handdator

Visa fullständig version : Nodan tar sig i kragen!


Sidor : [1] 2 3

Nodan
2010-03-27, 00:05
Tyvärr så går det ju inte att vila eller äta sig i form, så efter en lång lat vinter så är det dax att styra upp saker och ting.

Tjej
27 år
170 cm
82 kg

Styrketränar 4-5 ggr/vecka. Försöker motivera mig till konditionsträning minst 1 gång i veckan + en del promenader. Har en häst så jag är i stallet ca 4-5 dagar/vecka. Dock i stort sett ingen ridning utan mest stallsysslor.

Har en del krämpor som jag slåss med(mot). Eller rättare sagt jag försöker ignorera dom och kör på ändå, säkert inte så smart men det känns enklast just nu.

Hade en plan på viktminskning för ett tag sedan, men så började jag käka kreatin och har sedan dess ökat en del i styrka så nu tänkte jag rida på den vågen ett tag till. Men snart kommer jag att sätta mig själv på diet, är less på sälformen.

Tar väldigt gärna emot tips, pepp, frågor, motivation etc :)

Nodan
2010-03-27, 00:21
25/3
Rygg-/bicepspass

Latsdrag smalt
36 kg * 10
41 kg * 10
46 kg * 8
50 kg * 6
55 kg * 3 (kan vara PB)
46 kg * 8

Hantelrodd
15 kg * 8
17,5 kg * 8
17,5 kg * 8
17,5 kg * 8

Sittande rodd(Nautilus maskin)
43 kg * 8
50 kg * 8
57 kg * 6
50 kg * 8

Sittande biceps curls
5 kg * 8
5 kg * 10
5 kg * 10

Stående biceps curls
8 kg * 8
8 kg * 8
Ungefär här började jag känna av min lite gnälliga armbåge så slutade.

Framåtböjda hantellyft åt sidan
3 kg * 10
4 kg * 8
3 kg * 10

Ganska mör i ryggen efter detta pass, gött!

mSAARI
2010-03-27, 00:26
Verkar bli en läsvärd journal, stark i ryggen. Kommer följas.

Nodan
2010-03-27, 00:29
26/3

Vilodag.

Men blev inte total vila utan var i stallet och lastade hö. 40 balar á 18 kg har burits och staplats. Lite lagom jobbigt dagen efter ryggpass :)

Tompisch
2010-03-27, 00:40
Verkar ha en stark rygg, får se med mer pass om resten av kroppen har samma styrka :)

Nodan
2010-03-27, 15:00
Idag var det dax för benen. Har tappat väldigt mycket stryka jämfört med för ett år sedan pga rygg- och knäbesvär. Men nu är jag på väg tillbaka.

Uppvärmning 10 min promenad/jogg på band.

Knäböj med boll mot vägg
Kv * 10 * 4

Knäböj
Endast stång (17,5 kg) * 4 * 10

Benpress med fötterna ganska högt
82 kg * 10
82 kg * 10
91(??) kg * 10
82 kg * 10

Raka marklyft
37,5 kg * 10
47,5 kg * 8
47,5 kg * 6
37,5 kg * 10

Rövdrag
46 kg * 10 * 4

Planka med armarna på boll
Max * 3
Testade att även göra benlyft samtidigt, men det resulterade i att jag höll på att ramla av bollen. Oklart om det beror på klen mage eller dålig balans..

Dagens lol på gymet var att jag på nåt jäkla vis lyckades fastna med håret i stången under knäböjen *screwy* Långt hår är opraktiskt!

Tompisch
2010-03-27, 20:14
Bara att kämpa, styrkan kommer fort tillbaka!

Dravena
2010-03-27, 22:27
Kul att du börjar skriva! :thumbup:

Nodan
2010-03-28, 13:34
Bara att kämpa, styrkan kommer fort tillbaka!

Ja tur det. Galet irriterande att knappt orka rubba vikter som man förut tränade med *gah!*

Kul att du börjar skriva! :thumbup:

Jag fick tummen ur och började till slut, efter att ha tänkt det många gånger. Det är ju faktiskt kul att kunna gå tillbaka och se sin utveckling :)

Nodan
2010-03-28, 13:46
Idag blev det en oplanerad vilodag efter lite väl hårt festande igår. Hade inte druckit alkohol sedan i början av december och tål uppenbarligen inte så mycket :cool:

O_Wao
2010-03-28, 14:25
Idag blev det en oplanerad vilodag efter lite väl hårt festande igår. Hade inte druckit alkohol sedan i början av december och tål uppenbarligen inte så mycket :cool:

Du var väldigt... entusiastisk i dina sms igår iaf. ;) Kul att du skriver journal igen. :D

Nodan
2010-03-28, 20:23
Jag har inte vågat kolla vad jag skickade för sms igår. Mobilen borde verkligen ha alkolås!

Nodan
2010-03-28, 20:36
Summering av veckan

Måndag: Ben och mage
Tisdag: Axlar, bröst och triceps. 50 min powerwalk.
Onsdag: 45 min på crosstrainer
Torsdag: Rygg och biceps.
Fredag: vila
Lördag: Ben
Söndag: vila

Borde försöka hinna med lite mer cardio på gymet och promenader. Ska klämma in lite mer sådant kommande vecka.
Kosten denna vecka har varit okej, fram till helgen. Då urartade det med godis, chips och (lite väl mycket) alkohol. Mår som jag förtjänar idag..

Nodan
2010-03-30, 14:00
Måndag 29/3 – vilodag. Fortfarande återhämtning efter helgen. Jag är för gammal för att supa skallen i bitar :smash:

Tisdag 30/3
Axlar, bröst & triceps

Axelpress
5 kg * 8
6 kg * 8
7 kg * 8
8 kg * 6
8 kg * 4 * 2

Vertical chest
41 kg * 10
46 kg * 10
50 kg * 6
46 kg * 6

Hantelpress (liggande)
12,5 kg * 10
10 kg * 8 sänkte pga gnällig axel
10 kg * 3 ajaj, gav upp

Kabeldrag i CC
43 kg * 10 * 2
43 kg * 8 * 2

Lyft åt sidan
5 kg * 8 * 2
6 kg * 6 * 2
5 kg * 6

Kick backs
6 kg * 8 * 4

Triceps ext (maskin) en arm i taget
9 kg * 10
11 kg * 8 * 3

Allmänt missnöjd med passet, var trött, stel, svag och omotiverad. Dessutom irriterande med gnällig axel *wäwäwä*

Nodan
2010-03-31, 13:27
Tisdag 31/3

Hade några timmar att slå ihjäl mellan två arbetspass så valde mellan att shoppa eller göra ett besök på gymet. Det blev det senare :thumbup:

Promenerade i 90 minuter på band, blev ganska exakt en mil. La in några 1-2 minuters jogg oxå, men ville inte utmana det gnälliga knät för mycket.

När jag duschat så insåg jag att jag glömt mitt smink hemma *grr27* så jag fick skynda (dvs småjogga i klackar och kjol..) ner på stan och fixa lite nytt.

Efter jobbet blir det stall och sedan fira O_Wao som fyller år.

O_Wao
2010-03-31, 13:29
Tisdag 31/3



Raring, det är onsdag idag. ;)

Nodan
2010-03-31, 14:18
Raring, det är onsdag idag. ;)

Oj.. jag är visst lite förvirrad (fast det är ju inte direkt ovanligt):D
Skyller på att jag blir distraherad av det gigantiska påskägget som står 1 meter ifrån mig och skriker på uppmärksamhet.

Nodan
2010-04-01, 20:07
Ont i halsen och rent ut sagt skittrött idag, så det blev en dag på soffan. Nya tag i morgon!

Nodan
2010-04-02, 20:11
Fortfarande seg och har förkylningskänsla i kroppen, men inge halsont :thumbup:

Började dagen med att mocka fyra boxar + bära en jäkla massa vattenhinkar. Sen en promenad på ca 4 km med en halvgalen häst. Varför köpte jag inte en liten snäll häst istället för 800 kg galning?! *gah!*
Eftersom hästen hellre ville vara i luften än på marken så blev det en hel del bråk och min rygg gillade det inte alls.

Trots känningar i ryggen så bar det av till gymmet. Väl där så insåg jag att även alla andra tänkt gymma samtidigt som mig, var helt fullt överallt. Och att ryggen nog var i sämre skick än vad jag först trott (note to self: få tummen ur och gör något åt ryggen!!) Testade chins, men ryggen protesterade högt. Testade hantelrodd, funkade inte heller. Tillslut så skrämde jag bort en äldre man från en sittande rodd-maskin och gjorde enligt nedan:

43 kg * 8
50 kg * 8
57 kg * 8
64 kg * 5 PB :hbang:
57 kg * 6
50 kg * 6

Sen blev det:
Curls
8 kg * 8 * 3

Baksida axel (flyes)
4 kg * 10 * 3

Fruktansvärt irriterande med alla "småungar" (dvs typ 17-åringar) som är ivägen hela tiden och mest bara pratar. Hade kunnat gjort fler övningar men ledsnade och åkte hem.

Eftermiddagen ägnades åt att träna smilbanden, stämbanden och handklappning i ishallen. Tyvärr så gick inte heller matchen så bra som tänkt.
Skit dag! :(

Nodan
2010-04-03, 13:10
Min rygg är inte alls glad idag, trots piller knaprande. Efter att dessutom ha varit barnvakt och lekt i div klätterställningar (faktiskt helt omöjligt att låta bli :cool:) så är ryggen riktigt ilsk. Så inge gym idag :(

Nodan
2010-04-04, 21:32
Har en förkylning i kroppen som inte vill försvinna så ganska seg och energilös, men ryggen känns mycket bättre idag :)
Valde dock att hoppa träning även i dag och ge ryggen lite extra vila.

Så dagens rörelse bestod av 5 km promenad och dammsugning av lyan.

Nodan
2010-04-06, 11:22
Ont som f-n i halsen och småfebrig. Jag vill inte vara sjuk *cry*
Ska försöka snabbota mig under eftermiddagen så att jag kan gå på hockey ikväll, i övrigt blir det en mycket lugn dag.

FetmaOnFire
2010-04-06, 11:44
Ont som f-n i halsen och småfebrig. Jag vill inte vara sjuk *cry*
Ska försöka snabbota mig under eftermiddagen så att jag kan gå på hockey ikväll, i övrigt blir det en mycket lugn dag.

Almtuna ikväll?

Nodan
2010-04-06, 12:46
Jupp, Almtuna möter Växjö hemma. Näst sista hemmamatchen och jag vill gärna se den, men jag tror att jag bör hålla mig hemma i soffan.

Nodan
2010-04-10, 22:49
Jag har uppenbarligen drabbats av förkylningen from hell och verkar aldrig bli frisk *cry*
Men nu har i alla fall halsontet och febern försvunnit och jag känner mig inte längre helt klubbad.

Har inte gjort något vettigt på hela veckan förrän idag då jag gick/joggade i 35 min i blöt sand för att motionera hästen. Jag var död efter det men hästskrället verkade knappt lite trött*grr27*

Om jag inte har monsterhostan kvar imorgon så blir det nog ett lättare helkroppspass på gymet, men har inga större förhoppningar på det.

