handdator

Visa fullständig version : Diablo 2, Patch 1.13 öppnar snart


Onigiri
2010-03-23, 19:42
Släpp allt ni gör, ta ledigt från jobbet imorgon som jag gjorde, ingenting är viktigare än reseten av diablo 2 och en EFTERLÄNGTAD patchuppgradering. Battlenet är nere just nu men öppnar snart för ännu en tävling i hc-laddern. Det här kommer bli återfödseln av världens bästa spel än en gång. :cool:

Så, are you in or are you out?

Tricce
2010-03-23, 19:44
Vad gör patchen så speciell? Enlighten us med lite patchnotes :)

Kwon
2010-03-23, 19:45
Du skämtar! En ny patch NU?!?!?!?!

När alla väntar på D3?

Vad är det som skulle få en å börja lira D2 igen? LOL

Kommer patchen med 10papp för å dra folk ellerrrr? :D

Onigiri
2010-03-23, 19:46
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=21730644780

Hydra-sorc blir pro igen!

Kwon
2010-03-23, 19:48
O M G!

"Whirlwind - Reduced initial mana cost by 50%."

Dags o börja lira igen!!!!! :D

Onigiri
2010-03-23, 19:49
Man kunde spela på classic beta realm för någon månad sedan där man testade alla uppgraderingar, man fick skriva "level 99" och lägga upp alla skills och testa allt nytt, fränt som fan. Hammerdins kunde inte längre köra solo, tppk är borta, iron-maiden curse på monster borta -> melee är möjligt igen. Ja, allt står i länken.

Onigiri
2010-03-23, 19:50
Håller på att spamma Battle.net knappen på d2 och jag har pissat 5 gånger på 2 timmar av spänning här. Det här är en väldigt stor händelse i mitt liv, ärligt. :D

lul
2010-03-23, 20:07
Man kunde spela på classic beta realm för någon månad sedan där man testade alla uppgraderingar, man fick skriva "level 99" och lägga upp alla skills och testa allt nytt, fränt som fan. Hammerdins kunde inte längre köra solo, tppk är borta, iron-maiden curse på monster borta -> melee är möjligt igen. Ja, allt står i länken.

Dags att köra smiter igen då *cupid*

Onigiri
2010-03-23, 20:09
Yep, jag lanade med en smiter när man fick tillgång till 1.13 betan, det var sjukt roligt att kunna spela melee igen i pvm.

lul
2010-03-23, 20:11
Yep, jag lanade med en smiter när man fick tillgång till 1.13 betan, det var sjukt roligt att kunna spela melee igen i pvm.

Det kunde man förr också ju. Tog lite längre tid men man kunde ju inte dööö :D Jag spelade för kanske 3 år sen, hade fan bästa smitern. Solade uber-bossarna :hbang:

Snobbe
2010-03-23, 20:11
Försöker få tag på en cd key så ja kan spela igen om någon har:)

Numse
2010-03-23, 21:36
Detta har tagit sjuuukt lång tid. Jag körde ordentligt under sommaren i två månader och då var det snack om att patchen skulle släppas i augusti tror jag. Den är grymt efterlängtad, tillsammans med ladder reset.

lul
2010-03-23, 21:40
Jag är sugen på att börja igen, nån som vill lira? :D

Fatalist
2010-03-23, 21:49
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEJ FAAAAN min examen!!!!!!!!!!!!!! :) :D :D

High1ander
2010-03-23, 22:02
Diablo 2 är bästa sortens beroende :)

r3mpuh
2010-03-23, 22:14
OMG

D2!!!!

Men det ser förjävligt ut på min 1680x1050 22":/

Numse
2010-03-23, 22:19
Diablo 2 är bästa sortens beroende :)

Finns ingen större sanning.

r3mpuh
2010-03-23, 22:33
- Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported (hooray widescreen users).

Det blir mer nice för oss med widescreen?

High1ander
2010-03-23, 22:35
Jag kan inte komma in på classicbeta realmen, får typ ingen kontakt :(

lul
2010-03-23, 22:39
Jahapp då var man igång igen då... jävlar! Vilken klass borde man välja? Smiters kräver ju riktigt bra gear för att ens vara dugliga. Får bli en ele druid :D

Numse
2010-03-23, 22:47
Fan nästan så man skulle gå in och screena sin gear och skryta lite :D

r3mpuh
2010-03-23, 22:49
Har det börjat?:)

Scratch89
2010-03-23, 22:49
Must. Ignore. This. Thread.

High1ander
2010-03-23, 22:53
Ska vi köra en run tillsammans? Någon?

Min gubbe heter iaf Barblander, på account High1ander

Tricce
2010-03-23, 22:54
Är inte Diablo bara samma 4-5 banor om och om igen?

High1ander
2010-03-23, 22:58
Är inte Diablo bara samma 4-5 banor om och om igen?

Nej, Diablo är meningen med livet dummer!

Tricce
2010-03-23, 23:01
Nej, Diablo är meningen med livet dummer!

:D

Men ni kör solo eller mp?

Numse
2010-03-23, 23:02
mp ofc, omgz noob

;D

High1ander
2010-03-23, 23:03
Anyways, jag är lvl 9 om någon vill köra så...

lul
2010-03-23, 23:07
Anyways, jag är lvl 9 om någon vill köra så...

Jag är lvl 6 :) vi kör!

High1ander
2010-03-23, 23:12
Jag är lvl 6 :) vi kör!

/friends add High1ander

lul
2010-03-23, 23:18
/friends add High1ander

Jag la till barblander, ska man inte lägga till spelarens namn och inte kontots?

lul
2010-03-23, 23:19
Jag la till barblander, ska man inte lägga till spelarens namn och inte kontots?

Nix, nu är bara frågan hur man skriver till dig :D

High1ander
2010-03-23, 23:19
Jag la till barblander, ska man inte lägga till spelarens namn och inte kontots?

Kontot tror jag... vad är ditt?

Numse
2010-03-23, 23:20
Men gubbar, patchen är väl inte uppe än. Varför börja köra innan ladder reset? :) då får ni ju börja om igen.

r3mpuh
2010-03-23, 23:21
Men gubbar, patchen är väl inte uppe än. Varför börja köra innan ladder reset? :) då får ni ju börja om igen.

Äre sant?

När kommer patchen?

lul
2010-03-23, 23:22
Kontot tror jag... vad är ditt?

Heter kando :)

lul
2010-03-24, 00:03
Men gubbar, patchen är väl inte uppe än. Varför börja köra innan ladder reset? :) då får ni ju börja om igen.

Måste ju värma upp, länge sen ;) Men det har redan varit reset. Alla kör från act1 nu :)

Fidde_Mannen
2010-03-24, 00:10
Fan inte lirat D2 på många år men har ju svårt att tror det skulle vara roligare än WoW

Onigiri
2010-03-24, 00:22
Kört upp till level 30 nu med en trap assassin på Europe Hardcore, är i act 5. Någon som vill spela imorgon runt 08 på eu hc så lägg till mitt account -> rob.se

Kek
2010-03-24, 00:23
Började nostalgispela igen för ett par veckor sedan på ladder och fick ihop ganska bra gear under den tiden. En riktigt bra anni, torch o lite annat smått och gott. Lite synd att resetten kom så fort för mig bara :P Men ska bli kul att spela om från början på ladder igen.

Om någon har lust att gibba lite Ladder eller NL så kan ni slänga iväg ett meddelande till pinglanlol om jag är online någon gång :D

Tyckte dock de kunde gjort mer saker med patchen. Det enda som var någolunda bra var ju typ att de tog bort maiden och fixade respecc.

Kek
2010-03-24, 00:25
Fan inte lirat D2 på många år men har ju svårt att tror det skulle vara roligare än WoW

Haha, det är det verkligen inte men man spelar det ju för att det är old school och coolt :hbang: Tycker det är kul att spela när man inte har allt för mycket att göra i wow.

Nordenator
2010-03-24, 00:41
Must. Ignore. This. Thread.

*Bita i läppen* hnnggghhhffff..

High1ander
2010-03-24, 00:45
Haha, det är det verkligen inte men man spelar det ju för att det är old school och coolt :hbang: Tycker det är kul att spela när man inte har allt för mycket att göra i wow.

