handdator

Visa fullständig version : Våren


CalleP
2010-03-16, 23:45
Tjenare är det någon mer en jag som har märkt av vårsolens negativa effekter?
Alltså att man får svårare att somna, trötthet och så vidare?

eternallord
2010-03-16, 23:49
Jag mår generellt dåligt av vårsolen, men det är mest psykiskt. Associerar soligt "högsommar"-väder med obeskrivligt mycket att göra på jobb (restaurang vid kusten), vilket har varit definierande för de 6 senaste somrarna jag har haft. Så fort vårsolen tittar fram kommer tankarna krypandes att det snart är dags igen. Do not want... :D

Rickard
2010-03-16, 23:51
Vårsolens negativa effekter? Nix inget sådant.
Jag upplever precis tvärtemot, piggare och gladare, kan se positivt på livet igen, snön försvinner, mer kontrollerbar aptit.

Alfred Nobel
2010-03-16, 23:51
Tvärt om. Jag vaknar tidigare, mår bättre, är gladare och slipper frysa.

CalleP
2010-03-16, 23:53
Okej, kan förstå att det blir en hel del mer att göra på jobbet!

Men du känner inte av någon trötthet?



Såg att flera hade lagt inlägg: Väldigt intressant detta för det är under våren som jag har svårast för att sova, tröttare även om jag inte har vänt på dygnet.

Rickard
2010-03-16, 23:53
Tvärt om. Jag vaknar tidigare, mår bättre, är gladare och slipper frysa.

http://i260.photobucket.com/albums/ii6/CountryCricket74/HIGHFIVE.gif Internetfive!

Alfred Nobel
2010-03-16, 23:55
Dessutom känns det mer acceptabelt (i någon mening) att äta glass när solens strålar värmer och snön nästan är borta (sthlms innerstad).

eternallord
2010-03-16, 23:56
Okej, kan förstå att det blir en hel del mer att göra på jobbet!

Men du känner inte av någon trötthet?

Såg att flera hade lagt inlägg: Väldigt intressant detta för det är under våren som jag har svårast för att sova, tröttare även om jag inte har vänt på dygnet.

Nej det kan jag inte påstå. Fast så sover jag i en källare också, så för mig är det alltid mörkt och svalt oavsett årstid.

CalleP
2010-03-16, 23:59
För mig blir det svårare att sova och ifall man får mindre sömn överlag så man man ju sämre och bli slöare i huvudet. Har inte lagt märkte till det så mycket dom andra åren men just nu när solen kom upp så har jag legat flera timmar för att försöka sova haha.

Psykiskt så mår jag bra av solen alltså jag tänker att det snart är sommar och man kan gå ut och spela basket igen, bada osv. Men rent fysiskt blir det en liten omställning där i mars-april.


Niklas : Oj oj oj nu vill jag ha glass!!!

Alfred Nobel
2010-03-17, 00:03
Niklas : Oj oj oj nu vill jag ha glass!!!

Passa på innan snökaoset drar in över landet :cool:

CalleP
2010-03-17, 00:05
Passa på innan snökaoset drar in över landet :cool:

haha statoil stängdes för 4 minuter sen. Föresten en liten rolig offtopic här i sverige så skriver tidnignarna om snökaoset. I usa har man skrivit om snow apocalypse

Richthofen
2010-03-17, 00:17
det negativa är att det luktar sumpmark när kärlen släpper och att jag alltid lyckas halka på isen men det är ju underbart med sol och plusgrader!

stafh
2010-03-17, 00:29
det negativa är att det luktar sumpmark när kärlen släpper och att jag alltid lyckas halka på isen men det är ju underbart med sol och plusgrader!

Låter farligt! :D

OnT: Jag är jääääävligt trött på vinter nu så ju mer vår och värme desto bättre. Hade gärna fått vara 25+ nu.

CalleP
2010-03-17, 00:33
Helt seriööööööööööööst tänk er shorts. SHORTS!

Jenan
2010-03-17, 13:40
Tjenare är det någon mer en jag som har märkt av vårsolens negativa effekter?
Alltså att man får svårare att somna, trötthet och så vidare?

Vet inte om det är just solen det beror på, men jag mår alltid för jävligt den här tiden på året. Känns dumt när alla andra blir glada av att våren är på väg, och själv ser man ingen mening med livet och skulle bara vilja dra täcket över huvudet och gömma sig. Det är inte ovanligt med folk som blir deprimerade just den här tiden.

hahavaffan
2010-03-17, 13:42
Tvärt om. Jag vaknar tidigare, mår bättre, är gladare och slipper frysa.Plus en miljard på den. Negativa effekter? WTF? Kanske om man är vampyr.

Nitrometan
2010-03-17, 13:46
Snödropparna är uppe.

Våren är KUNG!

Yay, våren!

CalleP
2010-03-17, 13:50
Det som är skönast är att man slipper ha på sig 10kg kläder när man ska ut och löpa haha.

TheycallmeP
2010-03-17, 14:01
Känner mig Riktigt glad nu på dagarna när solen är framme, inget negativt alls! =)

Men känner att jag blir tröttare på kvällarna, men de kan ju vara något annat också..

tommie-92
2010-03-17, 14:44
Inga negativa effekter, förutom sjungande fåglar tidigt på mornarna, men det gör inget, jag är ändå morgonpigg!
Det är skönt att slippa frysa, man slipper vinterjackan!

davvvan
2010-03-17, 15:17
För oss som bor lite längre upp i landet är solen ett välkommet tillskott såhär på vårkanten... Sen går den ju knappt ner under hela sommaren också :D Gäller passa på.