Dravena
2010-04-11, 07:53
Jag har uppenbarligen drabbats av förkylningen from hell och verkar aldrig bli frisk *cry*
Men nu har i alla fall halsontet och febern försvunnit och jag känner mig inte längre helt klubbad.

Har inte gjort något vettigt på hela veckan förrän idag då jag gick/joggade i 35 min i blöt sand för att motionera hästen. Jag var död efter det men hästskrället verkade knappt lite trött*grr27*

Om jag inte har monsterhostan kvar imorgon så blir det nog ett lättare helkroppspass på gymet, men har inga större förhoppningar på det.

Vi har nog samma åkomma! Min karlslok har gett mig lungpest, själv har han varit dålig i över en vecka. Samma sak verkar härja på jobbet....

Nodan
2010-04-11, 09:13
Vi har nog samma åkomma! Min karlslok har gett mig lungpest, själv har han varit dålig i över en vecka. Samma sak verkar härja på jobbet....

Det är alltså någon sorts Uppsalapest som drabbat oss, illa.

Jag som varit så glad över att mitt immunförsvar blivit så bra, inga sjukdommar på hela vintern. Bah! Det fick jag igen nu..

Dravena
2010-04-11, 09:17
Det är alltså någon sorts Uppsalapest som drabbat oss, illa.

Jag som varit så glad över att mitt immunförsvar blivit så bra, inga sjukdommar på hela vintern. Bah! Det fick jag igen nu..

Jag brukar stoltsera med att Aaaaaaldrig blir sjuk. Iofs har jag varken feber eller snuva, så jag kanske bara har fått halva sjukan. :D

Nodan
2010-04-11, 16:06
Jag brukar stoltsera med att Aaaaaaldrig blir sjuk. Iofs har jag varken feber eller snuva, så jag kanske bara har fått halva sjukan. :D

Men då är du ju bara halvsjuk och det är ju ganska nära aldrig :)

Det konstiga med denna pest är att jag inte är snuvig. Det sitter liksom mer i halsen. Men nu har jag börjat få tillbaka rösten, det är bra :thumbup:

Nodan
2010-04-11, 16:14
Känner mig betydligt piggare och börjar se ett slut på sjukdomen :hbang:

Eftersom jag är galet less på att göra inget så tog jag idag en promenad. Tänkte att den skulle vara ganska kort och mest för att njuta av solen. Det blev istället 12 km i ganska raskt tempo (gissningsvis 6-6,5 km/h).
Nu känner jag mig nöjd och sitter i solen på balkongen o käkar morötter *mums*

Dravena
2010-04-12, 08:38
Men då är du ju bara halvsjuk och det är ju ganska nära aldrig :)

Det konstiga med denna pest är att jag inte är snuvig. Det sitter liksom mer i halsen. Men nu har jag börjat få tillbaka rösten, det är bra :thumbup:

Jag har också allt i halsen, men idag visar sig en lätt rinnsnuva för att toppa moset. Jag ringde till jobbet och insåg när jag öppnade munnen att jag låter som alkoholiserad skata, blev bannlyst i två dagar till. *gah!*

Tompisch
2010-04-12, 10:39
Krya på dig så ser jag fram emot fina pass sen!

Nodan
2010-04-12, 11:34
Krya på dig så ser jag fram emot fina pass sen!

Tack!

Jag tror att jag är redo för gymet idag. Lite beroende på hur slut jag är efter jobbet. Annars så får det räcka med stall och längre promenad. Men jag är i alla fall grymt träningssugen!

Nodan
2010-04-12, 19:46
Trots skallebank och hosta så traskade jag till gymet efter jobbet, äntligen!
Kände mig allmänt seg så det blev ett kort helkroppspass mest bara för att komma igång efter förkylningen. Samt känna av ev ryggproblem.
Har inte full koll på alla vikter/set/reps men typ så här:

Benpress m fötterna högt
82 kg * 3 * 15

Sittande bröstpress
36 kg * 3 * 15

Sittande rodd
36 kg * 3 * 15 löjligt lätt mest för teknikövning

Axelpress (maskin)
16 kg(?) * 3 * 15

Magmaskin
30 kg(?) * 3 * 20

Sen ca 30 minuter rask promenad med gnällig häst i snöre.

Nodan
2010-04-13, 14:39
Promenad på ca 6 km.
Inslag av några kortare joggintervaller, kunde inte springa speciellt länge eller långt utan att få hostattack.

Imorn blir det förhoppningsvis gym igen.
Funderar på att köra helkroppspass ett tag framöver som omväxling, men har inte snickrat ihop några ännu. Ska nog sätta mig och kolla på det ikväll.

Tompisch
2010-04-13, 21:52
Härligt att vara tillbaka! Gå inte på för hårt om du inte är helt frisk än.

Nodan
2010-04-14, 20:09
Försöker att ta det lite lugnt men det är svårt när man vill massor:smash:

Idag löste det sig dock naturligt genom att vi hade sjukt mycket att göra på jobbet. Det ledde till 5 minuters lunch på stående fot och några timmar övertid. Sen stressa till stallet för att mata och ta in hästarna. Så ingen träning idag.
Nu har jag kollapsat i soffan och funderar på om jag orkar fixa käk.

FetmaOnFire
2010-04-17, 23:39
*uppdate*
:smash:
:)

Nodan
2010-04-18, 15:54
Jag är inte frisk än *gah!*
Förkylningen bara börjar om hela tiden så nu tar jag det väldigt lugnt. Bara lite promenader och halvfart i stallet.
Kommande vecka verkar blir ganska lugn jobbmässigt så då hoppas jag att jag kan bli frisk.

Dravena
2010-04-18, 16:10
Det är för jävligt, ska man aldrig bli frisk?!

Nodan
2010-04-18, 16:24
Det är för jävligt, ska man aldrig bli frisk?!

Det verkar inte så *cry*

Nodan
2010-04-19, 13:19
Eftersom min bil igår bestämde sig för att punktering är ett lämpligt tillstånd så fick det bli cykel runt halva staden idag.

Cyklat ca 15 km, varav större delen i högt tempo pga tidsoptimism *screwy* Samt power walk 5 km på gym, mest som tidsfördriv pga en arbetsintervju som blev framskjuten.
Märks att jag fortfarande inte är riktigt frisk, backen upp till Akademiska var sjuuuukt jobbig. Men nu har i alla fall halsontet försvunnit :)

Har även ägnat en längre stund åt att svära och slänga saker i marken. Jag hatar att byta däck!

Nodan
2010-04-20, 19:56
Idag en promenad på dryga timmen i ett ganska långsamt tempo.

Imorgon måste jag till gymet och göra något åt min rygg som är en katastrof.

Tompisch
2010-04-21, 13:34
Vad har du för problem med ryggen?

Nodan
2010-04-21, 20:46
Vad har du för problem med ryggen?

Lång historia kort:
För drygt 10 år sedan så flög jag av en skenande häst. Tyvärr så lyckades jag pricka en telestolpe, med ländryggen..typisk dumt. Det ledde till sprickor i några kotor, nerv(er?) i kläm m.m.
Har aldrig blivit riktigt bra efter det.

Vad som egentligen är fel nu vet jag faktiskt inte riktigt. Men har ingen känsel i huden på ett ganska stort område och ont (i varierande skala) på två ställen.
Borde göra något åt det, men vet inte riktigt vart jag ska börja så jag väntar lite till.

Nodan
2010-04-21, 21:12
Eftersom systerssonen ramlat av en gunga och gått sönder så fick jag idag fixa hela stallet själv. Vilket innebär mer kroppsarbete än vad jag är van vid, men ryggen var på bra humör så det funkade.
Fick för mig att löshoppa hästskrället. Men eftersom hinder uppenbarligen är livsfarliga om man är häst så måste matte springa brevid hästen och även hon hoppa.
Det är galet jobbigt att springa i blöt sand och hoppa över hinder! Mina ben var helt döda efter ett tag och hästen inte mer än uppvärmd *gah!*

Efter stallet blev det middag hos päronen (jag bjöd in mig själv :cool:) och sedan gym.

Marklyft
40 kg 5 * 5
+ några set med mycket lätta vikter för att nöta in tekniken

Hantelpress (bröst)
10 kg 3 * 8
Super set med
Lyft åt sidan
6 kg 3 * 8

Sittande rodd
41 kg * 8
46 kg * 6
50 kg * 4
55 kg * 3 tungt, sista repen lät jag nog ungefär som en brunstig ko :cool:

Latsdrag
36 kg 3 * 8

Bicepscurls drop set
8 kg * 8
6 kg * 15
5 kg * max
4 kg * max
8 kg * 4

Triceps extensions (maskin)
16 kg 3 * 8

Avslutade med crunches och plankan.

Allmänt väldigt nöjd med passet, eller kanske mest med att vara tillbaka på gymet igen :hbang:

Nodan
2010-04-22, 14:30
BedRÖVlig träningsvärk idag. Fick skippa klackarna på jobbet, converse och kavaj är kanske inte så passande men bekvämt.

Nu funderar jag på om jag efter jobbet ska köra cardio på gymet eller ta det lugnt så att jag inte får tillbaka förkylningen. Får se hur det känns om en timme.

Nodan
2010-04-22, 20:16
Blev inge träning idag. Tänkte att det är bättre att starta lugnt så att inte förkylningen börjar om, igen.

Har bara ca 2 veckor kvar på gymkortet och funderar på att byta gym. Men har extrem beslutsångest, det finns för många att välja på :smash:

O_Wao
2010-04-22, 20:19
Blev inge träning idag. Tänkte att det är bättre att starta lugnt så att inte förkylningen börjar om, igen.

Har bara ca 2 veckor kvar på gymkortet och funderar på att byta gym. Men har extrem beslutsångest, det finns för många att välja på :smash:

Kanske enklast bara att prova runt? Man får ju ofta provträna gratis. :)

Men det är ju många aspekter att väga in; vägen dit, långt, öppettider, bra grejor, vettigt folk osv.

Tompisch
2010-04-22, 20:37
Du får inte glömma hur mycket folk det är där den tiden du tränar också :D Mycket folk är det värsta!

Nodan
2010-04-23, 07:19
Prova runt låter som en bra idé.
Det jobbiga nu är att jag inte vet när/var/hur jag kommer att jobba så jäkligt svårt att komma fram till vad som passar bäst.
Det lutar åt Friskis, men förrut när jag tränade där så var det så jäkla mycket folk vissa tider.

Kan f.ö meddela att det jobbiga med helkroppspass är att ha träningsvärk i typ hela kroppen. Måste nog lära mig att ta det lite lugnare om jag ska fortsätta med helkropps. Idag skulle jag nog behöva rullator eller snarare permobil och personlig assistent :cool:

Tompisch
2010-04-23, 20:36
Anställ mig så kan jag vara personlig assistent xD

Nodan
2010-04-23, 21:25
Anställ mig så kan jag vara personlig assistent xD

Om du inte kräver hög lön och följer minsta vink så är du anställd :naughty:

Du kan börja med att fixa nytt lysrör i lampan i badrummet för just nu så är det väldigt mörkt att duscha där inne :D

Nodan
2010-04-24, 09:47
Gårdagens gymbesök.

