Jagärsvag
2010-03-30, 16:31
Varken du eller stevebc vet väl vad som pågått på gymnasiet? Hur kan man då säga "det var du som dödade honom"?

Känns som det verkligen kan slå fel, så man bör nog akta sig vad man häver ur.

Skulle kunna slå fel?
Du tror alltså att en sådan kommentar kan slå rätt?

stolpskott
2010-03-31, 18:13
Kwon? Lever du?

stevebc
2010-03-31, 20:44
Varken du eller stevebc vet väl vad som pågått på gymnasiet? Hur kan man då säga "det var du som dödade honom"?

Känns som det verkligen kan slå fel, så man bör nog akta sig vad man häver ur.Antar att Nitrometan skämtar. Men ja, det ger ju absolut ingenting. Ändå sitter man här med frustration och har ingen aning vad man ska göra med den. Vad finns det ens att göra? Låta bli att umgås med taskiga människor? Jaha. Check.

Halldin
2010-04-01, 18:45
Kwon? Lever du?
Bump på den, han har varit utloggad några dagar nu. :/

Sheogorath
2010-04-01, 19:28
Vart i helsike är Kwonish?

Andy.da.wohoo
2010-04-01, 20:05
Vars är kwone?!

Wao
2010-04-01, 20:29
Det är bedömt lustigt att samma folk som i vulkantråden skriver dumma skämt om den döde, i denna tråd ber folk visa respekt.

Tabbe
2010-04-01, 20:36
Absolut inte!

Det är bedömt lustigt att samma folk som i vulkantråden skriver dumma skämt om den döde, i denna tråd ber folk visa respekt.

Det är ju kwon och om folk som mår dåligt och inte om folk som snubblar

Wao
2010-04-01, 20:43
Det är ju kwon och om folk som mår dåligt och inte om folk som snubblar

Du tror inte hans familj mår dåligt eller?

stevebc
2010-04-01, 21:00
Undrar var Kwon är. Han är ena halvan i min favoritduett här på kolo.

occt
2010-04-01, 21:02
Sorry Kwon. Tråkigt när sånt här händer. En av mina gamla polare hängde sig själv vid nyår. Även om man inte hörts på några år känns det ändå förjävligt. Bara någon månad innan hade brorsan träffat honom, då han bett brorsan hälsa till mig.

Aldrig roligt.

Samma här. Kan det varit Arvid?

Tragiskt :(

feyin
2010-04-02, 15:23
Men vafan Kwon, vart är du ?

muddler
2010-04-04, 04:53
Men vafan Kwon, vart är du ?

Han finns kvar :)

Men som någon skrev så är väl inte kollo prio nu.

Krampus
2010-04-04, 22:14
Det är bedömt lustigt att samma folk som i vulkantråden skriver dumma skämt om den döde, i denna tråd ber folk visa respekt.

Om någon har tagit illa upp av det så ska jag uppriktigt be om ursäkt.

Jompan
2010-04-06, 13:36
Beklagar, fan va tråkigt att höra. :(

young_george
2010-04-06, 13:39
Skulle kunna slå fel?
Du tror alltså att en sådan kommentar kan slå rätt?

Ja, om en mobbare som gjort någons hela liv till ett helvete får höra så är det inte mer än rätt.