handdator

Visa fullständig version : Väldigt missnörd med RAGE X2...


LPA
2010-03-27, 14:03
Jag kände att jag skulle behöva lite extra energi och ork under mina träningspass, så jag köpte RAGE X2 som lovad mer pump mer ork och mer fokus, lät ju as bra.

Jag har käkat det 3 pass nu. Första gången jag tog det, så trött och seg som jag var då jag nog aldrig varit.. Sen de andra gångerna märkte jag inte heller någon positiv effekt. Den ända skillanden är att det sticker/kliar stracks efter att jag druckit det.... Är otroligt besviken. :(

Vill understrycka att jag tar det som det står på burken, alltså 30-60 min före träning och brukar vänta ca 2 timmar efter jag har ätit något innan jag tar det, alltså på tom mage.

Någon mer än jag som inte heller har märkt något positivt av RAGE X2?
Eller är det någon som kanske vet varför det inte gör någon effekt på mig?

Pepz
2010-03-27, 14:06
jobbigt och vara missnörd

jag har då märkt en bra effekt...

LPA
2010-03-27, 14:09
Ja, jag fattar inte varför jag inte gör det :O

BicepsKing
2010-03-27, 14:11
Det funkar på mig ,kände välldigt stor skillnad första gången.

LPA
2010-03-27, 14:16
kan ni beskriva hur ni tar det? hur mycket, när och om ni har ätigt något före osv?

Sgart
2010-03-27, 14:21
Alla märker inte "effekt" av pwos. Jag har inte känt av någon som helst "effekt" av någon av de pwos jag testat. Bortsett från stickningar då.

944RS
2010-03-27, 14:22
Det finns inga mirakelmedel och alla har olika uppfattning/bedömning av olika produkter.
Du kanske helt enkelt har oturen att inte få någon effekt eller så har du helt enkelt för höga förväntningar!

mtlca
2010-03-27, 14:23
Testa att inta Rage det första du gör på morgonen sen sticker du och tränar. Då får jag bäst effekt.

CVN
2010-03-27, 14:36
Testa att ta dubbla doser, så vitt vi vet kan du vara en person på 150 kg, då krävs det lite mer för att få fart på kroppen.

LPA
2010-03-27, 15:10
Testa att inta Rage det första du gör på morgonen sen sticker du och tränar. Då får jag bäst effekt.

Okej, men jag är väldigt osäker om jag klarar av att träna utan att ha ätit något. Men får prova :)

LPA
2010-03-27, 15:11
Finns det någon annan PWO som skulle vara värt att testa?
Eller är det troligt att de inte heller kommer ge något resulltat?

BicepsKing
2010-03-27, 15:16
Var försiktig med dosen ,jag tog lite extra en gång och sov noll den natten..det var inte värt det.

Scoffan
2010-03-27, 15:48
Vissa är mer eller mindre känsliga för koffeinet vilket nog är det man märker mest i en pwo, själv behövde jag ta 2-3ggr så stor portion för att känna något bara att testa. Sedan är nog inte magen riktigt tom efter 2h, beror så klart på vad du har ätit men testa 3-4h nästa gång.

mangemani
2010-03-27, 15:52
har bara märkt possetiva saker med Ragex2.
tar det ca 3 timmar efter senaste måltid och tar det då allt mellan 20 min till 60 min innan träning.

Johan_P
2010-03-27, 16:14
Jag intar Rage LTD. på tom mage innan träning. Oftast 20 g. Jag känner inte av någon särskild effekt. Men det kostar mycket och har snygg etikett!

AdamK
2010-03-27, 16:44
då vet du de till nästa gång, köp inte den ;)

Fredrik_S
2010-03-27, 17:12
Det är koffeinmängden i PWO som i princip är det största avgörande för hur mycket det känns.
Ett väldigt billigt och enkelt alternativ är att bara ta koffeintabletter(ej apotekets som är svindyra). Tar du 400 mg och inte det hjälper så kommer ingen PWO dryck i världen hjälpa dig.

Faajteer
2010-03-28, 17:14
Det är koffeinmängden i PWO som i princip är det största avgörande för hur mycket det känns.
Ett väldigt billigt och enkelt alternativ är att bara ta koffeintabletter(ej apotekets som är svindyra). Tar du 400 mg och inte det hjälper så kommer ingen PWO dryck i världen hjälpa dig.


Samtidigt så är det inte samma koffein i apotekets som det är i tex gg, gv osv. Får själv en bättre effekt av 300mg apotekets än 400mg från gv.

Mvh

Gorilla
2010-03-28, 18:52
Samtidigt så är det inte samma koffein i apotekets som det är i tex gg, gv osv. Får själv en bättre effekt av 300mg apotekets än 400mg från gv.

Mvh
Skillnad?

vicarious
2010-03-28, 21:20
Skillnad?

