handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om plastikoperationer/injektionsbehandlingar?


haiduc
2010-03-18, 22:36
Ja, vad tycker ni om plastikoperationer eller injektionsbehandlingar typ botox, resylane och vad allt heter, i syfte att se bättre ut, alltså inte för att ändra missbildningar eller liknande?

Och hur ser ni på människor som har gjort ingrepp?

Verkar bli vanligare och vanligare, även bland killar. Läste nyss på internet att man kan injecera nån substans i vaderna för att att få dem större, eller i rumpan för att få ett "lyft" var en kille på förkväll häromveckan som injecerade nåt i bröstmusklerna för att få bättre konturer... För mig som kommer från landet känns detta helt främmande, och lite skrämmande... Ska bli roligt att se vad ni andra tycker.. :)

King Grub
2010-03-18, 22:38
Jag bryr mig inte om vad andra gör, men däremot tycker jag inget vidare om själva resultatet av ingreppen. Det ser nästan alltid sämre ut än det gjorde innan, i mina ögon. Artificiellt.

coxie
2010-03-18, 22:58
Fixade näsan för några år sedan, jag rätade upp den och sänkte "uppåtnäsan" och det är inget jag ångrar. Visst hade jag kunnat leva med min gamla näsa men jag och merparten av dom som kände mig innan operationen tycker att det blev bättre på alla vis.

Bröstimplantat ser jag inget fel med om det rör sig om en snudd på helt platt tjej som skaffar sig normalstora bröst i en normal höjd men en person som går från normala bröst till stenhårda d-kupor som sitter under hakan så ser jag det som en försämring.

Synthol och liknande "muskelförstoringar" har jag nog aldrig sett i verkligheten men det jag sett på bilder verkar inte se allt för naturligt ut.

Tricce
2010-03-18, 23:06
Tycker det ser fult ut när tjejer trycker in så mycket i läpparna så dom blir daggmask formade eller tills det blir anknäbb.
På dom som får till det bra kan det bli hot däremot!

Osten80
2010-03-18, 23:10
Jag bryr mig inte om vad andra gör, men däremot tycker jag inget vidare om själva resultatet av ingreppen. Det ser nästan alltid sämre ut än det gjorde innan, i mina ögon. Artificiellt.

Precis så.

haiduc
2010-03-19, 00:06
Tom Andersson injeceras macrolane i bröstmusklerna i förkväll:
http://www.tv4.se/1.1514076

Richthofen
2010-03-19, 00:08
är helt för och uppmanar gärna. men av alla dokumentärer som visats på tv så verkar personerna vara lika missnöjda efteråt alltså tjejerna med riktigt kasst självförtroende och det är väl tråkigt

Richthofen
2010-03-19, 00:10
Tom Andersson injeceras macrolane i bröstmusklerna i förkväll:
http://www.tv4.se/1.1514076

undrar varför han inte tränar istället :D

stafh
2010-03-19, 00:22
Andra får göra som de vill med sina kroppar, själv tycker jag det är ganska tramsigt.

edit* den där Tom ser ut att ha legat under kniven ett par gånger innan. Beroende?

Fatalist
2010-03-19, 00:56
Det blir nog ett nosejob när jag har stabil inkomst. Konsumera mera.

hahavaffan
2010-03-19, 01:03
Tom Andersson injeceras macrolane i bröstmusklerna i förkväll:
http://www.tv4.se/1.1514076Fy fan.

High1ander
2010-03-19, 01:06
Tycker det är jättebra att möjligheter till en plastikoperation finns, men jag tycker också att vissa tenderar att ha "anorexiasyndrom" där de tror att de är snyggt så som de ser ut.

Felet är ju när man ser vissa som varit under kniven, som han i inslaget, haka och näsan har operats (iaf enligt mina ögon) så försvinner ju hela poängen när det är så uppenbart.

För jag tror inte de som opererar sig har det i samma syfte som en person som skaffar en tatuering, att folk ska se skiten, utan saker ska döljas eller se naturligt ut, och när man misslyckas med det så ser det dåligt ut.

haiduc
2010-03-19, 02:21
Misslyckades med att operera in silicon i armarna:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1438965/toms-muskelbygge-misslyckades

sur puppa
2010-03-19, 08:50
Misslyckades med att operera in silicon i armarna:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1438965/toms-muskelbygge-misslyckades

:smash:

Varför inte bara gå till gymmet, discogymma o käka bra? Jag förstår verkligen inte.

Tolkia
2010-03-19, 08:53
Folk gör ju som de vill; det är svårt att ha synpunkter på det. Det finns dock en kategori som motsvarar kategorin på bantnings/träningssidan som tror att livet automatiskt kommer att bli kanonbra och de själva kanonpersoner om kroppen ser fit och snygg ut, och för dem tenderar det att bli lite jobbigt när detta under inte händer, trots operation. Det är svårt att bli av med ett problem genom att ta hand om/ändra något som inte är problemet egentligen.

