handdator

Visa fullständig version : Ett uppenbart hål i butikshyllan!


SåTunn
2010-03-26, 21:16
Ibland när jag blir panikhungrig och behöver hitta någon mat är det hopplöst. Vad finns att köpa? Baugetter, godis, drickyoughurt, RisiFrutti mm mm. Vad innehåller dessa? Fel fett, fel kolhydrater och framförallt i princip obefintligt protein! Varför finns det ingen som satsat på detta? Alla GI-luffare skulle väl köpa direkt. Allt som går att köpa är bara kolhydrater från framförallt socker.

Jag har sett att AXA har någon proteindryck men den har jag bara sett i en butik och köpte direkt. Sedan har 7-11 proteinbars för femtiolappen... :thumbup:

Vad köper ni när ni behöver snabbmat/snacks? Finns det något som går att köpa och äta/dricka direkt med någorlunda proteininnehåll? Säg inte kvarg för jag går inte runt med en sked i jackan.

omnibus
2010-03-26, 21:19
Ost.

Trance
2010-03-26, 22:14
korv, ost, torkat kött/beef jerky, grillad kyckling, färdigskalade räkor/kräftstjärtar/musslor, yoghurt etc?

Kischen
2010-03-26, 22:23
Ibland när jag blir panikhungrig och behöver hitta någon mat är det hopplöst. Vad finns att köpa? Baugetter, godis, drickyoughurt, RisiFrutti mm mm. Vad innehåller dessa? Fel fett, fel kolhydrater och framförallt i princip obefintligt protein! Varför finns det ingen som satsat på detta? Alla GI-luffare skulle väl köpa direkt. Allt som går att köpa är bara kolhydrater från framförallt socker.


Om ditt nick har någon relevans så kan du väl inte behöva vara så kräsen *whatever*

Hemma Gymmaren
2010-03-27, 00:03
Ha alltid med dig gafllar eller skedar och köp sedan keso o käka det som det är.

Fru_Flisa
2010-03-27, 13:03
* Nån smaksatt kesosort, går att vika en "sked" av det där mjuka aluminium (?) packeteringslocket som ligger under plasten.
* Skinka eller kalkon, bara att öppna förpackningen och äta som macka.
* Färdiggrillade kycklingklubbor
* Nötter
* Bröd, det finns annat än vita baguetter.
* Konserverade bönor. Går att hälla i sej ur förpackningen, behövs alltså ingen sked el dyl.

Morty
2010-03-27, 13:23
Ha bara en sked med dig ;) Jag har!

Annars är de sötade kesosorterna riktigt vassa. Ananas/passion, skitgod! Plastlocket använder man såklart som sked, inte folien..!

Fru_Flisa
2010-03-27, 13:40
Plastlocket använder man såklart som sked, inte folien..!
Jo, fast det kan man. För mej har det funkat fint, jag tycker inte plastlocket känns lika hygieniskt eftersom det vetter utåt.

Luttis
2010-03-27, 17:00
..eller så frågar man efter en sked/gaffel/kniv i kassan. De brukar alltid ha några plastbestick man kan få. Iofs är det ju inte lika mycket sport att försöka få i sig maten då..

tsp
2010-03-27, 17:28
Finns annars typ 50 pack med plastskedar att köpa för 10kr i de flesta mataffärer. Köp en sådan packe och ha i handväskan/väskan/portföljen/bagen.

När jag själv är hungrig brukar jag oftast köpa bröd, oftast fralla/baguette men man kan ju ta grovt bröd om man är ett fan av det. Sedan en burk skagenröra eller liknande. Bara bryta loss delar av brödet och dippa i röran. Mättar riktigt bra, jävligt gott och kostar 20-30kr.

Oskis
2010-03-27, 17:31
Pizza

chrilledude
2010-03-27, 20:29
Grillad kyckling ofc?

Snobbe
2010-03-27, 20:39
Ät med händerna! Och finns väl proteinbars o köpa så folk har väl tänkt på det.

mikaelj
2010-03-27, 21:05
En (eller flera) mozzarellabollaostar är mitt standardval.

Fast numera brukar jag bara strunta i att äta. Sällan man inte överlever några timmar till utan mat..

Ristretto
2010-03-27, 21:38
Fast numera brukar jag bara strunta i att äta. Sällan man inte överlever några timmar till utan mat..

Signaturmaterial!

Nötter är ju rätt nice att klämma i sig också.

tsp
2010-03-27, 21:59
Jag stör mig på människor som efter tre-fyra timmar utan mat blir så jävla till sig att dem inte är kapabla att göra någonting längre. Bara vara griniga, sura och gnälla om allting. Sjukt pain att umgås med sånt folk

Ristretto
2010-03-27, 22:02
Jag stör mig på människor som efter tre-fyra timmar utan mat blir så jävla till sig att dem inte är kapabla att göra någonting längre. Bara vara griniga, sura och gnälla om allting. Sjukt pain att umgås med sånt folk

Men grina då...:laugh:

tsp
2010-03-27, 22:55
Men grina då...:laugh:

*grr27*

chrilledude
2010-03-28, 01:01
Jag kan fan klara mig utan käk i ~12h utan att bli en gnällig jävel.

I'm awesome..

tsp
2010-03-28, 01:09
Jag kan fan klara mig utan käk i ~12h utan att bli en gnällig jävel.

I'm awesome..

Vill du bli min vän? *cupid*

Shakemynuts
2010-03-28, 01:57
Blir en halv subwaymacka. Är rätt ofta jag går förbi Subway och köper en macka och går på stan nån 15-30min innan gymmet. Ganska soft faktiskt.

Ristretto
2010-03-28, 09:14
Jag kan fan klara mig utan käk i ~12h utan att bli en gnällig jävel.

I'm awesome..

Jag går ofta längre än 24h utan att varken grina eller äta:cool:

Skjaves
2010-03-28, 14:14
Kan ju alltid köpa ostkaka, finns ju lightversioner.

Dock så kräver ju det mesta att man har sked/gaffel. Annars får du väl köpa nån liter yoghurt och svepa eller så.

SåTunn
2010-04-01, 23:26
Om ditt nick har någon relevans så kan du väl inte behöva vara så kräsen *whatever*

Lustigkurre... :thumbup: Det är tänkbart att något hänt sedan 2005 då jag registrerade mig på forumet men tack för ditt konstruktiva inlägg!