handdator

Visa fullständig version : Hotmail har bytt lösenord??!


HenrY
2010-03-28, 00:26
Heeeej köllu!

Helt plötsligt märker jag att jag är utloggad från min msn, testar att logga in men den säger att lösenordet är fel. Testar några gånger och skiter sedan i det, testar att gå in via hotmail.com och även där säger den att lösenordet är fel? Någonting har uppenbarligen hänt.

Nu kan jag inte ens försöka logga in för den verkar ha spärrat inloggningen för att "någon" slagit in för många fel lösenord..

Någon som upplevt samma??

chrilledude
2010-03-28, 00:28
Någon har hackat ditt account, troligtvis. Du har antagligen fått en keylogger-trojan.

Grazzafukkinrazzi
2010-03-28, 00:29
Enda jag kan tänka mig är att någon tagit reda på din "personliga fråga" och bytt ditt lösenord sen loggat in på din msn vilket leder till att du loggas ut från andra datorer. (I alla fall med äldre verisioner av msn.)

HenrY
2010-03-28, 00:33
Crille: Jahaja... det suger ju =/ Vad återstår? Bara skaffa nytt konto I guess?

Grazza: Nej verkar inte vara det, jag har använt 2 datorer samtidigt och varit inloggad på båda. Den säger till om det. Sen borde jag ju iaf ha kunnat logga in på hotmail.

stevebc
2010-03-28, 00:36
Hände samma på mitt Steam Account. Mitt login var min hotmail-adress och mitt lösenord var samma lösenord som till mitt hotmail-konto (och till typ hundratalet andra tjänster). Så vad jag gjorde vara att logga in snabbt som fan på hotmail-kontot först och byta lösen (annars hade ju snubben fått tillgång till allt), och därefter ta tjänst för tjänst och byta ut till ett säkrare lösen.

Mitt Steam Account med alla spel är dock förlorat för evigt. Har mina misstankar dock. Brukade låna ut det till min kusin som inte är så "haj" på datorer. Kan tänka mig att han hade en keylogger på sin dator som snodde mitt konto.

Pelle2
2010-03-28, 00:38
Precis samma sak har hänt mig idag!!! Vafan!??!..

Vad ska man göra?

chrilledude
2010-03-28, 00:38
Crille: Jahaja... det suger ju =/ Vad återstår? Bara skaffa nytt konto I guess?

Grazza: Nej verkar inte vara det, jag har använt 2 datorer samtidigt och varit inloggad på båda. Den säger till om det. Sen borde jag ju iaf ha kunnat logga in på hotmail.

Finns något som kallas "sniffning" (haha), så man kan försöka få reda på vem som tog det, PMa så kan jag försöka hjälpa dig. :)

EDIT: Ni har antagligen tankat någon programfil (spel, program, fusk till ett spel eller whatever) som innehöll en trojan. Finns i många cs-fusk i alla fall.

HenrY
2010-03-28, 00:46
Pelle2: vad gör dudå??

Pelle2
2010-03-28, 00:49
Ja vafan ska man göra? Ringa hotmailsupporten i USA eller maila..

Skjaves
2010-03-28, 00:57
Eftersom det verkar ha hänt fler idag så kan det vara en serverkrasch. Eller så är det bara oturligt sammanträffande.

Pelle2
2010-03-28, 01:00
Grymt jävla drygt iaf.. Hotmail har ju inte direkt någon support heller verkar det som, det är ju ett skämt

TcAnders
2010-03-28, 08:25
Har hänt mig också tyvärr, riktigt drygt då man haft samma adress i 11 år och är ganska beroende av just den.
Man kan göra en "hack-anmälan" till hotmail, men nu hittar jag inte på länken till den sidan längre men där ska man ange IP:adresserna till alla dator man setat vid osv.. Har inte gjort det än då jag inte har alla IP:s ännu. Men jag vet inte hur stor chansen är att man får tillbaka samma, väldigt dryg.

Den personliga frågan angav för 11 år sedan har jag glömt för ungefär 10år och 6mån sen så det är lite svårt att komma tillbaka den vägen.. :)

/ Anders

omnibus
2010-03-28, 08:59
Vafan, ett av mina mailkonton har också bytt lösen!?

Kimball
2010-03-28, 10:00
Detta verkar ju lagom skumt...?

HenrY
2010-03-28, 10:46
Vafaaaaan... En kompis sa via facebook om något som kallades Fishing??

dt06mj2
2010-03-28, 10:58
Vafaaaaan... En kompis sa via facebook om något som kallades Fishing??

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tfiske

Pelle2
2010-03-28, 11:12
Ringa hit?:

http://www.contacthelp.com/directory/Internet/Web+Sites/Hotmail?ListingID=287