handdator

Visa fullständig version : bästa preworkout + energi?


Welander
2010-03-24, 00:12
Hallåj

jag har tränat nu i ett par månader(denna session) innan det så låg jag i lumpen och då blev det ganska sporadiskt med gymmande och innan det så har jag styrketränat i tre fyra år. Så jag anser mig själv ha bra koll på allting som finns inne i gymmet samt vad för mat jag ska stoppa i mig.

men jag undrar vad för pre workout tillskott som ger mig ökad pump(älskar känslan av att blodådrorna ska smälla) och som ger mig mycket energi att ta igenom mig mina pass.
Har på senaste tiden haft problem med fokus och skärpan efter cirka 30 minuter in i ett pass.

så vad rekommenderar ni för preworkout som ger mig:
-pump(rejäl)
-mycket energi
-lite grenade amino syror är aldrig fel

Helst helst helst! i kapselform dvs inte pulverform :)
Någon som har några tips på bra produkter? samt hur är er egna erfarenhet om de produkter ni rekommenderar?

10-4 over! /Welander

auermaa
2010-03-24, 01:20
De PWO's jag provat i kapselform har varit rent skräp, dvs jag har inte känt någon effekt överhuvudtaget.
Det är ju bara o blanda pulvret med typ 1dl vatten o svälja i en klunk. Rekommenderar Rage & Kolozzeum's Evil. Jag kör på EAA FX, smakar som svag fun light. Tänkte.. om du är en liten prinsessa som inte tål o smaska tillskott om de inte smakar godis.

Eriic
2010-03-24, 09:03
Rage x2 + EAA, Rage 30-60 min innan passet och EAA direkt innan passet

siimon89
2010-03-24, 09:05
Jag kör på EAA FX, smakar som svag fun light. Tänkte.. om du är en liten prinsessa som inte tål o smaska tillskott om de inte smakar godis.

Jag håller inte med. Jag har Xpand Fx Red Berry Breezer vilket är samma smak som den som finns till EAA, och den är knappast svag. Då måste du ha blandat ut 1 skopa med typ 4-5dl vatten. Annars har den bra smak :)

AdamK
2010-03-24, 18:16
bästa som jag provat är rage

frong
2010-03-24, 19:17
Trück tycker jag är bättre än rage.

Jonesss
2010-03-24, 20:07
Jag gillade san V12 måste jag erkänna.
Trück smakade verkligen mindre gott men gav en hel del pigghet.
No-explode tyckte jag gav väldigt lite, men många gillar den.
har bara testat pulverform och ej i kapslar tyvärr.
BNS har några produkter som du kanske borde ta dig en titt på.
Annars kanske det räcker med:
koffein tabletter
Kre-Alkalyn

Joe Hardgainer
2010-03-24, 20:46
Gör min egen.
5-10 gram Beta-alanin
5 gram citrullin
5 gram kreatin
3 koffeintabletter á 200 mg
Blanda det med passande saft o drick 30 min innan.

EAA strax innan.

Tröck!!!

Beef
2010-03-24, 22:53
Nanox Nanoproxil följt av lite Eaa

smeander
2010-03-24, 23:17
AST's NRG!

Utan tvekan den absolut tveklöst bästa prework produkten som finns att köpa, den är helt satans otrolig.... Ta den 20minuter innan träningen så kommer du speciellt första gången att explodera på gymmet :D

Alla produkter lovar en massa men den här håller verkligen vad den lovar, jag har använt den konstant senaste året och den ger fortfarande lika bra effekt.

Den är helt otrolig, man får så grym fokusering och man blir otroligt pigg, finns ingen prestationshöjare som är ens i närheten av denna. jag älskar den, jag vill gifta mig med en burk NRG, GAAAAAAAAH den är BRA som fan!!
Har du en trött dag på jobbet? Ta en kapsel så kommer du jobba som aldrig förr :D

Eftersom man inte får länka till sidan så kopierar jag lite text från den istället B-)
NRG-X - Mind Muscle Energizer!

Energi! Jag talar om jordens energi nu! Riktig ENERGI! Den typ av energi som känns från ryggmärgen till greppet på stången.

Energi som är centrerad till hjärnbarken och strålar ut genom varenda muskelfiber i hela kroppen. Energi som antänder muskelkontraktioner med sådan explosiv kraft att personliga rekord faller som dominoplattor.

Energi som ger dig mental fokusering som en laser. Energi som bokstavligen tvingar dig att träna som ett rabiat djur på gymmet.

Den sortens hårda träning bygger muskler - inte bara lite utan riktigt massiva muskler varje gång du tränar.

Det är vad NRG-X ger kroppen pallvis kan man säga!

Bygga muskler handlar om att stimulera - belasta musklerna. Desto mer belastning du kan placera på musklerna ju mer muskler kommer du att bygga. Men det kräver att du tränar tufft.

Faktum är att intensiteten (hur hårt du tränar) är vad som separerar pojkar från männen på gymmet. Riktig intensitet är då du forcerar träningsplatåer som det vore luft. Den här kraften är den som gör dina muskler att de bara har ett val och det är att växa, och du bara fortsätter och växa och växa.

Man måste inte det, desto hårdare du tränar, ju större blir du! Det finns inga om eller men. Varje gång du tränar med mindre än 100% av vad du klarar av så missar du en chans att växa. Du lurar dig själv om du tränar så. Musklerna vet om att de inte tar i med maxkraft. Och hur svarar de på den träningen? De gör inte det. Du måste förändra saker!

NRG-X förändrar det sätt du tränar på.

En sak som man får uppleva när man bygger muskler är den konstiga känslan i magen som inträffar när man tränar hårt. Men det är bara så det är, de är så det fungerar.