Uppvärmning: 10 min gång/jogg på band.

Benspark
41 kg 3 * 10

Benpress fötterna högt
81 kg 3 * 10

Sittande rodd
41 kg * 8
50 kg * 8

Bröstpress, sittande (maskin)
41 kg 2 * 8

Kick backs
8 kg * 6
6 kg * 8
fortfarande träningsvärk så tog det lugnt med triceps

Axelpress
6 kg * 8 får känningar i axeln fortfarande så bytte till maskin i stället, kommer dock inte ihåg vikterna

Magmaskin + crunches.

Gymet kryllade av gymnasieelever som fick instruktioner. De flesta verkade extremt ointresserade och var jävligt mycket ivägen *mini
Så jag fick byta ut nästan alla övningar och hoppade biceps helt.

Tompisch
2010-04-24, 10:03
Om du inte kräver hög lön och följer minsta vink så är du anställd :naughty:

Du kan börja med att fixa nytt lysrör i lampan i badrummet för just nu så är det väldigt mörkt att duscha där inne :D



Ja klart (;
Springer dit nu då!

Förövrigt, fina bensparkar och bröstpress!

Nodan
2010-04-24, 15:51
Ja klart (;
Springer dit nu då!

Förövrigt, fina bensparkar och bröstpress!

Du måste springa fortare!

Nu har jag köpt nytt lysrör men förstår verkligen inte hur jag får dit det *mini:furious:*grr27**gah!*

(Ibland önskar jag att jag var blond så att jag kunde skylla min dumhet på det..)

Sundqvist
2010-04-24, 16:21
Fina pass! :)

Nodan
2010-04-25, 09:20
Fina pass! :)

Tack! :)

Tompisch
2010-04-25, 10:15
Du måste springa fortare!

Nu har jag köpt nytt lysrör men förstår verkligen inte hur jag får dit det *mini:furious:*grr27**gah!*

(Ibland önskar jag att jag var blond så att jag kunde skylla min dumhet på det..)



Jag kom till Örebro men blev hungrig och sprang hem igen : )

Ibland är det skönt att ha något att skylla på, men eftersom du inte är blond har du pressen på dig :D

Nodan
2010-04-25, 11:28
Jag kom till Örebro men blev hungrig och sprang hem igen : )

Ibland är det skönt att ha något att skylla på, men eftersom du inte är blond har du pressen på dig :D

Jag testade att använda våld för att få dit lysrörshelvetet, det fungerade inte. Så till slut så använde jag hjärnan och då gick det plätt lätt, så nu har jag lyse i barummet :hbang:

Nodan
2010-04-25, 11:31
Gårdagens tänkta cardiopass typ glömdes bort eller nåt. Satt på balkongen hela dagen och tiden gick fortare än tänkt.

Idag blir det inte heller någon seriös träning eftersom jag igår kväll övade mig i groggande och shotande..

Tompisch
2010-04-25, 14:59
Gårdagens tänkta cardiopass typ glömdes bort eller nåt. Satt på balkongen hela dagen och tiden gick fortare än tänkt.

Idag blir det inte heller någon seriös träning eftersom jag igår kväll övade mig i groggande och shotande..



Ack ack :) Du får ta å sätta fart på dig!

Nodan
2010-04-25, 16:36
Nu har jag satt lite fart på mig.

Lastat hö till hästarna, 42 balar á 17 kg som har burits på/av transport.
Samt gått en promenad på ca 4 km, blir nog en till om en stund.

Mer än så vägrar jag att prestera idag.

FetmaOnFire
2010-04-26, 01:00
När slänger du upp lite bilder på dig i journalen? :thumbup:

Nodan
2010-04-26, 11:11
När slänger du upp lite bilder på dig i journalen? :thumbup:

Det krävs nog att jag ramlar, slår huvudet hårt och blir väldans förvirrad för att det ska komma bilder på mig här :D

Men man ska aldrig säga aldrig.

Tompisch
2010-04-26, 13:36
Nu har jag satt lite fart på mig.

Lastat hö till hästarna, 42 balar á 17 kg som har burits på/av transport.
Samt gått en promenad på ca 4 km, blir nog en till om en stund.

Mer än så vägrar jag att prestera idag.



Vägrar att prestera, vilken vilja du har ( : haha

Kom igen nu och kör lite va ! xD

Nodan
2010-04-26, 16:07
Vägrar att prestera, vilken vilja du har ( : haha

Kom igen nu och kör lite va ! xD

Meh! :smash:
Det var ju en pärs att bara ta sig mellan soffa och kök igår. Bakis och bara sovit några timmar..
Men idag är jag redo för att kriga på gymet *flex*

Nodan
2010-04-26, 19:49
Men idag är jag redo för att kriga på gymet *flex*

Tar tillbaka. Blev inget gym tyvärr.
Har varit barnvakt i några timmar och nu ska jag ta barnen och åka hem till dom. Jag lär nog sova där i natt.
Får se om det blir gym imorn eller fortsatt barnvaktande.

Nodan
2010-04-27, 10:32
Gym idag *flex*

Uppvärmning 10 min gång/jogg.
Stretch rygg/ben/höftböjare.

Hantelrodd
17,5 kg 2 * 8

Marklyft
40 kg * 5
50 kg 4 * 5

Raka mark
40 kg 2 * 8

Benpress fötterna högt
82 kg 2 * 8

Latsdrag
36 kg * 10
41 kg * 10

Hantelpress (bröst)
12, 5 kg 2 * 6

Lyft åt sidan
6 kg * 8
5 kg * 8

Omvända flyes
3 kg 2 * 10

Triceps ext. (maskin)
16 kg * 8
11 kg * 8

Preacher curl (maskin)
18 kg * 15 lite väl lätt
23 kg * 8

Sidböjningar eller vad det nu heter
15 kg 3 * 10

Mycket nöjd med passet. Har lite ont i ryggen, men körde på ändå.
Fick även tummer ur och bokade sjukgymnasttid för ryggen, dax att göra något åt eländet.

Tompisch
2010-04-27, 10:33
Va mycket det ska komma ivägen för dig då =D
Nästan så man får komma och spruta eld mot dig så du tar löpet till gymmet ;D

Dravena
2010-04-27, 10:33
Fläskiga pass du kör nu! :thumbup:

Nodan
2010-04-27, 15:46
Va mycket det ska komma ivägen för dig då =D
Nästan så man får komma och spruta eld mot dig så du tar löpet till gymmet ;D

Jag veeet. Vanligtvis får jag skylla mig själv då det ofta beror på tids- och energioptimism. Men igår var det inget jag kunde styra över alls.

Fläskiga pass du kör nu! :thumbup:

Jajjamen, helkroppspass är najs omväxling :) Men jag är typ död efteråt så tanken är styrka 3 ggr/vecka och cardio 3 ggr.

O_Wao
2010-04-28, 06:00
Mycket nöjd med passet. Har lite ont i ryggen, men körde på ändå.
Fick även tummer ur och bokade sjukgymnasttid för ryggen, dax att göra något åt eländet.

Bra pass! Och bra att du äntligen går till en sjukgymnast, envisa kvinna! :whipped:

Nodan
2010-04-28, 10:06
Bra pass! Och bra att du äntligen går till en sjukgymnast, envisa kvinna! :whipped:

Envis, jag? Förstår inte vad du menar.. :angel:

Nodan
2010-04-28, 10:11
Jag tror jag döööör!
Träningsvärken är grym idag. (Förutom i biceps, framsida lår och vader.)
Antar att det till största del är marklyftens förtjänst. I like marklyft :hbang:

Hittills idag en promenad på 7 km, tror inte jag hinner någon mer cardio även om det skulle behövas..

Tompisch
2010-04-28, 12:28
Hahaha =D det är väl skönt med lite träningsvärk!

Nodan
2010-04-29, 10:09
Hahaha =D det är väl skönt med lite träningsvärk!

Ja när den är lagom och inte helt förlamande. Igår hade det behövts lyftkran, permobil och personlig assistent *screwy*

Nodan
2010-04-29, 10:18
Gym idag!
Var så jeeevla taggad att det nästan sprutade energi ur öronen *flex*

Fick för mig att köra bänkpress, det är nästan två år sedan sist. Och när jag ända var i gång så rev jag av några frontböjjar oxå. I superset med bänken.
Visserligen på flugvikter, men det var jobbigt som f-n.

Lägger upp passet senare. Nu ska jag iväg och jobba. Min chef har fått för sig att jag ska sitta i en telefonväxel idag, jag vet inte hur den funkar och får bara skriftlig info *screwy*
Så om ni idag ringer till ett stort läkemedelsföretag och blir bortkopplade så kan ni nog skylla på mig :D

Nodan
2010-04-29, 13:43
Att arbeta i en växel måste vara ett av de tråkigaste jobben *dör av uttråkning*

Dagens gympass. Typ helkropp, forfarande träningsvärk i hela baksidan av kroppen så tog det lugnt med ffa ryggen. Filade lite på teknik och testade nya övningar istället.

Benböj
bara stång * 10
Är verkligen inte nöjd med tekniken och får ont i ryggen hur jag än gör

Frontböj
bara stång 2 * 10
Första gången jag testar, kändes bättre i ryggen. Men måste hitta rätta stället att ha stången på, nu fick jag blåmärken :cool:

superset med

Bänkpress
stång * 10
10 kg 3 * 6
Är nästan två år sedan sist, shit vad vingligt det var. Måste göras oftare!

Benspark
41 kg 3 * 8

Hantelpress (bröst)
10 kg 3 * 10

Lyft åt sidan
5 kg 3 * 10
Brukar ha startläge framför kroppen men idag körde jag med start brevid.

Superset med

Omvända flyes
3 kg 3 * 10

Overhead press
23 kg(?) 3 * 10

Sittande dips (maskin)
41 kg 2 * 10

Bicepscurls
dropset
8 kg * 10
osv ner till 4 kg

Avslutade med diverse crunches.

Kul att testa lite nya/nygamla övningar. Det är kanske inte så vanligt att man supersetar böj och bänkpress, den enda som var i närheten stirrade på mig som om jag var fullkomligt galen.

Tompisch
2010-04-29, 18:03
Bara att ligga i och fortsätta träna, när det börjar rulla är det svårt att sluta =D

Nodan
2010-04-30, 09:50
Jobbar 6-17 idag, med några timmars "lunch" på förmiddagen så har passat på att besöka gymet.

15 min gång/jogg på band.
30 min på crosstrainer.
Helkroppsstretch, behövdes verkligen.

Nu slänga in lite käk och sen till nästa jobb.

Nodan
2010-05-01, 15:30
Dagens:
6 km promenad i bakfylletempo.

HulkH
2010-05-01, 15:38
Fina pass :)

Keep it up! =)

Nodan
2010-05-02, 17:31
Fina pass :)

Keep it up! =)

Tack!
Det ska jag *flex*

Nodan
2010-05-02, 17:35
Migränliknande huvudvärk satte stopp för dagens gympass. Tror att huvudvärken beror på en ickeglad rygg efter dagens äventyr med bebishäst i stallet.

Nu ska jag ut på en promenad, gissar att det blir 5-6 km.

Tompisch
2010-05-03, 10:57
Snart är jag på väg med en brinnande piska och sätter fart på dig :D

Nodan
2010-05-03, 11:03
Snart är jag på väg med en brinnande piska och sätter fart på dig :D

Oh eld är häftigt! Du är välkommen :)

O_Wao
2010-05-03, 11:06
Migränliknande huvudvärk satte stopp för dagens gympass. Tror att huvudvärken beror på en ickeglad rygg efter dagens äventyr med bebishäst i stallet.



Brottas med 200 kg (ish) bebishäst är också en typ av träning.:Virro

Nodan
2010-05-03, 14:47
Brottas med 200 kg (ish) bebishäst är också en typ av träning.:Virro

Ja uppenbarligen :) Dessutom så stod jag ju och höll upp huvudena på de stora bruna sakerna.

Nodan
2010-05-03, 15:09
Vem har smygmatat mig med dunderhonung?!?

Bröstpress (maskin)
36 kg * 10
46 kg * 8
50 kg * 5
56 kg * 5 PB :hbang:

Bänkpress
20 kg * 10
30 kg * 2 * 8

Marklyft
30 kg 2 * 5
40 kg 2 * 5

Hantelrodd
15 kg 2 * 8
20 kg 2 * 5 PB :hbang:

Overhead press
23 kg * 8
27 kg * 8
32 kg * 5 PB :hbang:

Lyft åt sidan
5 kg 3 * 8

Omvända flyes
3 kg 3 * 10

Pushdowns
27 kg * 10
32 kg * 8
37 kg * 3 PB :hbang:

Preacher curl
18 kg * 10
23 kg * 8
27 kg * 6,5 PB :hbang:

Benpress
91 kg * 5
100 kg * 5
109 kg * 5

Diverse crunches.

Va fan hände? Kändes som att jag hade hur mycket som helst att ge idag.
Så jävla nöjd!

Nodan
2010-05-04, 12:30
Tillägg till igår: 5 km powerwalk.

Idag: 20 min gång/jogg på band, 15 min cykel + 15 min crosstrainer.

Tompisch
2010-05-04, 12:52
Herregud! Grattis till alla PB starkt jobbat. Kanske inte behöver komma och elda ändå ;D

Nodan
2010-05-04, 13:04
Herregud! Grattis till alla PB starkt jobbat. Kanske inte behöver komma och elda ändå ;D

Tack!
Ditt eldhot funkade uppenbarligen väldigt bra :D

Nodan
2010-05-04, 19:02
Det krävs nog att jag ramlar, slår huvudet hårt och blir väldans förvirrad för att det ska komma bilder på mig här :D

Men man ska aldrig säga aldrig.

Jag har nog ramlat och slagit i huvudet. För här kommer en bild.
Inte mycket muskler att visa, men lite kanske man anar i alla fall.

http://i39.tinypic.com/28at9w0.jpg

O_Wao
2010-05-04, 19:44
Bilder! Vi gillart! :hbang: Fin vinge där!


för jag har ju aaaaaaaaaldrig sett dig IRL... :angel:

Mantus
2010-05-04, 20:48
Jag har nog ramlat och slagit i huvudet. För här kommer en bild.
Inte mycket muskler att visa, men lite kanske man anar i alla fall.

Ser bra ut, lats och arm verkar bra. Kaklet var sådär.

Nodan
2010-05-04, 21:03
för jag har ju aaaaaaaaaldrig sett dig IRL... :angel:

Nä aaaaaaldrig :D

Ser bra ut, lats och arm verkar bra. Kaklet var sådär.

Tack.
Det är inte ens kakel utan våtrumstapet, gräslig *spy* Tursamt nog så är det inte mitt badrum :)

Tompisch
2010-05-05, 13:39
WOSCH, bild helt otroligt!


Fin lats!

Nodan
2010-05-05, 14:45
WOSCH, bild helt otroligt!


Fin lats!

Tack! :)

Nodan
2010-05-05, 19:34
Kom till gymet och var ganska omotiverad, men körde på ändå.

Knäböj
20 kg 4 * 8
nöta nöta teknik

Hantelpress (bröst)
10 kg 2 * 10

Benpress fötterna högt
81 kg 3 * 8

Latsdrag
36 kg * 10 plättlätt
41 kg * 8
46 kg * 8

Sittande rodd
41 kg * 8
46 kg * 8

Här någonstanns spårade det ur. För mycket koncentrationsstörningar i omgivningen i form av ögongodis. Sen började dessutom godiset prata med mig :Virro

Blev lite axelpress, drag åt sidan, bicepscurl osv men har dålig koll på reps och vikter :angel:

Tompisch
2010-05-05, 20:29
Bra pass, med fina latsdrag och rodd. Tycker du borde köra lite tyngre avslutning på vissa övningar så du blir lite starkare också :) Bara att våga öka !

Nodan
2010-05-06, 16:45
Bra pass, med fina latsdrag och rodd. Tycker du borde köra lite tyngre avslutning på vissa övningar så du blir lite starkare också :) Bara att våga öka !

Jag vågar inte öka så mycket pga ryggproblemen. Men snart så har jag förhoppningsvis kommit tillrätta med dom eller lärt mig mer om hur jag kan träna, då jäklar ska det ökas :D

Nodan
2010-05-06, 17:08
Första sjukgymnastbesöket idag.

Spontana uttalanden från honom: "oj du har mycket ryggmuskler" "jäklar vad rörlig du är här *peka* gör det inte ont!?" "oj vad låst du är här *peka* gör det ont?" "det ska bli spännande att jobba med dig, du är som ett stort projekt".

Fick en bra känsla i alla fall, tror att han vet vad han pratar om.

Efter besöket så joggade jag i ca 15 min tills det blev sjukt segt och jag kom på att jag inte ätit något på hela dagen :smash:

Nu äta mat!!

FetmaOnFire
2010-05-07, 01:03
*flex* Ser ju fin fint ut!

Tompisch
2010-05-07, 13:35
Hahaha, han ser dig nog som en maskin som han skall bygga om = )

Nodan
2010-05-08, 08:54
*flex* Ser ju fin fint ut!

Tack :)

Hahaha, han ser dig nog som en maskin som han skall bygga om = )

Ja typ, jag känner mig ungefär så :D

Nodan
2010-05-08, 09:05
2010-05-07

Uppvärmning: 10 min jogg

Raka mark
30 kg * 8
40 kg 2 * 8
50 kg * 8 mixat grepp tuuungt

Benpress fötterna högt
82 kg 2 * 8

Sittande rodd
46 kg * 8
50 kg * 8
55 kg * 4 tuungt

Bröstpress (maskin)
46 kg * 8
50 kg * 8
56 kg * 4 förvånandsvärt lätt, måste nog börja på 50 kg nästa gång

Sittande dips (maskin)
50 kg * 8
57 kg (?) * 8

Preacher curl
23 kg * 8
27 kg * 8

Bicepscurls
8 kg * 8
9 kg * 5 svintungt

Sen ett par axelmaskiner, men la inte vikterna på minnet.
Diverse crunches.

Promenad hem ca 5-6 km.

Nodan
2010-05-08, 10:58
"Morgon"promenad ca 6 km. Raskt tempo till största delen i skogsterräng.

HulkH
2010-05-08, 12:31
Alltid gött med en promenad :)

Hur ser dagsformen ut nu? :)

Nodan
2010-05-08, 16:11
Hur ser dagsformen ut nu? :)

Bedrövlig. Har ett späcklager a la björn som ska gå i ide eller kanske som en överviktig säl..
Borde verkligen göra något åt det men vet inte om det finns någon motivation och självdisciplin till det just nu. Är mest nöjd så länge jag inte går upp mer.

HulkH
2010-05-08, 16:27
Bedrövlig. Har ett späcklager a la björn som ska gå i ide eller kanske som en överviktig säl..
Borde verkligen göra något åt det men vet inte om det finns någon motivation och självdisciplin till det just nu. Är mest nöjd så länge jag inte går upp mer.

:( hoppas motivationen kmr snart då :)

FetmaOnFire
2010-05-08, 18:38
2010-05-07

Uppvärmning: 10 min jogg

Raka mark
30 kg * 8
40 kg 2 * 8
50 kg * 8 mixat grepp tuuungt

Benpress fötterna högt
82 kg 2 * 8

Sittande rodd
46 kg * 8
50 kg * 8
55 kg * 4 tuungt

Bröstpress (maskin)
46 kg * 8
50 kg * 8
56 kg * 4 förvånandsvärt lätt, måste nog börja på 50 kg nästa gång

Sittande dips (maskin)
50 kg * 8
57 kg (?) * 8

Preacher curl
23 kg * 8
27 kg * 8

Bicepscurls
8 kg * 8
9 kg * 5 svintungt

Sen ett par axelmaskiner, men la inte vikterna på minnet.
Diverse crunches.

Promenad hem ca 5-6 km.

*flex* härligt

Nodan
2010-05-09, 09:56
*flex* härligt

Har fortfarande rejält träningsvärk efter raka marken, I like it!

Nodan
2010-05-09, 16:07
Ont som f-n i ryggen. Så ingen träning idag :(
Det var nog dumt att börja dagen med hölastning och sen sitta still på stenhård stol i två timmar.
Nu blir det piller, värme och soffa.

http://www.ihasafunny.com/wp-content/uploads/2009/12/ihasafunny-funny-pictures-cat-has-a-sad.jpg

O_Wao
2010-05-09, 16:10
Men stackars dig! :( Hör av dig om du behöver nåt, jag är ju nästgårds!

O_Wao
2010-05-09, 16:14
För övrigt så tveka inte att hojta om du vill ha hjälp med höet nån gång, jag och Dravena kan åka med och hjälpa till!

Nodan
2010-05-09, 16:37
Men stackars dig! :( Hör av dig om du behöver nåt, jag är ju nästgårds!

För övrigt så tveka inte att hojta om du vill ha hjälp med höet nån gång, jag och Dravena kan åka med och hjälpa till!

Tack vännen!
Passade på att handla på hemvägen ifall jag skulle ha svårt att ta mig ur soffan senare, jag börjar lära mig.
Förhoppningsvis så var det sista hölaset för säsongen, havremopparna borde kunna överleva på gräs snart.

Tompisch
2010-05-10, 09:27
Men idag skall det väl tränas?

Förövrigt fint pass sist!

Nodan
2010-05-10, 09:54
Men idag skall det väl tränas?

Förövrigt fint pass sist!

Får se. Ryggen är inte okej, men om jag kan röra mig någorlunda normalt efter jobbet så blir det cardio på gymet då.

Imorgon är det sjukgymnastbesök med träning så därför inge styrka idag.

Tack :)

Nodan
2010-05-10, 14:35
Blev en sväng till gymet trots ryggont.

