handdator

Visa fullständig version : Bulk/Deff HJÄLP!?


panken
2010-03-18, 21:53
Hej!

Nu är det så, jag har gymmat i strax 2 månader, har ökat ca 4kg kroppsvikt.

Under dessa två månader har jag ätit väldigt mycket, bulkat alltså.

Nu undrar jag om jag är redo att börja deffa? (kan man fråga så?)
Hur går deffen till, kommer jag kunna bygga muskler under deffen?

Jag är själv inte medveten om jag har byggt någon större muskelmassa då detta är första gången jag har gymmat seriöst, men jag är dock genetiskt muskulös och har väldigt lätt att bygga muskler.

Läste den klistrade tråden, men är för trött för att förstå (lat? *cupid*)

Hjälp late panke att hitta deff-formen!

Eddie Vedder
2010-03-18, 22:03
Känner du dig för fet för vad du kan hantera så är du redo för deff. Men att ge sig på en deff efter 2 månader känns ju konstigt. Har du ens lärt dig hur man kör bänkpress på så enormt kort tid.

Det är ju INGENTING. Jag skulle fokusera mig på träningen om jag var du och skjuta upp tanken på kroppsförändringar i övrigt.

capron
2010-03-18, 22:07
Du gör ju som du vill. Jag tro ju inte direkt du har så mycket muskler som kommer börja synas men många brukar vilja vara smala till sommaren.

capron
2010-03-18, 22:08
Släng upp en bild om du vågar.

Eddie Vedder
2010-03-18, 22:15
Släng upp en bild om du vågar.

Gå in i killens journal och kolla bilderna där.

Kravmaga
2010-03-22, 09:19
Som redan nämnts, 2 månaders bulk har nog inte resulterat i någon större uppbyggnad av muskelmassa. De 4 kilon du pratar om består antagligen till större delen av vatten och viss del fett. Om du sedan vill vara smalare till sommaren är det en sak, men förbered dig på att det inte är 4kg mer muskler som kommer fram om du börjar deffa.

mattilainen
2010-03-22, 10:39
om du väljer att gå ner i vikt så kommer du troligtvis kunna lägga på dig muskler om du har ett högt proteinintag då du är så ny inom styrketräningen. Läs om, förstå. Finns mycket du "måste" förstå.

Numse
2010-03-22, 10:43
Gymmat två månader och gått upp fyra kilo. Låter som en ganska lagom viktuppgång nu i början. Tycker en deff skulle va helt idiotiskt.