Jag körde precis igång för någon dag sen min 10 day trial av WoW, skit, vilken tråkig design det spelet har, comic book look. Diablo 1-2 är iaf gritty o trevligt.

Kek
2010-03-24, 01:38
Jag körde precis igång för någon dag sen min 10 day trial av WoW, skit, vilken tråkig design det spelet har, comic book look. Diablo 1-2 är iaf gritty o trevligt.

Äschh man hinner inte få någon bra uppfattning på en 10-dagars trial. Det är ju på lvl 80 som det skojsiga kommer när man börjar kötta i arenan!! Måste dock medge att D2 har en jävligt skön känsla trots att det har en hel del år på nacken. Grymt bra spel för att ha gjorts för så länge sedan. Tänk om det hade gjorts ett par år senare *drool*

Ajin
2010-03-24, 02:34
Faaaaaaaaan jag har inte kvar mina cd keys!!!!!!!!!!!!

coxie
2010-03-24, 06:58
Faaaaaaaaan jag har inte kvar mina cd keys!!!!!!!!!!!!

http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=210000044

Numse
2010-03-24, 09:17
Nästan så att ja blir lite sugen :) men det tar sån jääävla tid att fixa perfekt gear. Helt sinnessjukt vad tid det tar..

Grotesk
2010-03-24, 09:20
Du skämtar! En ny patch NU?!?!?!?!

När alla väntar på D3?

Vad är det som skulle få en å börja lira D2 igen? LOL

Kommer patchen med 10papp för å dra folk ellerrrr? :D

*slap*

shut teh face
2010-03-24, 10:02
Bästa spelet genom tiderna, vilka minnen man har. Det är dock bäst att lämna det där för mig, varje gång man börjar så tröttnar man desto fortare. Andra bullar var det första och andra gången man spelade. När man körde Cow levels och man kan melee saker och ting, hydra sorc osv.

Det roligaste med d2 var att spela 7-8 snubbar på LAN, Single Player. Man fick verkligen samarbeta och köra igenom allt, till skillnad från bnet där man oftast blev boostad sen stod man som level 1 på cow level och dingade. Jag brukade inte ens ta på mig gear förens lvl 86, man ville ju ta på sig allt samtidigt, tror de va storm sheild som krävde 86. :D

Numse
2010-03-24, 10:06
lul, det där va länge sen. Cow lvl å grejer :D idag leechar man ubers från lvl 1 till max. Men det kostar också

shut teh face
2010-03-24, 10:08
Det var på den tiden som det var bra, en IK-set barbarian som kunde döda, :Virro

Numse
2010-03-24, 10:10
:D ännu längre sen! Men jag håller med, den tiden var najs den också.

Poxeman
2010-03-24, 10:41
Åh vad sugen jag blev! Blir nog en installation och lite lir i eftermiddag.

lul
2010-03-24, 17:07
lul, det där va länge sen. Cow lvl å grejer :D idag leechar man ubers från lvl 1 till max. Men det kostar också

Jävlar, från lvl 1 xD På "min tid" var det "buggboost" som var inne haha :D

Numse
2010-03-24, 17:12
Jo man måste bugboosta till hell fortfarande :) om det var det du tänkte på. Ska sätta mig och installera det.. lolz.. kommer fastna igen *gah!*

lul
2010-03-24, 17:14
Jo man måste bugboosta till hell fortfarande :) om det var det du tänkte på. Ska sätta mig och installera det.. lolz.. kommer fastna igen *gah!*

Perfekt, lägg till kando så lirar vi ;) Jag är lvl 14 druid!

Kwon
2010-03-24, 17:19
Diabo! :)

Scratch89
2010-03-24, 17:28
Har de ändrat så man kan klara sig på hell själv eller? Jag tröttnade ordentligt när man var tvungen att ha superutrustning för att inte bli dödad på ett par slag av någon liten fetish i akt tre.

Tacka vet jag 1.08-tiden!

Kwon
2010-03-24, 17:30
Ja det var deprimerande att man kunde få smisk av typer som man dwarfade i Diabo (Fetisher bland annat)

lul
2010-03-24, 17:30
Har de ändrat så man kan klara sig på hell själv eller? Jag tröttnade ordentligt när man var tvungen att ha superutrustning för att inte bli dödad på ett par slag av någon liten fetish i akt tre.

Tacka vet jag 1.08-tiden!

Det får vi se snart ;)

Tom Warrior
2010-03-24, 17:31
Har de ändrat så man kan klara sig på hell själv eller? Jag tröttnade ordentligt när man var tvungen att ha superutrustning för att inte bli dödad på ett par slag av någon liten fetish i akt tre.

Tacka vet jag 1.08-tiden!

Inte var det så? Hur var dina builds? Man är ju rysligen sugen att börja spela igen, men när man suttit och grindat i två veckor efter att "börjat om på nytt" för tionde gången och till slut inser meningslösheten/hjärndödheten är det inte lika kul längre.

Scratch89
2010-03-24, 17:33
Inte var det så? Hur var dina builds? Man är ju rysligen sugen att börja spela igen, men när man suttit och grindat i två veckor efter att "börjat om på nytt" för tionde gången och till slut inser meningslösheten/hjärndödheten är det inte lika kul längre.

Jo, visst var det så. Förr i tiden kunde man klara sig genom hell i Single Player, med något bra vapen och en hyfsad armor. Idag är det helt omöjligt att göra det. En barbar är totalt värdelös på att slåss, och en sorceress måste ha +12 till alla skills för att synergiskadan ska öka så pass mycket att man faktiskt gör skada. Ens hireling måste ha en etherial superarmor med ett runeword för att han inte ska dö i närstrid.

Fatalist
2010-03-24, 18:10
Jo, visst var det så. Förr i tiden kunde man klara sig genom hell i Single Player, med något bra vapen och en hyfsad armor. Idag är det helt omöjligt att göra det. En barbar är totalt värdelös på att slåss, och en sorceress måste ha +12 till alla skills för att synergiskadan ska öka så pass mycket att man faktiskt gör skada. Ens hireling måste ha en etherial superarmor med ett runeword för att han inte ska dö i närstrid.

Om de inte har ändrat i 1.12 sen jag spelade så skulle jag vilja påstå att du bara spelat med en dålig build / dåligt levlad build. :)

lul
2010-03-24, 18:26
Om de inte har ändrat i 1.12 sen jag spelade så skulle jag vilja påstå att du bara spelat med en dålig build / dåligt levlad build. :)

Och nu kan man respecca:D

Nordenator
2010-03-24, 18:29
Då de gick över till 1.09 eller 1.10 blev det sjukt mkt svårare. Dels blev det bra mycket fler immunities om jag minns rätt, sen så började plötsligt fienderna tåla bra mycket mer. Skillnaden mellan NM till Hell var inte så stor tidigare, men efter patchandet fick en baba som lyckats spöa dibbe innan spendera fem min för att sänka en normal mob.

Men ja, även med 1.10+ var det rätt lätt att spela själv i Hell, även med skitgear. Jag och min kusin lirade lite hardcore bara vi två utan att gå in på bnet och det gick bra. 8p-games är ju däremot klurigare att spela själv med dålig EQ.

Onigiri
2010-03-24, 21:04
Nu är jag i act 5 quest 2 i nightmare level 50, det börjar bli lite svårt så om det är någon mer som spelar på eu hc så får ni gärna hänga på och spela.

lul
2010-03-24, 21:21
Nu är jag i act 5 quest 2 i nightmare level 50, det börjar bli lite svårt så om det är någon mer som spelar på eu hc så får ni gärna hänga på och spela.

Kom till vanliga ladder istället ;)

Dajollee
2010-03-24, 21:30
Bästa spelet genom tiderna, vilka minnen man har. Det är dock bäst att lämna det där för mig, varje gång man börjar så tröttnar man desto fortare. Andra bullar var det första och andra gången man spelade. När man körde Cow levels och man kan melee saker och ting, hydra sorc osv.