När det gäller hur det ser ut, så har jag väldigt svårt att förstå tjejer som förstorar läpparna. Det ser i så många fall mest ut som om de fått en smäll på käften och svullnad, alternativt just gråtit och gnuggat sig om nosen med en pappersnäsduk. Det är också ett bra exempel på att man vill ha just det man inte har, tämligen oavsett vad det är; själv har jag stor mun och förstår inte för mitt liv hur man kan vilja ha en större om man har en liten.

Kek
2010-03-19, 08:58
:smash:

Varför inte bara gå till gymmet, discogymma o käka bra? Jag förstår verkligen inte.

Det är ju jobbigt ;)

För övrigt så tycker jag de folk får göra vad de vill. Om de känner att de måste göra det för att bli lyckliga så varför inte? Har ju folk som byter kön av samma anledning så detta är väl en bagatell jämdört med det.

feyin
2010-03-19, 09:31
:smash:

Varför inte bara gå till gymmet, discogymma o käka bra? Jag förstår verkligen inte.
För att om man discogymmar får man en ständig våg med hat över sig, i alla fall på Kolozzeum Forum :D.

ARMSTARK
2010-03-19, 10:05
Har man nån ful missbildning kan man ju förstå att man vill fixa till det men annars...

Har man bra självförtoende så ska man kunna presentera sig som man ser ut.

Dock åldras man och särskilt om man har upplevt sig som rätt snygg kan det vara tungt att se sig förfalla. Plötsligt lämnar ens partner en och man ska börja träffa nya män/kvinnor, då är det inte kul att känna sig ful.

Nitrometan
2010-03-19, 10:15
Jag bryr mig inte om vad andra gör, men däremot tycker jag inget vidare om själva resultatet av ingreppen. Det ser nästan alltid sämre ut än det gjorde innan, i mina ögon. Artificiellt.

Jag håller med Kingen.

prOtotype
2010-03-19, 10:42
En del ser det bra ut på. En del ser det inte bra ut på.

Vet en kille som minskade ner sin näsa ganska kraftigt. Han tjänade ganska mycket på att göra det med tanke på att innan jag lärde känna honom så hade jag sett honom en enda gång flera år innan och jag kom ihåg honom pga den enorma näsan. Det var inte så smickrande.

Jag skulle kunna tänka mig att fixa till saker, tex göra symmetrin mellan sidorna i ansiktet perfekt - men det vore om någon kom och erbjöd mig det gratis och garanterat riskfritt. Jag är tveksam till att jag skulle lägga pengar på det även om jag vore stenrik. Jag är nöjd som det är.

bertbert
2010-03-19, 10:49
när det gäller hur det ser ut, så har jag väldigt svårt att förstå tjejer som förstorar läpparna. Det ser i så många fall mest ut som om de fått en smäll på käften och svullnad, alternativt just gråtit och gnuggat sig om nosen med en pappersnäsduk.

+4590834759834

Yes
2010-03-19, 10:52
Min enda åsikt i frågan är att det är jäkla bra att tekniken finns och att det blivit så lättillgängligt. När det gäller människorna som väljer att göra diverse ingrepp är det inte särskilt givande att generalisera och befästa fördomar. Finns både bra och dåliga anledningar att operera sig, och det finns både bra och dåliga resultat.

haiduc
2010-03-19, 23:29
Min enda åsikt i frågan är att det är jäkla bra att tekniken finns och att det blivit så lättillgängligt.

Håller med, för de som mår dåligt över någon detalj som en sne näsa t.ex. är det ju jättebra att de relativt enkelt kan åtgärda detta :)

Tolkia
2010-03-19, 23:35
Plastikoperationer är ju f.ö. så mycket mer än att fixa näsan eller tuttarna för att man tycker att man inte är snygg nog. Jag är avlägset bekant med en plastikkirurg, och han jobbar (bland mycket annat) typ med att bygga ihop användbara händer på barn som föds utan riktiga sådana. Det är också plastikkirurgi.

haiduc
2010-03-19, 23:44
Plastikoperationer är ju f.ö. så mycket mer än att fixa näsan eller tuttarna för att man tycker att man inte är snygg nog. Jag är avlägset bekant med en plastikkirurg, och han jobbar (bland mycket annat) typ med att bygga ihop användbara händer på barn som föds utan riktiga sådana. Det är också plastikkirurgi.

Självklart, men sådant finns det väl ingen som kan tänkas ha något emot, är ju kanon att möjligheterna finns i de fallen.. Är snarare när tjejer med helt normala bröst opererar till abnorm storlek, eller när folk sprutar upp läpparna till anknäbb som jag tycker det känns långt borta från min värld...

