handdator

Visa fullständig version : Hur ser detta ut egentligen?


break
2010-03-25, 18:20
Godkväll!

Jag har tränat ett tag, men behöver nu eran hjälp med att finslipa mitt bicep/bröst pass.
Nej jag tränar inte bröst & bicep samma dag. :)

Vad tror ni om detta:

Bänkpress: 6x5
Sned Bänkpress: 4-6x5
Pullovers: 4-6x5
Flyes på bänk: 4-6x5

Koncentrationscurls: 4-6x4
Stångcurl: 4-6x4
Hammercurl: 4-6x4
Force Negatives: 5x4 (Varannan vecka)
Hantelcurl: 4-6x4 (Varannan vecka)

Nå, vad tror ni? Någon övning jag saknar? Har inte tillgång till scottcurl.

von huff
2010-03-25, 18:30
Mina personliga åsikter är att pull-overs skall bytas ut mot nån annan övning t.ex maskinpress.Annars ser det ju väl ok ut även om jag skulle köra färre set beseps men det gör man som man vill.Du tränar väl inte rygg dagen efter eller dagen före?

siimon89
2010-03-25, 18:34
Tillägnar du ett helt pass åt bara biceps? :confused:

break
2010-03-25, 18:34
Mina personliga åsikter är att pull-overs skall bytas ut mot nån annan övning t.ex maskinpress.Annars ser det ju väl ok ut även om jag skulle köra färre set beseps men det gör man som man vill.Du tränar väl inte rygg dagen efter eller dagen före?Nej det gör jag inte. :)

break
2010-03-25, 18:35
Tillägnar du ett helt pass åt bara biceps? :confused:Absolut inte, Biccar + Axlar.
Hurså?

chrilledude
2010-03-25, 19:23
Rätt onödigt med så mycket övningar då biceps får nog med träning på ryggpasset, lär bli övertränat kanske.

Träna en viss muskel mer betyder inte att den blir större. Vet folk som har grova biceps utan att ens träna det!

(Hammercurls är för underarmar btw.)

Men nog med OT, ser väl bra ut!

siimon89
2010-03-25, 19:34
Absolut inte, Biccar + Axlar.
Hurså?

Undrade eftersom att du hade så hysteriskt många isoleringsövningar bara för biceps att man kunde tro att det var ett pass bara det. :)

Tycker personligen det ser onödigt ut med sådär mycket bara för en sån liten muskel som biceps.

regus
2010-03-25, 19:41
Rätt onödigt med så mycket övningar då biceps får nog med träning på ryggpasset, lär bli övertränat kanske.

Träna en viss muskel mer betyder inte att den blir större. Vet folk som har grova biceps utan att ens träna det!

(Hammercurls är för underarmar btw.)

Men nog med OT, ser väl bra ut!

Nej, den lär inte bli övertränad. Det går periodvis att träna muskler med hög volym över en längre tid. Dessutom är biceps ingen muskel som påfrestar kroppen mycket (relativt sätt), det är nog ingen risk att du dör nervsystemsdödN för lite för mycket bicepsträning.

Hammercurls är lite både och. Skulle säga att den är sämre för biceps än vanliga curls men inte dålig för biceps och absolut inte dålig som övning.

break
2010-03-26, 10:00
Övertränad blir den då inte.
Hammercurl tar både på underarmen samt bredd/volym på Bicep brachii.

kottovic
2010-03-26, 10:12
4 bröstövningar är väl att ta i