handdator

Visa fullständig version : fast sport nutrion??


vwfanatiker
2003-10-01, 00:03
nån som har testat deras sortiment?? jag köpte deras protein whey3 och det funkar bra än så länge, nån annan som har några erfarenheter av det??



mvh

Berry
2003-10-01, 07:15
Har inte testat, men det säljs på mitt gym så har läst deras folder och det verkar vettigt.

Thell
2003-10-01, 10:15
tror det e fast som age e sponsrad av...

GhostFace
2003-10-01, 10:38
Originally posted by Thell
tror det e fast som age e sponsrad av...
Stämmer bra det ! :thumbup:

Berry
2003-10-01, 11:04
Originally posted by Thell
tror det e fast som age e sponsrad av...

Tror en av deras gainers heter AdvantAge :)

Men nu börjar vi komma från ämnet.. någon som använder produkterna? Har noterat att de bara har två smaker, chocklad och jordgubb. Jordgubb brukar vara så jävla äckligt och choklad brukar jag inte köpa eftersom proteinhalten brukar vara betydligt lägre + att jag får en bättre chokladsmak med naturellt protein och O'boy.

EDIT: felstavning påpekad av tompi

Tompi
2003-10-01, 11:14
Originally posted by Berry


Tror en av deras gainers heter AvantAge :)

Men nu börjar vi komma från ämnet.. någon som använder produkterna? Har noterat att de bara har två smaker, chocklad och jordgubb. Jordgubb brukar vara så jävla äckligt och choklad brukar jag inte köpa eftersom proteinhalten brukar vara betydligt lägre + att jag får en bättre chokladsmak med naturellt protein och O'boy.

AdvantAge heter den!
Förövrigt är jag nöjd med deras produkter hittils fast har ju bara testat Whey3 och glutaminet.

Grandi
2003-10-01, 16:23
Jodå, här finns det erfarenheter så det räcker, märket är ju trots allt finländskt :angel: Nä, seriously, tycker produkterna e helt bra och välsmakande, bland det bättre man kan hitta i Finland. Här finns förutom choklad- och jordgubbssmakerna även banan-vanilj, men nog kommer väl det också till Sverige i något skede.

Och så den fina slutklämmen: Själv dricker man förstås importerad whey80 till skumgodisen :D

The Dwag
2003-10-01, 18:27
Originally posted by Thell
tror det e fast som age e sponsrad av...

Alltså ibland faller äpplet jävligt långt från trädet! Tror du det är bra för någon byggare är sponsrad av det berörda märket.

Thell
2003-10-01, 23:05
Originally posted by The Dwag


Alltså ibland faller äpplet jävligt långt från trädet! Tror du det är bra för någon byggare är sponsrad av det berörda märket.

:furious: Har jag sagt det lr ? =P
ja påpekade ju bara att han var sponsrad av det, sen vet ja ju hur det är med sånt...
att dom äter det dom tycker e bra oavsett märke...



:thefinger:

j_p
2003-10-02, 07:23
Är inte Age mer inblandad i Fast än så, han är väl inte bara sponsrad?

Daemon
2003-10-02, 09:12
Jag har testat en av deras proteinblandningar, kommer inte ihåg vad den heter. Vassle/Kasein/Soja tror jag det var.

Smakade inte särskilt bra och kostade 300kr/kg.

Blir inte något mer Fast för mig iaf
(har för mig att det står (time-released protein) i rekamen också :laugh: )

EiseltUK
2003-10-02, 09:19
Originally posted by j_p
Är inte Age mer inblandad i Fast än så, han är väl inte bara sponsrad?

Det är vad jag också har hört, men vet inte om det stämmer. Det brukar gå så mycket rykten och skitsnack i branschen.