Doctor Snuggles
2010-03-19, 23:47
Jag bryr mig inte om vad andra gör, men däremot tycker jag inget vidare om själva resultatet av ingreppen. Det ser nästan alltid sämre ut än det gjorde innan, i mina ögon. Artificiellt.

Fast den åsikten är baserad på felaktiga premisser; nämligen att du känner till ett ett proportionerligt urval av misslyckade respektive lyckade operationer, eller/och att du alltid kan känna igen när någon gjort en operation.
Med tanke på att operationer är menade att se naturliga ut, och många gör små ingrepp och inte skyltar med att de har opererat sig - ja då kan bilden på hur många lyckade resp. mindre lyckade operationer som finns lätt bli skev.

sur puppa
2010-03-20, 00:22
För att om man discogymmar får man en ständig våg med hat över sig, i alla fall på Kolozzeum Forum :D.

Jag misstänker att det enda forumet han hänger på är QX.

Inge fel med discobyggare! *flex*

Jenan
2010-03-20, 12:31
Jag tycker det är tråkigt att så många föräldrar tycks bekosta silikonbröst till tonåringar. Om de ska ha det, låt dem åtminstone jobba ihop pengarna själv, kanske de kommer på andra tankar under tiden. Jag skulle gladeligen ha opererat mig i 20-årsåldern om jag haft råd, och idag är jag sjukt glad att jag inte hade det.

Var och en som vill operera sig får förstås göra det, och det är inget som säger att jag inte ännu gör det själv en dag. Men det är bara trist att det håller på att bli standard att en sexig kvinnokropp måste ha två plastbollar på bröstkorgen.

Semiramis
2010-03-20, 15:20
Det som bekymrar mig är att många inte verkar inse att man inte kan göra sig oopererad. D v s blir det inte bra så kan man ju göra om operationen men man kommer aldrig att vara där man var innan. En bekant till mig som gjorde en ansiktslyftning, intelligent kvinna men hon hade inte alls haft klart för sig hurpass stort ingrepp det var, hur lång tid det tog att återhämta sig och hur många stygn det skulle bli. En annan som jag känner sig som opererade sig tappade känseln i en del av ansiktet han hade blivit varnad att det kunde inträffa men inte insett hur mycket han skulle lida av det. De långsiktiga konsekvenserna är inte heller så lätta att överblicka, hur kommer det att kännas/se ut om 30. 40 eller 50 år, inget man kanske bryr sig om då men när den dagen kommer kan det känns helt annorlunda.

Tolkia
2010-03-20, 16:29
Jag kan hålla med Semiramis ovan om att jag tror att många inte fattar vad det egentligen är att skära i kroppen - hur lång tid saker tar att läka, vad man kan göra och inte, vilka risker som finns osv. Jag har noterat liknande vad gäller kejsarsnitt; många verkar tro att det typ bara är att öppna, plocka ut ungen, sy ihop och så är det som innan man blev gravid. Jag är generellt väldigt tveksam till operationer som inte är absolut nödvändiga (jag tänker inte ge mig på att försöka definiera vad som är nödvändigt).

von huff
2010-03-20, 16:32
Det gick en tjej som var 1 år yngre än mig i högstadiet som verkligen såg ut som en bulldogg i fejjan men hon gjorde en operation och ser helt ok ut nu:)Bra jobb där annars tycker jag inte att man som "normal" behöver spendera så mycket pengar på sånt där.

edit:måste bara tillägga att jag hade möjlighet att ta hennes oskuld före operationen men gjorde inte det pga av utseendet lol:D

Wille005
2010-03-20, 16:33
Stora tuttar är mysigt.

haiduc
2010-03-22, 01:28
edit:måste bara tillägga att jag hade möjlighet att ta hennes oskuld före operationen men gjorde inte det pga av utseendet lol:D
Trevlig kille *slap*

nej men skönt för henne att det blev bättre efter op då, men det är ju lite skrämmande att man ska behöva göra om sig för att få ligga..
Påminner mig om en låt: kapten röd -Trasig http://www.youtube.com/watch?v=slNcPu4FqD0

krellik
2010-03-22, 01:35
Har rätt känsligt öga för ifall folk har gjort ingrepp i ansiktet och tycker i princip utan undantag att det ser plastigt och bedrövligt ut. Har dock inga moraliska problem med det, enbart estetiska... Plast tuttar ser inte fantastiskt ut men jag har dock mindre problem med det än ingrepp i ansiktet.

svennebanan
2010-03-22, 07:03
edit:måste bara tillägga att jag hade möjlighet att ta hennes oskuld före operationen men gjorde inte det pga av utseendet lol:D

Varför måste det tilläggas?

Nixon
2010-03-22, 07:14
Varför måste det tilläggas?

För att efteråt var det han som var för ful :D