handdator

Visa fullständig version : Kort biceps - Bara att gilla läget?


Blad
2010-03-16, 22:42
Tjena!
Är ny på detta forumet(registrerade mig nu precis faktiskt;)) och det ser ut som det finns många kunniga personer här att ta lärdom från:thumbup:

Jag har i alla fall en fråga eller ett problem kanske man ska säga. Mina biceps är väldigt korta!
Såg i en annan tråd(http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91589&highlight=korta) att det var genetiskt och att det var bara och gilla läget, men snackade med en kompis farsa som har varit bodybuildare(på amatörnivå, men ändå!) och han förklara att det kan bero på att bicepsen inte tränas i sin absolut fulla längd.

Hittade två bra bilder på vad jag menar med korta,
Låååån biceps
http://stylemens.typepad.com/photos/uncategorized/2007/09/27/arnold_1_2.jpg

Kort biceps
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/971296/2/istockphoto_971296_built_body_double_biceps.jpg

Kan det stämma det som han sa, eller är det genetiskt?
Kan också tillägga att jag är 16år och har tränat gym i ca 2.5*flex*

Sjoba
2010-03-16, 22:45
Dåligt tränad brachialis kanske? :confused:
Låter ju rimligt om svaret är att det är för att armen inte tränas i sin fulla längd?

Timme
2010-03-16, 22:51
man kan inte ändra på bicepsfästet så länge man inte gör en operation.

Richthofen
2010-03-16, 22:51
lång och kort? bild 2 flexar ju så det är inte så konstigt

limenka
2010-03-16, 22:52
Kör du "halva repetitioner" aktiveras nog inte hela muskeln, men generna för hur själva muskeln ser ut spelar också roll såklart.

Blad
2010-03-16, 22:53
Vist låter det rimligt. Det var ett tag sedan han sa det och ända sedan då, 4-5 månader sedan, har jag gjort om tränings schemat för bicepsen och börjat med nya övningar där jag verkligen sträcker ut armen. Och allt helt utan resultat*gah!*

LoTiX
2010-03-16, 23:01
Vist låter det rimligt. Det var ett tag sedan han sa det och ända sedan då, 4-5 månader sedan, har jag gjort om tränings schemat för bicepsen och börjat med nya övningar där jag verkligen sträcker ut armen. Och allt helt utan resultat*gah!*

Har du kort biceps så har du kort biceps. Det ser bättre ut desto större över och underarm du får dock.

Arnoldisnumerouno
2010-03-16, 23:03
Som redan sagts, var muskeln börjar och slutar kan inte ändras på genom träning. Den sitter där den sitter.

AdamK
2010-03-16, 23:36
Hade varit nöjd om jag hade kortare biceps men med större peak

Kek
2010-03-16, 23:39
Att jämföra Arnolds biccar får ju alla att se ut som p12or typ :rolleyes:

Men tror som sagt det är så mycket du kan göra mer än att köttttaaa påå

Word
2010-03-16, 23:41
Men är du seriös? På den ena bilden visar du Arnold med utsträckt arm, och den andra någon som spänner biceps till det yttersta? Det var nog den sämsta jämförelsen jag sett.

Om du tränar upp din biceps i volym kommer den att bli större i de yttersta delarna också, och se längre ut. Ditt "problem" är snarare att du jämför dig med anabol ätande missfoster och förväntar dig att du ska se likadan ut.:smash:

Giljotinen
2010-03-17, 00:00
Har också kort biceps. De upplevs dock som längre nu än tidigare då både bicepsen och underarmarna har blivit större!
Tycker bara att det är coolt med korta fästen för biceps faktiskt.

Matsa
2010-03-17, 00:18
Gör dem större så kommer de att fylla ut mer och upplevas som längre. Det finns inte så mycket mer man kan göra, det är bara att bita i kudden och nöta på. ;)

Scratch89
2010-03-17, 00:44
Vi som både har långa och peak då? :cool:

Matsa
2010-03-17, 00:50
Vi som både har långa och peak då? :cool:

Ni kan med fördel bara stå där vid curlracket med en självbelåten uppsyn och le lite nedlåtande emot övriga.
;)

Doctor Snuggles
2010-03-17, 01:14
Kör du "halva repetitioner" aktiveras nog inte hela muskeln, men generna för hur själva muskeln ser ut spelar också roll såklart.

Kan man bara aktivera en del av en fjäder?

prOtotype
2010-03-17, 09:12
Gräset är alltid grönare på andra sidan. Jag har en lång biceps och långa armar - trots att jag ökat ordentligt i styrka och i massa så märks det knappt när jag sträcker ut armen/låter den hänga avslappnad. Jag kommer behöva bygga sanslös massa för att få en riktigt köttig arm - vilket jag vill ha.

dt06mj2
2010-03-17, 10:03
Gräset är alltid grönare på andra sidan. Jag har en lång biceps och långa armar - trots att jag ökat ordentligt i styrka och i massa så märks det knappt när jag sträcker ut armen/låter den hänga avslappnad. Jag kommer behöva bygga sanslös massa för att få en riktigt köttig arm - vilket jag vill ha.

Har lite samma problem. Däremot tycker jag inte det är så farligt, man får ju mycket fylligare armar och när man väl spänner biceps har den rätt mycket längd att kontraheras på = ser större ut flexad.

prOtotype
2010-03-17, 10:07
Har lite samma problem. Däremot tycker jag inte det är så farligt, man får ju mycket fylligare armar och när man väl spänner biceps har den rätt mycket längd att kontraheras på = ser större ut flexad.

Jo skillnaden mellan flexad och oflexad blir ju brutal.
Det är inte något jag klagar över, jag menade mer att det går alltid att hitta något som skulle kunna vara annorlunda gällande muskelfästen/placering/utseende - om man inte heter flex wheeler

Ungrim
2010-03-17, 10:09
Det är ju en jäkla fördel med lång arm när man väll fått dit massan :hbang: