handdator

Visa fullständig version : Söker erfarenheter av tillskott


edion
2010-03-26, 08:25
Hejsan har idag inhandlat nya grejjer och tänkte kolla hur vida någon här har testat dessa och vilket resultat man isåfall fått.
Det ena jag inhandlat är en fatburner som heter ripped to the bone.
Det andra är micro 100 whey active protein tillskott

944RS
2010-03-26, 08:34
Räkna inte med några speciella resultat av tillskotten. Det är träning och kcal-intag som avgör vilka resultat du kommer få.

siimon89
2010-03-26, 11:29
Räkna inte med några speciella resultat av tillskotten. Det är träning och kcal-intag som avgör vilka resultat du kommer få.

+1

Angående fettförbrännaren tror jag den inte kommer ha märkbar effekt mer än du kanske blir piggare och eventuellt mindre hungrig.
Proteinet är som de flesta andra protein, det är protein.

Pepz
2010-03-26, 12:08
aldrig hört talas om fettförbrännaren, innehåll?
Oavsett så kanske den kan ge en marginell effekt motsvarande en kort promenad samt lite minskad hunger och ökad energi.

Proteinet är ett protein från mjölk. inget magiskt med det.

Tyvärr- inga kostillskott i världen ger resultat. Allt annat spelar så oerhört mycket större roll.

Medusa
2010-03-26, 12:45
Tyvärr- inga kostillskott i världen ger resultat. Allt annat spelar så oerhört mycket större roll.

:MrT: då har du aldrig provat påskmust medelst kanelgifflar 30 min innan träning... *flex* ryktet säger att det snart blir dopingklassat...

siimon89
2010-03-26, 13:08
Tyvärr- inga kostillskott i världen ger resultat. Allt annat spelar så oerhört mycket större roll.

Kanske lite missvisande att säga att det inte ger några resultat alls.

Viss effekt kan de ha även om det mesta på marknaden är mer placebo än faktiskt effekt. Men självklart förstår jag din poäng, det viktigaste av allt är hur själva träningen är upplagd, hur du sköter återhämtningen och hur samt vad du äter.
Inget kosttillskott ger märkbar effekt om ovanstående punkter inte sköts.

Pepz
2010-03-26, 14:46
:MrT: då har du aldrig provat påskmust medelst kanelgifflar 30 min innan träning... *flex* ryktet säger att det snart blir dopingklassat...

Haha sant. det där lär ge minst lika mycket pump som RAGE

Kanske lite missvisande att säga att det inte ger några resultat alls.

Viss effekt kan de ha även om det mesta på marknaden är mer placebo än faktiskt effekt. Men självklart förstår jag din poäng, det viktigaste av allt är hur själva träningen är upplagd, hur du sköter återhämtningen och hur samt vad du äter.
Inget kosttillskott ger märkbar effekt om ovanstående punkter inte sköts.

min poäng är att inga kostillskott ger resultat i sig. De kan dock förbättra(marginellt) resultat som du får av de stora parametrarna(träningen, kosten, vilan)

Alltså är det fel IMHO att fråga vad man få för resultat av ett proteinpulver
(tror vi menar samma sak)