handdator

Visa fullständig version : Koffein !!


Dezuria
2003-09-30, 21:38
Hejsan ..... det var ett tag sedan man var här :)
jag tänkte iaf ställe en fråga angående koffein.
det är så här att för 3dagar sedan köpte jag koffein tabletter, igentligen inte för träningen utan på grund av att jag har varit extreemt trött på slutet. jag tog 2st sådana tabletter på morgonen när jag vaknade och blev genast vaknare, sen vid lunch tog jag 2st till och blev riktigt vaken nästan så att jag inte klarade att sitta stilla utan behövde ständig något att göra för att inte bli galen. sen kom jag att tänka på att om man blir så pigg på dem så borde dom funka utmärkt på gymmet också, så jag tog 2st innan jag gick till gymmet. när jag började köra fick jag genast en enorm huvudvärk men var även ruskigt på "G" och pigg som få. jag hade ont i huvet hela passet men det var även bland dom bästa bröstpass jag någonsin har gort. körde ca 7 set mer än jag brukar. även idag tog jag koffein innan träning och fick ont i huvet men körde 21set biceps istället för ca 10 som jag brukar. man blir helt enkelt aldrig riktigt slut i kroppen. men jag undrar om det kan vara skadligt/dåligt att ignorera den extrema huvudvärken jag får?

Mvh Dezuria

Munter
2003-09-30, 21:40
Effekten klingar av efter ett tag, och dessutom lär huvudvärken berott på vattenbrist. Man brukar ju säga att man ska dricka två koppar vatten för att kompensera en kopp kaffe... eller hur det nu var. Hursomhelst är det diuretika.

Dezuria
2003-09-30, 21:44
fast jag drack typ 2liter vatten idag på gymet :P..... men men det är lätt värt lite ont i huvudet!.....

Jon2
2003-09-30, 21:56
Låter bra det där.

Pain Barrier
2003-09-30, 22:38
Originally posted by Dezuria
fast jag drack typ 2liter vatten idag på gymet :P..... men men det är lätt värt lite ont i huvudet!.....

Om du får kraftig huvudvärk av två koffeintabletter trots stort vattenintag, är det väl inte fel att testa med något mindre koffein... ;)

Cartwright
2003-09-30, 22:55
Du mer än fördubblade alltså din träningsvolym med hjälp av koffein?

Det var det värsta...

Wilson
2003-10-01, 00:09
trots att jag är en van kaffedrickare (2-3 koppar/dag) får jag lite effekt av koffein innan träningen. Man pallar en aning mer.
Men fan. Varför inte ta en kopp redigt kaffe istället?

OxYgEr
2003-10-01, 09:19
Då kan jag rekommendera weiders speedbooster
5 tab innan träning jag blev på alerten ordentligt iallafall

:D

Ludvig
2003-10-01, 16:01
Vad gick koffeinet på? jag har användt dymetadrine xtream en burk.. Dock den svenska versionen utan ephedra.. Var inget mirakelpiller men lite skillnad märkte jag då jag la ner det att jag inte orkade lika mkt..

DiZi
2003-10-01, 16:07
Vad kostade dom? Dom finns på apoteket, right?

kharon
2003-10-01, 16:31
30-40 kr

AnderssoN
2003-10-01, 17:26
I långa loppet är det inte bra att du har huvudvärk så där under passen. Något är ju fel i sådana fall. Kan väl ha att göra med vätskebrist och den där tröttheten du talar om.

Drick f.ö. tillräckligt med vatten under hela dagen, inte bara hinka i sig när man sätter igång med träningen.

Kör hårt!

DiZi
2003-10-01, 17:37
Originally posted by kharon
30-40 kr

Hur många får du då? =)

Ludvig
2003-10-01, 17:39
har varit å köpt 100stycken 100mg's koffeintabletter... 48kr på appoteket..

Ska prova med 2 på morgon å 2 före träning..

se om det funkar.. är ju inte förstört med priset iaf..

:thumbup:

DiZi
2003-10-01, 17:42
Originally posted by Ludvig
har varit å köpt 100stycken 100mg's koffeintabletter... 48kr på appoteket..

Ska prova med 2 på morgon å 2 före träning..

se om det funkar.. är ju inte förstört med priset iaf..

:thumbup:

Vad bra, bäst man drar till apoteket imorrn då och köper det också ;D

Ludvig
2003-10-01, 17:50
Originally posted by DiZi


Vad bra, bäst man drar till apoteket imorrn då och köper det också ;D

Hehe precis det är lika bra det!! 50kr är inte så stor summa.. lika bra att testa.. =) ska köra det tills jag ska börja på en ny kreatindos.. :bpump:

Dezuria
2003-10-01, 18:17
helt klart värt att köra på det.... jag körde 20set triceps idag.... helt galen energi ! där jag köpte dom kostade dom 49.50/100st.
ett billigt och väldigt bra kosttillskott.
Oxyger jag lovar dig att weiders speedboost är mkt dyrare dessutom om jag skulle ta samma mängd koffein som den mängs speedboost du rekomenderar skulle jag inte kunna sitta stilla på 3dagar.... så jag rekomenderar koffein tabletterna starkt!

OxYgEr
2003-10-01, 18:29
Dezuria;
Jag kände mig onödigt rik och nyfiken på speedboostersarna
men nu blir jag också sugen springa till apoteket :thumbup:

DiZi
2003-10-01, 19:29
Ja precis, 50 spänn är inte mycket pengar om man jämför med vad det kunde kostat, så v*f*n, om det inte funkar så bra, så wtf, 50 spänn liksom :D

obbe
2003-10-01, 19:33
Men om det nu inte är så dyrt för dem att sälja koffein! kan de väl sälja protte tillskott också! Hade varit gött att gå och köpa billigt protte tillskott på apoteket bland alla andra gamlingar!
Förlåt om jag flamsar...

DiZi
2003-10-01, 19:38
Originally posted by obbe
Men om det nu inte är så dyrt för dem att sälja koffein! kan de väl sälja protte tillskott också! Hade varit gött att gå och köpa billigt protte tillskott på apoteket bland alla andra gamlingar!
Förlåt om jag flamsar...

Flams å flams, rätt sagt tycker jag, dessutom nära också ;) Jag som bor i Karlskrona har bara en återförsäljare, och dom säljer dyra Twinlab... :)

obbe
2003-10-01, 19:40
Originally posted by DiZi


Flams å flams, rätt sagt tycker jag, dessutom nära också ;) Jag som bor i Karlskrona har bara en återförsäljare, och dom säljer dyra Twinlab... :)



Kanske det kanske! Men du har ju Internet också, där brukar det ju vara billigare! men jag står ändå fast vid min åsikt om apoteket

DiZi
2003-10-01, 19:41
Originally posted by obbe




Kanske det kanske! Men du har ju Internet också! men jag står ändå fast vid min åsikt om apoteket

Hehe jo klart jag har, men grejjen är inte att det inte finns tillgänligt på nätet, det gör det, helt klart...
Men suck, så kommer fraktfrågan också ;) Minst 79:- om inte typ 150:- ... :laugh:

Kristian
2003-10-01, 20:47
Originally posted by DiZi


Flams å flams, rätt sagt tycker jag, dessutom nära också ;) Jag som bor i Karlskrona har bara en återförsäljare, och dom säljer dyra Twinlab... :)

Visst säljer de andra märken i Karlskrona, iaf i hälsokostaffärerna.

/Kristian

DiZi
2003-10-01, 21:25
Originally posted by Kristian


Visst säljer de andra märken i Karlskrona, iaf i hälsokostaffärerna.

/Kristian

Tjo Kristian, jasså? Det gör det? vart då? Finns väl bara två "hälsoaffärer" här i stan, Exist och Life?

EiseltUK
2003-10-01, 22:57
Originally posted by obbe
Men om det nu inte är så dyrt för dem att sälja koffein! kan de väl sälja protte tillskott också! Hade varit gött att gå och köpa billigt protte tillskott på apoteket bland alla andra gamlingar!
Förlåt om jag flamsar...

