handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kcal innehåller pizza och hamburgare?


FetmaOnFire
2010-03-18, 00:12
Vad innehåller en pizza och vad innehåller en hamburgare?
KCAL och det där?

JoeyP
2010-03-18, 00:47
Svårt att säga.

Men en pizza ligger runt 300-400kcal per 100gram.

Pizza är ingen mat att föredra under diet då en pizza kan innehålla ett helt dagsbehov av energi.

Scratch89
2010-03-18, 00:48
Det beror ju för bövelen helt på vad det är för pizza eller hamburgare och vem som tillagat!

JoeyP
2010-03-18, 00:49
Vad innehåller en pizza och vad innehåller en hamburgare?
KCAL och det där?

Multiplicera en kebabpizza med 4.0 och en tomasso med 3.0 så fåru nog på ett ungefär iaf.

Anton Fräs
2010-03-18, 07:52
Sök på google så kommer du hitta en artikel från GP där de jämför ett antal kebabpizzor med varandra.

Sedan skiljer det sig sjukt mycket beroende på vilken pizza/hamburgare du äter.

Hedztrem
2010-03-18, 08:40
Lånar tråden lite, hur mycket mindre tror ni en light pizza är? några hundra kcal? Den är typ godare och betydligt mindre flottig, är osäker om dom bara byter ut osten eller om dom tar betydligt mindre ost också.

Nu äter jag alltid hawaii och den måste ju vara nyttigare än kebabpizzan iaf

Kischen
2010-03-18, 08:45
Lånar tråden lite, hur mycket mindre tror ni en light pizza är? några hundra kcal? Den är typ godare och betydligt mindre flottig, är osäker om dom bara byter ut osten eller om dom tar betydligt mindre ost också

Hur många kcal tror du min mammas köttgryta har? Hon använder lightprodukter.

*slap*

AlmostRipped
2010-03-18, 09:05
Finns mindre och större pizzor/hamburgare. Finns olika saker att ha på, finns olika bröd etc etc...

Går inte att få ut ett exakt svar men skulle gissa på att en pizza som väger 500g och är vesuvio, bussola eller liknande motsvarar ca 1000kcal, sen tror jag oftast pizzorna väger mer än 500g.

En hamburgare kan du få ner ganska ordentligt på kcal, använd något nyttigt bröd som har lågt kcal (ex fazer rågkusar, polarkraft extrem). Hemmagjord hamburgerkött, sallad, lök, tomat så har du inte speciellt mycket kcal. Lägg därefter till dressing, ketchup, senap, ost, bacon, ägg så har du mycket högre kcal.

Det går inte att svara på då alla är olika. Men det är oftast inte ett av de hälsosammare alternativen till måltid.

Hedztrem
2010-03-18, 09:18
Hur många kcal tror du min mammas köttgryta har? Hon använder lightprodukter.

*slap*

Jag frågade aldrig totala mängden, jag frågade om nån hade koll på hur mycket mindre kcal det blir med light produkter istället för en helt vanlig. Finns säkerligen folk som har en hum om det som är insatta och kan svara på en enkel fråga istället för göra sig lustig och ge ett dåligt svar som du valde att göra

Kischen
2010-03-18, 09:36
Jag frågade aldrig totala mängden, jag frågade om nån hade koll på hur mycket mindre kcal det blir med light produkter istället för en helt vanlig. Finns säkerligen folk som har en hum om det som är insatta och kan svara på en enkel fråga istället för göra sig lustig och ge ett dåligt svar som du valde att göra

Det var din fråga som var dum, kan du inte definiera vad en light-pizza är så är det omöjligt. Går ju inte ens att svara på hur mycket kcal en vanlig har, så hur ska man kunna svara på hur mycket mindre det blir om det är en "light"

Curls
2010-03-18, 10:07
gå in på burger kings hemsida tex. där står det näringsvärden

Eddie Vedder
2010-03-18, 10:16
Din fråga kan omöjligen besvaras korrekt och dessutom finns redan massor av trådar med samma diskussion.

Jag ändrade dessutom din rubrik till en så man förstår vad tråden handlar om.

z_bumbi
2010-03-18, 10:28
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59658&highlight=pizza

Hamburgare brukar stå på div hamburgerkedjors hemsidor.