handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid tar det att deffa?


ZEZUS
2010-03-17, 00:00
Tja tränat i några månader nu å märkt stora prestations ökningar. dock har jag en liten mage är väldigt smal för övrigt men har en mage som döljer magmusklerna. hur många veckor kan det ta att träna bort magen?. skit svårt att förklara med så lite information ni har. dock inga bilder heller. men ifall jag står upp så ser man dom 2 översta magmusklerna.?

capron
2010-03-17, 00:02
Det går fort 3 kilo i veckan försvinner vid total fasta :-)

chrilledude
2010-03-17, 00:31
Ligg på 500 kalorier i underskott.

F.ö. helt omöjligt att veta..

Ungrim
2010-03-17, 07:09
för en bra deff rekomenderas som sagt ovan -500 kalorier per dag, det ger en viktminskning på ~0,5kg i veckan, Sen hur många kilo du behöver tappa kan inte vi svara på.

chrilledude
2010-03-17, 08:06
Din fråga är i princip såhär; "Hur långt är ett snöre?"

Ungrim
2010-03-17, 08:42
Posta gärna en bild och längd/vikt så kan vi säkert göra en någorlunda uppskattning åt dig

Kravmaga
2010-03-17, 09:52
Eftersom du säger att du är smal kan man också undra om du har tillräckligt med muskelmassa? Har man väldigt lite magmuskler kommer man också behöva mindre BF för att de ska synas, dvs mer magmuskler kan göra att man upplever magen som tightare och mer definierad även vid ett högre BF än som annars skulle behövas. Dessutom spelar genetiska faktorer in, alla får inte ett "grymt sexpack".

Numse
2010-03-17, 09:57
Inte helt omöjligt att gissa. Det försvinner drygt en cm runt magen per kilo kroppsvikt, rent generellt. Att veta exakt är en annan femma :) det är olika från person till person.

Du verkar inte va speciellt tjock.. och jag håller med Kravmaga. Har du någon bild?

Kravmaga
2010-03-17, 10:04
Inte helt omöjligt att gissa. Det försvinner drygt en cm runt magen per kilo kroppsvikt, rent generellt.

Jag tror det varierar väldigt mycket (beroende på vart fettet är fördelat över kroppen, genetiska faktorer, BF, kön, osv osv). Visst, det finns en tråd där en del tyckte att det stämde in på dem, men det var nog ett ganska skevt urval :).

Numse
2010-03-17, 10:06
Ja det är nog relativt random. Men jag har sett flera som fått samma resultat. Så om man nödvändigtvis ska gissa så är det nog bra att välja 1cm/kilo :)