handdator

Visa fullständig version : Axon4.0


JohanC
2010-03-21, 20:45
Är ett högvolymsschema enligt beskrivningen.

Går det att använda det schemat till styrka? Eller skulle ni inte rekommendera det? Tänkte köra varannan vecka högreps och varannan lågreps.

En till fråga:

Vad är mest krävande för kroppen mellan lågreps och högreps träning?

Klistrar in programmet här:

Pass 1

Bänkpress
Sned hantelpress
Bröstpress i maskin
Cablecross

Pass 2

Knäböj
Utfall
Partiell knäböj
Liggande lårcurl
Benspark
Stående vadpress

Pass 3

Vilodag.

Pass 4

Marklyft
Skivstångsrodd
Chins
Hantelrodd
Ryggresning

Pass 5

Militärpress
Hantellyft åt sidan
Axelpress med hantlar
Kabellyft åt sidan
Skivstångsshrugs

Pass 6

Vilodag.

Pass 7

Hantelcurl
Liggande tricepspress
Koncentratioscurls
Pushdowns

Pass 8

Vilodag.

Eller skulle ni rekommenderat att köra det här schemat ca 4 veckor ungefär sedan byta till ett schema som är mer anpassat för styrka och köra det ca 4 veckor? Tyckte bara att det skulle vara lite roligare att köra varannan vecka ;>

Tack för hjäLpeN:)

dream_theater_
2010-03-21, 20:59
Lågreps är mer krävande, helt klart.

dream_theater_
2010-03-21, 21:30
För att svara lite mer kanske.

Jag skulle inte variera repsantalet varannan vecka som du tänkt, utan köra några veckor i taget med hög/låg. Detta för att det krävs en viss kontinuitet i träningen, och jag tror det är alldeles för ofta att byta varannan vecka.

Det här schemat är nog utformat just för massa, men klart att det går att tillämpa för styrka med. Dock hade jag nog uteslutet cablecrossövningen. Mest för att jag inte fattar vitsen med cableövningar och att det nog är ganska lätt att skada sig om man kör lågreps i en sådan övning.

Sen hade jag inte lagt ett helt pass för axlar, men mest för att jag inte är ett fan av att dela upp kroppen i minsta beståndsdel och ge varje sådan ett eget pass.

Går du in i SL-delen av forumet lär du hitta massa bra program att köra efter!

Jag tror som sagt att det här schemat mer tillämpas för BB's.

Martin Löwgren
2010-03-21, 22:13
2.0 eller 3.0 mer lämpade för ändamålet.

/Axon

pro_whey
2010-03-21, 22:29
Annars kan du ju köra Sheiko programmen typ 29 den ska jag börja med i morgon ska ge jätte bra resultat på Mark, Böj och Bänk

Martin Löwgren
2010-03-21, 22:32
Annars kan du ju köra Sheiko programmen typ 29 den ska jag börja med i morgon ska ge jätte bra resultat på Mark, Böj och Bänk

+1

Är det primärt styrka du vill öka i skulle jag oxå köra ett mer renodlat styrkeinriktat program.

pro_whey
2010-03-21, 22:43
Du kan gärna följa min journal om min utveckling med Sheiko programmet med start imorgon om du har svårt att bestämma dig vilket program du ska köra.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144765