handdator

Visa fullständig version : eeequals träningsjournal


eequal
2010-03-23, 13:02
Namn: Adam Mosrati
Ålder: 18
Längd: 187cm
Vikt: 90kg
Ort: Vänersborg

Om mig: Ända sen jag var liten så har jag spelat fotboll och bandy. Men på senare dagar så tappade jag intresset.F ör ett år sedan så började jag på ett gym, bara för att hålla igång och jag hade inga speciella mål. Men efter ett tag så insåg jag hur roligt det var :D och jag blev väldigt intresserad och insatt i det.
Men jag har legat av mig nu på senaste :em: och kände att jag behövde göra något som skulle få mig att ta tag i det och tycka det blev riktigt roligt igen.Så när jag satt och läste igenom lite journaler så insåg jag att det kanske var något man borde börja med. Så nu sitter jag här och har just startat min egen journal:thumbup:.


Innan jag började träna så vägde jag 72kg :em: och var 182cm lång så jag har ju lagt på mig en hel del vikt och jag känner själv att jag har blivit mycket större om man kollar på bilder från text sommaren förra året. Jag märker även detta på att jag är uppe på högre vikter i övningarna och jag har även fått kläm på tekniken i de flesta övningar jag har kört.


Personbästa:
Bänkpress: 85 KG
Marklyft: 115 KG
Knäböj: 100 KG


Mitt mål med träningen: Att bli vältränad och att ha förbannat kul. Även att skaffa en kunskap om träning och hur kroppens muskler fungerar.

Träningens uppbyggnad:
Dag1: Axlar + Bröst
Dag2: Armar + Mage
Dag3: Ben + Vader
Dag4: Rygg + Mage
Dag5: Cardio
Dag6: Vila
Dag7: Vila

Kosttillskott: Det varierar men jag försöker att alltid ha någon form av gainer till hands och jag kör även med någon slags pre-workout produkt.
De jag har kört med ett tag just nu är Whey-80 och No-xplode. Jag tycker att båda fungerar riktigt bra.

eequal
2010-03-23, 13:27
Första passet som jag lägger in här gjordes igår runt 12 tiden på dagen och jag hade lite saker för mig så uppdateringen fick bli idag istället.

Stående rotation med hantel:
15x3 5kg

Detta för att jag har en del problem med mina axlar. De är väldigt orörliga och de har en tendens till att jävlas med mig och min träning.

Bänkpress:
12x1 30kg (Uppvärmnings set)
10x1 40kg (Uppvärmnings set)
10x1 60kg
10x1 60kg
10x1 60kg

Axlarna var bra uppvärmda så idag blev det att köra på som vanligt med 60kg och det kändes gött som fan.

Shrugs i Smithen:
15x1 40kg (Uppvärmnings set)
12x1 60kg (Uppvärmnings set)
10x1 80kg
10x1 80kg
9x1 90kg

Flöt på bra på de första 2 80kg's seten så det fick bli att höja med 10 kg.
Men jag överskattade mig och satte inte en 10 *cry*

Hantelpress:
10x1 27,5kg
10x1 27,5kg
10x1 27,5kg

Helt ok, lite darrigt i armarna på sista setet men förövrigt godkänt. Skulle dock vilja pressa upp 30kg's snart.

Hantelshrugs:
10x1 30kg
10x1 30kg
10x1 30kg

Riktigt bra kontakt i trapz idag, har ibland svårt att få det när jag kör med just hantlar. Men det känns som att jag har hittat tekniken för att verkligen känna att det är just trapz som arbetar.

Axlar:
Triset:

Arnoldpress 10x1x15kg
Sidolyft 10x1x7,5kg
Lyft framåt 8x1x10

Arnoldpress 10x1x15kg
Sidolyft 10x1x7,5kg
Lyft framåt 8x1x10

Arnoldpress 10x1x15kg
Sidolyft 10x1x7,5kg
Lyft framåt 8x1x7,5kg

Kände att det sista setet med lyft framåt var jag alldeles för slut så jag fick sänka till 7,5kg istället. var helt slut efter bänk och hantelpress.
Detta triset jag testar har jag läst om på forumet för ett tag sedan. Men då var jag inne i min styrke period och tänkte att det fick vänta tills volym perioden kommer. För jag har letat efter nya saker för just mina axlar, eftersom att jag tycker att det har släpat efter jämfört med resten av min kropp.

Maskin flyes:
10x1 7an:s vikt
10x1 7an:s vikt
10x1 7an:s vikt

Var väldigt nöjd med detta för mina axlar brukar alltid säga emot när jag sätter mig i denna då jag hamnar såpas långt bak med dem i startläget att jag oftast får problem just de första 2-3 cm's när jag ska lyfta tyngderna.
Dock så vet jag inte va 7an's vikt motsvarar men det finns max 12vikter på den maskinen.


