handdator

Visa fullständig version : Lapex/Lipolys - hur funkar det egentligen?


Ascent
2010-03-25, 23:30
Hej!

Jag ramlade av en slump på fettfixarmetoden Lapex (verkar gå under namnet lipolys dessutom) och blev nyfiken på hur det fungerar/inte fungerar snarare än att jag vill testa. Skulle i så fall vara att testa för att själv få en uppfattning.

Hursomhelst, i korthet skjuter man laser mot huden varpå ljuset passerar huden och träffar underliggande fettceller som då släpper ifrån sig sitt innehåll. Detta dräneras sedan ut ur kroppen på naturlig väg.

Det jag inte riktigt har kommit underfund med är: hur effektivt är det egentligen?! Jag känner att mängden fett man kan frigöra på detta vis inte kan vara så överdrivet stor även om de menar på att midjemåttet kan minska ett par cm efter en behandling. Dock finns fettet kvar i kroppen och borde väl i så fall i princip motsvara att man äter samma mängd fett? Kroppen utnyttjar väl de fettsyror som snurrar runt och försöker lagra in dessa igen någonstans alternativt använda som energi med en gång? Blir då resultatet att man minskar i fettmängd där man behandlat men ökar någon annanstans?

Hela konceptet känns väldigt udda, men NÅN funktion måste väl finnas med tanke på att någon utvecklat hela klabbet? Nån som sitter på bra fakta här?

Länk: http://www.dermapro.se/laserlipolys.html

capron
2010-03-25, 23:40
Perfekt med en sådan kan ju konstant ligga på med bulk :-) Hoppas någon provat den först bara.

Pepz
2010-03-26, 00:02
kroppen svettas ut det frigjorda fettet.


wtf?