Det roligaste med d2 var att spela 7-8 snubbar på LAN, Single Player. Man fick verkligen samarbeta och köra igenom allt, till skillnad från bnet där man oftast blev boostad sen stod man som level 1 på cow level och dingade. Jag brukade inte ens ta på mig gear förens lvl 86, man ville ju ta på sig allt samtidigt, tror de va storm sheild som krävde 86. :D

jag tyckte det var roligast innan LOD kom..

när man hade lance babbe med iceblink

eller sorc som kunde göra orbsen utan sånt där jobbigt stopp som kom med LOD.

Bow ama va jävligt kul med.

va mkt bättre när Rare items va det bästa till sånna gubbar för då hade alla olika jämfört med nu...

Fatalist
2010-03-24, 21:34
jag tyckte det var roligast innan LOD kom..

när man hade lance babbe med iceblink

eller sorc som kunde göra orbsen utan sånt där jobbigt stopp som kom med LOD.

Bow ama va jävligt kul med.

va mkt bättre när Rare items va det bästa till sånna gubbar för då hade alla olika jämfört med nu...

Jag vet inte hur det ser ut på 1.13, men 1.12 så fanns det alltid en rare som var bättre än bästa unique/set för varje build.

Onigiri
2010-03-24, 21:39
Kom till vanliga ladder istället ;)Vanliga ladder? Menar du normalcore eller nonladder nu?

Onigiri
2010-03-24, 21:41
Dajolle: Du vet att du kan kryssa ur "Expansion character" rutan så får du allt det du snackar om. Skitkul att köra diablo runs, hitta uber-rares och duelera med folk och dö med allt till sist och börja om igen :)

lul
2010-03-24, 21:47
Vanliga ladder? Menar du normalcore eller nonladder nu?

Asså, normalcore antar jag :P Ladder heter det bara :P

Dajollee
2010-03-24, 21:52
Dajolle: Du vet att du kan kryssa ur "Expansion character" rutan så får du allt det du snackar om. Skitkul att köra diablo runs, hitta uber-rares och duelera med folk och dö med allt till sist och börja om igen :)


inte samma grej nu direkt.
och sorcen kan inte köra sin orbs fort eftervarandra på classic sist jag kolla iaf.

:)

Bahir
2010-03-24, 22:26
Aldrig mer att jag spelar det spelet. Fy fan vad mycket tid jag har slösat på det över åren. För drygt ett år sedan KÖPTE jag tillochmed en massa equipment och gjorde en hammerdin för att jag fick lust att spela men inte levla och MFa i evigheter. Men givetvis så försvinner spänningen när man redan har alla de bästa grejerna.

Onigiri
2010-03-24, 22:34
Asså, normalcore antar jag :P Ladder heter det bara :PAldrig provat. Känns inte så utmanande direkt.

Kek
2010-03-24, 22:36
Dajolle: Du vet att du kan kryssa ur "Expansion character" rutan så får du allt det du snackar om. Skitkul att köra diablo runs, hitta uber-rares och duelera med folk och dö med allt till sist och börja om igen :)

Vad är egentligen grejen med hc? Har aldrig förstått det roliga med att inte kunna dö :S

Onigiri
2010-03-24, 22:42
Vad är egentligen grejen med hc?Spänning, utmaning. Pvp i hc är riktigt underbart. Där kräver det rejält med skicklighet och kunskap om man ska vinna till skillnad från normal, där man bara lallar runt och skjuter allt som rör sig och det ligger miljoner öron överallt, helt meningslöst. Jättekul...

Tom Warrior
2010-03-24, 22:43
Jo, visst var det så. Förr i tiden kunde man klara sig genom hell i Single Player, med något bra vapen och en hyfsad armor. Idag är det helt omöjligt att göra det. En barbar är totalt värdelös på att slåss, och en sorceress måste ha +12 till alla skills för att synergiskadan ska öka så pass mycket att man faktiskt gör skada. Ens hireling måste ha en etherial superarmor med ett runeword för att han inte ska dö i närstrid.
Har lirat igenom Single Player på Players 8 eller vad det nu var som var max från Normal till Hell från 1.09 till 1.12 med olika Hammerdins och Whirwind-Barbarians (vad dom nu kallas?) och hade långt ifrån optimalt gear. Typ INGA runord t ex. Somsagt, vilka builds körde du? Hammerdins har ju t ex nästan alltid varit svinlätt att spela med. Jävligt bra grundkaraktär att ha för att boosta upp andra builds man har på G.

Kek
2010-03-24, 23:00
Spänning, utmaning. Pvp i hc är riktigt underbart. Där kräver det rejält med skicklighet och kunskap om man ska vinna till skillnad från normal, där man bara lallar runt och skjuter allt som rör sig och det ligger miljoner öron överallt, helt meningslöst. Jättekul...

Klart att det finns mycket noobs som springer omkring med deras fullgearade gubbar och inte har en aning om vad de gör men men. Ser ändå inte hur pvp kan vara kul på hc om man bara har 1 chans att döda någon om man inte lamar med full rev pots, instant save and exit game när hpt börjar droppa alternativt townrunna som en liten flicka.

Sen krävs det ju inte mycket för att dina färdigheter ska betyda noll. En liten laggspike och din gubbe är passé eller om en counter hostar plötsligt och går ut och smiskar dig lite. Tycker hela grejen med pvp är att man ska kunna dö och hitta nya strategier för att döda folk beroende på vilken specc, gear och spelstil de har.

High1ander
2010-03-24, 23:35
Klart att det finns mycket noobs som springer omkring med deras fullgearade gubbar och inte har en aning om vad de gör men men. Ser ändå inte hur pvp kan vara kul på hc om man bara har 1 chans att döda någon om man inte lamar med full rev pots, instant save and exit game när hpt börjar droppa alternativt townrunna som en liten flicka.

Sen krävs det ju inte mycket för att dina färdigheter ska betyda noll. En liten laggspike och din gubbe är passé eller om en counter hostar plötsligt och går ut och smiskar dig lite. Tycker hela grejen med pvp är att man ska kunna dö och hitta nya strategier för att döda folk beroende på vilken specc, gear och spelstil de har.

Härligt var det när man hade Buriza eller bälte som gav 100% pierce, skjut en guided arrow och motståndaren dog...

Kek
2010-03-24, 23:41
Härligt var det när man hade Buriza eller bälte som gav 100% pierce, skjut en guided arrow och motståndaren dog...

Berodde på vem man sköt på också.

High1ander
2010-03-24, 23:46
Berodde på vem man sköt på också.

Om de hade bra gear så var det bara springa, skjuta 2-3 pilar, sen springa 2-3 pilar och de var döda... Vad jag vet så fick man inte använda "pierce" i PvP, eller, det var dålig stil.

Kek
2010-03-25, 00:13
Om de hade bra gear så var det bara springa, skjuta 2-3 pilar, sen springa 2-3 pilar och de var döda... Vad jag vet så fick man inte använda "pierce" i PvP, eller, det var dålig stil.

hehe, mjo finns ju mycket som anses vara dålig stil i d2. En del tycker sorcars teleport är det också lala.

På den tiden kunde man ha 75% DR om jag inte minns fel vilket borde räcka för att tanka och kunna komma ifatt en burrizon och oneshotta henne.

Sen så handar ju bowazoner jävligt mycket om att springa/skjuta/springa/skjuta/springa/skjuta eftersom du kommer tåla 1 max 2 slag ifrån i princip alla klasser. Kanske att du lyckas ta 3-4 om du har lite skillz och byter till titans/stormshield lite snabbt när de kommer in i close combat.

High1ander
2010-03-25, 00:20
hehe, mjo finns ju mycket som anses vara dålig stil i d2. En del tycker sorcars teleport är det också lala.

På den tiden kunde man ha 75% DR om jag inte minns fel vilket borde räcka för att tanka och kunna komma ifatt en burrizon och oneshotta henne.

Sen så handar ju bowazoner jävligt mycket om att springa/skjuta/springa/skjuta/springa/skjuta eftersom du kommer tåla 1 max 2 slag ifrån i princip alla klasser. Kanske att du lyckas ta 3-4 om du har lite skillz och byter till titans/stormshield lite snabbt när de kommer in i close combat.

Jo, men på den tiden så var den en "crittbugg" också som gjorde att man critta med deadly strike så tog den alltid max damage och dubbla, istället för det som själva skottet var, vilket gjorde att man kunde 70% av gångerna göra 10 000 i damage. (läste precis om buggen, som fanns iaf upp till 1.10)

Finns ju en rustning nu som gör att man får teleport, så bara o köra med den som melee och tela in mot sorc/ama/assa...