10 min gång - första 5 min var väldigt stela.
ca 7 min jogg - Efter några minuter började det göra ont i ryggen och ena benet, efter ytterliggare några minuter gjorde det jävligt ont.
Avbröt och åkte hem.

Tompisch
2010-05-10, 17:57
Stackare då!

Du skall nog höra dig för med sjukgymnasten om vad för övningar du skall undvika :)

Nodan
2010-05-11, 14:38
Stackare då!

Du skall nog höra dig för med sjukgymnasten om vad för övningar du skall undvika :)

Det var typ det som tagens besök gick ut på :)

Nodan
2010-05-11, 14:52
Träffade sjukgymnasten imorse. Han ville kolla när jag tränar för att se om jag gör några fel som påverkar min rygg negativt.

Sammanfattning: jag skall helt undvika benpressen då min rygg får fel vinkel, om jag ändå känner att jag vill köra så skall ryggstödet vara fullt bakåtlutat. Benpressarna på mitt gym är av modellen då man pressar plattan helt horisontellt. Enligt honom är det vanligt i dessa benpressar att ryggen tar en del stryk.
Han var imponerad över min mycket goda teknik i raka och vanliga mark :hbang: Jag som inte vågat ösa på vikt för att jag varit osäker på tekniken, nu jävlar :D
Knäböj med fri stång skall jag inte köra förrän jag varit smärtfri en längre period (några månader), istället är det böj i smith som gäller. Här hade han en rejäl teknikgenomgång med för- och nackdelar med olika saker.

Sen pratade vi även mycket om stabilitet då jag vet att jag har ganska dåligt korsettstöd. Så fick lite stabilitetsläxa och nästa vecka ska vi öva mer på det.

Är faktiskt skitglad över allt beröm jag fick för tekniken i de övningar jag visade :)

Nodan
2010-05-11, 14:53
Det var typ det som tagens besök gick ut på :)

Eh... jag kan uppenbarligen inte stava. Ska så klart vara dagens besök :D

Tompisch
2010-05-12, 10:01
Härligt med lite positiv respons när man går till en läkare!

O_Wao
2010-05-12, 10:03
Vad kul med lite respons och instruktion på övningarna, så du kan dra på ordentligt! :hbang:

Nodan
2010-05-12, 14:37
Fick en plötsligt lust att bara träna ben idag, så innan jobbet blev det ett benpass.

Uppvärmning: 20 min cykel till gymet + 5 min jogg på band.

Smith:en var upptagen så jag körde lite marklyft medan jag väntade på den.
Marklyft
40 kg 3 * 5
50 kg 2 * 5

Knäböj i smith
20 kg 5 * 5
10 kg 3 * 10

Raka mark
40 kg 2 * 5
50 kg 2 * 5
40 kg 2 * 5

Benspark
41 kg 2 * 8
46 kg 2 * 8

Tompisch
2010-05-12, 15:17
Kan du gå normalt imorgon var det inget ben pass ;)

Nodan
2010-05-13, 10:19
Kan du gå normalt imorgon var det inget ben pass ;)

Gårdagens benpass får ett starkt IG jag kan gå utan problem och har bara lite träningsvärk. Fail!

Nodan
2010-05-13, 10:25
Morgonpromenad ca 5 km.
Om jag hinner så blir det ett bröstpass på eftermiddagen.

Nodan
2010-05-13, 13:51
Bröst & mage

Hantelpress
10 kg * 10
12,5 kg 5 * 6

Bänkpress
stång * 20
Sen lät jag två håriga greker ta bänkpressen medan jag snackade marklyft med O_Wao

Cable crossover
46 kg 2 * 8
50 kg 2 * 5 kan vara PB är inte säker
46 kg * 5

Bröstpress
46 kg 2 * 8
50 kg 2 * 5
46 kg *5

Crunches på boll, magmaskin och sidböjningar.

Ganska nöjd med passet. Men jag kom av mig några gånger i cc:n då jag började skratta åt mitt eget warface :D

O_Wao
2010-05-13, 13:52
Sen lät jag två håriga greker ta bänkpressen medan jag snackade marklyft med O_Wao



Greker, är du säker på det? De pratade ju spanska? :confused:

Tack för hjälpen idag, och skjutsen för all del, det hade säkert tagit bra mycket längre tid att bli färdig och åka utan det! :D

Nodan
2010-05-13, 14:02
Greker, är du säker på det? De pratade ju spanska? :confused:

Tack för hjälpen idag, och skjutsen för all del, det hade säkert tagit bra mycket längre tid att bli färdig och åka utan det! :D

Gjorde dom?! Jag lyssnade inte :D Då tycker jag att dom genast ska lära sig grekiska för dom såg mer ut som greker än spanjorer... :cool:

Varsigo :)

Mantus
2010-05-13, 15:52
.

Ganska nöjd med passet. Men jag kom av mig några gånger i cc:n då jag började skratta åt mitt eget warface :D


Då är det ju inget riktigt warface. Ett riktigt warface ska man ju bli skrämd av, även om det är ens eget.;)
Själv har jag inget warface, bara ett "röd-som-en-tomat-fast-det -bara-är-päronvikter-face", fast det tar för lång tid att säga så jag nöjer mig med att säga att jag har ett "fuckface".:D

Nodan
2010-05-14, 11:29
Då är det ju inget riktigt warface. Ett riktigt warface ska man ju bli skrämd av, även om det är ens eget.;)


Sant, jag måste helt enkelt öva lite mer på mitt warface tills jag blir rädd för mig själv :cool:

Nodan
2010-05-14, 12:24
Blev ett rygg- och axelpass idag. Men hinner inte skriva ner det nu för jag ska ut på äventyr :naughty:
Återkommer med passet ikväll, imorgon eller någon annan dag..

Nodan
2010-05-15, 23:02
Gårdagens pass:

Latsdrag
41 kg 2 * 6
46 kg 3 * 5

Sittande rodd
41 kg 2 * 8
46 kg 3 * 5

Lyft åt sidan
5 kg 5 * 6

Omvända flyes
3 kg 3 * 10

Axelpress
6 kg * 10
7 kg * 10
Testa vänster axel som jag haft lite problem med, kände av den lite så tog det mycket lugnt.

Har troligen glömt någon övning då jag tvivlar på att jag bara körde 2 för ryggen.

På eftermiddagen blev det några timmars promenerande runt i staden, kändes en del i benen.

Nodan
2010-05-15, 23:09
Idag promenad på ca 5 km på eftermiddagen och joggrunda med intervaller på kvällen, vet inte hur långt.

FetmaOnFire
2010-05-16, 13:24
Idag promenad på ca 5 km på eftermiddagen och joggrunda med intervaller på kvällen, vet inte hur långt.

Dubbla träningen, dubbelt så bra *flex*

Nodan
2010-05-16, 19:31
Dubbla träningen, dubbelt så bra *flex*

Måste ju passa på när det finns energi att ta av :)

Nodan
2010-05-16, 19:40
Skulle ta en morgonpromenad men insåg två saker 1. jag hade lite ont om tid 2. jag hade massa energi. Så det blev en morgonjogg istället, 5 min * 3 med ca en minuts promenad mellan.

Sen en sväng på gymet.

Böj i smith
20 kg 6 * 5 tekniknötning

Raka mark
40 kg * 5
50 kg * 5
60 kg * 5
50 kg * 5

Benspark
50 kg 5 * 5

Gynstol innåt och utåt samt lite rumpdrag. Testade även benpress med olika inställningar för att se hur ryggen reagerar.

Tompisch
2010-05-17, 10:17
Och hur fungerade benpressen med olika inställningar? Hittade du något som passade damen?

Nodan
2010-05-17, 11:26
Jag vet inte riktigt. Det känns helt konstigt att sitta som sjukgymnasten rekommenderar, men samtidigt så verkar det faktiskt vara det bästa sättet för ryggen.
Så fötterna i normalläge och helt bakåtfällt ryggstöd får det bli i fortsättningen om jag ska köra benpress.

Nodan
2010-05-17, 11:48
Sammanfattning v 19

Mån: jäkligt ont i ryggen, avbröt joggpass.
Tis: Sjukgymn.besök + lite helkroppsstyrka.
Ons: Ben.
Tor: 5 km promenad. Bröst + mage.
Fre: Promenad 5 km. Rygg + axlar.
Lör: Promenad 5 km. Jogg ca 4 km.
Sön: Promenad/jogg ca 4 km. Ben.

Senare delen av veckan innehöll även en hel del vardagsmotion i form av cykling och promenerande i transportsyfte.

Nodan
2010-05-17, 18:21
Besök hos sjukgymnasten idag. Fick en hög med stabiliseringsövningar, ska bli spännande att se vad det ger. Ska även testa att göra rygglyft (utan vikt) för att sträcka ut det skadade området, ont gör det men förhoppningsvis så blir det bättre och bättre.

Efter sjukgymnasten blev det lite gym. Armarnas tur att piskas idag.

Bicepscurl
9 kg * 8
10 kg 5 * 5

Preachercurl (maskin)
18 kg * 10
23 kg * 8
27 kg 3 * 5

Någon annan slags bicepsmaskin
16 kg 4 * 8

Två olika tricepsmaskiner.

Pushdowns
27 kg 2 * 8
30 kg 2 * 5
27 kg * 8

Har träningsvärk i benen idag och gissar att dagens pass kommer kännas rejält i armarna imorrn. I like it! :naughty:

Tompisch
2010-05-18, 08:41
Gött armpass! Hoppas det känns ;)

Nodan
2010-05-18, 10:54
Gött armpass! Hoppas det känns ;)

Ja det kan man lugnt säga att det gör. Måste använda headset på jobbet när jag pratar i telefon för annars börjar armen skaka direkt :cool:

Nodan
2010-05-18, 15:02
Dagens bröst- & magpass

Bänk
30 kg 2 * 5, 3 * 8

Cable Crossover
41 kg * 8
50 kg 2 * 5
41 kg 2 * 8

Sittande bröstpress
46 kg * 8
46 kg * 5
41 kg 3 * 8

Magstabiliseringsövningar, rygglyft och crunches på boll.

Tompisch
2010-05-19, 10:05
Bra crossover och sittande bröstpress!

Nodan
2010-05-19, 10:44
Bra crossover och sittande bröstpress!

Tack!

Nodan
2010-05-19, 19:12
Ingen styrketräning idag, har träningsvärk i nästan hela kroppen så behöver lite vila.

Men har i alla fall sprungit lite i skogen. Ingen motivation till att bara springa rakt fram så körde backintervaller. Spurt uppför och jogg ner för. Svinjobbigt!

Nodan
2010-05-20, 11:08
Måste bara börja med att säga att livet är fan underbart, det går bra med allt nu :)

Dagens pass:

Marklyft
40 kg * 5
50 kg * 5
60 kg * 5 PB
50 kg * 5
40 kg * 5
30 kg * 8

Stångrodd
30 kg 3 * 8

Sittande rodd
46 kg * 8
50 kg * 5
55 kg * 5
59 kg * 5
64 kg * 2 PB

Drag åt sidan i c.c
9 kg 3 * 8

Overhead press
23 kg * 8
27 kg 2 * 8

Baksida axel i c.c .. ehm.. kommer inte ihåg vikterna :cool:

Magstabilitetsövningar, trååååkigt..

