handdator

Visa fullständig version : Räcker chins och ryggresning för rygg?


_xtreme_
2003-09-30, 12:58
Känner att jag måste träna upp min rygg för att inte skada den och skapa obalans. Har inte till gång till något gym men hantlar, ställbar bänk och "träningsgummiband". Räcker det att jag kör ryggresning liggande på mage och reser skuldrorna mot taget samt chins eller finns det andra övningar jag bör köra?

shirunai
2003-09-30, 13:03
Det räcker för dina mål, Chins tränar hela ryggen utom ländryggen, och med ryggresningar blir det en komplett träning för ryggen.

När du pratar om ryggresningar hoppas jag du inte menar sådana här som du ligger på golvet och gör då arbetar du inte i hela muskelns längd, prova ligga på ett bord och någon håller i dig och du går ända ned och hela vägen upp.

Efterett tag får du börja använda vikter i chins och ryggresningar.

z_bumbi
2003-09-30, 13:09
Nör du i alla fall har hantlar så skadar det ju inte med några set hantelrodd när du ändå håller på. :)

Du ju också köra rakbensmarklyft eller vanliga marklyft med hantlar, iofs kanske du snabbt maxar vikterna men det är ju bättre än inget.

shirunai
2003-09-30, 13:10
aha jag fattade fel han har bänk och så ! jamen smacka på med hantelrodd också då som bumbi säger ;D

Fridolf
2003-09-30, 14:21
tycker du ska försöka klämma in några sett av nån rodd-övning