handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. mitt schema/program


rickardptrsn
2010-03-20, 14:07
Just nu kör jag 7 dagars vila på alla muskelgrupper.. men vill öka på takten lite så funderar på att köra "bröst/triceps" 2 gånger i veckan.. ngt speciellt jag bör tänka på? blir ju isf 3 dagars vila ifrån onsdagen å 4 ifrån lördagen.. Detta en bra lr dålig idé? Testade iaf med lördagspasset "idag" :hbang:..

Finns d annat ang mitt schema så hojta! vore gutt med lite hjälp..

min träning -> http://rickardptrsn.blogg.se

Ålder: 23
Vikt: 83-84kg
Längd: 192cm
Mål: 87kg hårda i Aug
Träningserfarenhet: cirka 5½ månad (september)
Kosttillskott: Star Nutrintion Gainer Pro, Star Nutrition Whey-100, Fairing Kre-Alkalyn, Star Nutrition Amino-Pro Essential
Teknik: Excentrisk träning med 1 min vila
Sömn: 22.00 - 06.15 (~8h)

Träningsschema:
Dag 1, ben / axlar / traps
Dag 2, kondition
Dag 3, bröst / triceps
Dag 4, rygg / biceps
Dag 5, ben / mage
Dag 6, vila / kondition
Dag 7, vila

Matschema:
07.30, havregrynsgröt / whey-100
09.00, whey-100 / frukt / fullkornsbröd
11.00, lunch
14.00, whey-100 / frukt / fullkornsbröd
15.30, kre-alkalyn (1h innan träning)
16.30, amino-pro essential (innan träning)
18.00, gainer pro (efter träning)
20.00, middag / frukt

Pjotor
2010-03-20, 14:19
Du kan utan problem träna varje muskelgrupp 2 dagar i veckan. Det kan dock vara lite svårt att få ihop om du tränar enligt en 4-splitt. Med en vettig 2-splitt kan du träna varannan dag.

rickardptrsn
2010-03-20, 14:23
Du kan utan problem träna varje muskelgrupp 2 dagar i veckan. Det kan dock vara lite svårt att få ihop om du tränar enligt en 4-splitt. Med en vettig 2-splitt kan du träna varannan dag.

4-splitt / 2-splitt menas med?..
men så som jag gör nu ska fungera utan problem å musklerna hinner återhämta sig?

JohnRick
2010-03-20, 14:26
Dela upp så att hela kroppen kan köra igenom på två tillfällen - ergo 2-split. Kör sedan denna 3-4 ggr i veckan om du vill vilket alltså ger ökad frekvens för varje muskelgrupp. Halvkroppspass är gjutna.

siimon89
2010-03-20, 14:27
4-splitt / 2-splitt menas med?..
men så som jag gör nu ska fungera utan problem å musklerna hinner återhämta sig?

2-splitt: Underkropp (ben, mage och korsrygg) och Överkropp (allt annat utöver underkropp) i varsitt pass.

Då kör man ofta 2st. underkropp och 2st. överkroppspass per vecka. Japp, musklerna hinner återhämta sig bra om du planerar in det rätt i veckan och sköter återhämtningen utanför gymmet. Det skulle jag satsat på istället för din split.

JohnRick
2010-03-20, 15:54
2-splitt: Underkropp (ben, mage och korsrygg) och Överkropp (allt annat utöver underkropp) i varsitt pass.

Då kör man ofta 2st. underkropp och 2st. överkroppspass per vecka. Japp, musklerna hinner återhämta sig bra om du planerar in det rätt i veckan och sköter återhämtningen utanför gymmet. Det skulle jag satsat på istället för din split.

Inom parentes: En 2-split behöver givetvis inte per automatik vara indelad i över- respektive underkropp. Det finns drag- och presspass t.ex.

siimon89
2010-03-20, 15:59
Inom parentes: En 2-split behöver givetvis inte per automatik vara indelad i över- respektive underkropp. Det finns drag- och presspass t.ex.

Därav skrev jag ofta :) Jag har mestadels bara stött på den typen av split jag nämnde.