Nu blir det lunch i solen och sen ska jag ägna mig åt att såga ner träd i hästhagarna. Jag är inte betrodd med motorsåg så får använda yxa och fogsvans *grr27*

Tompisch
2010-05-20, 11:51
Fan va starkt! Grattis till PB!!

Nodan
2010-05-20, 14:38
Fan va starkt! Grattis till PB!!

Tack! *flex*

FetmaOnFire
2010-05-21, 01:11
Du är bäst :)
Grattis *flex*

Nodan
2010-05-21, 17:33
Du är bäst :)
Grattis *flex*

Tack!!

Nodan
2010-05-21, 17:37
Ägnade förmiddagen åt att vika 1200 A4 ark på mitten och stoppa dom i 1000 kuvert, sjukt tråkigt. Dessutom så försov jag mig så hann inte med frukost och glömde pengar hemma så kunde inte köpa lunch heller :cryout:
Så att gymma direkt efter jobbet kändes inte alls lämpligt, åkte i stället hem och sydde gardiner.

Nu har jag i alla fall joggat 2 km och gått ungefär lika långt.

Resten av kvällen kommer att ägnas åt att vara barnvakt (läs käka popcorn och kolla på film).

Nodan
2010-05-25, 18:22
Måste bara börja med att säga att livet är fan underbart, det går bra med allt nu :)

Upprepar, men lägger till att det här med gym inte går riktigt lika bra. Har inte riktigt tid och ingen motivation till det.
Började på ny arbetsplats igår och är galet trött av alla nya intryck osv.

Imorgon blir det förhoppningsvis ett gymbesök samt på onsdag och/eller torsdag. I helgen kommer det troligen inte finnas tid för det.

Nodan
2010-05-26, 20:10
Blev ett gymbesök idag, äntligen. Bröst, axlar och triceps.

Har dock inte riktigt tid att skriva ner det nu. Testade iaf militräpress (i smith)för första gången, kan kanske bli en ny favoritövning :)

O_Wao
2010-05-26, 20:15
Woho, bra jobbat!

dagens låt, stulen från Madames journal, men bara till dig. Kommer du ihåg? :D

f30pWmF49R0

Nodan
2010-05-26, 20:44
Woho, bra jobbat!

dagens låt, stulen från Madames journal, men bara till dig. Kommer du ihåg? :D

f30pWmF49R0

Nä kommer inte ihåg, har aaldrig hört den förut. Framförallt så kommer jag inte ihåg att jag någonsin dansat till den, framför spegel och iförd 80tals kläder..:cool:

O_Wao
2010-05-26, 20:45
Nä kommer inte ihåg, har aaldrig hört den förut. Framförallt så kommer jag inte ihåg att jag någonsin dansat till den, framför spegel och iförd 80tals kläder..:cool:

Aldrig någonsin... :angel:

Nodan
2010-05-27, 21:47
Ingen träning idag.

Ägnat dagen åt att jobba och sväva på moln. Kvällen har ägnats åt städning, matlagning och lite mer molnsvävande *rolleyes*

FetmaOnFire
2010-05-28, 08:17
Ingen träning idag.

Ägnat dagen åt att jobba och sväva på moln. Kvällen har ägnats åt städning, matlagning och lite mer molnsvävande *rolleyes*

Det är aldrig fel att sväva på moln :thumbup:

Nodan
2010-05-30, 00:27
Inge träning varken fredag eller lördag, haft annat för mig. Men borde verkligen ta mig tid att åka till gymet, min rygg mår inte bra annars. Eftersom gymet bara har öppet 6 timmar imorrn så hinner jag nog inte med det då heller. Men på måndag efter jobbet då jäklar ska jag köra marklyft!

Nodan
2010-05-30, 19:33
Woho det blev en blixtvisit på gymet idag :hbang:

Hantelrodd
17,5 kg 3 * 8

Marklyft
30 kg * 5
40 kg * 5
50 kg * 5
60 kg * 3 här fallerade tekniken och greppet
50 kg 2 * 5

Latsdrag smalt grepp
46 kg * 8
50 kg 3 * 5

Bicepscurls stående
10 kg 2 * 7

EZ curls
Stång + 5 kg 3 * 8
vet inte hur mkt stången väger

Bicepscurls sittande lite bakåtlutande
6 kg 2 * 8

Omvända flyes
3 kg * massor
4 kg * 15
4 kg * 10

Tompisch
2010-06-02, 10:10
Gött pass du =) Bara att fortsätta nu också (:

Annars kommer jag med eldpiskan!

Nodan
2010-06-02, 11:54
Gött pass du =) Bara att fortsätta nu också (:

Annars kommer jag med eldpiskan!

Du är välkommen med eldpiskan, tror att det behövs *rolleyes*

Ska försöka klämma in ett benpass idag, antingen före eller efter stallet.

O_Wao
2010-06-02, 15:03
Ska försöka klämma in ett benpass idag, antingen före eller efter stallet.

Hjälper det om jag mockar åt C? Åker ut nu, är du inte redan där så gör jag det.

Nodan
2010-06-02, 16:04
Hjälper det om jag mockar åt C? Åker ut nu, är du inte redan där så gör jag det.

Woho! Då hinner jag mosa benen lite :)

Nodan
2010-06-02, 17:45
Dagens racerpass:

Raka mark
50 kg * 8
60 kg 3 * 5

Benspark
46 kg 3 * 8
41 kg 2 * 8

Utfallsgång utan vikt

Benpress a la sjukgymnast
82 kg 5 * 8

Magstabiliseringsövningar

Nu ska jag motionera hästen.

Nodan
2010-06-04, 20:58
Snabbt pass idag. Superset är bra grejjer!

Uppvärming: jogg 3 min.

Bänkpress
30 kg 3 * 8

Bröstpress
46 kg * 8
50 kg * 5
57 kg * 2 damn vad tungt det var
46 kg 2 * 8

Militärpress i smith
10 kg (exkl stång) 3 * 8

Lyft åt sidan
5 kg 3 * 8

Sittande dips
50 kg 3 * 8

Triceps ext (maskin)
18 kg 3 * 8

Kick backs
7 kg 2 * 8
6 kg 2 * 8

Riktigt nöjd med passet. Bra kontakt!

Nodan
2010-06-05, 09:57
Bänkpress
30 kg 3 * 8


Oj jag ljög!
Ska vara 4 * 8 och FU :)

Är hundvakt i helgen så denna dag började med 4 km joggrunda med hunden på släptåg. Han tycker nog att jag är helt dum i huvudet som springer på morgonen...

Nodan
2010-06-07, 10:42
Jag har fortfarande träningsvärk efter fredagenspass, så något jävligt rätt gjorde jag. Undrar vad..

Idag blir det ev ett ryggpass, eller en ridtur på den fyrbenta odågan får se vad som känns mest lockande.

Tompisch
2010-06-08, 17:14
Vart är ryggpasset då?:whipped:

Nodan
2010-06-08, 18:10
Det är ..eehmm...*försöker komma på bra ursäkt* :angel:

Har verkligen ingen ork att göra så mycket mer än jobba just nu. Helt energilös. Vet inte om det beror på att det är ett nytt jobb som kräver full uppmärksamhet hela tiden eller något annat. Jag har haft problem med väldigt dåliga järnvärden förrut så kan kanske vara dax att kolla upp det igen.

Nodan
2010-06-08, 21:32
Efter jobbet idag blev det ett par timmars vila på soffan. Men sedan så gjorde jag ett ryck och åkte ut till hästen. Efter stallet blev det 60 min powerwalk.

Nodan
2010-06-10, 20:22
För en vecka sedan tog jag en ridtur på min häst (var ett år sedan sist) som gjorde mig alldeles löjligt glad *cupid*
Har i stort sett inte ridit på två år pga att jag får ont i ryggen av det. Men tänkte att jag nu tränat upp styrka och stabilitet så det borde funka. Med facit i handen så borde jag ha låtit bli.
Fick avbryta dagens ryggpass för att det gjorde jäkligt ont.

//sad panda

Nodan
2010-06-20, 20:33
Idag tog jag mig i kragen och åkte till gymet.
Blev ett benpass. Inget höjdarpass men ryggen var ganska sammarbetsvillig :)

Eftersom ryggen är skit just nu så är det inte så kul att gymma så jag har helt enkelt låtit bli. Promenerar och joggar i stället.

Böj i smith
20 kg 3 * 8

Benspark
46 kg 2 * 6
50 kg * 5
54 kg (?) * 5
50 kg 2 * 5

Raka mark
40 kg * 8
50 kg * 5
60 kg 2 * 5
50 kg * 5

Bålstabiliseringsövningar

Nodan
2010-06-27, 13:22
Ryggen är stel och opålitlig, så försöker ta det lite lugnt.

Marklyft
40 kg * 8
50 kg 4 * 5
Har mycket mer att ge, men vågar inte utmana ryggen än.

Latsdrag brett
46 kg * 8
50 kg * 5

Latsdrag smalt v-handtag
50 kg * 5
54 kg 2 * 5

Sittande rodd samma handtag som ovan
50 kg 2 * 5
54 kg 2 * 5

Bicepscurls
10 kg 3 * 8

och ett par bicepsmaskiner samt bålstabiliseringsövningar.

Tompisch
2010-06-28, 16:48
Gott pass verkade det som :D

Nodan
2010-06-28, 17:37
Ett riktigt bra pass faktiskt :)
Känns i kroppen idag. Rygg och underarmar är riktigt sega. Märkte även imorse på morgonjoggen att benen fick ta i lite igår.

Nodan
2010-06-29, 20:48
Stor förvirring på gymet idag. Dom höll på att möblera om och montera ihop nya maskiner.
Dessutom ovanligt mycket folk i friviktsrummet så det var nästan slagsmål om vikter/bänkar/stänger och trångt som tusan.

Uppvärmning på löpband samt lite rotatorcuffs övningar.

Bänkpress
20 kg 2 * 10
30 kg 3 * 7

Bröstpress
46 kg 3 * 6

Crossover
43 kg 3 * 8

Stående militärpress smithen var upptagen så körde med fri stång
20 kg 3 * 5

Axelpress maskin
23 kg (?) 3 * 8

Lyft åt sidan
4 kg 3 * 10

Två tricepsmaskiner, kommer inte ihåg vikterna.
3 * 8 på resp maskin.

Nodan
2010-07-02, 13:09
Började som vanligt dagen med en promenad, lite väl sent (ca kl 10-11). Det var tokvarmt *puh*

Sen ett besök på gymet.

Benspark
41 kg * 10
50 kg * 7
57 kg * 5
64 kg 2 * 5 troligen PB
50 kg 2 * 7

Raka mark
40 kg * 10
50 kg * 7
60 kg * 5
50 kg * 5
40 kg 2 * 10

Benpress a la sjukgymnast
82 kg 3 * 10

Magövningar och bålstabilitetsövningar.

