handdator

Visa fullständig version : Semester till marocko i 1 vecka, hur göra?


Infinity
2010-03-27, 21:35
Som sagt, ska till marocko nu under påsklovet, bara en relax semester med familjen, jag vill inte sabba min träning under den tiden, jag är en sån person som blir nojjig av att vila och tror att jag tappat allt om jag bryter rutiner under en vecka (känner nån igen sig *rolleyes*), jag hade tänkt att ta med mig fitness tränings band för att hålla igång.

nån som har tips till mig hur jag gör för att tappa så lite som möjligt ochhåller kroppen stimulerad?
jag har lite torka på ideér.

mvh

F.W.Y.H
2010-03-27, 21:38
Det där bandet kommer inte ge dig så mycket, bättre att du tar det lugnt, vilar och att du är laddad inför veckan efter.

WHITEFOLKS
2010-03-27, 21:39
Träna lite kondition istället om du nu absolut måste träna.

Det allra vettigaste är nog dock att bara vila en vecka. Kan ju köra riktigt tungt och intensivt tiden innan så att vilan kommer till bra användning :D

toto2009
2010-03-27, 21:39
Ta med bänk och skivstång och kanske några hantlar så ska det nog va lugnt

mattilainen
2010-03-27, 21:40
Ta det som en semester eller träna med det du hittar där. Jogga, armhäva dig, kanske gå på ett gym någon/några dagar. Kul att se hur gymmen där ser ut.

Matsa
2010-03-27, 22:38
Kör hårt innan och se resan som en vilovecka så blir det säkert bra. Om du är en sån som blir nojig av några dagars uppehåll så kanske en vilovecka rentav är nyttigt för dig.

ryss
2010-03-27, 22:44
take the week off maaan

emi23j
2010-03-27, 22:50
vilo vecka.

way
2010-03-27, 22:55
Du lär inte tappa något i vilket fall som helst. Om det nu skulle vara så att du kanske har gått back ett par kilo i någon övning så kommer du vara på benen igen efter något enstaka pass.

Kischen
2010-03-27, 23:06
Var i Agadhir innan julen, dom har ganska kass mat där men hittade en restaurang som hette Lascada, den ägde. Åt annars mycket ägg och youghurt, sådana där små, syndigt goda.

Fanns ett hotell med gym men 100 spänn hade jag ingen lust att pynta av den principen att dom försökte skinna mig på $.

Exhale_
2010-03-27, 23:13
Skaffa lite distans till träningen och ta en slapparvecka!

Sniggel
2010-03-27, 23:52
Om du har tränat regelbundet en längre tid är 1 veckas uppehåll förmodligen något väldigt positivt för din träning. Ta tillvara på det tillfället att koppla av helt!

capron
2010-03-27, 23:59
Haha kör ett 24h getto pass "All you need is a buss stop , or a bumper on a car"

Getto pass http://www.youtube.com/watch?v=kDCxH88-9X8

jontet
2010-03-28, 00:02
träna kan du göra de andra 51 veckorna. låt inte träningsnojjan förstöra semestern för tusan!!

Johan_P
2010-03-28, 00:20
Härligt att se så många vettiga svar. Som sagt, ta det lugnt och satsa på den kommande veckan efter din resa i Marocko istället! :)

chrilledude
2010-03-28, 00:24
Vilovecka brukar vara bra, jag drar ALLTID nya PB'n direkt efter en vilovecka. Det ger mer positivt än negativt.

AdamK
2010-03-28, 00:33
säger som andra har sagt, vilovecka

Hejnomax
2010-03-28, 00:39
Om du har tränat regelbundet en längre tid är 1 veckas uppehåll förmodligen något väldigt positivt för din träning. Ta tillvara på det tillfället att koppla av helt!

Nja nu tog du i lite väl, men det är nog ingen katastrof. Kör en veckas hårdträning innan och ett paket whey i resväskan så är saken biff :)

andnel
2010-03-28, 01:01
Vilovecka brukar vara bra, jag drar ALLTID nya PB'n direkt efter en vilovecka. Det ger mer positivt än negativt.

Samma här.

Manta
2010-03-28, 01:41
Sköt kosten och drick inte för mycket alkohol så kan den veckan göra mer gott än ont.

Fredrik_S
2010-03-28, 07:48
Eftersom det handlar om en vecka så förlorar du inget på att inte träna den veckan. Skulle du varit borta två veckor eller mer så är det nog bäst att hitta ett gym.

Curls
2010-03-28, 09:02
take the week off maaan

+ 1 :)

Moonmaart
2010-03-28, 09:11
Om du mår bra av det och verkligen vill träna under semestern så sök reda på ett gym och träna några gånger där. Om det mot förmodan inte skulle finnas så träna lite med egen kroppsvikt, löp eller simma.

P.M.E
2010-03-28, 09:24
När jag var bortrest en vecka förra året körde jag armhävningar, dips, situps och bicepscurls med resväskan. Fungerade finfint.:thumbup:

Annars kan jag bara hålla med alla andra, ta vara på veckan och njut istället. Träna kan du göra när du kommer hem.

