handdator

Visa fullständig version : Helkroppsträning


Arnoldisnumerouno
2010-03-14, 23:13
Tror ni kroppen pallar tre helkroppspass i veckan plus tre timmar fotbollsträning? Kanske blir bättre med två överkroppspass och ett underkropp?

Dakke
2010-03-14, 23:19
Hur hinner du med det? Vad kör du för upplägg? :smash:

Pelle2
2010-03-15, 00:05
Ingen fara skulle jag säga.
Dakke, är väl inga som helst problem att hinna med.. eller? :confused:

hertzman
2010-03-15, 00:15
Kör du tre pass per vecka är det väl bättre att köra vartannat överkropp och vartannat underkropp, istället för att prioritera överkroppen? Hur ser träningsupplägget ut?

Richthofen
2010-03-15, 00:19
beror helt på syftet

Arnoldisnumerouno
2010-03-15, 09:04
Kör du tre pass per vecka är det väl bättre att köra vartannat överkropp och vartannat underkropp, istället för att prioritera överkroppen? Hur ser träningsupplägget ut?

Anledningen till att jag prioriterar överkropp är att jag bygger ben mycket lättare än överkropp, hur många gånger ni än må ha hört detta förut och inte tror på mig nu, haha. Dessutom står ju fotbollsträningen tre gånger i veckan för en hel del benträning och ingen överkropp.

Just nu ser inte upplägget ut någonting för hittills har jag tränat 4-5 gånger i veckan på en fyrasplit men utan att spela fotboll. Men jag tänkte väl ungefär 2 övn. bröst, 2 rygg, 1 axel, 1, biceps, 1 triceps. Mage slänger jag in med benpasset då om jag kör så. Kommer antagligen tränar måndag,onsdag, fredag oftast för att kroppen ska få vila. Fotboll måndag och tisdag så måndagar blir dubbel träning.

Pjotor
2010-03-15, 09:23
Tror ni kroppen pallar tre helkroppspass i veckan plus tre timmar fotbollsträning?
Kort svar: ja. Om intensiteten i all träning är mycket hög är risken för skador högre, men är du fullt frisk i övrigt borde det inte vara några större problem.

Kanske blir bättre med två överkroppspass och ett underkropp?
Det beror på dels vad du definierar som "bättre", dels hur träningsprogrammet ser ut i övrigt.

siimon89
2010-03-15, 09:57
Kör du tre pass per vecka är det väl bättre att köra vartannat överkropp och vartannat underkropp, istället för att prioritera överkroppen? Hur ser träningsupplägget ut?

Tycker detta lät lämpligt. Eller så kör du 2överkropp och 1benpass i veckan.