/ Henrik

nordland
2003-10-02, 10:39
Produkten AdvantAge heter ju inte så utan anledning. Age har varit med och tagit fram den produkten. De andra produkterna såsom whey3, massa, promix m.fl har ju hängt med ett tag. De fanns redan innan Fast började smaksätta sina pulver. för ca 3 år sedan. De produkter som finns i Sverige är bara en liten del av det Fast sortiment som finns i Finland.

bonnen
2003-10-02, 22:37
Proteinet i Fast sortimentet är samma som i Stars Whey-80 och Whey-100, det kommer från samma proteinleverantör "Carbery Industries" på Irland. Ringde och kollade med Fast i Finland. :kinky:

GhostFace
2003-10-03, 09:11
Originally posted by bonnen
Proteinet i Fast sortimentet är samma som i Stars Whey-80 och Whey-100, det kommer från samma proteinleverantör "Carbery Industries" på Irland. Ringde och kollade med Fast i Finland. :kinky:

Mmmm, där rann de tankarna att provköpa proteinet ut i sanden....:D

Berry
2003-10-03, 09:36
Det kan betyda antingen att FAST är sämre än vad priset antyder, eller att STAR är bättre än vad priset antyder.

Men FASTs Whey3 är väl en hydrolysatblandning?

Nitrometan
2003-10-03, 09:45
Men Carbery har många produkter. De levererar inte bara ETT protein. De skräddarsyr rätt mycket om man beställer tillräcklig mängd. Därmed inte sagt att det INTE är samma produkt de köper, bara att det inte MÅSTE vara det. :smokin:

Thell
2003-10-03, 17:40
ja har nyss kollat på massa, den verkar vara ok eftersom det är en protein kolhydrater ratio på 1:2, verkar vettigt ?

Ingredienser:
Maltodextrin, fruktos, vassleproteinisolat, mjölkprotein, (vitargo TM), vassleproteinkoncentrat, sojaprotein, kakaopulver, arom, sötningsmedel (sackarin).

kostar 599 för 4.5kg...

så ? kan den kanske vara nått att ha ?

edit: ja hittade den på zonecapones shop, kan man lita på den ?

PDS
2003-10-03, 18:16
Hur märket du att det fungerar bra??

Jag har alltid undrat hur många kan märka någon skillnad mellan olika proteinpulver, lägger man plötslig på sig massa muskler när man hittar rätt märke :confused: *nyfiken*


Originally posted by vwfanatiker
nån som har testat deras sortiment?? jag köpte deras protein whey3 och det funkar bra än så länge, nån annan som har några erfarenheter av det??



mvh

kharon
2003-10-05, 15:00
Jag tycker både FAST jordgubb och choklad smakar ok. Chokladen är t.o.m god. Däremot smakar priset skit som vanligt... :insane:

GhostFace
2003-10-07, 19:25
Tittade på Whey3-förpackningen och upptäckte att den innehöll 3,1 gr Laktos / 100 gr....
Är inte det väldigt mycket i förhållande till vad andra produkter på marknaden innehåller?

:confused:

Men, fetthalten var kanske lite värre 8 gr/100gr. :D

Skitsamma, nu har det inhandlats och nu skall det härmed utvärderas!
:hbang:

z_bumbi
2003-10-07, 20:08
GhostFace: Låter som de flesta koncentrat, exell har reducerat kolhydraterna ytterligare men annars är det ganska vanliga siffror.

The Dwag
2003-10-08, 08:29
Originally posted by GhostFace
Tittade på Whey3-förpackningen och upptäckte att den innehöll 3,1 gr Laktos / 100 gr....
Är inte det väldigt mycket i förhållande till vad andra produkter på marknaden innehåller?

:confused:

Men, fetthalten var kanske lite värre 8 gr/100gr. :D

Skitsamma, nu har det inhandlats och nu skall det härmed utvärderas!
:hbang:


Som vanligt köper du ett litet paket och tror att du skall få resultat

Nu får du fan skärpa till dig du är ju värre än snorungarna som hller till på det här forumet ! Om du inte lär dig köpa ordenligt så skall jag köra upp en burk i röven på dig nästa gång jag kommer föbi på Kaffe :devil:


;)

Team 666
2003-10-08, 09:33
Varje gång jag läser Dwags arga inlägg så kommer jag att tänka på Farmen-Qristina, är det någon mer än mig som gör det?

