handdator

Visa fullständig version : Klämma in underarmar i något av passen? samt upplägg


Hedztrem
2010-03-17, 19:12
Har ofta läst att man inte behöver träna underarmar för det används i stort sett i vilken övning du än gör... men nu är det så att jag är väldigt missnöjd med storleken på underarmarna samt att jag inte har allt för bra greppstyrka.

Mitt upplägg är just nu:
Måndag: Bröst/triceps
Tisdag: Rygg/mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar/biceps
Fredag: Ben
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Det jag vill veta av er är om detta är ett bra eller dåligt upplägg? Har läst och försökt anpassa så det ska bli bra så muskelgrupperna får vila sina 48h men känns hopplöst för man aktiverar dom typ jämnt ändå och så blir jag bara mer snurrig av all info och "expert" råd som finns.

Tycker ni att jag ska skita i underarmarna eller är det bara att köra på?
Sett till resten av min överkropp behöver det förbättras!
Tror jag lägger in ett pass på lördagen med 2-3övningar x3set isåf, blir bra?

vicarious
2010-03-17, 19:24
Om du vill klämma in dom som ditt schema ser ut nu skulle jag köra underarmarna efter biceps. På ryggpasset är ett alternativ men om du kör dom där så finns risk att dom inte hinner återhämta sig innan det är dags för axlar och biceps, så tänker jag.

Schemat ser bra ut för övrigt.

Ungrim
2010-03-17, 19:26
Jag skulle slänga in dem på biceps passet

Pjotor
2010-03-17, 20:31
Om greppstyrkan begränsar dig i andra övningar så tycker jag att du ska träna grepp. Bicepspasset eller benpasset är lämpliga ställen.

Ungrim
2010-03-17, 21:36
Om greppstyrkan begränsar dig i andra övningar så tycker jag att du ska träna grepp. Bicepspasset eller benpasset är lämpliga ställen.

Underarmar + grepp = win!

Word
2010-03-17, 21:47
Jag tränar alltid underarmar i kombination med biceps. Går snabbt och ger mycket bra resultat. Enligt mig är underarmar bland det snyggaste att ha vältränat.