Han syftar nog på att man inte alltid kan lita på tillverkarna till hundra procent och att det finns en viss rädsla att produkter från vissa tillverkare är "utspädda".

blondyz
2010-03-28, 22:21
Han syftar nog på att man inte alltid kan lita på tillverkarna till hundra procent och att det finns en viss rädsla att produkter från vissa tillverkare är "utspädda".

börjar låta som värsta sortens narkotika här, uppiggande pulver (svindyrt enligt många, prisvärt enligt de som är "fast"), tvivelaktiga tillverkare som späder ut sina varor och hej hopp :D

Skämt å sido, jag har provat 3 olika PWO och jag i relation till varandra har de varierat rätt stort i upplevelse, den första jag provade var "Crack" från Revolution, denna sätter jag som nr1, väldigt bra kick, en hel del stickningar och bra pump, sen provade jag N.O. Xplode NT, denna fick jag knappt någon effekt av alls och nu är jag inne på en burk Rage Limited denna ger mer stickningar än Crack, men mycket mindre kick, ungefär likvärdig pump.

Smakmässigt så är crack bäst, dock pyser den väldigt och går därför inte att skaka i shaker. Rage Limited smakar bra den med men N.O. Xplode NT (Blue Raz) liknar jag mest vid diskmedel.

Mvh, Anton.

Mart0N
2010-03-28, 22:24
Jag skulle säga Öka dosen och träna lite tidigare så att du kan sova :P

Fredrik_S
2010-03-28, 22:43
Samtidigt så är det inte samma koffein i apotekets som det är i tex gg, gv osv. Får själv en bättre effekt av 300mg apotekets än 400mg från gv.

Mvh

då apotekets är ca 8 gånger dyrare så är det väl mer rättvisst att jämföra 300 mg från apoteket mot 2400mg från någon annan tillverkare...

Grotesk
2010-03-28, 22:57
Kapar tråden lite när vi ändå snackar andra alternativ och koffeintabletter:
Vart ska man köpa dem då eftersom Apoteket blivit så dyra på sistone?

Fairing
2010-03-29, 06:56
Jag kände att jag skulle behöva lite extra energi och ork under mina träningspass, så jag köpte RAGE X2 som lovad mer pump mer ork och mer fokus, lät ju as bra.

Jag har käkat det 3 pass nu. Första gången jag tog det, så trött och seg som jag var då jag nog aldrig varit.. Sen de andra gångerna märkte jag inte heller någon positiv effekt. Den ända skillanden är att det sticker/kliar stracks efter att jag druckit det.... Är otroligt besviken. :(

Vill understrycka att jag tar det som det står på burken, alltså 30-60 min före träning och brukar vänta ca 2 timmar efter jag har ätit något innan jag tar det, alltså på tom mage.

Någon mer än jag som inte heller har märkt något positivt av RAGE X2?
Eller är det någon som kanske vet varför det inte gör någon effekt på mig?

Ät Rage X2 varje dag första veckan och sedan bara på träningsdagarna. Laborera lite med dosering.

Är du överaktiv i vanliga fall ? Koffein , tyrosin kan slå lite olika.

Att jämföra en PWO med bara rent koffein tycker jag är helt galet. I X2 finns det mer koffein än i vanliga Rage men många tror att den är koffeinfri.

Vanliga Rage innehöll tyrosin & fenylalanin och den gav sjukt mycket mer "pigghetskänsla"

Koffein är inte ens 1% av produkten

//Lasse

frong
2010-03-29, 15:36
Som med de flesta PWO ska du inta det på tom mage, sedan beroende på hur mycket du väger, hur din toleransnivå är mot ämnena kan du ta olika mycket.

prOtotype
2010-03-31, 12:14
Det är koffeinmängden i PWO som i princip är det största avgörande för hur mycket det känns.
Ett väldigt billigt och enkelt alternativ är att bara ta koffeintabletter(ej apotekets som är svindyra). Tar du 400 mg och inte det hjälper så kommer ingen PWO dryck i världen hjälpa dig.

Jag fick en klar effekt av den koffeinfria varianten av rage.

Körde utan PWO för första gången på länge för 2v sedan. Första setet på en muskelgrupp var ungefär samma men därefter tappade jag väldigt och fick sänka vikter, vilket jag inte brukar.

chrilledude
2010-03-31, 12:42
Jag märker skillnad, och ändå är jag inte alls känslig mot koffein.

nitrooxide
2010-03-31, 16:16
Man måste tro på placebon bara så funkar allt?

Redbull + placebo = FTW!!!

EiseltUK
2010-03-31, 16:25
Samtidigt så är det inte samma koffein i apotekets som det är i tex gg, gv osv. Får själv en bättre effekt av 300mg apotekets än 400mg från gv.

Mvh

Kollade nyligen upp koffeinet vi använder i Alert bara av intresse och det är syntetiskt. Avvikelsen ska ligga på +/- 5%. Jag tror att det måste ha att göra med hur hårt packade tabletterna är. Testa att tugga Alert istället och se om det gör någon skillnad (om du har några tabs hemma).