handdator

Visa fullständig version : Magnesiumtabletter.


Pillert
2010-03-16, 16:32
Var inne på apoteket idag och såg att de har magnesiumtabletter a la 150mg för kring 80kr.
Jag ligger alltid på 70% av dagliga och vill se om jag får roidrage om jag kör på 100%.

Stod på förpackningen att de innehöll 4mg aspartam. Är detta mycket?

Mist
2010-03-16, 16:40
Var inne på apoteket idag och såg att de har magnesiumtabletter a la 150mg för kring 80kr.
Jag ligger alltid på 70% av dagliga och vill se om jag får roidrage om jag kör på 100%.

Stod på förpackningen att de innehöll 4mg aspartam. Är detta mycket?

Vad är roidrage? Vilken effekt har magnesium ur träningssynpunkt?

siimon89
2010-03-16, 16:50
Vilken effekt har magnesium ur träningssynpunkt?

Taget ur Kolo's webshop:
Magnesium behövs för nervsystemet, muskulaturen och skelettet samt för att ta hand om kolhydrater i kroppen. Magnesium är en nyckelsubstans i många enzymsystem.

Brist på magnesium kan ge en tendens till muskelkramper, muskelryckningar och darrningar. I allvarliga fall uppträder yrsel, koordinationsproblem, försämrat minne, depression och apati.

hertzman
2010-03-16, 17:02
Varför har man Aspartam i en tablett överhuvudtaget? Är det någon sorts sugtablett?

Pillert
2010-03-16, 17:03
Varför har man Aspartam i en tablett överhuvudtaget? Är det någon sorts sugtablett?

Är någon slags tuggtablett..

Är sugen på att se om jag får någon skillnad. Alla andra ämnen har jag fixat till.

hertzman
2010-03-16, 17:07
Är någon slags tuggtablett..

Är sugen på att se om jag får någon skillnad. Alla andra ämnen har jag fixat till.

Om du vill undvika aspartamet av någon anledning så finns det säkert massor av likande produkter som inte innehåller aspartam. Webshoppen på kolo har ju magnesium i 200mg kapslar.

Pillert
2010-03-17, 18:40
Tog precis 240mg magnesium och tyckte direkt att jag blev pigg och allt. Placebo får jag hoppas, för om jag har haft brist på magnesium i alla dessa år så är det inte bra.

Ingen som vet om 8mg aspartam är stora mängder?

Heatseeker
2010-03-18, 15:10
Tog precis 240mg magnesium och tyckte direkt att jag blev pigg och allt. Placebo får jag hoppas, för om jag har haft brist på magnesium i alla dessa år så är det inte bra.

Ingen som vet om 8mg aspartam är stora mängder?

WNT Magnesium är nog ett bättre alternativ exempelvis, 500 mg per kapsel, 100 kapslar för 89 kr.

Förresten, det stod inte aspartat på förpackningen?

Fairing
2010-03-19, 13:10
WNT Magnesium är nog ett bättre alternativ exempelvis, 500 mg per kapsel, 100 kapslar för 89 kr.

Förresten, det stod inte aspartat på förpackningen?

WNT har väl MagnesiumOxid i sin produkt. Kan inte Jämföras med lättupptagligt Magnesium Citrate som Kolozzeums produkt innehåller

Tolkia
2010-03-19, 14:30
Tog precis 240mg magnesium och tyckte direkt att jag blev pigg och allt. Placebo får jag hoppas, för om jag har haft brist på magnesium i alla dessa år så är det inte bra.

Ingen som vet om 8mg aspartam är stora mängder?
Garanterat placebo. En mineralbrist, i det fall man har en, botas inte med en engångsdos, hur stor den än är. Ett tips: Överdosera inte (första biverkningen är räserbajs).

Mist
2010-03-19, 14:38
Taget ur Kolo's webshop:

När jag tränar så får jag darrningar och yrsel, samt är yr nästan jämt. Kanske borde prova såna tabletter.