handdator

Visa fullständig version : Eviloution


Kek
2010-03-20, 01:13
http://www.maniacworld.com/theory-of-evolution-debunked.html

Har kanske varit uppe här någon gång förut men tyckte det var ganska underhållande men samtidigt lite skrämmande *drool*

Fatalist
2010-03-20, 02:29
Ursäkta språket men det där är så jääääävla läskigt att se. Jag hoppas att han bara är en riktigt duktig skådis.

C.E.J.
2010-03-20, 02:39
Farlig jävla grabb :(

stevebc
2010-03-20, 03:33
Ah. Ett barn försöker övertala mig om att evolutionsläran inte stämmer, genom att referera till Bibeln och gaffelns uppkomst. Historierna om Satan kan han bespara åt teologidiskussionerna, de är intressanta men hör inte hit. Han är så insnöad i sin tro att han inte ens, när han försöker se på evolutionsläran från ett ateistiskt perspektiv, inser det mest elementära i evolutionsteorin. Mutationer är slumpmässiga - det finns ingen bakomliggande tanke eller plan bakom utvecklingen, som det fanns när man utvecklade gaffeln från kniven, eller som det finns i det som kallas "Intelligent Design". Det är slumpmässiga förändringar som ger upphov till individer med olika attribut i en given miljö. Ju bättre attribut för fortplantning, desto större spridning. Förstår inte ens hur det kan vara en gnutta kontroversiellt.

Jag antar att han har argument mot mutationer vid DNA-replikationen också. Han skulle kunna säga att det är Gud som sätter mutationerna i verk, men då glömmer han att 99,99%+ av alla mutationer är till det sämre och leder till missfoster, skador och handikapp. Gud skulle fortfarande kunna göra det här såklart, men hans vara eller icke-vara förändrar i så fall ingenting alls. Och det samma gäller åt andra hållet - en hel del försöker använda evolutionen för att bevisa Guds existens. Om man kollar på hur ofta replikation sker, hur ofta mutationer sker och hur ofta dessa skadar individen så är det inte alls orimligt att anta att människan uppstått av en slump (eller rättare sagt, flertalet slumpar).

tntballe
2010-03-20, 04:11
Haha, kör Windows, klart han är lurad.

Matsa
2010-03-20, 06:52
Ok, så om den här grabben säger att jag inte ens kan lita på mina egna tankar, hur väntar han sig då att jag ska tro på hans?
;)

mrko
2010-03-20, 09:40
Killen i videon är VenomFangX, "känd" från youtube. Googlade lite snabbt för att hitta en sammanfattning/beskrivning av honom och hittade den här: VenomFangX - RationalWiki (http://rationalwiki.com/wiki/VenomFangX). Bara skummat i genom den, men det verkar stämma. (Första träffen var Encyclopedia Dramatica och det kanske inte är nån höjdare att länka till, NSFW)

Ett gäng av youtube-användaren Thunderf00ts videor ur serien "Why do people laugh at creationists" (http://www.youtube.com/user/Thunderf00t#grid/user/AC3481305829426D) har VenomFangX i huvudrollen om man skulle vara intresserad av att se mer av den unge mannen.

Nitrometan
2010-03-20, 09:46
Vad är "Eviloution" som det står om i rubriken?

sunkan
2010-03-20, 09:55
Vad är "Eviloution" som det står om i rubriken?

Alla utvecklas till elakare individer, duh...

Kek
2010-03-20, 10:21
Vad är "Eviloution" som det står om i rubriken?

Var lite fyndigt namn av mig bara. De brukar ju säga att evolutionen är ond alltså "evil"oution

Kim Jong Il
2010-03-20, 10:26
Det är bra att han angriper samhällets dekadens, men han måste angripa rätt sak. Evolutionen är ett faktum. Kapitalismen likaså. Det är dock kapitalismen som är orsaken till samhällets dekadens.

I a f i den fina västvärlden, där folk bryr sig mer om sex, utséende, droger och pengar än om sitt eget land och folk.

Dissector
2010-03-20, 10:30
VenomfangX är en nätkändis i dessa sammanhang. Hans stora antagonist, Thunderf00t, som mrko skrev om, har även intervjuats i ett TV-program av tokstollen Ray Comfort (ni vet han med bananen). VenomfangX är en ganska omtalad kille alltså. Om Kent Hovind är mest framträdande (som kreationist) IRL så är nog VenomfangX hans motsvarighet på nätet :D

Mago
2010-03-20, 10:33
Varför skulle man kunna lita mindre på sina tankar för att det är kemiska reaktioner och inte är något skapat av gud?

Nitrometan
2010-03-20, 10:36
Varför skulle man kunna lita mindre på sina tankar för att det är kemiska reaktioner och inte är något skapat av gud?
Om Gud hade skapat dina tankar så hade du ju tänkt rätt. Om det är kemiska reaktioner så vet du ju inte (om du inte är kemist) vad som händer. *screwy*

LinusM
2010-03-20, 12:02
Haha killen snackar ju bara en massa skit och har ingen fakta bakom det.
Det slutgiltiga beviset för att satanismens tro är sann, något som liknar ett halvtaskigt pentagram nära vita huset.
Nae evolutionsteorin är nog liite trovärdigare.