handdator

Visa fullständig version : Rage - Hjärtproblem


Tanden
2010-03-29, 15:41
Hej!

Kör själv med rage som PWO-produkt och tycker den fungerar fintfint. Nu är det så att jag tänkte låta min far testa den då han börjat gymma 4-5 dagar i veckan och vill något prestationhöjande. Dock så fick han en hjärtinfarkt för ca. 5-6 år sedan, han är idag 47 år gammal. Vill inte ge honom något som kan vara farligt för honom. Han tar någon typ av blodförtunnande medicin varje dag.

Någon erfaren/kunnig inom ämnet får gärna svara!

Mvh Tanden

Emjibe
2010-03-29, 15:49
Fairing hansjälv har alltid sagt att man ska rådfråga med sin läkare (om man varit/är "ostabil") innan man tar Rage. Bättre ta det säkra före det osäkra!

Och så står det på etiketten: "Använd ej om du är gravid, ammar, är allergisk mot någon av de ingående ingredienserna eller har hjärtproblem."

tsp
2010-03-29, 15:50
Låt bli att ge honom några pwos alls. Dem ger inte särskilt stor effekt och bara dumt om han haft/har hjärtproblem. Även om det skulle påstås vara helt ofarligt för hjärtat så lär det ju i alla fall inte vara positivt

mangs
2010-03-29, 16:01
Alltså, ibland undrar jag vad det är med "folk". Om man har haft hjärtproblem i denna unga ålder är det väl jävligt dumt att utsätta sin kropp för denna typen av risker?

Ursäkta om jag låter hård men vad din pappa behöver är motion på en bra och lämplig nivå, att trycka i sig massa exotiska kosttillskott eller träna så hårt han bara kan känns väldigt riskabelt. Träna för att leva, inte träna för att dö.

Tanden
2010-03-29, 16:07
Tack för svaren. "Träna för att leva, inte träna för att dö" är väll lite att ta i. Han är precis som många andra här inne intresserad av kost/träning och bara för att man fått en infarkt innebär det inte att livet är över. Han va intresserad av att testa något prestationshöjande men ville fråga för att vara på den säkra sidan innan han stoppar i sig något. Givetvis kommer han inte ta något som inte är bra för hans hjärta.

Grazzafukkinrazzi
2010-03-29, 16:10
Hade jag varit din far hade jag skippat det där med PWO:s.

edit: take dat dere celltech förresten ;)

http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=310862&d=1150408493

karlingen
2010-03-29, 16:14
älskar du din far så ger du honom en klapp på ryggen för att han orkar träna även om han är så pass "gammal". Skit i PWO:n

frong
2010-03-29, 16:33
Antar att det räknas som hjärtproblem, och det står ju en varningstext på Ragen-"omslaget".