Jag dona aldrig med PvP, eftersom jag aldrig skaffade "buggade items".

Ajin
2010-03-25, 00:28
Adda gimpg (accname) om någon vill spela, levlar en MF sorc just nu, standard startgubbe.

shut teh face
2010-03-25, 07:34
Det är sjukt charmigt att mf'a i d2. Sån känsla när man sänker ned meph i hell och så droppas en shako. Ännu bättre om det droppas någon bra unik item när man dödar random gubbe, även fast de är ovanligt.

Längtar efter diablo 3, undrar om man kommer få tid till det?

Largoplz
2010-03-25, 08:41
Det är sjukt charmigt att mf'a i d2. Sån känsla när man sänker ned meph i hell och så droppas en shako. Ännu bättre om det droppas någon bra unik item när man dödar random gubbe, även fast de är ovanligt.

Längtar efter diablo 3, undrar om man kommer få tid till det?

Jag undrar mer om man kommer få tid till någonting annat när det dyker upp*drool*

Poxeman
2010-03-25, 09:17
Yay, nu spelar jag äntligen.... det tog ett jävla tag att ladda ner både D2 och LoD från Blizzard.

Numse
2010-03-25, 09:23
argh! Mitt konto va borta.. inte spelat på över 90 dagar. Min necro med 12k poison nova och perfect gear samt smite med perfect gear inklusive last wish och eth bugged exile. OMGZ... ja kämpade i månader för det där. *cry*

Numse
2010-03-25, 09:59
Här är patchändringarna förresten:

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/ladder-is-being-reset-as-we-speak/

De som är mest intressant är:
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
Äntligen!
- Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
Inga mer UT runs.. detta ändrar hela spelet
- Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
Äntligen!
- Increased the drop rate of high runes.
Var dock mer rätt lite.. fortfarande omöjliga att hitta

Och två ändringar som gör att min favoritbuild skulle bli helt stöörd
- Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100%
to 70% - 120% of corpses health.
- Poison Nova - Increased base damage by 15%.

shut teh face
2010-03-25, 10:20
Här är patchändringarna förresten:

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/ladder-is-being-reset-as-we-speak/

De som är mest intressant är:
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
Äntligen!
- Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
Inga mer UT runs.. detta ändrar hela spelet
- Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
Äntligen!
- Increased the drop rate of high runes.
Var dock mer rätt lite.. fortfarande omöjliga att hitta

Och två ändringar som gör att min favoritbuild skulle bli helt stöörd
- Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100%
to 70% - 120% of corpses health.
- Poison Nova - Increased base damage by 15%.
Riktigt trevligt. Jag är sugen på att dra igång d2 på min laptop och spela i helgen, fast de kanske blir single player istället. :)

Jag undrar om någon har länk till Blizzard där man kan ange sina cd keys och får då ladda hem spelen?

Tricce
2010-03-25, 11:28
Riktigt trevligt. Jag är sugen på att dra igång d2 på min laptop och spela i helgen, fast de kanske blir single player istället. :)

Jag undrar om någon har länk till Blizzard där man kan ange sina cd keys och får då ladda hem spelen?

Tror det är på battlenet http://eu.battle.net/index.html

Numse
2010-03-25, 11:30
Visste inte att man kunde tanka spelat om man uppgav sin cd-key. Smidigt.

Var dock mer rätt lite.. fortfarande omöjliga att hitta

StavarN. Menade att det fortfarande är rätt lite.

shut teh face
2010-03-25, 12:14
kan va skönt o slippa sitta med 2342 skivor som d2 har.. jag hoppas jag kmr hitta mina cd keys när jag kmr hem :<

Jagärsvag
2010-03-25, 12:15
kan va skönt o slippa sitta med 2342 skivor som d2 har.. jag hoppas jag kmr hitta mina cd keys när jag kmr hem :<

2342?
Du menar man behöver byta skiva 3-4? gånger under installation och sedan endast ha en skiva i hela tiden.

shut teh face
2010-03-25, 12:22
2342?
Du menar man behöver byta skiva 3-4? gånger under installation och sedan endast ha en skiva i hela tiden.Det är ett jävla bytande iaf, under diablo 2 så är det väl 3-4 skivor, sen när man installerar LoD så ska man använda diablo 2 skivorna också, problemet är med såna här gamla spel att oftast är nån skiva paj.. :D

Numse
2010-03-25, 12:23
Tycker också att det är sjukt irriterande att byta skivor. Dessutom behöver man inte ha skivan i sen patch 1.12 ;)

lul
2010-03-25, 15:27
Adda gimpg (accname) om någon vill spela, levlar en MF sorc just nu, standard startgubbe.

Standard som i normal? Asså inte expansion?

Det är sjukt charmigt att mf'a i d2. Sån känsla när man sänker ned meph i hell och så droppas en shako. Ännu bättre om det droppas någon bra unik item när man dödar random gubbe, även fast de är ovanligt.

Längtar efter diablo 3, undrar om man kommer få tid till det?

Jag har faktiskt haft turen att få en 5/5 fire jewel och en perfekt Mara från diablo utan en MF gubbe *drool*

shut teh face
2010-03-25, 15:29
Standard som i normal? Asså inte expansion?



Jag har faktiskt haft turen att få en 5/5 fire jewel och en perfekt Mara från diablo utan en MF gubbe *drool*
När man körde Cow level så fick man ibland bra saker, även fast drop raten var icke-existerande i princip.

lul
2010-03-25, 15:53
Här är patchändringarna förresten:

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/ladder-is-being-reset-as-we-speak/

De som är mest intressant är:
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
Äntligen!
- Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
Inga mer UT runs.. detta ändrar hela spelet
- Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
Äntligen!
- Increased the drop rate of high runes.
Var dock mer rätt lite.. fortfarande omöjliga att hitta

Och två ändringar som gör att min favoritbuild skulle bli helt stöörd
- Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100%
to 70% - 120% of corpses health.
- Poison Nova - Increased base damage by 15%.

:hbang::hbang::hbang::hbang::hbang:

Ajin
2010-03-25, 16:58
Lul: Expansion Ladder.

Kek
2010-03-25, 17:50
Fifan, går ju kanppt att spela. Alla nubs har ju kommit på hur man rollbackar och crashar servrarna nu så man blir ju rollbackat var och varannat game.

lul
2010-03-25, 19:15
Lul: Expansion Ladder.

Najs, vilken lvl? Jag är 20 atm, är på ancients :)

Ajin
2010-03-25, 19:22
Najs, vilken lvl? Jag är 20 atm, är på ancients :)

20, faktiskt fortf i A2 och drar lite tombruns. Har maxat Icebolt så att jag vid lvl 30 har en OP Frozen Orb, istället för att köra på någon solo build (typ fireball) och sen behöva respecca.

lul
2010-03-25, 19:38
20, faktiskt fortf i A2 och drar lite tombruns. Har maxat Icebolt så att jag vid lvl 30 har en OP Frozen Orb, istället för att köra på någon solo build (typ fireball) och sen behöva respecca.

Fint, men jag gör ett svenskaarbete nu, kom till act 5 så kan vi lira då :) Highlander på forumet ligger en bit före :P

Scratch89
2010-03-25, 19:40
Poison och corpse explosion-necro ännu bättre? Woah!

r3mpuh
2010-03-25, 21:21
Battle.net Unplayable patch? Woah!

Poxeman
2010-03-25, 21:27
Tycker det är en jävla massa strul! Har hängt sig efter en timmes spel två gånger nu, halvkul att spela level 3-7 flera gånger...
Sen påstår den att jag har fel patch, efter omstart så funkar det.

lul
2010-03-25, 21:38
Det hänger sig ofta för mig med :( Tappar connection till battlenet, eller bara servern. Men ändå är jag inne här och så, nåt fel med battlenet atm

Numse
2010-03-25, 21:55
bnet har alltid fuckat ur. Jag väntar på bnet2 och d3 :)

High1ander
2010-03-25, 22:28
Jag har massa black walls o disconnects också...

Varför krashar/rollbackar dom, dupa eller?

