handdator

Visa fullständig version : tyngdlyftningsschema?


MkII
2010-03-26, 13:21
ryck och stöt inriktat på ryck med benböj på tisdagen
och lätta ryck, tyngre stötar och lite mark på torsdagen.

Var skulle ni lägga in två pass med marklyft/chins, böj eller bänk utöver det?

Tack på förhand.

Turbo Rico
2010-03-26, 13:38
ryck och stöt inriktat på ryck med benböj på tisdagen
och lätta ryck, tyngre stötar och lite mark på torsdagen.

Var skulle ni lägga in två pass med marklyft/chins, böj eller bänk utöver det?

Tack på förhand.


Läs min tråd om Explosiv styrka, där finns lite länkar med program och tankar kring OL.

Denniss
2010-03-26, 16:24
Läs min tråd om Explosiv styrka, där finns lite länkar med program och tankar kring OL.

Du kan inte vara vänlig och länka?

MkII
2010-03-26, 16:28
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145552

Där är tråden iaf.


Jag tränar dock inte för att tävla eller så, jag tycker bara det är roligt med tyngdlyftning men vill samtidigt bygga lite vid sidan av så är inte jätteintresserad av avancerade OL-program formade för folk som satsar på tävling.

bigtraps
2010-03-26, 17:27
Det kan dock vara bra att få instruktioner av nån kunnig. Ryck och stöt är lite mera avancerat än bicepscurl

MkII
2010-03-26, 17:41
Det kan dock vara bra att få instruktioner av nån kunnig. Ryck och stöt är lite mera avancerat än bicepscurl

Jo, det har jag såklart. Är på klubben tis-tors sen är det inte mer med det. Vill ju träna utöver det men har svårt att själv lägga upp ett program som klingar bra med mängden axelbelastning och ben/rygg de där dagarna.

Turbo Rico
2010-03-27, 11:04
Jo, det har jag såklart. Är på klubben tis-tors sen är det inte mer med det. Vill ju träna utöver det men har svårt att själv lägga upp ett program som klingar bra med mängden axelbelastning och ben/rygg de där dagarna.


Det ska finnas några program på Haninge AKs hemsida också.
Ett tips från en som har axlar som en 80 årig gubbe, träna dom på ett vettigt sätt för att göra sittryck krävs hela axlar.