handdator

Visa fullständig version : Ska ta tag i träningen igen


Notchy
2010-03-15, 18:39
Det är så att jag har tränat väldigt mycket förut,men haft ett långt break och är nu sugen på att komma igång igen.Mitt problem är att jag är väldigt sugen på att bli stark i Bänkpress igen som jag var förut,eller ja allt är ju relativt men jag tog 160 iallafall,men samtidigt så har jag 10-12 kg jag skulle vilja få bort för att sen bygga upp mig igen.Nu står jag i valet och kvalet om jag ska fokusera på konditions/löpträning ett tag och sen när jag når vikten börja lyfta skrot,eller så funderar jag på om man ska börja köra styrka direkt,jag kanske kan öka även fast jag tappar vikt,jag har ju endå tagit en del förut.Hur skulle ni ha lagt upp träningen om ni vore jag.Nu är jag inte ute efter enbart Bänkpress utan jag vill köra hela kroppen.

mattilainen
2010-03-15, 18:43
vad var det som gjorde att du slutade träna innan? Börja tänk så att det inte händer igen, även om det var att du tröttnade eller att du skadade dig så ska du tänka långsiktigt. Träna det du känner för och kombinera. Vill du gå ner, så gå ner i vikt. Det är ju inget som säger att du måste fokusera konditionsträning bara för du går ner i vikt. Kör på som du gjorde innan då du antagligen var riktigt stark då man får upp 160 kg i bänk.

dupper
2010-03-15, 19:56
Och självklart ska du börja med styrketräningen igen och försöka bygga/behålla muskler. Som mattilainen säger är det bra att tänka långsiktigt så att det håller i sig också..