High1ander
2010-03-25, 22:47
Jag har resettat min barb nu, lvl 40, hade tänkt köra Yxa a La Frenzy. Jag tänker inte köra nå PvP, eller är det whirlwind som gäller?

Onigiri
2010-03-25, 23:11
Highlander: Ja, dom hittade ett sätt att dupa. Därav rollbacks. Det suger skithårt att spela just nu, hoppas dom ordnar detta snarast.

Ajin
2010-03-26, 06:47
FTJreducer är ett program som fixar lite av joinbuggen, dvs "avstängingen" blir mkt kortare, ibland försvinner den direkt när man använder programmet.

Lvl 36 nu iaf.

shut teh face
2010-03-26, 07:21
Hittade mina CD-keys.. :D Men jag ska köra Single Player necro och se hur långt jag kommer. :)

Finns de nå nya guider ute i.o.m. nya patchen? Hur bör jag köra min necro build för att spela ensam pve?

Nipkiss
2010-03-26, 12:13
har 1.13 kommit ännu? sitter just nu och installerar det.

Numse
2010-03-26, 12:13
Jupp, har kommit

Dajollee
2010-03-26, 14:09
FTJreducer är ett program som fixar lite av joinbuggen, dvs "avstängingen" blir mkt kortare, ibland försvinner den direkt när man använder programmet.

Lvl 36 nu iaf.

vart hittar man d?

Nipkiss
2010-03-26, 14:36
Har nu installerat spelet på min stationära dator och där funkar det perfekt, laddar ner patchhen och kan spela osv. Men när jag ska installera det på min laptop och sen när jag försöker komma in på battle.net så står det "unable to identify version, battle.net is unable to properly identify your application version"
det är som att den inte börjar ladda ner 1.13, det står där nere att det är 1.12. whyyyy?

Nipkiss
2010-03-26, 14:39
hittade nu att jag kan ladda ner patchen från blizzard sida, hoppas det funkar.

Scratch89
2010-03-26, 18:11
Hittade mina CD-keys.. :D Men jag ska köra Single Player necro och se hur långt jag kommer. :)

Finns de nå nya guider ute i.o.m. nya patchen? Hur bör jag köra min necro build för att spela ensam pve?

Corpse Explosion är givet. Sen hur du ska få ihjäl de första fienderna kan vara lite lurigare. Poison Dagger + Poison Nova är rätt fett, men det kräver massor av liv, mana och block rate. Skelett och/eller golems är lite enklare, men det går hyfsat segt att avancera framåt när fienderna börjar bli lite starkare (läs: på hell).

Karvig
2010-03-26, 18:21
Hittade mina CD-keys.. :D Men jag ska köra Single Player necro och se hur långt jag kommer. :)

Finns de nå nya guider ute i.o.m. nya patchen? Hur bör jag köra min necro build för att spela ensam pve?

Fishymancer! http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093

Enligt min åsikt den absolut bästa karaktären och builden om man kör untwinked. Riktigt grym annars med för den delen.

Jag har lovat mig själv att inte börja spela diablo men nu börjar det verkligen klia i fingrarna. Hydrasorc! :D

Numse
2010-03-26, 18:23
Corpse Explosion är givet. Sen hur du ska få ihjäl de första fienderna kan vara lite lurigare. Poison Dagger + Poison Nova är rätt fett, men det kräver massor av liv, mana och block rate.

Max poison skills, lower resist curse och corpse explosion. Med perf gear så har du 12000 dmg + enigma, np. Samt en infinity merc ofc. Det enda gången jag dog med den builden var då en viper fick in ett slag.

Scratch89
2010-03-26, 18:31
Fishymancer! http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093

Enligt min åsikt den absolut bästa karaktären och builden om man kör untwinked. Riktigt grym annars med för den delen.

Jag har lovat mig själv att inte börja spela diablo men nu börjar det verkligen klia i fingrarna. Hydrasorc! :D
Fishymancer är rätt så trevlig startkaraktär, om man tröttnat på sorceress. Väldigt bra på att dra igenom stora områden med höga droprates (typ senare delen av akt 1 på hell, baalruns på nightmare osv) utan att behöva dö hela tiden. Helt perfekt på hardcore.

Max poison skills, lower resist curse och corpse explosion. Med perf gear så har du 12000 dmg + enigma, np. Samt en infinity merc ofc. Det enda gången jag dog med den builden var då en viper fick in ett slag.
Yes, jag hade något liknande. Jag hade dock inte perfekt gear och hade svårt att klara mig, särskilt i akt 3 hell där väldigt många är immune to poison.

Ajin
2010-03-26, 18:41
Lvl 43 nu typ, någon som vill hänga på ett gäng baalruns?

Ajin
2010-03-26, 23:02
Lvl 65. Hur går det för er andra? Någon som har tid att mula lite items åt mig?

Onigiri
2010-03-26, 23:04
73 nu. Det börjar bli riktigt svinfarligt med hellbaals nu, man har ju inte fått upp någon vettig gear än. Är svinrädd att jag ska dö varenda run :D

Ajin
2010-03-26, 23:09
73 nu. Det börjar bli riktigt svinfarligt med hellbaals nu, man har ju inte fått upp någon vettig gear än. Är svinrädd att jag ska dö varenda run :D

Haha, accountname?

Doggeh
2010-03-26, 23:19
Vänta nu? Kör ni Hardcore Ladder? Skulle nästan vara roligt att damma bort smutsen från Diablo skivorna och installera !

Onigiri
2010-03-26, 23:37
Jag kör Eu hcl ja. Men ingen annan här tror jag? Eller spelade du också hc Ajin?

Dajollee
2010-03-27, 09:47
ingen som har lite crap till sorc? ;)

drömde faktiskt att jag fick en shako och frostbrun inatt av en snubbe

MasterOfMuppets
2010-03-27, 19:20
Har också spelat en del sen 1,13 kom.
Hade grymt tur igår, hittade gheed 39 och ist i samma andy drop....
Bytte ist mot pul, um och gjorde eth bugged stone.
Har också hunnit göra diverse andra rw´s som spirit, rhyme och smoke.

r3mpuh
2010-03-27, 19:39
Polarn och jag skall lira lite hcl, fick köpa en key till honom.. xd

Ajin
2010-03-27, 20:05
Jag hittade en Frostburn och en Trang Oul Gloves igår, lvl 70 nu. Någon necro som behöver? SC Ladder.
Behöver även någon som kan mula åt mig..

Karvig
2010-03-27, 20:26
Hur ser det ut med rollbacks? Hörde att det var lite struligt att spela precis i början.

Aseus
2010-03-27, 21:13
wowoow d2 patch 1.13

så vad händer nu, är det inte bara Test realm som är uppe?

Aseus
2010-03-27, 21:24
ok, gjort en sorc nu, som skall bli en hydra sorc

adda aseus.se om ni vill köra

Scratch89
2010-03-27, 23:04
Meeeeeeeeeeeen jag vill inte bli sugen på att spela Diablo igen!

Numse
2010-03-27, 23:17
:D måste vara det mest beroendeframkallande spelet någonsin

Numse
2010-03-28, 10:14
"3/26 Server Stability Hotfix

We recently identified a third party application that was being utilized to cause game server crashes and have applied a hotfix as of 12:30 PM PST to all servers to address this issue. We take the use of these applications very seriously due to their disruptive nature to both the game servers and the player game experience as a whole. We will continue to monitor for any other such disruptions."

För er som inte vet crashar man blizzards servrar för att dupa items.

Lasse Kongo
2010-03-28, 11:01
Är det väldigt stor skillnad att lira det online eller vad man säger, jag har bara kört det lite offline av vissa anledningar =) och tycker det verkar riktigt skönt, har expansionen med, bara provlirat lite för länge sedan och det verkade ganska svårt.

Kanske värt att köpa för att kunna lira online eller, den här typen av spel älskar jag och skulle nog kunna tänka mig att lira det då och då trots att det är på Pc.

Sen ser ju Diablo 3 ganska mysigt ut.

robztr14
2010-03-28, 11:04
jag tyckte det var roligast innan LOD kom..

när man hade lance babbe med iceblink

eller sorc som kunde göra orbsen utan sånt där jobbigt stopp som kom med LOD.

