handdator

Visa fullständig version : För mycket creatine?


JesperL
2010-03-25, 14:39
Hej!

Jag har kört NO.Xplode i ca 2 veckor och det funkar utmärkt.
Idag fick jag hem paket med bla Creatine Monohydrate.

Det jag undrar är följande: Kan jag fortsätta använda NO.X i samband med träning + Creatine? ser att NO.X innehåller creatine men mängden är nog inte så stor? :confused:


Allt jag frågar efter är bara ett svar så undvik gärna tråkiga kommentarer, tack på förhand.

/Jesper.

Exhale_
2010-03-25, 14:45
Jag tror mängden kreatin i NO-Xplode är tillräcklig och att du inte behöver komplettera med ytterligare kreatin de dagar du tar NO-Xplode.

vicarious
2010-03-25, 14:46
Jag kör både och.

JesperL
2010-03-25, 14:56
:)okej tack för svaren, hoppas någon som vet på rak arm kan svara. :thumbup:

Exhale_
2010-03-25, 14:58
:)okej tack för svaren, hoppas någon som vet på rak arm kan svara. :thumbup:

Står inte mängden på burken? :O

kjell33
2010-03-25, 14:59
Du får lusläsa innehållsförteckningarna. I allmänhet brukar det finnas tillräckligt med kreatin i pwo för att du ska slippa behöva komplettera.

Medusa
2010-03-25, 15:01
ta kreatin på dom dagar du inte tar din PWO, dom dagar då du tränar behöver du inte ta något extra kreatin..

JesperL
2010-03-25, 15:02
Står inte mängden på burken? :O

nej :/


Du får lusläsa innehållsförteckningarna. I allmänhet brukar det finnas tillräckligt med kreatin i pwo för att du ska slippa behöva komplettera.

letar så gott jag kan, ser ingen angiven mängd..

JesperL
2010-03-25, 15:05
ta kreatin på dom dagar du inte tar din PWO, dom dagar då du tränar behöver du inte ta något extra kreatin..

okej, jag tränar för det mesta 6ggr i veckan, då blir de inte mkt creatine monohydrat..

Exhale_
2010-03-25, 15:08
nej :/


Med andra ord behöver du få tag på någon som jobbar på företaget i fråga.. Har svårt att se hur någon annan ska veta hur många gram kreatin skiten innehåller ;)

JesperL
2010-03-25, 15:12
Med andra ord behöver du få tag på någon som jobbar på företaget i fråga.. Har svårt att se hur någon annan ska veta hur många gram kreatin skiten innehåller ;)

låter ganska smart*kissass*
min ursprungliga fråga var inte hur många gram den innehåller /dos utan om jag kan använda båda i samband me tränig lr ej, kanske finns nått samband där.. vad vet jag :)

Exhale_
2010-03-25, 15:14
Man brukar rekommendera 5 gram kreatin per dag (mer info finns i stickyn: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194). Detta gör att jag tror det räcker med NO-Xplode på träningsdagarna.

JesperL
2010-03-25, 15:18
Man brukar rekommendera 5 gram kreatin per dag (mer info finns i stickyn: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194). Detta gör att jag tror det räcker med NO-Xplode på träningsdagarna.

5 gram per dag? jag har läst kroppsvikt (75kg) x 0.25 = 18.75 ~ 20g / 4 = 5gram 4ggr om dagen.

Kom på en sak: jag ska få i mig ungefär 20g creatin /dag, vi säger att no xploden innehåller 5g/portion, då kan jag ta creatinet 3 ggr/dag ist för 4 + pwo'n?

Exhale_
2010-03-25, 15:27
5 gram per dag? jag har läst kroppsvikt (75kg) x 0.25 = 18.75 ~ 20g / 4 = 5gram 4ggr om dagen.

Kom på en sak: jag ska få i mig ungefär 20g creatin /dag, vi säger att no xploden innehåller 5g/portion, då kan jag ta creatinet 3 ggr/dag ist för 4 + pwo'n?

5 gram per dag räcker!

Hur mycket kreatin bör jag ta varje dag?
Man bör inta runt 5g kreatin dagligen oavsett om man tränar den dagen eller inte. Det finns INGA dokumenterade extra positiva effekter vid styrketräning eller idrottsprestation av att inta mer än 5g kreatin/dag. Intag av mer än 5g/dag kommer endast leda till att njurarna får jobba extra med att få ut kreatin ur kroppen med urinen. Undantaget möjligen om man har många kilo muskelmassa (kroppsvikt på minst 85kg hård) då man kan behöva höja intaget till 6-7g/dag för att behålla nivåerna på max.

När man börjar ta kreatin kan man använda sig av en uppladdningsfas i form av ett intag på 5g kreatin 4 gånger per dag under fem dagar. Detta mättar muskulaturen på kreatin och man behöver efter detta bara inta 5g/dag för att hålla uppe nivåerna. Uppladdningsfas är inget måste och man får troligen samma effekt av att inta 5g/dag konstant. Skillnaden blir att det tar längre tid att mätta muskulaturen.

JesperL
2010-03-25, 15:29
okej tack! saken är den att jag har inte börjat min uppladdningsfas. Poletten har trillat ner, jag vet sen tidigare att efter uppladdningsfasen behöver jag bara inta 5g/dag. Aja nuff said tack för svaren ;)

Exhale_
2010-03-25, 15:32
okej tack! saken är den att jag har inte börjat min uppladdningsfas. Poletten har trillat ner, jag vet sen tidigare att efter uppladdningsfasen behöver jag bara inta 5g/dag. Aja nuff said tack för svaren ;)

Du behöver ingen uppladdningsfas om du kört NO-Xplode i 2 veckor.

JesperL
2010-03-25, 15:36
Du behöver ingen uppladdningsfas om du kört NO-Xplode i 2 veckor.

ere så? fan va torrt de känns.. en sketen gång per dag ;)

Exhale_
2010-03-25, 15:43
ere så? fan va torrt de känns.. en sketen gång per dag ;)

Haha ja, men tänk på vad mycket pengar du sparar :)

JesperL
2010-03-25, 15:47
Haha ja, men tänk på vad mycket pengar du sparar :)

haha det är iof sant vi snackar typ 1.50kr /dag :D super!