handdator

Visa fullständig version : No-Xplode + joggning/cardio. Bra/dåligt?


Bolleten
2010-03-24, 14:57
Hej.

Jag har börjat jogga nu på våren för att få upp min kondition. Den banan jag brukar jogga på är ca 2 km och jag brukar ta två varv.
När jag började jogga förra torsdagen så tog jag 2 varv, det blev riktigt kämpigt efter 1 ½ varv. Nu i måndags när jag joggade så provade jag att ta lite NO-Xplode innan joggningen (jag brukade använda det när jag gymmade). Det gick (som förväntat) vääääldigt mycket lättare och jag kunde lätt ha sprungit tre varv. (Mycket beror också på dagsform och andra faktorer osv förståss)

Men iaf, nu till min fråga:

Är det bra eller dåligt att använda No-Xplode i samband med joggning(eller annan cardio). Jag är rädd för ifall det skulle påfresta hjärtat för mycket att använda det. Det kanske är lika bra att skippa No-Xplode på joggningen och bara köra "neutralt"?

Tacksam för svar
/ Fredrik.

vicarious
2010-03-24, 15:04
Du behöver inte oroa dig, drick din NO-Explode innan om du vill :) Akta så du inte överdoserar och får rännskita bara :D

Bolleten
2010-03-24, 15:10
Oh okej! Låter lysande. Vill liksom inte få någon hjärtattack eller något annat läskigt. För det blev mycket härligare att jogga med lite No-Xplode i kroppen =).

Tack för svar!

JesperL
2010-03-24, 16:17
skönt att höra att det faktiskt gick lättare, jag har endast hört negativa effekter med intag av NO.xplode i samband med cardio.

haa
2010-03-24, 18:01
Mycket pump i vaderna ! :P