Musklerna växer inte bara för du vill det. De är genetiskt programmerade att behålla samma storlek. Om bygga muskler vore lätt skulle alla ha armar på 50 cm och bänkpressa 250 kg hur lätt som helst.

Om det är något man måste förstå med styrketräning så är det att du måste tvinga musklerna att växa. De måste tvingas att bli något de genetiskt inte är tänkta att vara.

Det är då träningsintensiteten kommer in i bilden. Det är inte bara den fysiska kraften som krävs. De är bara halva ekvationen. Att bara köra sitt pass kommer inte att rekrytera alla muskelfibrer som behövs för riktig muskeltillväxt. Det krävs ett psyke som inte är av denna värld också. Förmågan att kunna förena muskler med sinnet är det som verkligen ger resultat.

Muskel och sinnet

Att ha en länk mellan muskel och knoppen är det som skiljer dem som bygger mer massa varenda månad från dem som är på gymmet i åratal utan några direkta resultat. Desto bättre du kan tänka dig in i träningen du gör ju bättre kommer du prestera.

Det spelar ingen roll om hur du tränar eller vad du tar, om du inte kan skapa denna mentala och fysiska länk när du tränar kan du lika gärna börja spela badminton. Eftersom utan att skapa den kraft med hjälp av mental fokusering kommer musklerna att göra det de är programmerade att göra - vara sig likadana - och vägra växa oavsett hur du än gör.

NRG-X påverkar RAS (Reticular Activating System)

Det är där du får den verkliga kraften ifrån. Innan du börjar träna. Innan ditt första set. Innan din första repetition! Din förmåga att fokusera och kanalisera maximal kraft till musklerna är ytterst viktigt om du vill maximera fiberstimulansen. Bättre mental fokusering är lika med bättre muskeltillväxt.

Den unika sammansättning i NRG-X ger dig direkt bättre RAS. Har du aldrig hört om RAS förut? Det är en samling av nervceller i hjärnan som styr pigghet, uppmärksamhet och fokusering och tro det eller ej även motivationen.

Inget annat kosttillskott påverkar de här hjärncellerna. Det är därför NRG-X faktiskt ger dig ett totalt energirus. Även om vi har laddat med RAS som bara det skulle göra personliga rekord falla som korthus, så har vi även lagt till en blandning av andra ämnen som förbättrar intensiteten.

Med NRG-X kan du fokusera med laserprecision och aktivera alla muskelfibrer på varje repetition. Det är lika med mer muskelmassa och styrka.

Noradrenalin - stimulera SNS

Intensitet handlar inte bara om att stimulera centrala nervsystemet (CNS). För riktigt intensitet måste du aktiva det sympatiska nervsystemet (SNS).

NRG-X ger dig bättre noradrenalinproduktion. Hur hårt du kan träna ökar flera gånger när du får mer noradrenalin. Låt mig förklara varför.

Först av allt blodflöde till musklerna ökar med så mycket som 1200%. Det ökade blodflödet, ökar också syrenivån, näringstillförsel och intracellulär energiproduktion

Det andra är att ett ökad blodflöde ger bättre syretillförsel i blodet. Genom att öka blodflödet till lungorna förbättras syretransporten.

Det tredje är att det är vidgar luftrören i lungorna vilket gör att man andas lättare.

Det fjärde är att se till att ögonen slappnar av och pupillerna vidgar sig för att få mer ljus på ögat.

Varför är det här viktigt? Det handlar om kraften av att kunna koppla ihop musklerna och hjärnans sinne.

Snabb utsöndring

När du tar NRG-X så påbörjas en snabb utsöndring inom minuter efter du tagit det. NRG-X är gjord för att vara mycket lipidlöslig. Den unika egenskapen gör att man får snabbt upptag från magen.

NRG-X - en kraftfull energiprodukt

Kombinationen av RAS och SNS gör NRG-X till en mycket kraftfull energiprodukt. Som skapar en bro mellan hjärnan och musklerna. Det är som lugnet före stormen innan det aktiveras. Det är som när ett lejon precis anfaller sitt byte. Det är explosivt, men ändå kontrollerat.

Med NRG-X kan du styra din kraft med precision. Varje set, repetition och träningspass utförs med total koncentration, du aktiverar varenda muskelfiber med full kraft.

Under utvecklingen av NRG-X så samarbetade vi med flera ledande neuroforskare. NRG-X utvecklades i samverkan med neurovetenskap, biokemi och fysiologi för att bli den perfekta energiprodukten.

Ingredienser/Innehåll:
1450 mg
NRGX2™ Proprietary Formula
NRGX2 - Proprietary matrix of L-Phenylalanine, L-Tyrosine, Thiamine di(2-methylpropionate) Disulfide Butyrate and Caffeine Anhydrous.

Varning! Ta aldrig mer än fyra (4) kapslar under ett dygn! Någonsin.

Den håller vad den lovar, Varje pass. Köp en burk och pröva, ingen kommer att bli besviken d=)

smeander
2010-03-24, 23:19
Kan tillägga att jag har provat Rage, V12, Fierce och några till som jag inte kommer ihåg namnen på... Det går ej att jämföra med NRG :)

Pepz
2010-03-25, 13:59
Nanox Nanoproxil följt av lite Eaa

+ en.

Fast VIP-X går inte av för hackor heller

Mega_man1000
2010-03-25, 14:24
protons Nitro är också en riktigt höjdare tycker den funka lite bättre än Rage och den har sjuukt mycket fler sticknigar än Rage!!!!!!!!!!!!

Fairing
2010-03-26, 08:19
protons Nitro är också en riktigt höjdare tycker den funka lite bättre än Rage och den har sjuukt mycket fler sticknigar än Rage!!!!!!!!!!!!

Så det är stickningar som ger effekten :D

Tänk på att det finns beta alanin som är patenterat som inte ger stickningar