handdator

Visa fullständig version : Inför deffen


PRound
2010-03-23, 21:30
Hallå där!

Jag ska börja deffa om ca 1 vecka hade jag tänkt, och jag ska köra på med det vanliga kosten och träningen fram tills dess.

Det jag undrar över är om jag ska "börja" direkt med deffen, eller kanske ha en vilovecka innan man kör på så kroppen hinner återhämta sig riktigt?

och andra frågan; Jag hade tänkt köpa proteinpulver för att få i sig tillräckligt, ska jag sprida ut det över dagen (tex. Förmiddagen efter frukost, och eftermiddagen efter lunch) eller som jag läste i deffguiden, att kroppen har ingen "klocka" så skulle det spela någon roll om jag tex. tar mitt protein till frukost, sen tar jag resten på kvällen när jag kommer hem?

Tack på förhand

Mvh // P-Round

944RS
2010-03-23, 21:34
Lämpligt tillfälle för vassle protein är mellan måltider och i samband med träning.
Annat protein kan vara lämpligt att ta på kvällen de dagar du inte nått upp till ditt behov genom vanlig mat.

PRound
2010-03-23, 22:01
Lämpligt tillfälle för vassle protein är mellan måltider och i samband med träning.
Annat protein kan vara lämpligt att ta på kvällen de dagar du inte nått upp till ditt behov genom vanlig mat.

Så, kaseinprotein på kvällen alltså?

Marcus H
2010-03-23, 22:04
Så, kaseinprotein på kvällen alltså?

yes, eftersom att de tas upp långsammare av kroppen.

kjell33
2010-03-23, 22:04
Börja deffen imorgon. Ju tidigare du börjar desto bättre.

Marcus H
2010-03-23, 22:07
börja deffen imorgon. Ju tidigare du börjar desto bättre.

+1

JoeyP
2010-03-23, 22:10
Jag anser att det finns 2 metoder av ätar mönster inom kroppsbyggning.

Antingen det gamla, ät var 3e timme (runt 6mål om dagen), gärna proteindrink mellan måltiderna för att toppa proteinsyntesen.

Eller periodisk fasta, där man äter 1-3 rejäla mål om dagen. Men största delen av näringsintaget efter träning runt 80% :D

Kravmaga
2010-03-24, 09:26
Hallå där!

Jag ska börja deffa om ca 1 vecka hade jag tänkt, och jag ska köra på med det vanliga kosten och träningen fram tills dess.

Det jag undrar över är om jag ska "börja" direkt med deffen, eller kanske ha en vilovecka innan man kör på så kroppen hinner återhämta sig riktigt?

och andra frågan; Jag hade tänkt köpa proteinpulver för att få i sig tillräckligt, ska jag sprida ut det över dagen (tex. Förmiddagen efter frukost, och eftermiddagen efter lunch) eller som jag läste i deffguiden, att kroppen har ingen "klocka" så skulle det spela någon roll om jag tex. tar mitt protein till frukost, sen tar jag resten på kvällen när jag kommer hem?


Vad ska du återhämta dig ifrån, vila, överätning? Som nämnts, börja deffen direkt.

Ang vassleprotein så sprid hellre ut det på några gånger över dagen, beroende på hur mycket du tänkt att äta per dag. Ett för stort intag på en gång kan vara svårt för tarmen att ta upp.

PRound
2010-03-24, 10:40
Vad ska du återhämta dig ifrån, vila, överätning? Som nämnts, börja deffen direkt.

Ang vassleprotein så sprid hellre ut det på några gånger över dagen, beroende på hur mycket du tänkt att äta per dag. Ett för stort intag på en gång kan vara svårt för tarmen att ta upp.

Jag menade att jag skulle återhämta mig från bulken, alltså att jag ska köra en sista vecka, sen låta musklerna bygga upp sig en "sista gång". men då köra jag på med vassle mellan måltiderna då :)

Tack för hjälpen!