handdator

Visa fullständig version : Intresseanmälan amerikansk fotboll i Linköping


Jay-Z
2010-03-18, 15:47
Hej,

det finns ett groende initiativ till att återuppta en satsning på amerikansk fotboll i Linköping.

Ange i tråden om du skulle ha ett intresse att deltaga när det börjar bli mer konkretiserat.

emi23j
2010-03-18, 15:48
Ja. Men bara om jag får vara QB-one

Jay-Z
2010-03-19, 11:20
Bump. Hur många bor det i stan egentligen? =/

davve96
2010-04-12, 18:26
hej är intresserad det verkar roligt men har inten kúnskap om sporten.

Jay-Z
2010-05-12, 08:19
Nu finns det en Facebook-grupp:

http://tinyurl.com/footballkpg

Piranha
2010-05-12, 08:49
Coolt, jävligt kul sport att kötta lite.

Men hur ser skaderisken ut, no offence men när tar åldern ut sin rätt i sporten?

Jay-Z
2010-05-12, 10:23
Coolt, jävligt kul sport att kötta lite.

Men hur ser skaderisken ut, no offence men när tar åldern ut sin rätt i sporten?

Beror nog mycket på position och otur. Exempelvis när det är många kroppar som flyger från alla håll och kanter. Mycket medspelare som ramlar in i varandra och skadas när inte är "medvetna" om att någon kommer ramla på dem.

Jag stapplar ju redan med baksida lår så det lär väl inte bli så mycket bättre. :D

Piranha
2010-05-12, 11:47
Beror nog mycket på position och otur. Exempelvis när det är många kroppar som flyger från alla håll och kanter. Mycket medspelare som ramlar in i varandra och skadas när inte är "medvetna" om att någon kommer ramla på dem.

Jag stapplar ju redan med baksida lår så det lär väl inte bli så mycket bättre. :D

Oavsett, skulle vara kul att mangla lite, dock långt till Linkan.

Jay-Z
2010-05-12, 11:57
Oavsett, skulle vara kul att mangla lite, dock långt till Linkan.

Jag tror alla hade undvikit dig väldigt väldigt väldigt bra! Som i, kasta ifrån sig bollen och skrika efter mamma. :)

Joe Hardgainer
2010-05-12, 12:36
Jag kan vara på offense över sommaren ^^. Sen byter jag studieort

Cilia
2010-05-12, 21:13
Bump. Hur många bor det i stan egentligen? =/

mellan 3-5 typ

Exdiaq
2010-05-12, 21:22
Coolt, jävligt kul sport att kötta lite.

Men hur ser skaderisken ut, no offence men när tar åldern ut sin rätt i sporten?


Beror ju på vilken nivå du spelar på och hur pass bra du har skött din kropp (vilken jag förmodar att du kan rätt bra). Finns folk i Superserien (högsta serien i Sverige) som är över 40 år och i Division 1 finns det folk som är över 50 år, även om de inte är många.

Pudzianovski
2010-05-12, 21:24
Jag kan vara cheerleader :kickass:


Eller kanske inte ändå ;)

Exdiaq
2010-05-12, 21:35
Tre tips:

1. Ta kontakt med personer som varit involverade i laget tidigare (om ni inte redan gjort det).
2. Återuppta satsningen oavsett intresset (som oftast bara speglar just intresset) om ni har bestämt er för att ni vill det. Ni har ändå flera års träning framför er innan det kommer några vidare resultat.
3. Det viktigaste av allt, ha en utförlig plan för hur allt ska gå till! För något år sedan drogs Helsingborg Crocodiles igång igen då intresset verkade högt men allt tynade bort, som jag har fått höra, p.g.a. brist på planering och vilja. Det finns många framgångsrika klubbar i Sverige som säkerligen mer än gärna hjälper till.

Gustaven
2010-05-12, 23:53
Vore verkligen kul att testa på någongång!

Jay-Z
2010-05-13, 16:23
Tre tips:

1. Ta kontakt med personer som varit involverade i laget tidigare (om ni inte redan gjort det).
2. Återuppta satsningen oavsett intresset (som oftast bara speglar just intresset) om ni har bestämt er för att ni vill det. Ni har ändå flera års träning framför er innan det kommer några vidare resultat.
3. Det viktigaste av allt, ha en utförlig plan för hur allt ska gå till! För något år sedan drogs Helsingborg Crocodiles igång igen då intresset verkade högt men allt tynade bort, som jag har fått höra, p.g.a. brist på planering och vilja. Det finns många framgångsrika klubbar i Sverige som säkerligen mer än gärna hjälper till.

Bra tips, tack.

1-3 är covered. :) (press man coverage till och med).

Jay-Z
2010-05-19, 17:33
Nu finns det, dra på trissor, två initiativ i Linköping, och fler människor behövs!

http://www.facebook.com/group.php?gid=302506446033

och

http://www.facebook.com/group.php?gid=116458441724711

victor_n
2010-05-19, 17:46
Skulle vara kul att testa, finns det klubbar i stockholms-området som tar in grönjölingar?

Lövbiffen
2010-05-19, 17:50
Skulle vara kul att testa, finns det klubbar i stockholms-området som tar in grönjölingar?

Nu är jag iofs inte riktigt säker men en kompis spelar i åkersberga bulldogs och även i djurgården och jag tror att bulldogs kan vara intresserade av att få in lite nytt kött.

Om du nu orkar åka hela vägen till åkersberga!

Kan kolla med min polare om du är intresserad!

victor_n
2010-05-19, 17:58
Nu är jag iofs inte riktigt säker men en kompis spelar i åkersberga bulldogs och även i djurgården och jag tror att bulldogs kan vara intresserade av att få in lite nytt kött.

Om du nu orkar åka hela vägen till åkersberga!

Kan kolla med min polare om du är intresserad!

Gör gärna det, är ute efter någon mer form av träning/sport än styrketräna/gyma :)

L-Sami
2010-05-19, 18:16
Finns väl ett antal klubbar i Stockholm

Södertälje
Tyresö
Stockholm
Djurgården
North Side
Arlanda

mfl