handdator

Visa fullständig version : BF på 14% en fråga..


dared
2002-05-13, 20:22
Tjena jag är 1.86 e 16år och har ett BF på ca 12 tror jag... inte 14 som ämnet visa.. Tror ni det skulle vara någon vits att deffa ner så rutorna eventuellt syns ännu bättre?
Vilket BF tycker ni är bäst och ligga för att se era rutor/småmuskler på kroppen?
syns rutorna sämre me 12 än mindre, det borde ju vara så men jag har svårt och se att de skulle..

DEt jag menar är avd tycker ni är det ultimata BF:et på deffen, och vad brukar ni deffa till?

[ 13 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]

MiCkE W
2002-05-13, 23:09
hej Dared
jag har inte något svar på din fråga. men jag har en fråha till dig hur mäter du av din BF har den en caliper eller har du någon av de maskiner som mäter av kroppsfettet med bioimpedans?
vet du vad det är för felnings gräns på dessa i så fall hur stor är den?

jag har testat en Omron BF302 men den fungerade inte på mig det blev bara ett fel medelande ( E4 ). det ska betyda att jag är utanför vad den kan mäta av. jag blev mycket leeee när deta hände och hoppas du har någon annan bra metod att testa deta på som inte kostar så mycket å så. jag har set att det fins en caliper på Fitnessböcker som kostar 300kr kan det vara något troro du?? jag skulle vara mycket tacksam om du kunde svara på deta mvh Micke

Petrus
2002-05-14, 05:15
>DAred,
12% eller mindre för rutor är väldigt individuellt...
125 på mig beghöver ju inte alls se likadant ut på dig. Gener anlag etc spelar en öerhörd roll...
Men om du vill att ditt 6-pack ska synas lite bättre så kan det vara en bra idé att göra sig av med nåt/några %...
Vänligen,

Petrus

JJ
2002-05-14, 09:40
Om du är nöjd med dina rutor så finns det ingen anledning tycker jag. När jag tittar på din bild skulle jag gissa på ett lägre Bf än 12, är kaggen lika hård som ryggen borde du vara nöjd. Nästan alla tappar massa när de deffar :(

dared
2002-05-14, 13:11
OK, jag tror magen är lika hård, jo rutorna syns rätt bra me jag satsar lite på och bygga dem lite mer ist.. vet inte mitt BF exact men jag hade 14% efter min frukost(mätte hos min polare) men jag gissar att det blir lite cp om man ej tar det på morronen...

Kalle
2002-05-14, 14:00
Ligger själv på 9% men inte tusan har man några tendenser till tydliga magrutor för det.


Mvh/Kalle :confused: