handdator

Visa fullständig version : Hjälp till immunförsvaret?


Candydarling
2010-03-17, 09:12
Tjenamåss!

Har under de senaste månaderna känt att jag aldrig känner mig riktigt 100% frisk. Jag tränar stenhård styrketräning fem dagar i veckan och har inte tränat riktigt såhär hårt med siktet på fitnessframtid innan. Har dock alltid tränat ganska mycket, då blandad kondition och styrka kanske 3 ggr i veckan.

Nåja, för att komma till saken; jag känner mig aldrig riktigt kry längre. Är det inte lite hosta ibland så är det ständigt snorig näsa eller att jag i alla fall blir förkyld och seg varannan vecka.har hört att hård träning gör att kroppen fokuserar läka kroppen efter hård träning och lägger därför immunförsvaret lite åt sidan och att man då lättare blir mottaglig för förkyldningar osv osv osv. Finns det någonting man kan göra åt detta? Något bra preparat?

Jag sover minst 7 timmar varje natt utan problem, äter varierat och i rätt mängd.

leerfish
2010-03-17, 18:24
ALA är en bra antioxodant och försvarar kroppens celler mot fria radikaler, tränar du hårt så är man extra känlig för infektioner och förkylningar. Jag tar alltid ala och det är nästan bara jag som blir kvar på jobbet när en förkylning bryter ut och alla är hemma :)

prOtotype
2010-03-18, 09:05
Om du har kört hårt och oavbrutet i flera månader så ta en vilovecka och låt kroppen återhämta sig ordentligt. Kan vara så att det ger dina resultat en skjuts också