Bow ama va jävligt kul med.

va mkt bättre när Rare items va det bästa till sånna gubbar för då hade alla olika jämfört med nu...

åhh vad jag kommer ihåg det! Iceblink baba i act 3 hell utanför stan, kommer inte ihåg vad det heter där. Man sprang igenom allt så man fick alla småttingar på sig, sen ordnade ww och iceblink resten, expen gick upp som fan :-)

Scratch89
2010-03-28, 11:05
Det är ett helt annat spel att spela online, eller i alla fall multiplayer. Det är riktigt kul om man är ett gäng på upp till 8 stycken som har parat ihop sina skills bra, så att de funkar perfekt tillsammans. En necromancer med lower resist, en sorc med frozen orb och en amazon med ispilar är rätt fränt. Lägg till en paladin med någon bra aura och en assassin med feta traps.

Nordenator
2010-03-28, 11:25
Det är ett helt annat spel att spela online, eller i alla fall multiplayer. Det är riktigt kul om man är ett gäng på upp till 8 stycken som har parat ihop sina skills bra, så att de funkar perfekt tillsammans. En necromancer med lower resist, en sorc med frozen orb och en amazon med ispilar är rätt fränt. Lägg till en paladin med någon bra aura och en assassin med feta traps.

Singleplayer och LAN ftw. Vi körde upp ett gäng gubbar för något år sedan. Lite kul att man hade griffon's eye och sådant på en gubbe. Knäckte HF för att få fram en Ohm också och gjorde en Hoto. Det tog en stund att knäcka fram en HR då maxdrop är Gul. Alltid lika härligt att få typ en Lem.

Dajollee
2010-03-28, 19:11
åhh vad jag kommer ihåg det! Iceblink baba i act 3 hell utanför stan, kommer inte ihåg vad det heter där. Man sprang igenom allt så man fick alla småttingar på sig, sen ordnade ww och iceblink resten, expen gick upp som fan :-)


yes det var härliga tider det ;)

Dajollee
2010-03-28, 19:12
Har också spelat en del sen 1,13 kom.
Hade grymt tur igår, hittade gheed 39 och ist i samma andy drop....
Bytte ist mot pul, um och gjorde eth bugged stone.
Har också hunnit göra diverse andra rw´s som spirit, rhyme och smoke.

hur gör du buggade items? lr har jag läst fel?

kom ihåg förut typ 1.08 lr nåt så körde alla med buggat svärd. 915dmg lr nåt?

G_lund
2010-03-28, 19:20
Det är ett helt annat spel att spela online, eller i alla fall multiplayer. Det är riktigt kul om man är ett gäng på upp till 8 stycken som har parat ihop sina skills bra, så att de funkar perfekt tillsammans. En necromancer med lower resist, en sorc med frozen orb och en amazon med ispilar är rätt fränt. Lägg till en paladin med någon bra aura och en assassin med feta traps.

:laugh:
Jag är kolo-skadad

Scratch89
2010-03-28, 20:05
:laugh:
Jag är kolo-skadad

Doh. :D

shut teh face
2010-03-28, 20:21
Det roliga var ju alltid att MF'a, känslan varje gång meph gick ned, och ibland så såg man "Shako" och wieeaaaade.

Kommer ihåg när vi piska uberdiablo, vi ägde på det rätt hårt. Vi var 1 necro med curse, 1 paladin med lower resist aura, sen var vi resten sorcar med uber-gear, hur mkt + skills som helst, och våra mercs kunde tanka uberdiablo utan problem.

Kek
2010-03-28, 23:53
Skönt som fan att de fixade servercrasharna. Gick ju inte att spela :O Har iaf fixat helt okej gear på min sorc nu. 128 fcr och anni :D

Numse
2010-03-29, 10:14
anni redan?.............. va?

Dajollee
2010-03-29, 12:38
fan jag hittar ingenting.. d bästa jag har på min sorc e en +1 skill orb

Dajollee
2010-03-30, 19:58
hittade ngt : twisted essence of suffering

vad har man det till?

r3mpuh
2010-03-30, 20:28
hittade ngt : twisted essence of suffering

vad har man det till?

man kan respecca.

shut teh face
2010-03-30, 20:31
De går fort om man lägger tid, och är smart. Första char bör alltid vara en magic find sorc, det är idiotiskt att springa runt med en amazon, du kmr inte hitta ett skit troligtvis. :) Sen dödar man saker, o hittar items. Det är väl lite knackigt i början när det är svårt o slakta meph på hell, men det går o hitta okej grejer på nightmare, iaf som du kan använda. Sen mfar du på hell och plötsligt hittar du en shako, det är värt mycket, speciellt som trade-item.

Men man bör lägga ned ett antal timmar mf per dag

Dajollee
2010-03-30, 21:06
De går fort om man lägger tid, och är smart. Första char bör alltid vara en magic find sorc, det är idiotiskt att springa runt med en amazon, du kmr inte hitta ett skit troligtvis. :) Sen dödar man saker, o hittar items. Det är väl lite knackigt i början när det är svårt o slakta meph på hell, men det går o hitta okej grejer på nightmare, iaf som du kan använda. Sen mfar du på hell och plötsligt hittar du en shako, det är värt mycket, speciellt som trade-item.

Men man bör lägga ned ett antal timmar mf per dag


om du skrev till mig så har jag lagt ner ett antal år åt dibbe förut tyvärr...

jag mena bara att jag inte hittar ngt bra för tillfället :/

körde lite precis innan patchen o då hitta jag shako,viper, magefist, nån svart belt med 1 skill, stormshield.. rätt fort... iofs tack vare alla palabotar som döda baal :)

men nu hittar jag typ inget värt att spara... brukar köra meph nightmare och andy i hell... kan inte köra meph i hell för jag hara bara skit items hehe.

Kek
2010-03-30, 21:44
Snart level 92 i laddern nu så får man Realm Down!!111oneone FFFFUUUUUUUUU!!!!!!!!11one

Stör mig som satan på nya RD-skiten. Varar ju i ett dygn fifan.

Onigiri
2010-03-30, 21:57
Vad nickar du Kek?

clork
2010-03-30, 23:32
Väldigt intressant hur Blizzard supportar ett spel som snart är 10 år gammalt, otroligt. Men sjukt kul är det, hur är det med nya patchen då?

Kek
2010-03-31, 06:51
Vad nickar du Kek?

*Pinglankek och Pinglanlol

Nils.R
2010-04-02, 23:35
Är det fortfarande nån aktivitet i loddandet?
Blir lite småsugen, men det går i vågar...
...man blir sugen när man läser här sen blir man avtänd igen när man kommer ihåg vilket grind det är att hitta items.

Kek
2010-04-03, 01:41
Är det fortfarande nån aktivitet i loddandet?
Blir lite småsugen, men det går i vågar...
...man blir sugen när man läser här sen blir man avtänd igen när man kommer ihåg vilket grind det är att hitta items.

Är en hel del som gibbar trots att spelet har 10+ år på nacken eller vad det är. Items är inte så svårt att fixa imo. Hittat ums, puls, mals, ists och nån hr och en del användbara items hitills i nya ladder resetten. Börja med att försöka fixa 2x spirits och några andra rune words som man bara behöver skitrunor för sen börjar du köra andy, countess, meph och shenken och pindle om du vill. Jag brukar oftast bara ta de 3 första eftersom de tar kanske 10 min att cleara.

Nils.R
2010-04-03, 01:45
har börjat spela igen nu.
Adda account Dunderklumpen om ni har lust att lira.
Är level 9 nu, så om nån startat nån ny gubbe är det bara o hojta till.

mattilainen
2010-04-03, 01:50
jag är just nu lvl 45 och i nightmare. Behöver boost till baal. Någon som blir boostad eller har lust att boosta adda MattisLadd

Contribute
2010-04-03, 10:00
Är en hel del som gibbar trots att spelet har 10+ år på nacken eller vad det är. Items är inte så svårt att fixa imo. Hittat ums, puls, mals, ists och nån hr och en del användbara items hitills i nya ladder resetten. Börja med att försöka fixa 2x spirits och några andra rune words som man bara behöver skitrunor för sen börjar du köra andy, countess, meph och shenken och pindle om du vill. Jag brukar oftast bara ta de 3 första eftersom de tar kanske 10 min att cleara.

