handdator

Visa fullständig version : Ätartävling :D


al3xander
2010-03-17, 21:06
Har fått en utmaning av en kompis att tävla i vem av oss som klarar av att äta mest. Det ligger lite pengar i potten också, så man vill ju göra sitt bästa för att vinna så man tjänar lite cash också. *drool*

Tävlingen består av olika maträtter som dommaren kommer väga upp så det blir lika. Vi tävlande får inte veta vad det är för mat innan, men jag gissar på taco och pizza och något liknande typ. Tävlingsdatumet är inte ännu satt, men om ca 3 veckor tror jag det blir.
Min fråga är då, är det någon som har lite tips för hur jag ska göra för att ta hem guldet? :hbang:

Några tips för att succesivt öka min magsäck fram till tävlingen?
Tips för dagarna precis innan hur jag ska göra för att ha så tom mage som möjligt men ändå så att den inte krymper tillfälligt?
Har hört att man ska käka snabba kolhydrater några minuter innan för att få igång systemet, stämmer det? Och fungerar det med lite maltrodextrin? Hur mycket ska det vara och hur långt innan?
Ni som har god anatomisk kunskap få gärna delge lite av den!!

Jag får pengar för att käka hur mycket mat jag vill!! Finns det något bättre kan man fråga sig... *flex* :D

Brickhead
2010-03-17, 21:35
haha, lycka till!:thumbup:

Larsson92
2010-03-17, 21:39
Hahah, Lycka till, jag kommer att heja på dig killen! ;)

MrBurner
2010-03-17, 21:45
Periodisk fasta vore kanske något att kika på. Jag klarar då att sätta i mig enorma portioner numer i alla fall.

Micke-s
2010-03-17, 22:08
måste ju skryta med mitt mål mat som precis blev avklarad, 1,5 kilo mat där 800 g var kyckling,, + 1 liter vatten,, periodisk fasta är mättande

Insulinus
2010-03-17, 22:23
Alkohol i måttlig mängd innan tävlingen då alkohol dämpar mättnadssignalerna, dvs du kan äta lite mer än i vanliga fall innan mättnadskänslan kommer!

Saikyou
2010-03-17, 22:27
Låter som en rolig tävling, lycka till xD

Jag blir väldigt hungrig av att ha ätit en liten mängd innan som känns rätt tomt, t ex pasta eller vitt, luftigt bröd.

WHITEFOLKS
2010-03-17, 23:00
Man kan ju fråga sig om "munchies" räknas som doping i ätartävlingar :D

Ean
2010-03-17, 23:09
Säger som de andra, periodisk fasta! Körde en PF extreme ett tag med bara ett mål om dagen på 3000kcal. Första dagen var SVÅR, resten av veckan svår och sedan inga problem.

Onigiri
2010-03-18, 10:19
Om du äter riktigt fort kommer du inte hinna känna av mättnaden direkt.

Vildarawk
2010-03-18, 12:46
Man kan ju fråga sig om "munchies" räknas som doping i ätartävlingar :D

THIS. Precis vad jag funderade på :naughty:

Gpajpen
2010-03-18, 13:00
Fasta inte innan är mitt tips, det är som natt och dag i skillnad i hur mycket mat som får plats i magsäcken.

Ät väldigt mycket dagarna innan, sånt man kan stoppa i sig hur mycket som helst. Typ vitt rostbröd med mycket smör eller varm pasta med mycket margarin och någon trevlig sås. Och sedan äter du en redig frukost innan tävlingen, kanske också snaskar på lite chips eller godis under dagen.

Slimfit
2010-03-18, 13:43
Ät stora volymer mat dagarna innan tävligen för att töja ut magsäcken. Vill du inte bli fet så se till att det består av brocolli, sallad, gurka, blomkål, selleri etc som ger stor volym på få kalorier. Drick ett par liter vatten på det så att magen känns redigt utspänd :)

Oavsett resultat så ser vi fram emot en ordentlig rapport, gärna med bilder, från tävlingen.

Lycka till!

Vildarawk
2010-03-18, 14:39
Ät stora volymer mat dagarna innan tävligen för att töja ut magsäcken. Vill du inte bli fet så se till att det består av brocolli, sallad, gurka, blomkål, selleri etc som ger stor volym på få kalorier. Drick ett par liter vatten på det så att magen känns redigt utspänd :)

Oavsett resultat så ser vi fram emot en ordentlig rapport, gärna med bilder, från tävlingen.

Lycka till!

Bilder vore trevligt faktiskt *popcorn*

al3xander
2010-03-19, 19:08
HAHAH tackar folket för tipsen! Jag lovar att det kommer komma upp bilder och resultat efter tävlingen.

Men är det någon som har tips på vad och hur mycket man ska äta precis innan för att få igång matsmältningen redan innan. Och hur långt innan ska man göra detta?

Kim Jong Il
2010-03-19, 19:13
Fasta dagen innan, men drick extremt mycket vatten kanske 8h innan tävlingen. Du kommer att töja ut magsäcken men inte ha något i den.

Felet många gör är att de fastar väldigt lång tid innan ätningen utan att dricka. Då kommer magsäcken att vara ganska liten.

zeusden1
2010-03-19, 19:20
Lyssna på tipsen ovan. Att vara hög kanske skulle kunna hjälpa dig trycka in det extra. Dessutom (?) ska det bli godare.

al3xander
2010-03-19, 20:55
Japp vatten är bra, har även tänkt köra en maxning av vatten varje dag hela vecka innan. Innebär att jag typ på eftermiddagden sätter mig och trycker ner så mycket vatten som det bara går i magen så den sväller sig, och sen senast 8 timmar innan tävlingen så gör jag en maxning.
Tror inte jag kommer använda mig av droger, tyvärr. Men lite alkohol kanske... :D

Vad tror ni om koffein, har hört att det kan ha effekt på minskad mättnadkänsla?

capron
2010-03-19, 21:32
Koffein tror jag inte alls på. Tar själv kaffe när jag är hungrig. När blir tävlingen av ?
Är det inte farligt att dricka mängder med vatten ? Träna dig med warrior diet ett stort mål om dagen. Då måste du mumsa enormt varje dag.

Fredrik_S
2010-03-19, 22:40
Vad tror ni om koffein, har hört att det kan ha effekt på minskad mättnadkänsla?

Koeffein har effekt som ger ökad mättnadskänsla. Absolut inte nått du vill åt med andra ord

Kim Jong Il
2010-03-19, 22:45
Japp vatten är bra, har även tänkt köra en maxning av vatten varje dag hela vecka innan. Innebär att jag typ på eftermiddagden sätter mig och trycker ner så mycket vatten som det bara går i magen så den sväller sig, och sen senast 8 timmar innan tävlingen så gör jag en maxning.
Tror inte jag kommer använda mig av droger, tyvärr. Men lite alkohol kanske... :D

Vad tror ni om koffein, har hört att det kan ha effekt på minskad mättnadkänsla?

Det är även viktigt att du är fastande när du intar vatten den sista gången, annars kommer maten i magen att binda en massa vatten.

zeusden1
2010-03-19, 22:53
Japp vatten är bra, har även tänkt köra en maxning av vatten varje dag hela vecka innan. Innebär att jag typ på eftermiddagden sätter mig och trycker ner så mycket vatten som det bara går i magen så den sväller sig, och sen senast 8 timmar innan tävlingen så gör jag en maxning.
Tror inte jag kommer använda mig av droger, tyvärr. Men lite alkohol kanske... :D

Vad tror ni om koffein, har hört att det kan ha effekt på minskad mättnadkänsla?


*kissass*

skaparn
2010-03-20, 08:36
Jag har tänkt äta en del i afton och kommer göra ungefär som många skriver i tråden. Fasta en period innan och dricka mycket vatten, Jag såg även till att äta ordenligt igår kväll. Däremot kommer jag nog strax att äta frukost, så det blir inte fasta hela dagen. Jag vill att magen ska fungera. Kommer jag dit med nästan 24 timmar av fasta finns det risk att jag får kramp.

Ikväll blir det palt!

