handdator

Visa fullständig version : Blod i avföringen av Proteintillskott?


Thompan
2010-03-15, 18:45
Käkat alldeles för stora mängder Proteintillskott efter mina pass. Till följd har jag fått blod i avföringen?! Haft det i 5 dagar nu och har självfallet slutat med protein för tillfället. Är det nåt som läker av sig självt eller måste man gå till vårdcentralen?

Trevligt, trevligt....


Började med tillskott bara för nån vecka sen..Och sen har blodet kommit fram. Googlat mig fram till att det kan vara en orsak.

3 matskedar i en glas med mjölk,,Way to much?
kör med denna:
http://pp.landslide.nu/photoplog/file.php?n=4408&w=o&a=b.jpg
Dock så har bästföre-datumet gått ut för mer än ett år sen. Men burken har aldrig öppnats förens nu... Ska vara lugnt ändå ?

Är bara 23 år och har aldrig haft några sjukdomar av nå slag...Om det är värt att tillägga...

tacksam för svar . .

Sjoba
2010-03-15, 18:50
Jag tror att du bör uppsöka en läkare, jag har aldrig i mitt liv hört något liknande :confused:

3 matskedar är ju absolut inte för mycket heller, jag tar 2dl på träningsdagar och kanske 1dl på offdagar.

sebastiann
2010-03-15, 18:51
Är det rött eller svart? För jag har lärt mig att om det är rött så är det oftast sprickor i öppningen och är det svart så är det fel längre in och därav allvarligare.

deas
2010-03-15, 18:52
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=28551

nerja
2010-03-15, 19:44
Håller med Sjoba där, kolla med en läkare. Det är inte helt ovanligt med sprickor och sånt i de områdena (finns faktiskt en reklam som går på tv som förklarar om detta). Minns inte namnet men skulle kolla upp det om det stör! :)

stybb
2010-03-16, 15:19
Är du helt säker på att det är blod i avföringen och inte endast tex små sprickor (hemorojder osv) så går du till vc direkt.

Ungrim
2010-03-16, 15:26
3 matskedar i en glas med mjölk,,Way to much?

Hmm... Det är snudd på ingenting, väldigt tveksam att det skulle vara anledningen till blod i avföringen

Thompan
2010-03-16, 19:45
Tack för svar!

Hmm.. Jävligt skumt att det kom i samma veva som jag började med Proteintillskott. Men jag ska till vårdcentralen imorrn iallafall!


Och frågan kvarstår.. Bästföre-datumet gick ur för mer än ett år sen. Och burken har ALDRIG öppnats förens nu. Fortfarande ett fungerande och ofarligt proteintillskott?

young_george
2010-03-16, 20:56
Tack för svar!

Hmm.. Jävligt skumt att det kom i samma veva som jag började med Proteintillskott. Men jag ska till vårdcentralen imorrn iallafall!


Och frågan kvarstår.. Bästföre-datumet gick ur för mer än ett år sen. Och burken har ALDRIG öppnats förens nu. Fortfarande ett fungerande och ofarligt proteintillskott?

Lukt och smak avgör om det är okej. Har det varit tättförslutet är det säkerligen ingen fara.

Ungrim
2010-03-17, 07:07
Och frågan kvarstår.. Bästföre-datumet gick ur för mer än ett år sen. Och burken har ALDRIG öppnats förens nu. Fortfarande ett fungerande och ofarligt proteintillskott?

Jag har druckit 1år gammal VP2, var inge problem att dricka det, smakade gott och löste sig bra i mjölken, Sen hur kvaliteten var/är på proteinet däremot vet jag inte.

AmericanDragon
2010-03-17, 07:35
Har svårt att tro att det är pga tillskottet. Det vanligaste fallet är hemorrojder som sitter innanför öppningen.

Ungrim
2010-03-17, 08:41
Har svårt att tro att det är pga tillskottet. Det vanligaste fallet är hemorrojder som sitter innanför öppningen.

Sanningen svider ibland! ;)

chrilledude
2010-03-17, 08:50
Skall inte vara något problem om den har gått ut.

http://traningslara.se/blogg/gammalt-protein-och-kolhydratpulver-ar-det-farligt/