handdator

Visa fullständig version : Sm guld till bajen


FetmaOnFire
2010-03-22, 11:01
GRATTIS ALLA BAJENFANS
NU VANN VI ÄNTLIGEN BANDYGULD
NU HAR JAG VARIT MED OM FOTBOLLSGULD, HANDBOLLSGULD och BANDYGULD
*flex**flex**flex*

Nitrometan
2010-03-22, 11:03
Spelar du i alla bajens lag?

hultman
2010-03-22, 11:10
Grattis. Om man startar femtio lag i olika sporter så vinner väl alltid något lag sm-guld till slut. Nästa år kanske ni kan bli glada åt vinsten i pingis, lagsportfiske eller kanot.

Bajen fotboll finns inte längre. Bajen hockey har aldrig funnits.

snej
2010-03-22, 12:29
Grattis. Men ni lär vaskat guldet tills nästa år.

kelk
2010-03-22, 12:45
Grattis. Om man startar femtio lag i olika sporter så vinner väl alltid något lag sm-guld till slut. Nästa år kanske ni kan bli glada åt vinsten i pingis, lagsportfiske eller kanot.

Bajen fotboll finns inte längre. Bajen hockey har aldrig funnits.

Konstigt att Bajen Hockey håller fler SM-tecken än gnagets dito då. ;)
Ruggigt skönt att vinna SM-Guld i Sveriges nationalsport även om det var fördjävliga bandyförhållanden.

Finska Lejonet
2010-03-22, 13:21
Fantastiskt skönt...efter all väntan och frusna fingrar, att få kuta in på isen och skrika ut sin glädje!
Det var skönare en det svettigaste gympasset eller en magisk natt i sänghalmen, men sen har man väntat på det sen man var en liten grabb på 6.

Tycker det är rätt märkligt, har fått flera gratulationer från djurgårdare men gnagarna gnäller bara och snackar om andra sporter(jag är aldrig sen med att gratulera anhängare till andra stockholmsklubbar själv).

Tricce
2010-03-22, 13:25
Såg faktiskt en inbiten gnagare gratulera igår men självklart med en liten tillhörande pik " Grattis till Guldet bajen....lär ju dröja några år tills nästa"

Finska Lejonet
2010-03-22, 13:31
Såg faktiskt en inbiten gnagare gratulera igår men självklart med en liten tillhörande pik " Grattis till Guldet bajen....lär ju dröja några år tills nästa"

Fast å andra sidan betyder ett sm-guld så mycket mer när man tar ett vart 100 år. *cupid*
Visst en miljonär blir glad när han vinner 5000kr medan en vanlig arbetare blir riktigt lycklig.

hultman
2010-03-22, 13:55
Konstigt att Bajen Hockey håller fler SM-tecken än gnagets dito då. ;)
Ruggigt skönt att vinna SM-Guld i Sveriges nationalsport även om det var fördjävliga bandyförhållanden.

Sveriges nationalsport? Driver du? Javisst, bajen fick något sm-guld för femtusen år sedan, men det känns rätt avlägset. När spelade de i elitserien senast? Oavsett vilket så skiter jag fullständigt i hockey, och ärligt talat så är det ju bara en massa rednecks och annat löst pack som på allvar bryr sig om bandy. Säger ju en hel del att typ boltic, vetlanda, edsbyn och andra bonnhålor vågar visa sina inavlade trynen i boxsammanhang...

kelk
2010-03-22, 15:10
Ja, jag driver lite. Men bandyn har fina traditioner, annandagsbandyn, final på studenternas, sen så är det väl kul att bönderna får veva lite då och då. Att en del personer jämför det med vårt SM-Guld i fotboll är lite skrattretande, men jag antar att man får avgöra själv hur högt man värderar något.

Sist vi var i ES var 85. Vi, liksom ni, har fina traditioner inom hockeyn, värna om dom! Du har väl inte glömt kvalet -93?

qmrNXOlXjRQ

Vi vill ha Marre kvar! ;)

z_bumbi
2010-03-22, 15:45
Sveriges nationalsport? Driver du? Javisst, bajen fick något sm-guld för femtusen år sedan, men det känns rätt avlägset. När spelade de i elitserien senast? Oavsett vilket så skiter jag fullständigt i hockey, och ärligt talat så är det ju bara en massa rednecks och annat löst pack som på allvar bryr sig om bandy. Säger ju en hel del att typ boltic, vetlanda, edsbyn och andra bonnhålor vågar visa sina inavlade trynen i boxsammanhang...

Det är väl inte trav utan bandy som tråden handlar om?