Smithen var upptagen hela tiden, annars hade det blivit böj.

Tompisch
2010-07-04, 10:01
Får/kan du ej köra böj med fri stång?
Riktigt skönt med PB! Grattis

Nodan
2010-07-07, 12:53
Min ryggskada gör att jag inte kan göra fria böj med korrekt teknik. Kanske kommer jag att kunna göra det i framtiden, men just nu så får jag bara ont och blir sjukt arg för att det inte går *mini :cool:

Så jag får göra böjarna i smith istället där jag kan hålla ryggen helt lodrät.

Nodan
2010-07-12, 10:52
Mitt uppdaterande här är uppenbarligen ganska bristfälligt.

Sen senast så har jag besökt gymmet några gånger. Mest rehabträning för ryggen så inte så mycket att rapportera.
Ser även till att powerwalka och/eller jogga 4-5 mil i veckan.

Ryggen känns ganska okej nu men jag tar det lugnt och planerar inte så mycket, blir bara grymt besviken när planeringen inte funkar.

mikaelj
2010-07-13, 11:47
Vad är det för ryggskada?

Nodan
2010-07-13, 12:03
Sviter efter en ridolycka.

För drygt 10 år sedan så flög jag av en skenande häst. Tyvärr så lyckades jag pricka en telestolpe med ländryggen..typisk dumt. Det ledde till sprickor i några kotor, nerv(er?) i kläm m.m.
Har aldrig blivit riktigt bra efter det.

Vet inte exakt vad det är för fel nu egentligen. Borde kanske se till att få en utredning men har lite svårt att få tummen ur när det gäller sådant :cool:
Har dock träffat en riktigt bra sjukgymnast, så efter semestrarna så blir det träning och behandling med/av honom.

Nodan
2010-07-14, 11:35
Dåligt med sömn, mensvärk, hysteriskt varmt gym och koffein i stora mängder är uppenbarligen ett framgångsrecept. Riktigt nöjd med passet!

Benpress uppvärmning
82 kg 3 * 10

Benböj i smith
10 kg * 8
15 kg * 5
20 kg * 5
30 kg * 5 PB
Gillar fortfarande inte denna övning, men ryggen accepterar den och nu verkar jag ha hittat tekniken och kan öka vikterna.

Benspark
46 kg * 5
57 kg * 5
64 kg 2 * 5 tangerat PB
50 kg * 5
46 kg * 5 teh buuuurnz

Raka mark med hantlar
40 kg 5 * 5
Gick riktigt djupt, det var jobbigt. Minst sagt. Tror jag dog lite..

Avslutade med lite bålstabiliseringsövningar.

KungFredda
2010-07-14, 22:56
Raka mark är en övning från helvetet! Klart vi gillar dem :devil:

Bra jobbat, fortsätt så här!

Nodan
2010-07-15, 10:59
Helvete vad gårdagens pass tog bra på röfven. Träningsvärk grandeeee! Känner däremot inte så värst mycket i låren. Undrar vilken övning det var som tog mest *jorgen*

Hittills idag har det blivit 6 km morgonpromenad. Igår blev det 6 km*2, får se om jag orkar med samma idag.

Kwon
2010-07-16, 07:57
Helvete vad gårdagens pass tog bra på röfven. Träningsvärk grandeeee!


Som sig bör Noddan! Som sig bör! :D

Nodan
2010-07-17, 12:24
Jag hade en plan för en månad sedan. Att ägna några veckor åt rehabträning för ryggen samt tjata teknik och sedan testa lite tyngre vikter.

Så idag testades tyngre vikter i marklyft.

Hantelrodd (uppvärmning)
15 kg 2 * 10

Marlyft
27,5 kg * 10
37,5 kg * 5
50 kg * 5
60 kg * 5
65 kg * 3 PB
70 kg * 2 PB
75 kg * 1 PB :hbang:
60 kg * 5

Tvungen att sätta mig ner och vila en stund och störa O_Wao med lite snack :cool:

Latsdrag
46 kg 2 * 5
50 kg * 5
46 kg 2 * 5

Sittande rodd
46 kg * 5
46 kg * 3
Orkade inte mer, helt slut i ryggen.

Bicepscurls
9 kg * 6
7 kg * 8
5 kg * 10 drop set

7 kg * 8

Preachers curl (maskin)
18 kg 3 * 10
Teh buuurn, underarmarna tvärdog.

Nu är jag helt slut, men jäkligt nöjd *flex*

mikaelj
2010-07-17, 19:53
Det är marklyfts-PB-dagen! Gratinerar. Hade du marginal till 77,5 eller kanske 80 tror du? Så vet du vilket ditt nästa PB om några veckor blir. :-)

Sviter efter en ridolycka.

För drygt 10 år sedan så flög jag av en skenande häst. Tyvärr så lyckades jag pricka en telestolpe med ländryggen..typisk dumt. Det ledde till sprickor i några kotor, nerv(er?) i kläm m.m.
Har aldrig blivit riktigt bra efter det.

Vet inte exakt vad det är för fel nu egentligen. Borde kanske se till att få en utredning men har lite svårt att få tummen ur när det gäller sådant :cool:
Har dock träffat en riktigt bra sjukgymnast, så efter semestrarna så blir det träning och behandling med/av honom.

Eek. Jag tycker att du borde få tummen ur och kollat upp det. Rätt värdelöst att inte kunna träna som man vill. :-/
Om du vet exakt vad felet är kan du säkert rehabba det så att allt funkar (åtminstone någorlunda?) som det skall. Bra att du åtminstone har tagit itu med en sjukgymnast.

Nodan
2010-07-17, 20:26
Tack :)
Sista lyftet var tungt, skittungt. Eftersom jag är petig med tekniken för att inte pajja ryggen helt så är det nog en bit kvar till nästa höjning.
Men har en tanke om att 100 kg runt årsskiftet inte är helt orimligt så kan ju inte fega för mycket med höjningarna.

Mm ska nog försöka ta tag i diagnosgrejjen. Måste bara skaffa lite mer jävlaranamma så att jag orkar stångas mot sjukvården.

FetmaOnFire
2010-07-19, 15:42
Det är bra att du är petig med tekniken, det borde alla vara! :thumbup:

O_Wao
2010-07-19, 15:43
Tack :)
Sista lyftet var tungt, skittungt.

Det såg onekligen tungt ut, men jävligt stabilt! :thumbup:

Nodan
2010-07-19, 20:48
Det är bra att du är petig med tekniken, det borde alla vara! :thumbup:

Försöker verkligen vara det, speciellt i de övningar där det känns extra viktigt.

Det såg onekligen tungt ut, men jävligt stabilt! :thumbup:

Kändes ganska stabilt, speciellt sista lyftet. Trodde att det skulle vara ojämnare liksom.
Jag hade lite roligt åt killarna bakom som blev helt tysta varje gång jag skulle lyfta :D

O_Wao
2010-07-19, 20:49
Försöker verkligen vara det, speciellt i de övningar där det känns extra viktigt.



Kändes ganska stabilt, speciellt sista lyftet. Trodde att det skulle vara ojämnare liksom.
Jag hade lite roligt åt killarna bakom som blev helt tysta varje gång jag skulle lyfta :D

Det var väldigt roligt, jag tror de tyckte det var spännande. :D De såg lite förvirrade ut när vi stod där alla tre sen och pratade.

Nodan
2010-07-19, 20:51
Dagens ansträngningar: morgonpromenad ca 3 km, varken jag eller hunden var riktigt vakna.
Joggrunda på kvällen, ingen aning om hur långt eller hur länge. Lite lagom jobbigt, med några plocka-smultron-stopp.

Har fortfarande träningsvärk lite överallt och lite småont i halsen på morgonen så ska ta det lite lugnt de närmsta dagarna.

Nodan
2010-07-19, 20:56
Det var väldigt roligt, jag tror de tyckte det var spännande. :D De såg lite förvirrade ut när vi stod där alla tre sen och pratade.

Dom tyckte nog att brewdmaffian kom och tog över lite *flex*
Roligaste kommentaren var "Vi kanske oxå borde börja med marklyft, det är ju liksom mer riktigt träning" :thumbup:

O_Wao
2010-07-19, 20:59
Dom tyckte nog att brewdmaffian kom och tog över lite *flex*
Roligaste kommentaren var "Vi kanske oxå borde börja med marklyft, det är ju liksom mer riktigt träning" :thumbup:

:laugh:

:hbang: That's right baby, brewdmaffian visar vart skåpet ska stå!:cool:

Nodan
2010-07-20, 17:50
Extremt bra humör idag, men trött och orkeslös. Misstänker att det är en förkylning i kroppen. Så blev ett väldigt oinspirerat lätt benpass och en del rehab för ryggen. Inte så mycket att skriva om.

mikaelj
2010-07-20, 18:10
Roligaste kommentaren var "Vi kanske oxå borde börja med marklyft, det är ju liksom mer riktigt träning" :thumbup:

Schysst att kunna inspirera!

Nodan
2010-07-22, 14:21
Schysst att kunna inspirera!

Det är det absolut :)

Nodan
2010-07-24, 12:35
Kämpar med att försöka undvika en förkylning som lurar i kroppen. Ont i halsen morgon och kväll samt allmänt hängig.
Därför ingen styrketräning. Håller mig till hundpromenader några gånger om dagen i stället.

Nitrometan
2010-07-28, 10:13
Krya på sig Nodan!

Gillar ditt motto:
Work like you dont need the money. Love like you never been hurt. Dance like no one is watching and fuck like you're being filmed.

:thumbup:

Nodan
2010-07-29, 07:40
Tack :)

Tyvärr så verkar det inte gå åt rätt håll, känner mig pigg som en gammal disktrasa.

FetmaOnFire
2010-08-05, 17:07
*uppdate* *gah!*

Nodan
2010-08-05, 17:44
Update:
Fortfarande sjuk. Hemma från jobbet och hänger i soffan.

FetmaOnFire
2010-08-06, 08:10
Update:
Fortfarande sjuk. Hemma från jobbet och hänger i soffan.

Hoppas du frisknar till snart.

Så du kan :bpump:

Nodan
2010-08-07, 10:06
Inte frisk men uttråkad och ont i ryggen så åkte till gymmet och hälsade lite på vikterna och maskinerna.
Lite roddar, latsdrag och bicepscurlande blev det. Men väldigt lugnt och inte speciellt ansträngande.

FetmaOnFire
2010-08-07, 16:15
Inte frisk men uttråkad och ont i ryggen så åkte till gymmet och hälsade lite på vikterna och maskinerna.
Lite roddar, latsdrag och bicepscurlande blev det. Men väldigt lugnt och inte speciellt ansträngande.

Är man beroende så är man ^^ GJ!

Kwon
2010-08-12, 13:53
Stabil vikt Noddan!

