handdator

Visa fullständig version : Förvirrad nybörjare behöver hjälp med diet!


DonLarzone
2010-03-15, 19:30
Ok såhär ligger det till, jag är snart 18 år och väger 99kg och är 187cm lång och jag är inte nöjd med det hela eftersom ja det är för mycket "hull" på magen helt enkelt. Så nu har jag lyckats lägga vantarna på en diet som jag tycker verkar helt genomförbar och är otroligt sugen på att testa den! men grejen är den att den är gjord av en snubbe som väger 80kg, då undrar jag vad jag behöver ändra på så den passar för mig och om någon skulle kunna hjälpa mig med det för jag har verkligen ingen aning om hur man gör! tack i förhand=) nedanför är dieten=)

http://img709.imageshack.us/img709/1308/dsc00248i.jpg

nerja
2010-03-15, 19:56
Har du precis börjat träna?
Tycker att du ska börja med att vänja din kropp vid att träna först, en bra minnesregel att börja med är "gör av med fler kcal än du bränner".. Så om du vill räkna så föreslår jag att du börjar med att se ungefär hur mycket du gör av med, och försöka att inte äta mer än det

DonLarzone
2010-03-15, 20:02
nej nej jag har tränat länge eller ja länge och länge jag har tränat "seriöst" cirka ett år så på så sett är jag inte nybörjare jag är nybörjare inom diet mat och sådär om du förstår hur jag menar? grejen var att jag gillade just den dieten så jag tänkte om man bara kan lägga på några gram på varje maträtt och sådär?

nerja
2010-03-15, 20:32
Nu har jag iofs inte gått och kollat på dieten sådär jätte mycket, men om du vill köra riktigt hardcore så kör du som han, men försöker få i dig lite mer proteiner än vad han gör :D

DonLarzone
2010-03-15, 20:53
så du tror att trots min lite högre vikt dvs cirka 19 kg kan köra den dieten utan att det blir osunt? om jag trycker i mig lite mer proteiner vill säga?

nerja
2010-03-15, 20:55
Hur menar du med osunt? All viktnedgång medför muskelförlust, frågan är bara hur du gör och hur försiktig du är när du gör det (om det nu var det du syftade på)

DonLarzone
2010-03-15, 21:01
det jag menade med osunt var tror du det är skadligt att äta sådär alltså är det väldigt lite för mig?

nerja
2010-03-15, 21:03
Testa och se, alla är olika.. Om du känner att du inte klarar av det så borde du pröva öka lite kanske. Men jag tycker definitivt att du ska våga, ser ingen anledning till varför det skulle vara skadligt? Såvida jag inte missuppfattar vad du menar med skadligt eller osunt.

DonLarzone
2010-03-15, 21:04
du verkar ha uppfattat rätt=) jo men då kör jag igång nästa vecka! tack för hjälpen=)

nerja
2010-03-15, 21:07
Okej skönt, lycka till :)

DonLarzone
2010-03-15, 21:59
tack så mycket:D kommer troligtvis lägga upp en träningsdagbok så där kan du ju läsa och se om dieten funkar osv:D

Kravmaga
2010-03-15, 23:50
Eftersom du har mer övervikt kan du också ha ett större kaloriunderskott, ju mer din vikt sjunker så kommer även ditt energibehov minska. Vet inte i vilket syfte killen som gjort schemat ligger på 1800kcal, men jättelågt är det inte såvida du inte är väldigt aktiv. Testa att räkna ut ditt energibehov (läs deffguiden om du inte gjort det), ligger du alldeles för långt under de 1800kcal som dieten ger, öka lite.

DonLarzone
2010-03-16, 00:12
jag har läst lite mer nu och börjar få lite kläm på det hela nu tror jag^^ det egentliga syftet med denna tråd var väl att få lite tips och sånt inför min första diet=) så jag är självklart tacksam för tips och feedback=)