handdator

Visa fullständig version : Meriter på studera.nu


tsp
2010-03-23, 21:26
Tjena! Fick min pinkod till studera.nu här om dagen så jag gick in nu och tänkte kolla så att mina "meriter" finns registrerade och så där. Med andra ord att mitt gymnasiebetyg och högskoleprovsresultat finns med. Men när jag trycker på "meriter" står det "du har inga meriter registrerade". VAD I HELVETE? Har inte min skola skickat in mina betyg? Jag gick ut gymnasiet 2009. Det var iofs en privat skola så det är väl _möjligt_ att dem inte är anslutna till internationella betygsdatabasen eller vad det kallas. Men mina högskoleprovsresultat borde väl för fan finnas med i vart fall!? ÅÅH jag blir så TRÖTT!!

hjälp mig kolo, vad fan ska jag göra?

Prankie
2010-03-23, 21:28
Kontakta ditt gymnasiet och be de skicka in det, alternativt hämta ut de och skicka in de själv.

tröskel
2010-03-23, 21:29
Tror det står att dom inte hämtar dina meriter förens du skickar in en ansökan...

tsp
2010-03-23, 21:39
Tror det står att dom inte hämtar dina meriter förens du skickar in en ansökan...

Mm jag såg det också nu. "Observera att det är först efter att du har gjort en anmälan som betyget hämtas och visas på Dina sidor.
Resultatet från högskoleprovet överförs automatiskt till antagningssystemet."

Men när jag ska göra en anmälan finns det en ruta man ska bocka i ifall man skickar in sina betyg själv. Men dem jävla kukhuvudena vill ju inte visa vilka meriter som finns registrerade på mig, hur fan ska jag då veta om jag ska skicka in eller ej?? AAH BLIR SÅ TRÖTT!

tröskel
2010-03-23, 21:43
Det fina med att vara ute i god tid är ju att du kan göra anmälan nu och se om betygen kommer in, om inte så är det ju bara att komplettera.

Om du är osäker så svarar dom ju i telefon med...

skans
2010-03-23, 21:45
Maila nån på studera.nu och fråga?
Tror du kommer se meriterna först ett par dagar efter du gjort din anmälan.
Dyker de inte upp så har du väl ett par veckor på dig att komplettera innan sista ansökningsdagen?

Edit: läs tröskels inlägg ovan

tsp
2010-03-23, 21:50
Så ni tycker jag borde skicka in anmälan nu och hoppas på att meriterna finns registrerade? Känns lite lurigt med tiden ändå tycker jag. Liksom om jag väntar en vecka för att se om betygen dyker upp och märker att dem inte gör det, då har jag knappt två veckor på mig att ta mig till skolan för att få ut betygen (vet inte hur enkelt det är för dem att bara plocka fram och skriva ut, kanske är krångligt) och sedan skicka in. Och när högskoleverket fått mina betyg så tar dem ju liksom säkert en vecka på sig att registrera skiten, byråkratins kvarnar osv ni vet.. Så då blir det fan på fitthåret!

Men om jag skickar in ansökan nu ändå, ska jag kryssa i rutan att "jag skickar in meriter själv" eller ska jag låta den vara tom?

tsp
2010-03-23, 22:53
*vibbar kolo*

Scratch89
2010-03-23, 22:55
Alltså, det är bara ringa till Gerd som jobbar i receptionen på din skola, alternativt en SYO-konsulent, så kommer de antingen att säga att de är anslutna, eller så skickar de in papprena. De får inte neka. Ta're lugnt!

tsp
2010-03-23, 23:09
Alltså, det är bara ringa till Gerd som jobbar i receptionen på din skola, alternativt en SYO-konsulent, så kommer de antingen att säga att de är anslutna, eller så skickar de in papprena. De får inte neka. Ta're lugnt!

Okej, ska ringa imorgon! VEM VARE?? VEM VARE SOM ANSLÖT!?? SÄG VEM DET FAKKING VA!

kelk
2010-03-23, 23:15
Jag fick minsann skicka in det själv när det begav sig!