Jagärsvag
2010-03-17, 15:18
Är det bara i göteborg en doft av bajs sprider sig överallt?
Det luktar verkligen avskyvärt överallt.

Osten80
2010-03-17, 15:45
Obehag av våren har jag inte, men snart är det sommar, och då börjar helvetet med värme, orkeslöshet, sömnlösa nätter osv.

CalleP
2010-03-17, 18:55
Obehag av våren har jag inte, men snart är det sommar, och då börjar helvetet med värme, orkeslöshet, sömnlösa nätter osv.

Var du seriös med det inlägget? Inget illa menat

Rockhard
2010-03-17, 18:58
Föredrar när det är kallt och mörkt. Våren är jobbig. Sommaren nice för då har man vant sig. Hösten är bäst när det blir mörkare och mörkare. Vintern skulle varit bäst om det inte vore för snö, is och halka.

Osten80
2010-03-17, 19:02
Var du seriös med det inlägget? Inget illa menat

Jäpp.

sur puppa
2010-03-17, 21:48
Obehag av våren har jag inte, men snart är det sommar, och då börjar helvetet med värme, orkeslöshet, sömnlösa nätter osv.

Jag håller med. Sommaren är pest! Det optimala vore om man kunde dra till Svalbard över sommarn.

Allt över 18 plusgrader gör att min hjärna fullkomligt stänger av. Därför jag varken vill läsa kurser eller jobba under sommarn. Jag blir som en zombie.

Ska försöka, delvis pga värmen, att dra upp bland fjällen o vandra större delen av sommarn.

Värme sucks.

CalleP
2010-03-18, 02:21
nemen seriöst nu börjar det bli jävligt löjligt. Går och lägger mig i tid som jag alltid brukar göra 1 timme innan jag ska somna och ligger vaken 4 timmar..... WOHOOOOOO

Anton Fräs
2010-03-18, 07:43
Jag verkar tyvärr ha svårigheter med sömn både vid höst och vår O_O

Aldrig varit så innan men detta "året" har det varit ett ganska klart samband.
Trist är det ivarjefall.

Fearstrike
2010-03-18, 08:16
Underbart. Denna våren är sjukt välkommen. Har varit den mest inaktiva vintern för mig på evigheter. Lyckats hålla formen någorlunda okej dock, vilket e sjukt skönt nu.

Nu e de träningsdags! :)

Nitrometan
2010-03-18, 09:19
Är det bara i göteborg en doft av bajs sprider sig överallt?
Det luktar verkligen avskyvärt överallt.

Titta i denna tråd så får du ett tips om vad som har hänt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=60037

Nitrometan
2010-03-20, 15:25
Vårdagjämning!

Nu blir dagarna längre än nätterna!


Wow. Hej ljuset!

Andy.da.wohoo
2010-03-20, 15:28
Vårdagjämning!

Nu blir dagarna längre än nätterna!


Wow. Hej ljuset!

Är det idag? *gah!* Jag hatar vårdagjämning :( Tacka vet jag höstdagjämning.

"eh, vad är klockan? 11? bäst att gå upp.. eller, vänta, höstdagjämning! jag sover en timme längre! :hbang:"

Nitrometan
2010-03-20, 15:36
Andy: Det är inte sommartiden jag pratar om. Utan längden på dag och natt.

Andy.da.wohoo
2010-03-20, 15:41
Andy: Det är inte sommartiden jag pratar om. Utan längden på dag och natt.

Jaha, men då var det inget :D

Kim Jong Il
2010-03-20, 15:43
Solen älskar jag. Tycker bara att det är jobbigt med all denna värme. Minusgrader året runt, tack!

Lindflower
2010-03-26, 11:19
VA? Har aldrig tidigare hört talas om nåt i stil med vårsolens negativa effekter. Solen borde ju väcka dom glädjeframkallande hormonerna hos oss alla; serotonin, melatonin, oxytocin... som får oss på gott humör.

Mantus
2010-03-26, 11:55
För första gången på mycket länge (läs:oktober) så vaknar jag och är fylld av energi tidigt på morgonen. På vintern släpar jag mig mest upp sent på dagen utan lust att göra någonting alls och lyssnar på deppmusik. På våren/sommaren vänder mitt humör tvärt och jag blir allmänt glad och galen med lust för allt vad livet ger.
Tack sol! Du är alltid välkommen att sprida dina strålar genom mitt lägenhetsfönster!

CalleP
2010-03-26, 13:05
Nu när det har gått några dagar så har jag kunnat sova normalt igen vilket är sjukt skönt. SNART SÅ ÄR DET BASKET SÄSONG :D:D:D!

Prisman
2010-03-26, 13:34
VÅR!!??!? Det har jag inte märkt av. Här snöar det och det ska det göra hela helgen. 4-5 dm nysnö ska komma. Fyfan *grr**cry*

Nitrometan
2010-03-26, 13:36
VÅR!!??!? Det har jag inte märkt av. Här snöar det och det ska det göra hela helgen. 4-5 dm nysnö ska komma. Fyfan *grr**cry*

Snön är borta härnere och igårkväll såg jag att fladdermössen har vaknat ur vinterdvalan.

Idag är det soligt och över 10 grader.

VÅREN!