handdator

Visa fullständig version : Shopping New York/Washington


Max_23
2010-03-24, 16:14
Hej!

Åker över till New York och Washington DC nu i påsk och tänkte passa på att shoppa på mig en del träningsprylar. Tänkte kolla om någon här har koll på affärer som man bara måste in och handla i. Det viktigaste är väl pris följt av utbud.

Det jag är intresserad av är främst Grippers, träningskläder, kosttillskott samt träningsskor ungefär i den ordningen. Vad är lönt att köpa där borta? Skor vet jag är i alla fall några hundringar billigare så det blir garanterat ett par Asics löparpjuck och eventuellt inomhusskor.

Tror inte familjen accepterar att man lägger en dag på en outlet annars hade väl det varit guld :D

Max_23
2010-03-24, 21:37
Jag bumpar denna! Ingen träningsintresserad som varit i NYC eller Washington?

emi23j
2010-03-24, 22:45
Handla inte i NYC. högre skatt där.

Är det någon typ av special prylar du ska ha? Annars finns det ju mängder av footlocker, champs, etc lite överallt. kolla deras hemsidor för att hitta adresser.

Dock finns ju allt du kan tänka dig i NYC. Vet inte riktigt vad jag ska ge dig för tips annat än att googla.

The_RobRoy
2010-03-24, 22:46
Handla inte i NYC. högre skatt där.

Är det någon typ av special prylar du ska ha? Annars finns det ju mängder av footlocker, champs, etc lite överallt. kolla deras hemsidor för att hitta adresser.

Skatten ska man väl kunna slippa?

Kek
2010-03-24, 23:23
Skatten ska man väl kunna slippa?

Hade också för mig att det var det som gällde där.

davvvan
2010-03-24, 23:40
Finns outlets en bit utanför New York, försök kolla upp det. Gäller vanliga kläder men borde och kan väl även gälla träningskläder + utrustning?

Charleston
2010-07-15, 07:39
Bumpar denna tråd, och lägger till Boston bland resmålen. Inga mer konkreta tips?