Kommentar: Väldigt bra träningspass, och det beror nog nästan 100% på att mina axlar var på min sida idag. Ända sen jag började med att värma upp rotatorkuffarna inför varje träningspass så har det gått så mycket bättre.

eequal
2010-03-23, 17:42
Idag var det dags för armar och mage så jag stack iväg till gymmet direkt efter skolan.

Stående rotation med hantel:
15x3 5kg

Hantelcurl:
20x1 10kg (Uppvärmningsset)
20x1 10kg (Uppvärmningsset)

Scotts Triset för biceps:

6x1 17,5kg Scottcurl med hantel.
4x1 17,5kg Burns med hantel
6x1 24kg Scottcurl med skivstång
4x1 24kg Burns med skivstång
6x1 28kg Ez stång omvänt grepp
4x1 28kg Burns Ez stång omvänt grepp

6x1 15kg Scottcurl med hantel.
4x1 15kg Burns med hantel
6x1 24kg Scottcurl med skivstång
4x1 24kg Burns med skivstång
6x1 28kg Ez stång omvänt grepp
4x1 28kg Burns Ez stång omvänt grepp

6x1 15kg Scottcurl med hantel.
4x1 15kg Burns med hantel
6x1 21kg Scottcurl med skivstång
4x1 21kg Burns med skivstång
6x1 24kg Ez stång omvänt grepp
4x1 24kg Burns Ez stång omvänt grepp

Blev väldigt intresserad av just detta sätt som jag hittade när jag satt och googlade runt lite för att gör lite nytt när det gäller att träna biceps. Denna övningen tar enormt mycket på armarna och man är helt slut efter ett pass med denna triset.

Dips:
10x1 BW
10x1 BW
8x1 BW+10kg

Kändes as bra, första gången någonsin jag lägger på vikter på dips. Kände att tekniken blev lite mindre strikt men det kommer nog när man har vant sig vid den extra vikten.

Dragon flags:
10x1 BW
10x1 5kg
10x1 5kg
10x1 5kg

Hyfsat ok, brukar köra på 7,5kg men det kändes som att maten var på väg upp *spy* så jag fick ta det lite lugnt.

Triceps pushdowns:
10x1 45kg
10x1 55kg
10x1 55kg
10x1 55kg

Dessa kändes riktigt bra, brukade köra 65x6 på styrke perioden och förra volym perioden låg jag på 45kg så jag klarar att köra 10kg mer nu vilket jag är skitnöjd med.

Situps:
20x1 5kg
15x1 5kg
15x1 5kg

Var tvungen att åter igen gå ner mig lite pga maten*grr*men man lär sig av sina misstag.

Smal bänk i smith:
10x1 45kg
10x1 45kg
8x1 50kg

Brukar kör denna övning på fri bänk men de var upptagna och jag ville hem så jag testade den i smithen. Jag trodde att jag skulle ta mer än i vanliga fall men det verkar som att jag prickade triceps mycket bättre i smithen så jag fick hålla mig på 45kg istället för 50kg. För när jag testade 50kg så orkade jag inte mina 10 reps som jag brukar :/

Kommentar: Bra träningspass och jag är skitnöjd med mina dips prestationer och även mina pushdown resultat. Men en sak har jag lärt mig, Träna aldrig såpass tätt inpå lunchen.

eequal
2010-08-26, 12:39
Eftersom att det nu har varit sommar och jag har slappat till mig en hel del :em: och kanske bara har blivit 2-3 gym besök per vecka. Så har jag bestämt mig för att nu köra en helt ny start med bra mål osv.

Upplägget för min kommande träning ser ut som följande:

Dag1:Rygg + Triceps
Dag2:Axlar + Biceps
Dag3:Ben + Mage
Dag4:Bröst + Trapz
Dag5:Löpning + Mage
Dag6:Promenad/Löpning
Dag7:Promenad/Löpning+Mage

Dagsformen 26-08-2010:
Vikt: 92kg
Längd: 190

Har inget måttband så midjemått osv får jag posta senare.

Jag har nu tränar i ungefär 1,5år och har lagt på mig bra med massa under tiden, har gått från 72-92kg :hbang: Men det har ju inte varit helt fettfri massa. Så mitt mål just nu är att bibehålla/öka muskelmassan samtidigt som att jag bli av med några kilo fett för att få en mer rippad kropp och där efter hålla en strikt föda och öka i muskelmassa och hålla BF% nere.