Arne Persson
2010-03-28, 09:29
Snälla nån... en stackars veckas semester? hur mycker tror du att du tappar då? Du lär nog tappa mer på en rejäl baksmälla. Det verkar som framför allt ditt psyke behöver semestern...

BrorDuktig
2010-03-28, 09:31
Haha kör ett 24h getto pass "All you need is a buss stop , or a bumper on a car"

Getto pass http://www.youtube.com/watch?v=kDCxH88-9X8

Påminner lite om den klassiska amerikanska prison workouten :hbang:

Vore kul att se ett ungdomsgäng i Sverige gå loss på omgivningen på ett positivt sätt och träna, istället för att gå bärsärk och slå sönder skiten.

Infinity
2010-03-28, 12:30
tack för all respons grabbar, har fått insikt nu o kör på en vilo vecka :thumbup:

drar ner en påse whey i väskan och hoppas att jag hittar bra käk där nere, finns ju som sagt simning och typ löpning som jag kan ägna mig åt, framför allt i en annan miljö en här i gråa Sthlm.

tack igen för alla svar!

Mvh

davvvan
2010-03-28, 21:04
tack för all respons grabbar, har fått insikt nu o kör på en vilo vecka :thumbup:

drar ner en påse whey i väskan och hoppas att jag hittar bra käk där nere, finns ju som sagt simning och typ löpning som jag kan ägna mig åt, framför allt i en annan miljö en här i gråa Sthlm.

tack igen för alla svar!

Mvh

Bra tänkt, bara nu inte tullen får för sig att det är något annat i påsen :D

Tjejen18
2010-03-28, 21:25
Kan väl höra här med er på en gång då, istället för att skapa en egen tråd. Ska till turkiet på studentresa i maj, och antagligen kommer det bli festande varje dag, och sist jag var där i somras, så drack vi nästan varje dag, fastän jag fick avsmak och kände mig onyttig. Så därför undrar jag nu, om jag dricker 4 dagar den veckan, ändå i lagom mängd, hur pass förstörd blir den träning man byggt upp under typ 1 års tid? Jag har något beslutsångest, för jag tar ju ändå studenten och vill festa gärnet, men ändå vill jag inte sabba allt det jag tränat för (har kanske inte direkt märkt nå större resultat, bara gåt ner nått kilo osv...) men det känns ändå som om jag kommer bli skitfet under den veckan där. Vad tycker ni? Vill inte vara en torris och va nykterist och träna då heller, om ni förstår mig :)

Manta
2010-03-28, 21:35
Det kommer inte påverka nämnvärt. Vad du eventuellt tappar kommer du ta igen snabbt, men det kan ju ändå vara vettigt att dricka måttligt. Se framför allt till att ha roligt på din studentresa.

Johan_P
2010-03-28, 22:05
Så därför undrar jag nu, om jag dricker 4 dagar den veckan, ändå i lagom mängd, hur pass förstörd blir den träning man byggt upp under typ 1 års tid?

Den träning du gjort innan din resa blir inte förstörd alls, den försvinner inte för du super till det nån vecka eller två. Och nej, du kommer inte bli skitfet så länge du inte överäter totalt, vilket jag tvivlar på att du gör. Det viktigaste är att du har skoj på din resa, så ta distans till din träning en liten stund och festa ordentligt om du känner för det!

Commando1980
2010-03-28, 22:38
Som sagt, ska till marocko nu under påsklovet, bara en relax semester med familjen, jag vill inte sabba min träning under den tiden, jag är en sån person som blir nojjig av att vila och tror att jag tappat allt om jag bryter rutiner under en vecka (känner nån igen sig *rolleyes*), jag hade tänkt att ta med mig fitness tränings band för att hålla igång.

nån som har tips till mig hur jag gör för att tappa så lite som möjligt ochhåller kroppen stimulerad?
jag har lite torka på ideér.

mvh

givetvis stannar du hemma och tränar.

Rahf
2010-03-29, 03:20
Du förstör ingenting om det inte är så att du verkligen går helt i taket och vräker i dig skräpmat till frukost, mellanmål, lunch, middag, kvällsmat och sen super tills du däckar varje dag.

Ta det med måtta, du kommer vara tillbaks på banan inom loppet av några dagar.

Infinity
2010-03-29, 11:25
givetvis stannar du hemma och tränar.

:laugh: haha den va bra

Assazel
2010-03-29, 14:47
Jag hade inte vilat. Jag hade kört situps, chins och lite andra hemmapatent övningar. Vila kommer du få när du blir sjuk ändå.

Tjejen18
2010-03-29, 16:54
Okej tack för de svar jag fått :) Kommer nog tänka ganska mycket på vad jag äter, och träna kommer jag verkligen inte göra under den veckan så. Men då kan jag nog dricka med måtta lite varje dag nästan :)

snej
2010-03-29, 19:03
1 vecka, seriöst? Tränar man hårt och regelbundet så kan man vara sjuk 2 veckor och helt borta från träningen, för att bara prestera faan så mycket bättre när man kommer tillbaks. Vila och NJUT av semester ffs.