Det viktigaste är dock inte vad man väger utan hur vikten är fördelad/bitarna är fördelade! :)

Nodan
2010-08-15, 11:07
Börjar känna mig lite friskare nu, äntligen :)
Men jisses vad jag har tappat på dessa veckor då jag inte gjort nåt. Har just tagit en promenad och hade inte en chans att hänga med i promenadsällskapets tempo, normalt så brukar det inte vara något större problem. Nu fick han anpassa sig efter mig och tyckte att vi höll pensionärstempo :D

FetmaOnFire
2010-08-19, 13:35
:smash: Upp med träningsviljan ;)

Nodan
2010-08-30, 20:36
Tänkte bara dyka in här och säga att jag inte lagt ner träningen, bara lagt journalen lite på is ett tag.
Har en förmåga att vilja ägna mig helhjärtat åt saker och när det blir för många saker att ägna sig helhjärtat åt så blir det för mycket. Så nu tränar jag mest för nöjes skull när det känns lockande och för att hålla ryggen bra.

De senaste helgerna har det blivit en del kroppsarbete i form av vedkörning, hölastning och staketlagande. Bra träning :thumbup:

Idag har jag varit på gymet och tränat med den personen som inspirerar mig allra mest när det gäller träning. Och inte bara träning utan han är en inspirationskälla när det gäller massa saker, synd att vi inte har möjlighet att ses så ofta.
Nu känner jag mig boostad med massa livsinspiration :hbang:

KungFredda
2010-08-30, 21:14
Skönt att du mår bättre, ser fram emot ditt nästa träningsinlägg :)

Nodan
2010-09-18, 12:59
*dammar av tråden*

Förkyld verkar vara ett väldigt vanligt tillstånd för mig numera, hinner knappt bli frisk innan det är dax igen. Men nu har jag i alla fall varit helt feberfri ett tag så har smygit igång träningen.

Idag stod det rygg på schemat (som egentligen inte existerar utan bara är ett hopkok i min hjärna).

Eftersom jag inte är igång och inte varit det på skitlänge :smash: så är det inte så mycket vikter att tala om.
Men passet såg ut ungefär så här:

Uppvärmning: gång på band 15 min, kollade samtidigt på Bumbibjörnarna *nostalgi* :D

Sittande rodd
41 kg 3 * 8 uppvärmning för ryggen

Latsdrag v-handtag
36 kg 3 * 8 mer värmning

Marklyft
30 kg * 8
40 kg 2 * 5
50 kg * 5
30 kg 2 * 8
inget tryck alls och väldigt stel i ryggen så vågade inte ta tyngre.

Hantelrodd
17,5 kg 4 * 5

Sen lite baksida axel samt bikeps curls med z-stång och rakstång.

Madame
2010-10-08, 19:39
hu vad dammigt det var att traska in här!
Whaddap Nodish? Hur går trenningen?

Nodan
2010-10-08, 19:43
Inte alls tyvärr :(
Min rygg är sämre än någonsin. Kan ta ca 15-20 min promenad, sen domnar ena benet bort. Skulle kanske kunna träna typ armar, men det känns lite meningslöst just nu.

O_Wao
2010-10-08, 19:44
Inte alls tyvärr :(
Min rygg är sämre än någonsin. Kan ta ca 15-20 min promenad, sen domnar ena benet bort. Skulle kanske kunna träna typ armar, men det känns lite meningslöst just nu.

*kissass* Det är deppigt. Lite oklart om Noddish eller emopånin är mest halt faktiskt. :(

Madame
2010-10-08, 19:47
Inte alls tyvärr :(
Min rygg är sämre än någonsin. Kan ta ca 15-20 min promenad, sen domnar ena benet bort. Skulle kanske kunna träna typ armar, men det känns lite meningslöst just nu.

:( http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-hug005.gif
Men cörla är aldrig meningslöst juh! Om inte annat lite disco så du vinner armbrytningen på joppet! *flex*

Hoppas ryggen blir snäll igen! Får den ompyssling?

Nodan
2010-10-08, 19:56
Ryggen får ingen direkt ompyssling utan väntar på läkarbesök. Det är ungefär 3 evigheter kvar tills jag har en tid. Just nu försöker jag mest stå ut tills dess.

Nodan
2010-10-17, 14:19
Woho! Här görs framsteg :hbang:

Idag har jag tagit en promenad på 30 min utan att benen domnat bort eller ryggen kollapsat. Har även sänkt medicinintaget lite.
Igår höll jag igång ganska bra oxå så det verkar gå stadigt framåt nu :)

Madame
2010-10-17, 14:29
*flex* :hbang: :thumbup:

Nodan
2010-11-01, 21:05
*uppdate* Senaste nytt i Nodans träningsvärld *uppdate*

Nu funkar det att ta 60 minuters promenader :hbang:
I slutet kommer lite nervkänningar men inte så farligt. Känner inte heller av ländryggen riktigt lika mycket i vardagslivet.

Dessutom har jag inte behövt några receptbelagda värktabletter sedan i fredags förmiddag. Har enbart tagit 3 ipren under de senaste dagarna :)

Snart är det comeback på gymmet :bpump:

Madame
2010-11-01, 21:13
Å herrejävlar! Akta så du inte blir övertränad nu stumpan! ;)

Annars ser det bra ut, kör hårt! :D

Nodan
2010-11-07, 18:58
Yiiihaaaaa Äntligen blev det läge för ett litet besök på gymet :hbang:

Dagens plan var att testa vilka övningar som öht fungerar. Inga sittande övningar funkar, så det får bli stående och liggande. Stående enbart med lätta vikter och rejält bukstöd.

Det blev helkropp, högreps, extremt strikt och flugvikter. I normala fall skulle jag ha tyckt att det var skittråkigt, men nu var det alldeles jättekul att vara tillbaka. Wiiieehooo!

ica_maxi
2010-11-12, 09:30
Ser bra ut, kör hårt!

Nodan
2010-11-22, 10:31
Ett erkännande: Jag är dålig på att skriva journal :em:

Har varit på gymet 5 gånger nu och det funkar riktigt bra. Fortfarande mestadels flugvikter, superstrikt och bara en del övningar som funkar. Men det är kul att kunna göra något :thumbup:

rooz
2010-11-22, 10:34
Ett erkännande: Jag är dålig på att skriva journal :em:

Har varit på gymet 5 gånger nu och det funkar riktigt bra. Fortfarande mestadels flugvikter, superstrikt och bara en del övningar som funkar. Men det är kul att kunna göra något :thumbup:

Jag älskar dig ändå Noddan*cupid*

Är det ryggen som fortfarande gör kaoz med dig?

Nodan
2010-11-22, 14:16
Aaww*cupid*

Ja det är primärt ryggen men har även ont lite överallt pga följdfel. Så känner mig lite allmänt trasig, men glad ändå :thumbup:

Vunnis
2010-12-09, 15:04
Jag kom på att jag inte har skrivit nånting här än... och om jag skriver nånting nu, och bumpar din lilla journal så kanske du får dåligt samvete och börjar lyfta igen?
Funkar det så? :D

Lellan
2010-12-24, 09:57
Jag kom på att jag inte har skrivit nånting här än... och om jag skriver nånting nu, och bumpar din lilla journal så kanske du får dåligt samvete och börjar lyfta igen?
Funkar det så? :D

Kanske journalen behöver få en ny rygg i julklapp? Goo juuuul! *love*

http://www.halsokonsult.se/sidadmin/bildbanken/Image/rygg2.jpg

Madame
2010-12-24, 10:05
God jul Noddy! http://bonanzaworld.net/snowglobe.gif

Nodan
2010-12-24, 11:08
BÄSTA julklappen Lellan!

God Jul till er båda *cupid*

http://i208.photobucket.com/albums/bb146/storja/GodJul.gif

Vunnis
2010-12-24, 13:35
Kanske journalen behöver få en ny rygg i julklapp? Goo juuuul! *love*
Smart Lellan!

God jul flickor =)

Nodan
2011-01-04, 12:18
Har ju glömt skriva att jag chockade världen med ett besök på gymet i söndags :eek:

Koncentrerade mig på rygg, axlar och mage, men testade även vad ryggen tyckte om div andra övningar.
Eftersom ryggen kändes bra så passade jag även på att stretcha den lite med sjukgymnastövningar jag fick förrut.

Svårt att avgöra hur mycket ryggen tål, det brukar visa sig dagen efter. Men nu kan jag konstatera att ryggen är verkligen på bättringsvägen. Det enda jag känner är lite träningsvärk :)


Igår testade jag lite yoga samt mer ryggstretch. Ryggen är inte jätteglad idag, utan känner lite ischiasvärk men det är så pass lite att jag är glad ändå :thumbup:

Vunnis
2011-01-04, 12:47
Jaaaaaaaa! Nodan funkar igen :D
Är det tack vare Lellans julklapp tro..?

tntballe
2011-01-04, 12:55
Något speciellt du kan ha gjort som lett till denna förbättring?
Postat via en mobil enhet

O_Wao
2011-01-04, 12:56
Något speciellt du kan ha gjort som lett till denna förbättring?
Postat via en mobil enhet

Jag tror på stretching. Viktiga saker det där, har jag hört.

Vunnis
2011-01-04, 13:02
Jag tror på stretching. Viktiga saker det där, har jag hört.

Personligen tror jag det är promenader i pingvinmössa som har gjort det.

tntballe
2011-01-04, 13:07
Jag tror på stretching. Viktiga saker det där, har jag hört.

Håller med, har hjälpt mig vid diverse ryggproblem.
Postat via en mobil enhet

Nodan
2011-01-04, 13:29
Jaaaaaaaa! Nodan funkar igen :D
Är det tack vare Lellans julklapp tro..?
Ja kanske, det var faktiskt en ruggigt bra journal-klapp :thumbup:

Något speciellt du kan ha gjort som lett till denna förbättring?
Jag tror på stretching. Viktiga saker det där, har jag hört.
Stretch och stimulans av rätt muskler. Samt att jag låtit diskbråcket läka utan så mycket stress.

Personligen tror jag det är promenader i pingvinmössa som har gjort det.

Självklart har pingvinmössan hjälp, utan den hade jag varit helt handikappad.

Nodan
2011-01-04, 21:16
Nodan gjör't igen!

Ett besök på gymet idag oxå :)

Fortfarande inte så mycket att tala om. Lekte lite bänk och piskade triceps. Sen fick underarmarna sig en omgång, de är jete klena :smash:

Gjorde även de urtråkiga crunches på boll + lite ryggstretch.

Nodan
2011-01-08, 21:27
Rehabträningen fortsätter.

Uppvärmning med gång + jogg ca 15 min. Asjöbbigt att röra sig fortare än snigeltakt.
Stretch av rygg, röv och ben.

Rehabböj (boll mot vägg)
K.v 4 * 10

Liggande lårcurl
27kg 4 * 10

Höftlyft på boll
K.v 3 * 15
ett ben lyft 2 * 15

Crunches på boll
K.v 5 * 25

Mera stretch.

Dagens pass var mest för att testa vad ryggen tycker om böjen, därav få övningar. Än så länge så känns det bra så hoppas att det funkar :)

O_Wao
2011-01-08, 21:30
Yay, träna är bra! :bow:

tntballe
2011-01-08, 21:35
Få övningar? Det är är mer varierat än jag har under en månads tid:D