Sniggel
2010-03-20, 08:55
Personligen hade jag nog också ätit mycket skräp dagarna innan. Sista dagen innan hade jag börjat fasta på eftermiddagen, för att vräka i mig snacks precis innan läggdags, antagligen så mycket honungsrostade jordnötter jag orkar. Då hade jag nog vaknat upp med ett enormt sug efter mat på morgonen och sedan fastat vidare, styrketränat så att jag är klar en halvtimme innan tävlingen.

Tunroth
2010-03-20, 14:53
Ett starkt tips, som jag tror du kommer att göra oavsett.

Några dagar innan tävlingen har du ju storhelgen PÅSK.
Passa på, ät så mycke du orkar av precis allt, unvikt (tyvärr) kanske dem mättande äggen, glupska i dig allt godis som finns på bordet direkt efter maten (haha) ta gärna någon form av alkohol, det gör att mättnads känslan blir mindre ;)

Kläm även i dig några XL menyer på donken/burger king/ max & dyl.

Sen så tror jag kanske att kvällen innan tar du en drickar/supar kväll, inte så du får väldens bakfylla så du inte klarar av att äta sen men...

al3xander
2010-03-20, 21:45
Det är fina tips, och det kommer bli riktigt najs. Det är tur man gillar mat för det kommer bli en hel del framöver :D :D Men det finns också en stor risk med detta, jag pratar om att spräcka magsäcken. Kan man känna lite i förväg innan den spricker och är det "enkelt" att äta så mycket eller krävs det en pistol mot huvudet för att kunna äta så mycket? Med tanke på att det ligger lite pengar med i detta evenemang så kanske man pushar sig till det allra yttersta, några tips för att inte gå detta grymma öde tillmötes?!?!

skaparn
2010-03-20, 22:53
Det är fina tips, och det kommer bli riktigt najs. Det är tur man gillar mat för det kommer bli en hel del framöver :D :D Men det finns också en stor risk med detta, jag pratar om att spräcka magsäcken. Kan man känna lite i förväg innan den spricker och är det "enkelt" att äta så mycket eller krävs det en pistol mot huvudet för att kunna äta så mycket? Med tanke på att det ligger lite pengar med i detta evenemang så kanske man pushar sig till det allra yttersta, några tips för att inte gå detta grymma öde tillmötes?!?!

Du kommer inte att spräcka magsäcken.

Tolkia
2010-03-20, 22:57
Men det finns också en stor risk med detta, jag pratar om att spräcka magsäcken. Kan man känna lite i förväg innan den spricker och är det "enkelt" att äta så mycket eller krävs det en pistol mot huvudet för att kunna äta så mycket?
Du spyr långt innan det händer.

Krampus
2010-03-20, 23:03
:hbang:THUNDER!!!!:hbang:

stavgren
2010-03-20, 23:08
Du kanske kan lära dig något från Kobayashi :)
Här äter han nästan 10kg mat vid ett tillfälle ^^

e8zJg0mwt1k

way
2010-03-20, 23:16
Du kanske kan lära dig något från Kobayashi :)
Här äter han nästan 10kg mat vid ett tillfälle ^^

e8zJg0mwt1k

The king of bulk! :hbang:

capron
2010-03-20, 23:35
Hehe fyfan Kobayashi grymt även lyckats med 53 hotdog på 12 minuter.

al3xander
2010-03-21, 13:08
Jävlar vilken kille!!! Att han håller sig i sånn bra form me, DAMN!! Det va riktigt bra tips i filmen med, tror jag kan ha mycket nytta av att börja med kolhydrater och ta protein och fett sedan.

Men den killen dricker ju inget under hela måltiden, för vi kommer att ha dricka som också kommer att ingå som mat, alltså att jag måste äta maten och dricka också. När bör jag ta drickan? Kan jag dricka lite under hela eller bör jag ta den som allra sist?

prOtotype
2010-03-22, 08:55
Han äter ju den där isgrejen. Det är ju just för att han inte ska kunna skölja ner maten.

Om det är kolsyrad dryck så se till att låta den bli så avslagen som möjligt innan du dricker.
Jag skulle själv använda mycket utav drycken så sent som möjligt och då skölja ner mat när det redan går tungt som fan.

clinteastwood
2010-06-01, 21:39
vem vann?

Danne2k
2010-06-01, 23:43
Ja, bump time!