handdator

Visa fullständig version : Knäböj, Rippetoe-style!


rainbow87
2010-03-24, 18:40
http://www.youtube.com/watch?v=yha2XAc2qu8

Är detta det rätta sättet att köra knäböj?

siimon89
2010-03-24, 18:50
Beror nog helt på vem du frågar. Frågar du en tyngdlyftare och en styrkelyftare lär svaren variera.

Pjotor
2010-03-24, 18:51
Är det Rippetoe som visar så är det åtminstone ett av de bättre sätten. Det är inte riktigt så som jag gör, men kanske borde jag det.

Matsa
2010-03-24, 19:58
Det är ett sätt, varken bättre eller sämre än ett par andra sätt.

Arf Pingvin
2010-03-24, 22:08
Du kan alltid köra som Rippetoe säger. Han lär alltid ut säker teknik. Hans syn på marklyft är guld.

Men kolla inte på när Rippetoe själv böjer, det lämnar en del i övrigt att önska... :)

wargen
2010-03-25, 08:23
Ser inte riktigt klokt ut!? Samtidigt har man ju klar respekt för Rippetoe. Jag ska testa.

phrack
2010-03-25, 09:21
Du kan alltid köra som Rippetoe säger. Han lär alltid ut säker teknik. Hans syn på marklyft är guld.

Men kolla inte på när Rippetoe själv böjer, det lämnar en del i övrigt att önska... :)

Man får nog tänka på att Rippetoe är över 50 år gammal och säkerligen har ett dussin skador som hindrar hans böjande lite.

Det här med hipdrive går att diskutera, vet att det finns många olika åsikter. Tycker själv att det är ett bra sätt att aktivera arslet på i böjarna, men samtidigt är det väldigt lätt att man börjar göra good mornings ur bottenläget när man blir tröttare. Djupet blir ofta inte så jättebra heller om man jämför med andra böjstilar.