handdator

Visa fullständig version : Så här gör jag numer med tillskott och dosering. Hur gör ni?


Fredrik_S
2010-03-27, 11:41
Jag tar två små 2,5 dl matlådor med lock och lägger på morgonen i den ena

50 gram EAA
8 gram kreatin
8 gram Beta-alanin

Den andra lägger jag
80 gram vassle pulver

Sen dricker vid några smarta tillfällen under dagen (innan/efter träning/ direkt på morgon/mellan måltider)

(jag har slutat med flytande kolhydrater utan förlitar mig på maten där istället)

Det gör att jag inte behöver tänka så mycket eller öppna massa burkar och greja under dagen, desutom är de matlådorna så små att man alltid kan ta med dom plus en shaker. Det ända man behöver tänka är att de ska vara tomma på kvällen, blir lättare att veta hur mycket jag tagit och så är man på säkra sidan att det inte är för lite.

Hur gör ni?

Lepras
2010-03-27, 11:49
Har med 2 shakers som innehåller: 100g mixade havregryn,30g vassle,20g kasein,30gkolhydrarspulver,kreatin
1 shaker med 100-200g gainer
Sen har ja en pillerbox och 1 burk med eaa och en med Pwo liggande i sidofacket i väskan(ligger alltid där).

Så klarar jag dagen!

Onigiri
2010-03-27, 16:45
Sveper lite BCAA rakt ur burken till och från under dagen (utöver före/efter träning). Hamnar väl runt 30g i slutändan.

Psyla
2010-03-27, 17:06
Tar med mig BCAA kapslar och sväljer..

Pepz
2010-03-27, 17:32
har en box bredvid skrivbordet på jobbet med hela burkar av
kcgr2
vassle
EAA
bars

tar vid behov.

hemma har jag ungefär samma
just nu testar jag Nanoproxil som PWO.

JoeyP
2010-03-27, 17:34
Damn 50G EAA och 80G vassle pulver :D

Kör själv med 20g EAA runt träning, och 30g VASSLE efter träning med mjölk. Resten mat.

Ristretto
2010-03-27, 17:36
Det blir ungefär 15 gram EAA runt träning och en PWO före. Annars protein efter dagsbehov.

Fernicus
2010-03-27, 18:34
Tar med mig en dos EAA i shakern och en dos i en liten vitaminburk med skruvlock

Fredrik_S
2010-03-27, 20:46
Damn 50G EAA och 80G vassle pulver :D

Kör själv med 20g EAA runt träning, och 30g VASSLE efter träning med mjölk. Resten mat.

typ samma här
10g när jag vaknar 10g före och efter träningen som oftast är 2 gnr per dag(ej gym) och 40 gram vassle 10-15 minuter ytterligare efter träning

Sgart
2010-03-28, 13:48
Jag tar två små 2,5 dl matlådor med lock och lägger på morgonen i den ena

50 gram EAA
8 gram kreatin
8 gram Beta-alanin

Den andra lägger jag
80 gram vassle pulver

Sen dricker vid några smarta tillfällen under dagen (innan/efter träning/ direkt på morgon/mellan måltider)

(jag har slutat med flytande kolhydrater utan förlitar mig på maten där istället)

Det gör att jag inte behöver tänka så mycket eller öppna massa burkar och greja under dagen, desutom är de matlådorna så små att man alltid kan ta med dom plus en shaker. Det ända man behöver tänka är att de ska vara tomma på kvällen, blir lättare att veta hur mycket jag tagit och så är man på säkra sidan att det inte är för lite.

Hur gör ni?

Jag kör samma sak. Fast jag använder en smartshake och tar med mig ett extrafack. (skruvas fast under)

I själva shakern häller jag i 10g EAA plus ca 5g monohydrat.
I extra facket häller jag i 10g EAA endast.

Tar shakerns innehåll plus vatten innan träning.
Tar fackets innehåll precis efter.


Smartshake for president.

smeander
2010-03-28, 14:59
5-6 burkar i stor träningsväska is the shit :)
1 burk EAA
1 Burk Rapid Hydro Blend
1 Burk Vassle
1 Burk Glutamin
1 Burk Kreatin
1 Burk Malto
+ En påse med Lite småburkar, Energi, Multivitamin, Omega3, ALA och alltid en burk tonfisk och ett stycke gaffel.
Sen är träningskläder, ombyte, skor osv i väskan också, väger runt 15kg tror jag :O

Bor man 1.5mil utanför stan är det bekvämt att ha med sig allt eftersom jag åker till gymmet efter jobbet.
Sen fyller jag burkarna när dom börjar ta slut B-)
1 Shaker är alltid i väskan och har ca 8st på jobbet och 15stycken hemma och 2 i bilen så man alltid har nån med sig :D

Till jobbet har jag även med mig Matlåda och 500g Milbona kvarg!

Kischen
2010-03-28, 17:51
Sveper lite BCAA rakt ur burken till och från under dagen (utöver före/efter träning). Hamnar väl runt 30g i slutändan.

Coolt att halsa pulvret rakt av ur burken, skulle jag aldrig klara :thumbup:

tsp
2010-03-28, 18:10
Blandar vassle+mjölk när jag kommer hem från träningen. Ibland blandar jag EAA+vatten istället.

rooz
2010-03-28, 18:23
Smartshake med 2 laddningar EAA+kreatin. 1 före och en efter träning.

Vassel vid behov.

Bendermannen
2010-03-28, 19:33
Jag kör samma sak. Fast jag använder en smartshake och tar med mig ett extrafack. (skruvas fast under)

I själva shakern häller jag i 10g EAA plus ca 5g monohydrat.
I extra facket häller jag i 10g EAA endast.

Tar shakerns innehåll plus vatten innan träning.
Tar fackets innehåll precis efter.


Smartshake for president.

kör samma koncept, men tar monohydratet + EAA efter träningen istället.

väldigt nöjd med min smartshake!