The Countess? Har hon bra drops, eller är det runor hon tappar?

shut teh face
2010-04-03, 10:32
The Countess? Har hon bra drops, eller är det runor hon tappar?
Bara runor i princip

Doggeh
2010-04-03, 10:58
Jag har precis klara Act 1 på Hardcore ladder och vanliga laddern. Om någon vill spela så kan ni adda mitt konto oggish ! Skulle vara kul att spela med någon som är i samma level, eller möjligtvis bli boostad till Ancients ? Jag är på lvl 12 och 14 tror jag.

Onigiri
2010-04-03, 11:03
Var det ingen som var pvp intresserad i hc? Low-mid level (9-39)

Nipkiss
2010-04-03, 11:18
Tycker ni att jag ska specca om till lightning från hydra? känns som att allt är immune mot fire/cold..

Nils.R
2010-04-03, 11:49
Tänkte jag skulle samla ihop allas acc-names, de som har postat det, så vi fick lite överblick över det, hoppas det inte gör nåt.

High1ander: High1ander
lul: kando
Onigiri: rob.se (HC)
Ajin: gimpg
Aseus: Aseus.se
mattilainen: Mattisladd
Nils.R: Dunderklumpen


Ni som lägger till er info i efterhand kan ju ta och ctrl+c/ctrl+v och hålla listan uppdaterad.

mattilainen
2010-04-03, 11:54
Tycker ni att jag ska specca om till lightning från hydra? känns som att allt är immune mot fire/cold..

Fire är faktiskt bland det sämsta du kan välja. Cold är om dui är nybörjare och inte har så mycket att byta till dig mot då den behöver lite starkare gear för att mfa lika bra. Cold är som sagt bra om man börjar köra om.

Lightning vilka jag ofta kört med innan nya ladder reset är starka men behöver bättre gear helt enkelt. Så kör på en cold tycker jag. Den enda du inte kan göra med cold är ju countess och det är terror keys du förlorar.

Onigiri
2010-04-03, 14:13
Tycker ni att jag ska specca om till lightning från hydra? känns som att allt är immune mot fire/cold..Nja, satsa på frozen orb och en infinity på mercen - win.

Nordenator
2010-04-03, 16:34
Fire är faktiskt bland det sämsta du kan välja. Cold är om dui är nybörjare och inte har så mycket att byta till dig mot då den behöver lite starkare gear för att mfa lika bra. Cold är som sagt bra om man börjar köra om.

Lightning vilka jag ofta kört med innan nya ladder reset är starka men behöver bättre gear helt enkelt. Så kör på en cold tycker jag. Den enda du inte kan göra med cold är ju countess och det är terror keys du förlorar.

Om man inte vill hitta ringar på Andy då. Hon har löjligt låg fire res, så om man är på jakt efter BK eller SoJ är det nog ett alternativ.

Duffman
2010-04-03, 18:23
Om jag bara spelar på datorn och inte online tillför patchen något då?

Mao : vad har patchen som gör den typ värd att dö för för oss D2-fans?

Doggeh
2010-04-03, 19:20
Hahaha, fy fan vad arg jag blir. En snubbe lurade mig så jag dog, på hardcore också... Tack för 2 dagars speltid, nu slänger jag spelet åt helvete !*gah!*

Kek
2010-04-03, 19:41
Om jag bara spelar på datorn och inte online tillför patchen något då?

Mao : vad har patchen som gör den typ värd att dö för för oss D2-fans?

Respeccs!!! Efter 10 år har de äntligen fattat att det är enormt mycket mer bekvämt att bara kunna ändra sins skill och stat points dirr istället för att levla upp en ny gubbe varje gång.

Kek
2010-04-03, 19:42
Tycker ni att jag ska specca om till lightning från hydra? känns som att allt är immune mot fire/cold..

Jag kör cold och låter min merc döda countess. Tycker cold är roligast i pvp också så det blir winwin för mig :)

Kek
2010-04-03, 19:43
The Countess? Har hon bra drops, eller är det runor hon tappar?

Droppar runor. Högsta är ist tror jag. Eller jag har inte fått något högre än det iaf. Sen kan man ha tur och hitta lite annat smått och gott också ;)

mattilainen
2010-04-03, 21:14
Om man inte vill hitta ringar på Andy då. Hon har löjligt låg fire res, så om man är på jakt efter BK eller SoJ är det nog ett alternativ.

Bästa stället för soj är faktiskt Andy på nightmare om jag ska vara petig. Fast vem orkar runna mf på nm när man istället kan satsa på andra bra items i hell :p

Monster Chance
Relation
Andariel (Quest) (Nightmare) 0.0293861% 1:3403
Andariel (Quest) (Hell) 0.0178803% 1:5593
Duriel (Quest) (Nightmare) 0.0169963% 1:5884
Diablo (Quest) (Normal) 0.0169297% 1:5907
Duriel (Quest) (Hell) 0.0162421% 1:6157
Andariel (Nightmare) 0.0129202% 1:7740
Diablo (Normal) 0.0112314% 1:8904
Diablo (Quest) (Nightmare) 0.0103309% 1:9680
Baal (Quest) (Normal) 0.0102684% 1:9739
Mephisto (Quest) (Nightmare) 0.0102374% 1:9768
Baal (Quest) (Hell) 0.0100206% 1:9979
Baal (Quest) (Nightmare) 0.0099585% 1:10042
Diablo (Quest) (Hell) 0.0098606% 1:10141
Mephisto (Quest) (Hell) 0.0096419% 1:10371
Duriel (Nightmare) 0.0079863% 1:12522

mattilainen
2010-04-03, 21:14
Droppar runor. Högsta är ist tror jag. Eller jag har inte fått något högre än det iaf. Sen kan man ha tur och hitta lite annat smått och gott också ;)

Högsta är gul från countess.

mattilainen
2010-04-03, 21:16
Respeccs!!! Efter 10 år har de äntligen fattat att det är enormt mycket mer bekvämt att bara kunna ändra sins skill och stat points dirr istället för att levla upp en ny gubbe varje gång.

En fråga bara. Ser att man kan välja att respecca i act 1 men vad händer? Förlorar man något? På none-ladder där jag har ganska bra gubbar har jag en hel del "Essence of terror" och liknande och såg att det hade något med respec att göra. Har inte vågat trycka på "respecc" än då jag inte vet vad som riktigt händer :p

Karvig
2010-04-03, 21:19
En fråga bara. Ser att man kan välja att respecca i act 1 men vad händer? Förlorar man något? På none-ladder där jag har ganska bra gubbar har jag en hel del "Essence of terror" och liknande och såg att det hade något med respec att göra. Har inte vågat trycka på "respecc" än då jag inte vet vad som riktigt händer :p

Alla stats och skills nollsätts så får du sätta ut allting igen.

Ajin
2010-04-04, 01:38
Någon som pallar mula åt mig lite snabbt, eller någon som har en Token of Absolution på Ladder SC?

spas
2010-04-04, 07:54
Oj oj, att det skulle krävas en Diablo tråd för att man skulle börja skriva på kolo igen. Det trodde man inte för 5 år sen.

Precis startat på SC Ladder med nick Spasbia. Lyckades räkna fel på respecs på min sorc pch sitter fast som meteor nu. Håller på att levla en trapassa istället lvl 22 nu. Om någon vill spela eller behöver mulhjälp så hojta bara till. Det samma gäller om ni kan tänka er låna ut en respec token.

MkII
2010-04-06, 17:59
hur respeccar man ?

MkII
2010-04-10, 12:05
Bumpar denna tråd har en 86 mf sorc nu iallafall.

addar man account namnet eller gubbnamnet?

pellep
2010-04-10, 13:26
Bumpar denna tråd har en 86 mf sorc nu iallafall.

addar man account namnet eller gubbnamnet?


acc

MkII
2010-04-10, 13:56
heter Ziberking då om någon vill adda.

Nipkiss
2010-04-10, 14:13
finns det något program så jag kan byta cd-key utan att installera om?

mattilainen
2010-04-10, 15:21
vet någon vem stekare är på battle.net?

