handdator

Visa fullständig version : Alkohol i Tyskland


lauria
2010-03-24, 12:40
Tjena!
Ska ner till tyskland i helgen. Tänkte då köpa med mig lite dricka.

Till frågorna:
Vi utgår från helsingborg vilken väg blir bäst/närmast till tyskland?
Vart finns billigast/bäst vin, sprit och öl?
Och vart kan man hitta riktig whisky till bäst pris? med riktig menar jag typ lagavulin, caol illa, cragganmore mm....
Vart brukar ni åka när ni är i tyskland och handlar??

Tack på förhand!!

//Tobbe

hahavaffan
2010-03-24, 12:46
Från Helsingborg hade jag nog köpt en sån där shoppingbiljett där det ingår de två båtturerna mellan HBG-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Scandlines har detta.

Äger ni en Brobiz eller kan låna en så hade jag kört HBG-Malmö-Köpenhamn-Rödby-Puttgarden.

Billigast och bäst är mig veterligen Bordershop och Calles som ligger nära Puttgarden. Bordershop ligger ju bredvid där färjan lägger till, så det är EXTREMT smidigt att handla där. Ska ni köra till Calles så googla på Calles Puttgarden eller nåt sånt, så finns det vägbeskrivning osv.

Bordeshop har en grymt stor och välsorterad avdelning för whisky... tror du kan se de flesta sorter på border-shop.dk typ.

stafh
2010-03-24, 13:18
Det är nån grej med att det blir billigare med färjan rödby-puttgarden om man bara är i tyskland i ett par timmar, vilket gör det ännu smidigare med bordershopen.

omnibus
2010-03-24, 13:24
Det är nån grej med att det blir billigare med färjan rödby-puttgarden om man bara är i tyskland i ett par timmar, vilket gör det ännu smidigare med bordershopen.

Shoppingbiljett, tror det är 3tim man får stanna då.
Har ni tid så åk vidare till Burg, där finns det lite mer exotisk öl bl.a. :)