Anledningen till att de är billiga på koffein är för att koffein är en billig råvara. Protein är en dyr råvara och skulle troligen inte bli speciellt billigt på apotek. Kolla vad en burk Meritene kostar!

/ Henrik

Kristian
2003-10-02, 14:36
Originally posted by DiZi


Tjo Kristian, jasså? Det gör det? vart då? Finns väl bara två "hälsoaffärer" här i stan, Exist och Life?

Det är bara att be de ta hem Eiselt, antingen så är det Exist eller Life som kan göra det. Kommer inte ihåg vilken, den som ligger i wachmaister (stavning??) iaf.

EiseltUK
2003-10-02, 14:57
Vissa kedjor är väldigt centralstyrda och får inte ta in produkter som inte har ett centralt avtal. Jag vet att Life kan ta in ändå så det är bara att gå in att kräva att de tar in det bästa. :D

/ Henrik

obbe
2003-10-02, 15:05
Originally posted by EiseltUK


Anledningen till att de är billiga på koffein är för att koffein är en billig råvara. Protein är en dyr råvara och skulle troligen inte bli speciellt billigt på apotek. Kolla vad en burk Meritene kostar!

/ Henrik




Vet inte hur det är med Apoteket och hur mycket de lägger på för sina produkter! Men jag kan ju knappast tänka mig att ni säljer era produkter särskilt billigt, Ni skrattar väl hela vägen till bankfacket...

obbe
2003-10-02, 15:08
Originally posted by DiZi


Hehe jo klart jag har, men grejjen är inte att det inte finns tillgänligt på nätet, det gör det, helt klart...
Men suck, så kommer fraktfrågan också ;) Minst 79:- om inte typ 150:- ... :laugh:



Jo men är man smart köper man över ett visst bellop så man får det fraktfritt! Det tror jag alla företag har, hoppas jag! visst det kanske är en slant men om du tänker på att du ska äta kosttillskott mer än en månad så lönar det ju sig i längden!
Bästföre datumet brukar ju vara ganska länge på sådana produkter!

EiseltUK
2003-10-02, 15:37
Originally posted by obbe
Vet inte hur det är med Apoteket och hur mycket de lägger på för sina produkter! Men jag kan ju knappast tänka mig att ni säljer era produkter särskilt billigt, Ni skrattar väl hela vägen till bankfacket...

Vi skrattar de få gånger vi har något över att sätta in på banken.

Apoteket är inte billigare än t ex hälsobutiker. Det är bara att jämföra produkter som finns hos båda. Jag tror t o m att apoteket är dyrare. Det finns något som kallas omkostnader..... ;)

/ Henrik

DiZi
2003-10-02, 15:43
Originally posted by Kristian


Det är bara att be de ta hem Eiselt, antingen så är det Exist eller Life som kan göra det. Kommer inte ihåg vilken, den som ligger i wachmaister (stavning??) iaf.

Om det låg i waichmeister *stava* så är det Exist - Hälsa å skönhet du menar... :) Tack för tipset ska kolla upp det... :)

Wilson
2003-10-02, 18:56
det är liksom allmänt känt att koffein är en "speedbooster". kan inte fatta att ni blir så förvånade

Nitrometan
2003-10-03, 11:25
Det är ju det koffein har använts till i tusentals år. :D
:hbang:

DiZi
2003-10-05, 11:41
Vet inte om det är jag som bara är väldigt van vid koffein eller så, men jag tog två tabletter innan jag drog till gymmet, kände ingen direkt effekt, inte ens att jag fick lite extra energi... Men det kanske tar sig, så jag inte kan sova inatt, man vet ju aldrig...

Men ungefär efter hur lång tid efter det att ni tagit två eller hur många ni nu tar märker ni först skillnad? På ett ungefär...

Fairing
2003-10-05, 13:12
Ni som har en burk KCG hemma prova att kombinera den med koffein innan morgonpromenad eller innan ett hårt träningspass.

Vi har fått ganska många samtal från personer som skall tävla på SM , Lucia osv att KCG och Koffein funkar betydligt bättre än ECA Stack. Inget vetanskaplig men kanske väl värt att pröva:hbang: