handdator

Visa fullständig version : Bulk dryck


Marmelad
2010-03-17, 16:21
har kollar runt här och på google utan resultat.

Skulle vilja hitta en dryck/soppa som har mycket kcal och smakar Gott.
Bryr mig inte alls om protein osv då jag får tillräckligt via kosten.

Ska gärna vara runt 100kcal per dl och nej snälla inga kommentarer att det bara är att äta osv.

En dryck/soppa som är god och har mycket kcal helt enkelt.

Tacksam för svar

King Grub
2010-03-17, 16:25
Fet mjölk med mycket O'Boypulver.

GI-Joe
2010-03-17, 16:27
har kollar runt här och på google utan resultat.

Skulle vilja hitta en dryck/soppa som har mycket kcal och smakar Gott.
Bryr mig inte alls om protein osv då jag får tillräckligt via kosten.

Ska gärna vara runt 100kcal per dl och nej snälla inga kommentarer att det bara är att äta osv.

En dryck/soppa som är god och har mycket kcal helt enkelt.

Tacksam för svar

Kanske mjölk, nyponsoppa, gainer? göra nån "milkshake" med glass, mjölk och nå frukter kanske

siimon89
2010-03-17, 16:30
Mjölk
Jordnötssmör
Keso
Lite Rapsolja
Proteinpulver med chokladsmak eller Oboypulver

Mixxa och drick!

Onigiri
2010-03-18, 07:18
Messmör!

Anton Fräs
2010-03-18, 08:00
Glass och valfri "kryddning"

Dra i exempelvis oboy, kakao, bär, proteinpulver, havregryn, grädde, fullfet mjölk.

Only your mind sets the limit :)

Maod
2010-03-18, 09:51
Glass och valfri "kryddning"

Dra i exempelvis oboy, kakao, bär, proteinpulver, havregryn, grädde, fullfet mjölk.

Only your mind sets the limit :)

Glass, oboy, proteinpulver, grädde och mjölk låter som ett vinnande recept i mina öron *drool*

Alt. Välling?

Curls
2010-03-18, 10:03
min frukost under bulken:
ca. 2-3dl havregryn, 3-4ägg, 3-4dl 3% mjölk & en massa oboy!! (hade välling i denna dryck from time to time)

va förbannat dålig i magen under hela bulken men gick upp 20kg på mindre än ett år. hihi *rolleyes*

edit; är jävligt bra i magen nu

siimon89
2010-03-18, 11:42
Glass, oboy, proteinpulver, grädde och mjölk låter som ett vinnande recept i mina öron *drool*

Alt. Välling?

För mycket tomma kcal med tanke på allt socker från glassen och oboyen.

Piledahl
2010-03-18, 11:57
Pucko!

WHITEFOLKS
2010-03-18, 13:31
Som King Grub sa, fet mjölk med oboy. Kan ju även tillsätta lite grädde om man vill vara extrem.

4dl 3%mjölk, 1dl grädde och 100g oboypulver borde bli strax under 1000kcal.

Sheogorath
2010-03-18, 13:39
Som King Grub sa, fet mjölk med oboy. Kan ju även tillsätta lite grädde om man vill vara extrem.

4dl 3%mjölk, 1dl grädde och 100g oboypulver borde bli strax under 1000kcal.

Jesus Christ on ice skates! Detta måste provas! :D

WHITEFOLKS
2010-03-18, 13:41
Jag vet inte om det kan rekommenderas. :D

100g kan nog få svårt att blanda sig och det lär ju vara sött som få saker.

Men någon måste ju offra sig för vetenskapen hehe.

ProteinKreatin
2010-03-18, 13:42
Super Gainer från WNT är ju helvetiskt grym i det syftet (650kcal, 390kcal/100g), innehåller ju dessutom kreatin :P

WHITEFOLKS
2010-03-18, 14:27
390kcal/100g är ju inte direkt något speciellt.

Mer eller mindre standardsiffror för en gainer.

Lepras
2010-03-18, 16:18
mixa havregryn är ett tips,,brukar dricka 200g havre,50g vassle,500g mjölk+vatten till frukost=1100-1200kcal ;)

Eriic
2010-03-18, 17:32
Grädde och oboy :)

siimon89
2010-03-18, 17:37
Grädde och oboy :)

Kan ju åtminstone vara bra att ha med lite proteiner :thumbup:

Trashcan
2010-03-18, 19:39
100 kcal per dl låter som ärtsoppa med fläsk! Det är knappast lika onyttigt som en gainer eller annan godisdrink heller. Rätt bra fördelning mellan protein, kolhydrater och fett. Typ 12 kr för en 1kg-korv på willys, bästa maten som finns efter träning.

antxex
2010-03-18, 21:03
3dl röd (fullfet) mjölk, 1 dl gainer, ½dl vispgrädde och ½ dl rapsolja. Cirka 900kcal och ganska bra smak ;)

Marmelad
2010-03-18, 22:01
tack för alla svaren!
Har lite svårt för att gå upp i vikt så det blir att dricka 3% mjölk och oboy till frukost osv. Det borde räcka.

För den som inte tror att man kan gå upp i vikt pröva denna!
Drack denna varje kväll i en vecka.
5 dl visigrädde + 2.5 dl oboy = 2742 kcal!!!
Jag gick upp 1.5 kg första veckan !
Dock slutade jag när ja spydde upp allt på min tangentbord :smash:

Pelle2
2010-03-18, 22:19
Haha grädde och oboy låter ju sjukt gott! *popcorn**cupid*

JoeyP
2010-03-18, 22:22
SKIT GOTT

0.5dl röd mjölk
200-300g kvarg
200gram vanilj glass
1banan
1skopa proteinpulver helst jordgubb eller banan!

Strimmla med mixer!

Fett med protein, kolhydrater och fett!

ZEZUS
2010-03-18, 22:52
bara att köpa en mjölkchoklad så har du ju massa kalorier där.

Richthofen
2010-03-19, 00:40
mixa havregryn är ett tips,,brukar dricka 200g havre,50g vassle,500g mjölk+vatten till frukost=1100-1200kcal ;)

det lät som en riktigt höjdare faktiskt men tror du det funkar utan mixer?

Narthos
2010-03-19, 08:31
5 dl Glass.
1 Paket ballerina kladdkaka.
Mjölk.

>2000kcal.
Innehåller ren lycka och kärlek istället för protein.

z_bumbi
2010-03-19, 08:39
För mycket tomma kcal med tanke på allt socker från glassen och oboyen.

Det är förhoppningsvis ingen som tänker dricka det som huvudsaklig föda och utöver en vettig kost så har det ingen betydelse.

mixa havregryn är ett tips,,brukar dricka 200g havre,50g vassle,500g mjölk+vatten till frukost=1100-1200kcal ;)

En del får problem med mängden havregryn men då är det bara att ersätta det med lite olja.
Smakförbättrare kan vara frukt, oboy och/eller glass.
En personlig favorit när jag tränade som mest (även om jag hade juice istället för mjölk pga laktosintolerans).

siimon89
2010-03-19, 09:03
Det är förhoppningsvis ingen som tänker dricka det som huvudsaklig föda och utöver en vettig kost så har det ingen betydelse.

Neh kanske inte, men finns ju andra saker med mycket kcal men som ändå har lite näring i sig :) Mest så jag tänkte..

z_bumbi
2010-03-19, 09:09
Neh kanske inte, men finns ju andra saker med mycket kcal men som ändå har lite näring i sig :) Mest så jag tänkte..

Du menar som glass och mjölk?

siimon89
2010-03-19, 09:15
Du menar som glass och mjölk?

Nej och ja, mjölk har ju betydligt mer näring i sig än rent socker iallafall. Det är väl personligt, men jag hade lagt i något med många kcal men som också har med sig lite näring som ett plus i kanten, skadar ju aldrig. :thumbup:

Nitrometan
2010-03-19, 11:19
Nej och ja, mjölk har ju betydligt mer näring i sig än rent socker iallafall. Det är väl personligt, men jag hade lagt i något med många kcal men som också har med sig lite näring som ett plus i kanten, skadar ju aldrig. :thumbup:

Om du redan äter en fullvärdig kost (med alla näringsämnen, vitaminer och antioxidanter som du behöver) och vill komplettera med mer kalorier, vad spelar det då för roll?

Eddie Vedder
2010-03-19, 11:57
vad spelar det då för roll?

Tandhälsa kanske? Att redan överäta är i sig ohälsosamt och att då trycka i sig massa socker kanske kan kännas extra ohälsosamt?

Jag lägger ingen egen värdering i det men visst kan man ha synpunkter. Tanken att "jag bulkar så vad spelar det för roll?" tycker jag i alla fall är fel även om det givietvis inte behöver handla om varenda måltid.

siimon89
2010-03-19, 12:24
Tandhälsa kanske? Att redan överäta är i sig ohälsosamt och att då trycka i sig massa socker kanske kan kännas extra ohälsosamt?

Jag lägger ingen egen värdering i det men visst kan man ha synpunkter. Tanken att "jag bulkar så vad spelar det för roll?" tycker jag i alla fall är fel även om det givietvis inte behöver handla om varenda måltid.

Kanske inte tänkte så mycket på tandhälsan även om det är ett plus att skona den :)

Håller med om det du skriver dock. Bara trycka i sig skit bara för att hamna på ett högt kcalintag under en bulk tycker jag är dumt. Det är skillnad på att unna sig lite och att äta bara för att "jag bulkar ju".

z_bumbi
2010-03-19, 13:01
Kanske inte tänkte så mycket på tandhälsan även om det är ett plus att skona den :)

Håller med om det du skriver dock. Bara trycka i sig skit bara för att hamna på ett högt kcalintag under en bulk tycker jag är dumt. Det är skillnad på att unna sig lite och att äta bara för att "jag bulkar ju".

Jag tror du behöver tänka ett steg längre och fundera på skillnaden på att "trycka i sig skit" och att täcka sitt kaloribehov t ex exakt vad menar du är skit i det här sammanhanget?

mtlca
2010-03-19, 13:11
GNC Weight Gainer 2200 innehåller 2200 kcal per portion.

siimon89
2010-03-19, 13:23
Jag tror du behöver tänka ett steg längre och fundera på skillnaden på att "trycka i sig skit" och att täcka sitt kaloribehov t ex exakt vad menar du är skit i det här sammanhanget?

Absolut. Som jag sa tidigare, personligen lägger jag hellre extra kcal på något som kan fylla mer funktion i kroppen än t.ex. socker. Nyttiga fetter eller proteiner t.ex. :) Smaksak antar jag.

Om man vet att man täckt sitt näringsbehov för dagen, fine. Socker kan ju också öka på insulet onödigt högt också vilket inte nödvändigtvis är hälsosamt. Var och en gör som den vill.

WHITEFOLKS
2010-03-19, 13:36
GNC Weight Gainer 2200 innehåller 2200 kcal per portion.

Är du seriös?

Du tittar på "portionsstorlek"?

mtlca
2010-03-19, 13:44
"Pro Performance Weight Gainer 2200 Gold ger dig de extra kalorier som du behöver för att lägga på de extra kilona.
Vid blandning med mellanmjölk, ger en hel portion dig hela 2200 kalorier och innehåller enorma 74 gram protein från den exklusiva Pro Performance proteinblandningen, 440 gram snabba & långsamma kolhydrater, samt ett fullt spektrum av vitaminer, mineraler och aminosyror." saxat från Kostexperten.

Dock anser dom att en portion = 3 skopor. Är väl ingen skillnad från en vanlig gainer i slutändan.

WHITEFOLKS
2010-03-19, 13:45
Ja men portionsstorlek är ju helt ointressant.

Hur många kcal blir det av en "vanlig" gainer om du tar lika många gram?

Ninjagainer 3500, ta ett kilo åt gången och få 3500 AWESOME calories.

z_bumbi
2010-03-19, 13:48
"Pro Performance Weight Gainer 2200 Gold ger dig de extra kalorier som du behöver för att lägga på de extra kilona.
Vid blandning med mellanmjölk, ger en hel portion dig hela 2200 kalorier och innehåller enorma 74 gram protein från den exklusiva Pro Performance proteinblandningen, 440 gram snabba & långsamma kolhydrater, samt ett fullt spektrum av vitaminer, mineraler och aminosyror." saxat från Kostexperten.