/ :devil:

The Dwag
2003-10-09, 08:58
Originally posted by Team 666
Varje gång jag läser Dwags arga inlägg så kommer jag att tänka på Farmen-Qristina, är det någon mer än mig som gör det?

/ :devil:

Jag har känt miffot i snart 15år så jag skriver vad jag vill !

inläggen är inte arga utan ofta skrivna på skämt till personen i fråga! då jag känner många av dom som jag svarar... och en del andra får fina svar bara för jag stör mig så inihelvete trött på folk som inte fattar hur en sökmotor fungerar eller så tycker jag bara dom är allmänt korkade eller så är jag barasugen på att dra igång en fin diskussion !

Survivor
2003-10-09, 09:19
Originally posted by Team 666
Varje gång jag läser Dwags arga inlägg så kommer jag att tänka på Farmen-Qristina, är det någon mer än mig som gör det?

/ :devil:
Hmmm... Intressant parallell -Frustrerad alkoholist- :MrT: !

Själv tror jag mer på; "Hallååååå, är det ingen som hör mig! Men lägg märke till miiiig dåååh :cryout: !!!"

:insane:

The Dwag
2003-10-09, 10:00
Originally posted by Survivor

Hmmm... Intressant parallell -Frustrerad alkoholist- :MrT: !

Själv tror jag mer på; "Hallååååå, är det ingen som hör mig! Men lägg märke till miiiig dåååh :cryout: !!!"

:insane:

Haha jo men visst din lilla tönt !

det här forumet ger mig inget mera än ett tidsfördriv på jobbet vill jag läsa något intressant så finns det betydligt bättre ställen än kolozzeum

Jarod
2003-10-09, 13:32
För att återgå till ämnet så kan jag säga att Fast Bars i smakerna hasselnöt och "skumbanan" eller vad det va för nån smak - är såå jäkla goda... Varje bar innehåller 30g protein enligt förpackningen och det tycker jag är helt ok!

Pulvret har jag tyvärr inte smakat än...

Mvh

King Grub
2003-10-09, 13:52
Originally posted by Jarod
För att återgå till ämnet så kan jag säga att Fast Bars i smakerna hasselnöt och "skumbanan" eller vad det va för nån smak - är såå jäkla goda... Varje bar innehåller 30g protein enligt förpackningen och det tycker jag är helt ok!

Pulvret har jag tyvärr inte smakat än...

Mvh

Va! :eek: Finns det skumbanansmak?!?!

Jarod
2003-10-09, 13:57
Originally posted by King Grub


Va! :eek: Finns det skumbanansmak?!?!

Nja....det är nog banan/choklad....men dom smakar exakt som dom gula skumbananerna man handlar som lösgodis..:eating:

Mvh

GhostFace
2003-10-09, 16:11
Originally posted by The Dwag
Som vanligt köper du ett litet paket och tror att du skall få resultat

Nu får du fan skärpa till dig du är ju värre än snorungarna som hller till på det här forumet ! Om du inte lär dig köpa ordenligt så skall jag köra upp en burk i röven på dig nästa gång jag kommer föbi på Kaffe :devil:


;)

Men vad fan...påhopp!!
Jag var ju tvungen köpa ett mindre paket, för att;
1) Det inte fanns nå´t större av Fast Whey3 i butiken.
2) Om jag hade köpt 2-4 kg av Fast Whey3 och det inte hade smakat bra och blandat sig väl, kanske varit lika skummande som skitpulvret Best Whey & smakat pissigt urin då hade jag ju ångrat mig.
Så för stunden kändes det faktiskt väldigt ekonomiskt lättande att köpa en mindre påse pulver i rent testsyfte.

Men, nästa gång, då blir det större givetvis...som vanligt.

Förresten, jag tycker du befinner dig fortfarande i den anala fasen som du gjorde sedan barnsben...:devil:

;)

Och ja, till er alla andra jag känner Dwaggis utan o innan...nej, glöm det sistnämnda...Jag känner Dwaggis sedan länge och vet hur han är...:D