Han lurade mig att han kände mig och sa att han var en kompis sen stack han med massa skit. Någon som vet?

Nils.R
2010-04-11, 14:50
Nån mer som märkt av helt sjuka mängder FTJ?
Minst vartannat game man skapar blir FTJ, har fått 3 i rad nu...

Nipkiss
2010-04-12, 11:31
Någon som är sugen på att boosta mig och min polare NM? softcore

MkII
2010-04-12, 12:19
Någon som är sugen på att boosta mig och min polare NM? softcore



Adda Ziberking

Nipkiss
2010-04-12, 12:24
Vi klarade oss visst själva :P hammerdins är grymma! men tack ändå

Nipkiss
2010-04-17, 20:19
Jahapp vad ska man göra nu då? har en fullgearad pala på lvl 87 som jag inte orkar lvla nå mer. antar att jag kan skaffa perf % på alla items om jag orkar.

Kek
2010-04-17, 20:25
Jahapp vad ska man göra nu då? har en fullgearad pala på lvl 87 som jag inte orkar lvla nå mer. antar att jag kan skaffa perf % på alla items om jag orkar.

Beroende på vilken specc/gear så skaffar du pala combat sks med 12 fhr tills du kommer till önskat breakingpoint och sedan skillers med 45 life alternativt
20/5 res blandat med lite 20 life / 5 fhr och 3 max dmg/20 ar /20 life. Tar ett tag att få en fullbordad gubbe på d2 ;) Om det inte tilltalar dig så kan du duella. Det man, eller jag iaf, dingar och gearar sina gubbar för.

Nipkiss
2010-04-17, 20:27
mja jag har iofs några rutor kvar i inventoryn som jag kan fylla med lite SCs. ska nog försöka trada till mig gear till en babbe eller nåt, kan nog vara kul :) har alltid gillat att göra runord själv så ett BOTD kan nog vara nåt.

Kek
2010-04-17, 20:30
mja jag har iofs några rutor kvar i inventoryn som jag kan fylla med lite SCs. ska nog försöka trada till mig gear till en babbe eller nåt, kan nog vara kul :) har alltid gillat att göra runord själv så ett BOTD kan nog vara nåt.

Mjo barbs är kul fast det är också en av de klasser som är de mest gearbaserade klasserna för att kunna bli riktigt bra med i pvp också vilket är ganska synd.

Longshot
2010-04-18, 11:39
Diablo 2 är ett grymt spel, men jag är otroligt glad att jag slutade spela. Coolt att ni spelar fortfarande :)

Kryss
2010-04-19, 09:33
Spelar någon classic eller är det lod som gäller?

High1ander
2010-04-19, 15:10
Spelar någon classic eller är det lod som gäller?

Tror nog alla är lodisar.


Jag har en Sorc på lvl 89, och undrar vad som är basta builden...

Började med Frozen orb, och hade då 30 i Orb o Cold mastery, sa jag gjorde 550-600 damage.

Nu testar jag Blizzard som jag har 4000 i damage med, men då går så mycket åt synergigrejerna så jag inte kan maxa varken Energy Shield eller Cold mastery...

Om man ska köra lightning sorc, vad är det som gäller då?

lul
2010-04-25, 17:56
Då var man hemma efter 4v i japan (1 vecka extra pga island haha)
Jag ska börja lira igen nu, har 23 druid om nån vill lira :) Var ska man lvla i 23 btw? Jag kan redan köra baalruns men det går så jävla segt :(

Nils.R
2010-04-25, 18:55
Då var man hemma efter 4v i japan (1 vecka extra pga island haha)
Jag ska börja lira igen nu, har 23 druid om nån vill lira :) Var ska man lvla i 23 btw? Jag kan redan köra baalruns men det går så jävla segt :(

Jag brukar bara köra på "vanligt" upp till 24, köra ancients så man blir 25 och därefter baalruns.

Men tombruns eller nåt borde la kanske funka för dig, eller cow kanske

Onigiri
2010-04-25, 19:30
Spelar någon classic eller är det lod som gäller?Kör gärna classic melee hc med dig om vi duelerar sedan på level 90 om ett par veckor?

Fatalist
2010-04-25, 20:36
Jag måste helt enkelt börja spela igen, och jag har varken cd eller cd-key kvar. Finns det någon sida man kan köpa spelet i nedladdningsbart format så det går att lira på bnet?

Onigiri
2010-04-25, 20:39
Du kan nog ladda ner disc iso filerna på deras sida, vet inte om det kostar eller hur man går tillväga. Annars säljer webhallen det väldigt billigt.

Fatalist
2010-04-25, 20:40
Jag vill spela ikväll. :)

Jag funderar på att dra ner iso-filer, och sen köpa cd-keys för d2 och lod, finns det ett fungerande nocd-crack för bnet?

Onigiri
2010-04-25, 20:41
Går icke. Cd key måste vara legit, annars blir du bannad väldigt snabbt.

Fatalist
2010-04-25, 20:47
Det går/gick innan att köpa legit cd-keys på nätet, och jag lirade 1.12 med nocd-crack. Så frågan kvarstår, får kika runt lite. :)

Kryss
2010-04-25, 21:12
Kör gärna classic melee hc med dig om vi duelerar sedan på level 90 om ett par veckor?

Nätack, det låter lite meningslöst om jag ska vara krass.

Lirar någon classic/vanilla iaf så säg till om ni vill lira, nickar Stolpe på bnet (lvl50)

Deceiver85
2010-04-25, 22:23
Om man ska köra lightning sorc, vad är det som gäller då?

Lightning, alternativt chain lightning...oslagbart!

Kek
2010-04-25, 22:39
Tror nog alla är lodisar.


Jag har en Sorc på lvl 89, och undrar vad som är basta builden...

Började med Frozen orb, och hade då 30 i Orb o Cold mastery, sa jag gjorde 550-600 damage.

Nu testar jag Blizzard som jag har 4000 i damage med, men då går så mycket åt synergigrejerna så jag inte kan maxa varken Energy Shield eller Cold mastery...

Om man ska köra lightning sorc, vad är det som gäller då?

Om du ska köra blizz är max på cold mastery nästan ett måste så du får bort passiv resistance från de du duellar. Energy shield ska du inte ha i den speccen tbh. Kör str för gear, max block, resten på hp. Behövs dock en del gear innan du kommer upp i 8-10k+ med blizz

För light behöver man också rätt bra gear särskilt om du ska köra med ES eftersom du måste maxa telekinese, alla synergies för lightning och sedan även få in ett par points i ES för att få 95% absorb. Dock så kan du få mer skada om du bara maxara synergies och kör max block här också. Beror lite på hur man föredrar att spela. ES har aldrig varit min grej riktigt då psn dmg går rakt igenom och om jag inte minns fel så gör även open wounds det och utan max block kommer du bli träffad 24/7 och således få wounds och psn på dig ganska ofta vilket kommer bränna ditt hp.

Fire ball sorc är egentligen den specc som är billigast gearmässigt för att bli någolunda bra i och man gör mycket skada utan allt för många + skills. skaffa mycket fcr, typ ring med 10, viper 30, echutas 40, spirit monarch 35 amulet 10-20 gloves 20, belt 20. Ganska lätta items att fixa och sen är det bara att jobba på gearet från det. Skulle även här köra med max block men det är så jag gillar att spela. Kräva ca 340 dex på level 90ish så du behöver ju lägga en del men eftersom du ändå bara får 2 hp per point så tycker jag det är värt det och sen försöka boosta hp med cta och scs. Blockar hellre 75% av alla slag än att dö eller ha 1% hp kvar från ett.

Försök fixa faster hit recovery charms och items också. Typ sandstomrs som ger 20 och sen får du även 55 fhr av spirit. Resten kan du fixa med charms. Bra fhr, fcr och max block gör det i princip omöjligt för melees att döda dig. Mot andra magiker gäller det att kunna använda teleport effektivt och dodga spells och samtidigt lyckas få iväg dina egna.

Kek
2010-05-02, 22:09
Ingen som har lust att duella lite på sc ladder någon gång i veckan kanske? 91 blizz sorc acc *pinglanlol

Paperweight
2010-07-13, 14:13
Hur går det för er alla?

Inte lirat på ett tag, startade upp en firesorc igår! :)