Du tar bara mer av den än av andra gainers, själva innehållet är inget speciellt utom att jag inte tycker det är någon fördel att ha vitaminer och mineraler i en gainer då det är så lätt att få i sig genom att äta annan mat.

way
2010-03-19, 15:24
Hur är det med sockret när man drar i sig 100g o'boy pulver? Känns ju inte som något särskilt bra alternativ i längden. :confused:

cyclist_90
2010-03-19, 15:28
nää oboy hade jag aldrig dratt i mig!!! satsa hellre på slow carbs, finns som pulver och har ett långsamt upptag istället för att ge kroppen en insulinschock som 100 gram oboy definitivt gör.... men malto/dextro är ju inte bättre än oboy om man ser ur ett insulinpåslag antar jag?

z_bumbi
2010-03-19, 15:43
Hur är det med sockret när man drar i sig 100g o'boy pulver? Känns ju inte som något särskilt bra alternativ i längden. :confused:

Det beror på i vilket sammanhang.
*Direkt efter träningen är det ganska så bra och fyller på både muskel- och leverglykogen ungefär lika bra som motsvarande mängd maltodextrin.
*Tränar man inte och redan äter för en stadig viktuppgång är det direkt dåligt men då främst för de 370 kcal som det tillför, precis som om man stoppar i sig något annat som innehåller just den mängden kalorier. Ev kan man få en ökad inlagring av fett i levern.
*Ersätter man något näringsrikt med oboy och därför inte får i sig den näring man behöver så är det självklart inte bra men i exemplen i tråden så blandade man bl a med mjölk så helt näringslöst blev det inte och det var förhoppningsvis utöver den vanliga kosten.
*Har man svårt att få i sig tillräckligt energi i samband med träning och dricker en halvliter fet mjölk med oboy i så kommer det troligen att behandlas som de flesta andra matvaror man äter under liknande förhållanden.

Sen är iofs 100 g oboy ganska så mycket för att blanda i mjölk eller ha som smaksättare.

nää oboy hade jag aldrig dratt i mig!!! satsa hellre på slow carbs, finns som pulver och har ett långsamt upptag istället för att ge kroppen en insulinschock som 100 gram oboy definitivt gör.... men malto/dextro är ju inte bättre än oboy om man ser ur ett insulinpåslag antar jag?

Socker har ett ganska så långsamt upptag och maltodextrin och druvsocker ger en högre topp av insulin.

cyclist_90
2010-03-19, 15:45
jasså det är så, alltid lär man sig något nytt :) men stora insulinpåslag eftersträvar man väl egentligen endast efter träning?

Sniggel
2010-03-20, 09:47
Det är väldigt sällan det är någon fördel att sträva efter stora insulinpåslag.
Vill man fylla på glykogen mellan träningspass kan man klara sig helt på enbart långsamma kolhydratskällor hela veckan. Förutsatt att man inte tränar samma muskelgrupp väldigt väldigt ofta.
Högt insulinpåslag har heller inga fördelar för muskelbygget (nämner det eftersom det ofta påstås av kosttillskottstillverkare) så det finns ingen vits med att hålla på och välja "rätt GI" på måltider beroende på tid på dygnet eller liknande.

Lepras
2010-03-20, 11:24
En annan havreshake som ja brukar ha med i på jobb/tar oftast 2 per dag innehåller:

Lepras Gainer 180:

100g havregryn-som mixas torrt till "mjöl"/pulver
30g vassle
20g kasein
30g malto/kolhydratspulver

660 kcal
54 protein
97 kolhydrater
9,5 fett

Sgart
2010-06-10, 10:15
Detta fick bli dagens bulkdryck:
1paket Coop gräddglass med krossad choklad (500g)
1 kesella naturell (250g)
1dl whey 100 vanilj
4 tsk kakao
en skvätt mjölk.

Har
inte hunnit kolla näringsvärde än men det blir nog en herrans massa kalorier.

Den färdiga shahen blir lite mer än vad som ryms i en standard shaker. Jag drack allt.